Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
Op zaterdag 7 maart 2020 16:55 schreef JK het volgende: Het is kut als je op de IC komt te liggen en ook de beelden uit dat Italiaanse ziekenhuis zijn niet leuk om te zien, maar men kan niet meer relativeren lijkt het wel. Het is erger dan een gewone griep, maar het is niet zo dat je gegarandeerd dood gaat als je het hebt.
Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die op de IC komen te liggen. Het probleem is het percentage dat daar komt te liggen in combinatie met de lange doorlooptijd en aantal besmettingen.
Dát is het hele probleem en nog steeds heb ik niemand aan het RIVM de vraag horen stellen of zij denken dat het verloop hier anders gaat zijn dan in Italie en op basis van wat precies.
Ik denk dat je gerust voor waar aan mag nemen dat het over 2 weken hier hetzelfde is als nu daar. En dat het over 2 weken daar erger is dan dat het nu is.
Het hele systeem raakt binnen de kortste keren finaal overbelast.
Dus ik snap dat gebagatelliseer van mensen niet zo goed.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende: Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
Ach, het gaat nog een tijdje zo door hoor.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!" Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld. Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.
Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende: Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
Onbeantwoordbare vraag, aangezien je het aantal pagina's per topic zelf kunt bepalen. Ik zie er zelf altijd maar 1.
Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende: Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld. Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.
Maar nee.. Nederland doet liever niks
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak
Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende: Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld. Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.
iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te steken
je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak
Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijn
We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedje
at is ook wat waard
Sorry hoor, maar zoiets kon ik dus echt niet begrijpen. Ook kregen een aantal Chinezen een podium om verontwaardigd te zijn over het feit dat ze nageroepen werden omtrent deze ziekte. Allemaal leuk en aardig (en ik kan begrijpen dat ze zulke dingen niet leuk vinden), maar naar mijn inziens waren er wel belangrijkere dingen om over te praten.
Ach, welke illusie houd ik me ook voor. Nederland wil liever vooral deugen en daardoor ten onder gaan, dan de bevolking op een normale manier informeren over bepaalde dreigingen. Wat een apart volk zijn we toch ook.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!" Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
Eens.
Toch gaat Nederland wel wat doen, al is het maar vanwege druk uit de rest van de wereld.
Wanneer je kijkt naar hoe eea verliep in Hubei en de situatie daar nu (ookal zijn er vooralsnog nog steeds lockdowns) dan is er een oplossing voorhanden, die mogelijk slechts door een Europees volk geaccepteerd en nageleefd wordt wanneer het in de eigen buurt komt.
Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende: Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.
En over twee weken dan? Dan is het risico op besmetting zelfs nog groter dan nu (ik neem aan dat het hoogtepunt helaas nog ver in de toekomst ligt)
Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijn
Mwah, ik denk dat onze rijksdiensten helemaal niet zo verkeerd zijn. Ik denk eerder dat de richtlijnen van de politiek naar ons ambtenarenapparaat totaal misplaatst zijn, omdat degene die de richtlijnen opstellen geen kennis van zaken hebben.
Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende: Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.