abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191883485
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Besmettingen per gemeente (RIVM kaartje)

Alle gevallen, in een lijst

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2

Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 3 maart 2020 door het RIVM

CoronaVirus Freedom Of Speech

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Besmettingen in Nederland
pi_191883505
Voor Japan is er eindelijk ook een kaart: https://coromap.info

Begeleidend artikel: https://english.kyodonews(...)es-across-japan.html
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:03:05 #3
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_191883540
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
pi_191883593
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 16:55 schreef JK het volgende:
Het is kut als je op de IC komt te liggen en ook de beelden uit dat Italiaanse ziekenhuis zijn niet leuk om te zien, maar men kan niet meer relativeren lijkt het wel. Het is erger dan een gewone griep, maar het is niet zo dat je gegarandeerd dood gaat als je het hebt.
Het probleem is ook niet dat er mensen zijn die op de IC komen te liggen. Het probleem is het percentage dat daar komt te liggen in combinatie met de lange doorlooptijd en aantal besmettingen.

Dát is het hele probleem en nog steeds heb ik niemand aan het RIVM de vraag horen stellen of zij denken dat het verloop hier anders gaat zijn dan in Italie en op basis van wat precies.

Ik denk dat je gerust voor waar aan mag nemen dat het over 2 weken hier hetzelfde is als nu daar.
En dat het over 2 weken daar erger is dan dat het nu is.

Het hele systeem raakt binnen de kortste keren finaal overbelast.

Dus ik snap dat gebagatelliseer van mensen niet zo goed.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:06:31 #5
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191883594
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende:
Het topic gaat veel te snel joh. Straks kan je niet eens meer reageren en zijn er al weer 7 pagina's. Kunnen er niet 99 pagina's in één topic? We blijven bezig zo...
Ach, het gaat nog een tijdje zo door hoor.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_191883620
is het leger al bezig tenten op te zetten?
pi_191883621
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld.
Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.

Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.

Maar nee.. Nederland doet liever niks
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:08:40 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191883632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:03 schreef JK het volgende:
Onbeantwoordbare vraag, aangezien je het aantal pagina's per topic zelf kunt bepalen. Ik zie er zelf altijd maar 1. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191883648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:08 schreef VersKers het volgende:
Nederland doet liever niks
We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedje

Dat is ook wat waard _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 17:09:58 ]
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:10:03 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191883655
quote:
Buiten China (wat 2 keer zoveel inwoners telt dan Europa) kent Europa de meeste coronabesmettingen van de wereld.
Wat mij betreft is de hoofdoorzak hiervan het open grenzen beleid en het multiculturalisme.

Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te gooien, dat de situatie veel beter te overzien zou zijn geweest als we grenscontroles zouden hebben en een beperking zouden invoeren op personen vervoer.

je moet belastingen betalen, doe dat eens niet, zit je gelijk in de bak
pi_191883663
quote:

iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te steken :Y
pi_191883670
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

iedereen in zijn of haar huis opsluiten, zou nog veel meer helpen. Daar durf ik mijn hoofd voor in het vuur te steken :Y
Zeker als we de deuren dicht zouden lassen.

Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk :Y) })
vosss is de naam,
pi_191883672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijn _O_
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 17:13:42 #14
236264 crew  capricia
pi_191883688
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

In alle redzones in bijv Italië is belasting betalen opgeschort. Hypotheek even niet betalen zijn ze ook makkelijk in.
Per decreet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191883691
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker als we de deuren dicht zouden lassen.

Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk :Y) })
Zeker waar.
Jij al wc papier en blikken bonen gekocht?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:14:24 #16
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191883700
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

We waren wel heel correct verontwaardigd over een carnavalsliedje

at is ook wat waard _O_
Sorry hoor, maar zoiets kon ik dus echt niet begrijpen. Ook kregen een aantal Chinezen een podium om verontwaardigd te zijn over het feit dat ze nageroepen werden omtrent deze ziekte. Allemaal leuk en aardig (en ik kan begrijpen dat ze zulke dingen niet leuk vinden), maar naar mijn inziens waren er wel belangrijkere dingen om over te praten.

Ach, welke illusie houd ik me ook voor. Nederland wil liever vooral deugen en daardoor ten onder gaan, dan de bevolking op een normale manier informeren over bepaalde dreigingen. Wat een apart volk zijn we toch ook.
pi_191883701
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker waar.
Jij al wc papier en blikken bonen gekocht?
Nee. Wel gehaktballetjes in satésaus. :9
vosss is de naam,
pi_191883702
quote:

Eens.

Toch gaat Nederland wel wat doen, al is het maar vanwege druk uit de rest van de wereld.

Wanneer je kijkt naar hoe eea verliep in Hubei en de situatie daar nu (ookal zijn er vooralsnog nog steeds lockdowns) dan is er een oplossing voorhanden, die mogelijk slechts door een Europees volk geaccepteerd en nageleefd wordt wanneer het in de eigen buurt komt.
pi_191883709
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.
pi_191883719
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee. Wel gehaktballetjes in satésaus. :9
Nice. En nu je het zegt, die gehaktballetjes in rode saus (Mora?) moet ik hebben :9~ :9~
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:15:57 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191883722
Nu een buurkind over de vloer. Hoor hem lekker hoesten. Naar huis sturen lijkt me al niet meer zinvol. Hoe eng moet ik dit vinden?
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:16:37 #22
3542 Gia
User under construction
pi_191883729
Uitslag zus: negatief, gelukkig maar. Want ze werkt in de bejaardenzorg.
pi_191883735
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik blijf wel 2 weken binnen, geen probleem. Graag zelfs, loop ik minder risico om zelf besmet te raken.
En over twee weken dan?
Dan is het risico op besmetting zelfs nog groter dan nu (ik neem aan dat het hoogtepunt helaas nog ver in de toekomst ligt)
  zaterdag 7 maart 2020 @ 17:17:23 #24
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_191883738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Heb je wel goede overheidsdiensten als de belastingdienst zelf, het UWV en het RIVM voor terug die snel en wendbaar beslissingen nemen en zo zeker hun geld meer dan waard zijn _O_
Mwah, ik denk dat onze rijksdiensten helemaal niet zo verkeerd zijn. Ik denk eerder dat de richtlijnen van de politiek naar ons ambtenarenapparaat totaal misplaatst zijn, omdat degene die de richtlijnen opstellen geen kennis van zaken hebben.
pi_191883741
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Dan kan je beter een jaar binnen blijven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')