abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193813399
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

:D Dank je.

Jouw claims hierover op een rijtje:
- Dit was trouwens een flutonderzoek - mja, dat is nogal vrijblijvend ... dat vind je, zonder dat duidelijk is waarom.
- Dit was niet wetenschappelijk. - klopt, vinden ze zelf ook.
- Er is gewoon gezocht naar kinderen die Zwarte Piet niet leuk vinden - Wat een rare uitspraak, hoezo denk je dat?

Het kunnen bijdragen aan racisme staat in de conclusie, kom het verder niet tegen.
Of je leest de Zwarte Piet topics nog eens terug. Het is hier al uitgebreid over gegaan. Maar voor nu even voor jou wat linkjes met kritieken op het onderzoek:

https://www.elsevierweekb(...)-anekdotisch-386564/

https://www.hartvannederl(...)udsman-kringgesprek/

https://utrecht.nieuws.nl(...)rombudsman-onderuit/

Ook heb ik je reactie uit het HvH holland nu verplaatst naar het centrale topic. Lijkt me daar meer op zijn plaats.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193963076
Burgemeester Den Bosch wil Zwarte Piet uit Sinterklaasintocht: ‘Volgend jaar, maar het liefst dit jaar’

Wat de Bossche burgemeester Jack Mikkers betreft doet Zwarte Piet dit jaar voor het laatst mee aan de Sinterklaas intocht. Het liefst ziet hij ‘al dit jaar alleen nog maar andere dan donker geschminkte pieten’. ,,Maar een traditie komt van generatie op generatie. Het kost tijd om te wennen aan de verandering ervan’’, aldus Mikkers

Volgens Mikkers wordt dit streven gesteund door het comité Intocht Binnenstad, kinderopvang en het primair onderwijs. Ook de comités van de kernen van Den Bosch ’staan open voor het gesprek’.

,,Het is wat mij betreft nu te vroeg om te zeggen dat Zwarte Piet dit jaar niet meer in de intocht mag meedoen. Er moet eerst inhoudelijk gesproken worden met allerlei partijen’’, aldus Mikkers.

Kick Out Zwarte Piet
Vorig jaar kregen tijdens de intocht in Den Bosch Zwarte Pieten voor het eerst gezelschap van zogenaamde roetveegpieten. Kick Out Zwarte Piet (KOZP) en Den Bosch Kan Het maakten bezwaar tegen Zwarte Piet. Onder begeleiding van de ME waren voor de intocht zo’n 150 demonstranten van KOZP naar een demonstratievak aan de Bossche Buitenhaven gebracht. Ze scandeerden leuzen zoals ‘Zwarte Piet hoort niet’ en ‘Burgemeester schaam je’. Pro-pieten-aanhangers joelden terug 'Schaam je kapot, schaam je, schaam je, schaam je kapot'.

Gastvrij 's-Hertogenbosch
Mikkers wil af van een grote politie-inzet om het kinderfeest in veilige banen te leiden. Volgens hem is het tijd om ‘terug te gaan naar waar het echt om moet gaan: een kinderfeest waarbij het gaat om de herinneringen van onze kinderen, niet die van ons als volwassenen’. Mikkers: ,,Verschillende kinderen en volwassenen voelen zich door de figuur van de donkere piet gediscrimineerd. Dat is een gegeven waar we nu echt wat mee moeten doen. Want discriminatie kan en mag niet, en willen we al helemaal niet gekoppeld zien aan dit kinderfeest of aan een gastvrij 's-Hertogenbosch dat wij zijn.’’

Hij pleit ook voor ‘begrip voor onze inwoners die met onze Nederlandse traditie mee zijn opgegroeid’. ,,Die beleving van het kinderfeest met een traditionele piet is voor velen gewoon. Dat is iets anders dan dat daar racistische of discriminerende gedachten mee verbonden zijn.’’

Voorzitter gestopt
Karin Lammers heeft jarenlang de intocht van Sinterklaas begeleid als voorzitter van het intochtcomité. Dat deed zij vorig jaar voor het laatst. ,,Ik deed het voor niemand goed. Ik hield er slapeloze nachten aan over en was door bedreigingen meer bezig met politie en beveiliging dan met het kinderfeest. Daarom ben ik ermee gestopt. Niemand durft het stokje over te nemen. Ik ga er liever verder niet meer op in.’’
https://www.bd.nl/den-bos(...)tps://www.google.nl/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193963109
Triest gebeuren. Het enige wat een club als KOZP blijkbaar hoeft te doen is ervoor zorgen dat er een negatieve en bedreigende sfeer komt bij een Sinterklaasfeest met zwarte pieten. Dan duurt het nooit lang om het feest weer 'gezellig' te maken door alle zwarte pieten te verwijderen, ongeacht of de inwoners van die plaats daar op zitten te wachten. En dit gebeurd overal met hetzelfde resultaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193963113
Wat een faalhaas die Mikkers
pi_193963282
Zwarte Piet is gewoon legaal, al worden er honderden geschminkt. Dat mag dus gewoon. Prima als Je graag roeptoetert en je gekwetst wilt voelen, maar daar hoeft niet iedereen rekening mee te houden.. Das nl. geen leven, de hele dag rekening houden met andermans gevoelens die dan ook nog eens zeer wispelturig kunnen zijn.. ondoenbaar / onnodig.
pi_193976822
quote:
Organisatoren Sinterklaasintocht Rijswijk stoppen: ‘Traditionele Piet of niet

De organisatoren van de Sinterklaasintocht in Rijswijk stoppen ermee. Ze wachten de discussie tussen voor- en tegenstanders van hun traditionele Pieten niet af. ,,Het duurt te lang.”

De organisatoren van de Sinterklaasintocht in Rijswijk, onder wie het veel geprezen echtpaar Ruud en Ingrid Louman, zijn er klaar mee. In een geschreven verklaring zeggen ze met pijn in het hart te stoppen met de organisatie van ‘de mooie vrolijke stoet met veel muziek, prachtige Sint en geweldige traditionele bruine Pieten zonder gouden oorringen en dikke rode lippen’.

Oorzaak is het gedoe vorig jaar toen voor- en tegenstanders van het traditionele uiterlijk van Piet van zich lieten horen. Activisten van Kick Out Zwarte Piet en Pro Piet doken op bij de intocht. ,,Dat leverde drie heel vervelende minuten op.”

Oorzaak is het gedoe vorig jaar toen voor- en tegenstanders van het traditionele uiterlijk van Piet van zich lieten horen. Activisten van Kick Out Zwarte Piet en Pro Piet doken op bij de intocht. ,,Dat leverde drie heel vervelende minuten op.”

Burgemeester Michel Bezuijen snapt dat. ,,Helaas moesten door de coronacrisis de gesprekken uitgesteld worden”, vertelt hij. Bezuijen spreekt zijn waardering uit voor de organisatoren, maar houdt vast aan het voeren van een brede maatschappelijke discussie over de intocht. ,,Het zal ook over het uiterlijk van Piet gaan. Maar het gaat om meer dan dat. Hoe wordt het weer een kinderfeest? Dat is toch de kern van Sinterklaas.”

Volgens Bezuijen is de gemeente neutraal in het uiterlijk van Piet. ,,Dat moet je niet van bovenaf opleggen.” Inmiddels is er een burgerinitiatief om de traditionele intocht alsnog te organiseren. ,,Of er twee intochten komen? Dat weet ik niet”, zegt Bezuijen. ,,Maar elke aanvraag wordt in behandeling genomen.”
Zonder wrijving geen glans
pi_193977750
tja. wil je schminkfobie of wil je een oer-Hollands feestelijke traditie.

de pigmentfrustratie bij dat kleine clubje, waar Nederland voor moet buigen, gaat nergens over.
volgende halte van de schminkangsthazen; herschrijven van geschiedenisboeken voor het onderwijs. er zal- en moet geïndoctrineerd worden. oom George Soros betaald.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:25:20 #159
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193977791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

De simpletons zullen het als een overwinning zien, maar dit is niet meer dan een pyrrusoverwinning; dit vergroot alleen maar de weerzin.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193977986
en in de dorpen is het gewoon Zwarte piet en blijft het dat zeker nog.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:49:21 #161
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193978041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
In gemeente Katwijk was 97% voor meen ik te herinneren. Je hebt het dan toch over 67.000 inwoners.
pi_193991331
een bevestiging van wat ik al lang dacht. het kleine clubje van Jerry Airfryer zit achter al die kutfacebook groepen.

https://heerhugowaardcent(...)dscomite-zwarte-piet

quote:
Van de Facebookpagina Heerhugowaard Kan Het zijn tot dusverre alleen nog maar mensen van buiten Heerhugowaard naar voren getreden. De landelijke actiegroep Kick Out Zwarte Piet voert steeds het woord voor lokale vertegenwoordigers van het verzet. Bij een aangekondigde demonstratie tegen Zwarte Piet tijdens de intocht van 2019 kwam niemand opdagen.
met andere woorden, als je tegen Zwarte piet bent mag je je aansluiten maar zodra er eenmaal overleg nodig is met de gemeente dat moet die luie Ghanees eens z'n bed uit stappen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:28:54 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194040840
quote:
Gemeentehuis Heemskerk beklad met anti-pietleus: "Komt dreigend over"

HEEMSKERK - Met nog ruim vijf maanden te gaan tot de eerste Sinterklaasintocht lijkt de zwarte pietendiscussie al te zijn aangezwengeld in Heemskerk. Vandalen hebben vannacht namelijk het gemeentehuis beklad met een anti-zwarte pietleus. "Dit had voorkomen kunnen worden", zegt een passerende Heemskerker tegen NH Nieuws. De gemeente gaat aangifte doen.

Omwonenden reageren geschokt op de bekladding. "Ik schrok me rot. Ik vind het ook bedreigend overkomen naar de gemeente", vertelt Saskia Kinds aan NH Nieuws. "Ik vind het prima dat ze aandacht willen vragen voor dit onderwerp maar dit lijkt me niet de juiste manier", voegt nog een omstander toe.

Aangifte
De gemeente laat in een telefonische reactie aan NH Nieuws weten dat ze aangifte zullen doen van vandalisme. Volgens de politie is er nog geen aangifte binnen gekomen maar die verwachten zij na het weekend te ontvangen, zo vertelt een woordvoerder van de politie aan NH Nieuws.

Bekijk hier de reportage. Tekst loopt door onder de video.

VIDEO BIJ BRON

Kristina van der Geest uit Heemskerk vindt het jammer dat de discussie op deze manier gevoerd moet worden en denkt dat de bekladding voorkomen had kunnen worden. "De Zwarte Pietendiscussie is in de raad aangevraagd door GroenLinks en de PvdA maar de coalitie wilde daar niet over in gesprek gaan", aldus Van der Geest.

Verwijderd
"Daarom begrijp ik wel dat mensen op een andere manier aandacht vragen als dat in de gemeenteraad niet lukt", voegt ze toe. Erg lang heeft de leus het niet volgehouden op de zijkant van het gemeentehuis, halverwege de middag was de tekst namelijk alweer grotendeels verwijderd.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)s-komt-dreigend-over
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 juli 2020 @ 19:36:31 #164
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_194040934
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Och ja, als je op de ene manier je zin niet krijgt, dan maar op een wat meer dreigende manier toch? Laffe misbaksels :r
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:37:49 #165
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194040945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Och ja, als je op de ene manier je zin niet krijgt, dan maar op een wat meer dreigende manier toch? Laffe misbaksels :r
Maar de media leggen nog steeds de rode loper uit voor die extremisten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194040949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
een bevestiging van wat ik al lang dacht. het kleine clubje van Jerry Airfryer zit achter al die kutfacebook groepen.

https://heerhugowaardcent(...)dscomite-zwarte-piet
[..]

met andere woorden, als je tegen Zwarte piet bent mag je je aansluiten maar zodra er eenmaal overleg nodig is met de gemeente dat moet die luie Ghanees eens z'n bed uit stappen.

Nederland Wordt Beter, Heerhugowaard Kan Het _O- Jerry heeft van online trollen een offline verdienmodel weten te maken. _O_ Wat een ashanti koning! _O_
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 juli 2020 @ 19:38:59 #167
Brabo Bastard
pi_194040960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Maar de media leggen nog steeds de rode loper uit voor die extremisten.
Als ze dat niet doen, zijn ze racistisch en discriminerend bezig. En dat mag natuurlijk niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194041025
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helmond sinds gisteren (incl het huis van Sinterklaas) overgestapt op roetveeg...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:47:07 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194041068
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Beter geven ze niet toe aan deze misbaksels. Gewoon zwarte piet dit jaar
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 juli 2020 @ 19:48:28 #170
Brabo Bastard
pi_194041082
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Beter geven ze niet toe aan deze misbaksels. Gewoon zwarte piet dit jaar
Zoals het hoort.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194041775
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nederland Wordt Beter, Heerhugowaard Kan Het _O- Jerry heeft van online trollen een offline verdienmodel weten te maken. _O_ Wat een ashanti koning! _O_
van de zotte. in plaats van dat subsidie naar een Sinterklaas-intochten gaat, verdwijnt de subsidie naar de imaginaire verenigingen van Jerry.
het lijkt wel 419-fraude. die heteluchtfriteuse lacht zich helemaal dubbel.
pi_194043025
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

van de zotte. in plaats van dat subsidie naar een Sinterklaas-intochten gaat, verdwijnt de subsidie naar de imaginaire verenigingen van Jerry.
het lijkt wel 419-fraude. die heteluchtfriteuse lacht zich helemaal dubbel.
Het is gewoon schandalig eigenlijk hoe de nederlandse cultuur hier weggezet wordt door een stel egoistische jankballen
pi_194043294
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:56 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het is gewoon schandalig eigenlijk hoe de nederlandse cultuur hier weggezet wordt door een stel egoistische jankballen
volledig mee eens.
waarom buigen voor opruiende eenmansacties.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:14:32 #174
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194043421
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:09 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

volledig mee eens.
waarom buigen voor opruiende eenmansacties.
quote:
"Ik vind het prima dat ze aandacht willen vragen voor dit onderwerp maar dit lijkt me niet de juiste manier"
Paar maanden wachten en 'm vol in z'n gezicht trappen bijv.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194043858
Staat Kick Out Zwarte Piet nou straks alleen te demonstreren bij de intocht zonder publiek?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')