twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 17:28:50Coronavirus updates so far today:- Iran: 1,076 new cases, 21 new deaths- South Korea: 274 new, 4 new deaths- France: 103 new, 2 new deaths- Spain: 98 new, 5 new deaths- Netherlands/Belgium: 60 new each- Switzerland: 54 new- UK: 42 new caseshttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Omdat in Spanje de eerste dode al viel op 12 of 13 feb. Dus daar is het minstens al een week of 7 actief.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:57 schreef Jojoke het volgende:
Waarom overlijden zoveel mensen in Spanje? Of testen ze daar alleen als je in het ziekenhuis belandt?twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 17:28:50Coronavirus updates so far today:- Iran: 1,076 new cases, 21 new deaths- South Korea: 274 new, 4 new deaths- France: 103 new, 2 new deaths- Spain: 98 new, 5 new deaths- Netherlands/Belgium: 60 new each- Switzerland: 54 new- UK: 42 new caseshttps://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
In ons ziekenhuis nu ca. 60%, mijn afdeling 70%, maar in tijden van rust liggen er ook mensen die evt. naar huis of verpleeg/verzorgtehuis kunnen. In nood kunnen we 50% reserveren en elke andere opname afhouden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:52 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Is de bezettingsgraad op moment niet hoger? Je hoort veel verhalen in het nieuws dat ouderen met problemen niet door kunnen stromen naar verpleeghuizen omdat daar geen plek is. En soms dus nog wel 1-2 weken in het ziekenhuis verblijven terwijl ze al in het verpleeghuis hadden moeten zijn.
Was pas nog item op tv dat huisartsen soms wel 3 ziekenhuizen moeten bellen om iemand op te kunnen laten nemen want opnamestop door bezette bedden (en misschien ook personeelstekort).
Ook qua personeelsuren?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:58 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In ons ziekenhuis nu ca. 60%, mijn afdeling 70%, maar in tijden van rust liggen er ook mensen die evt. naar huis of verpleeg/verzorgtehuis kunnen. In nood kunnen we 50% reserveren en elke andere opname afhouden.
Heeft ie ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:55 schreef PirE het volgende:
[..]
Helaas, Nicola Zingaretti (Italiaanse politicus) heeft het ook en die riep ook hard dat het maar een griepje is. Hoop voor hem dat hij gelijk heeft.
Bedankt, dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat in Spanje de eerste dode al viel op 12 of 13 feb. Dus daar is het minstens al een week of 7 actief.
De bedden zijn het probleem niet, maar het verplegend personeel dat al jaren gillend gek weg rent uit de zorg. Hele afdelingen staan leeg op het moment.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou nog wel kunnen hoor. Wij hebben hier best aardig wat ziekenhuisbedden.
Andere opnamen afhouden zijn dan niet urgente zaken die ook over paar maanden kunnen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:58 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In ons ziekenhuis nu ca. 60%, mijn afdeling 70%, maar in tijden van rust liggen er ook mensen die evt. naar huis of verpleeg/verzorgtehuis kunnen. In nood kunnen we 50% reserveren en elke andere opname afhouden.
Hier heb je veel gezinnen die op vakantie zijn geweest, jonge mensen. Het zal hier wel even duren voordat je een golf doden krijgt. Hangt er maar net vanaf waar de uitbraak is, denk ik.quote:
Nou, dit!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 18:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
China bouwt noodhospitalen
Zuid-Korea bouwt noodhospitalen
Italie heeft van die legertenten op druk neer laten zetten
Wat snap jij nou niet?
Denk jij werkelijk dat dit elke griepgolf zo gaat?
Snap je niet wat de druk op het zorgsysteem wordt als dit ook hier gebeurt? Wat is er nou zo moeilijk aan om te zien dat dit zorgelijk is...
Het gaat niet om de aantallen absoluut, maar de aantallen per tijdseenheid, als dat te snel gaat stikt het systeem, zoals elk systeem dat neigt te doen.
Daar zal je het hebben.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:01:29NEW: Italy will issue a decree later tonight with new measures to stop coronavirus, according to Reuters. Local media says new areas will be put on lockdown. reageer retweet
Ik denk dat we niet aan maatregelen gaan ontkomen. Italië doet nu wel het één en ander, maar goed. We zien het effect.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:01 schreef Greys het volgende:
Oh Italië.Die aantallen. Laat dat ajb hier niet zo snel gaan want dat wordt net zo'n drama als daar met die aantallen ben ik bang.
Dat gaat hier ook gewoon gebeuren. Geef het 2 weken maximaal.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:01 schreef Greys het volgende:
Oh Italië.Die aantallen. Laat dat ajb hier niet zo snel gaan want dat wordt net zo'n drama als daar met die aantallen ben ik bang.
Pas als mensen er zelf om gaan vragen. Men moet het willen, niet opgelegd krijgen. Heb je met die vrije geesten.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet aan maatregelen gaan ontkomen. Italië doet nu wel het één en ander, maar goed. We zien het effect.
Ah, daar was ik al op aan het wachten, de voorbije 24 uur gonst het al van de geruchten, van een lockdown van extra dorpjes tot de volledige regio. Ik neem dan aan dat niet enkel een lockdown maar nog andere verordeningen gaan volgen. Het zal annulaties regenen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:02 schreef _I het volgende:
Daar zal je het hebben.twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 19:01:29NEW: Italy will issue a decree later tonight with new measures to stop coronavirus, according to Reuters. Local media says new areas will be put on lockdown. reageer retweet
kan het mij niet voorstellen dat het hier ook zo hard zou gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook gewoon gebeuren. Geef het 2 weken maximaal.
Daar gaan we ook niet aan ontkomen. En die zullen heviger moeten zijn dan als men ze eerder genomen hadden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet aan maatregelen gaan ontkomen. Italië doet nu wel het één en ander, maar goed. We zien het effect.
Dat dachten de Italianen ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
kan het mij niet voorstellen dat het hier ook zo hard zou gaan?
op 22 feb had Italie ook nog maar 3 gevallen of sow.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik zie geen aanleiding waarom het hier anders zou gaan?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 19:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |