de tweede keer is nog gevaarlijker toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat je het beter nu kan oplopen dan over twee manden. Nu is er nog capaciteit om je te helpen mocht je hulp nodig hebben. Dat kan over twee maanden heel anders zijn.
Op welke wijze? Afgezien van jezelf thuis opsluiten zie ik geen opties. Dat is vanwege mijn werk geen optie.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga toch echt wel proberen om het zo lang mogelijk uit te stellen.
quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op welke wijze? Afgezien van jezelf thuis opsluiten zie ik geen opties. Dat is vanwege mijn werk geen optie.
Succes daarmee, mijn jongste neefje dronk vroeger het water uit het bakje van de wc borstel wel eens leeg, is nooit ziek, nu heeft hij zelf een zoontje samen met een hypochonder en nu gaan ze als zijn haren niet goed zitten al naar de huisarts met hem, jochie is altijd ziek.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ontken ik het ergens? Men leest wat men wil lezen en dat is niet anders dan vermeld wordt in de media.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een discussie over feiten heeft verder weinig zin inderdaad, zeker met iemand die feiten ontkent. Prima dus
Handen wassen, ontsmetten na boodschappen doen, niet naar groepen mensen...quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Op welke wijze? Afgezien van jezelf thuis opsluiten zie ik geen opties. Dat is vanwege mijn werk geen optie.
Ik ook maar het is enorm lastif. Je kan jezelf isoleren zoveel je wilt en goede hygiëne hebben maar met een partner die niet zo denkt en kleine leerplichtige kinderen kan je het alleen maar zo lang mogelijk uitstellen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben aan het zoeken, maar ik krijg het zo snel niet gevonden. Wanneer was dat 'gelijk gerapporteerd'? En viel dat samen met het oppakken van dr Lee (iirc) en de officiële waarschuwing die hij heeft gehad?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:18 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt alles van december terugvinden in de link die ik heb gepost. Hun verontrusting was er na 7 personen in Wuhan, en dat hebben ze gelijk gerapporteerd, en kun je teruglezen.
Dat de internationale media er later pas op inhaakt staat daar los van.
Nee hoor, de ziekte heeft nooit een andere naam gehadquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:31 schreef Xenorium het volgende:
Had ik net COVID-19 onder de knie, is het weer een andere naam. The heck.
Ik moet inderdaad maar ontslag nemen, een goede carrière opgeven en uitkering gaan trekken om dit virus mogelijk te vermijdenquote:
Hoezo, wie weet zit hij wel aan de knoppen van ons energienet of is hij de arts die je moet behandelen.quote:
Dat is walgelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Succes daarmee, mijn jongste neefje dronk vroeger het water uit het bakje van de wc borstel wel eens leeg, is nooit ziek, nu heeft hij zelf een zoontje samen met een hypochonder en nu gaan ze als zijn haren niet goed zitten al naar de huisarts met hem, jochie is altijd ziek.
Kan je zulke dingen nog testen achteraf vraag ik me af? Ik was vanaf kerst drie weken goed ziek, heel veel symptomen die overeen kwamen met dit virus op een longontsteking na. Maar dat was eind december, dus om m’n eigen vraag te beantwoorden voor 99% onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Maar goed, misschien had ik het in januari al, wie zal het zeggen.
Je vergeet dan nog het besmet zorgpersoneel te vermelden.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals.
Er is geen blinde paniek en de wereld vergaat absoluut niet. Iedereen die hier post weet dit heel goed. Dit virus is ook niet heel erg dodelijk als je onder de 60 jaar bent en geen onderliggende aandoeningen hebt. Ook dit weten de meeste mensen hier wel.
Probleem zit in overbelasting van ons zorgsysteem en dit lijken vele mensen maar niet te willen begrijpen. Als 15% van alle gevallen opgenomen moeten worden en 30% daarvan een IC-bed nodig heeft zitten de ziekenhuizen binnen een paar weken VOL.
Wij hebben al tekort aan zorgpersoneel. Belangrijke ingrepen hebben al wachtlijsten van weken of soms zelfs maanden! Als straks alle bedden bezet zijn met besmette mensen kan je dus met normale klachten niet meer naar het ziekenhuis en moeten er keuzes gemaakt worden. Als we zo laconiek en arrogant blijven doen moeten wij straks belachelijke keuzes maken en kiezen tussen het helpen van persoon 1 of persoon 2. Dan overlijden straks niet alleen mensen door het virus, maar ook aan andere dingen, omdat ze niet geholpen kunnen worden.
... en dat gaat voor een grote sneeuwbaleffect zorgen.
Nee, de wereld vergaat niet, maar als er niet goed ingegrepen wordt zitten wij binnen 2 tot 3 maanden met overvolle ziekenhuizen en vele doden.
dat zijn inderdaad de enige twee optiesquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad maar ontslag nemen, een goede carrière opgeven en uitkering gaan trekken om dit virus mogelijk te vermijden
Ik steek mijn kop niet in het zand hoor en als ik mijn mening hier mag ventileren blijf ik zeker de discussie aangaan. Een discussie die met respect gevoerd zal worden zeg ik er al bij voorbaat bij.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Kop in het zand, lekker man
Journalist van RTV Noord.twitter:martindrent twitterde op zaterdag 07-03-2020 om 13:19:51Net binnen: 4 Vindicat-studenten uit Noord-Italië zijn getest op het Corona-virus. Zij hebben ziekteverschijnselen, zoals luchtwegklachten of koorts. De uitslag van de test is nog niet bekend #Vindicat #coronavirus #rtvnoord reageer retweet
Er is niemand in Nederland die effectief informeert. Het RIVM vertelt wel hoe je verspreiding kan vertragen of voorkomen. Maar laat volledig na om te vertellen waarom het zo belangrijk is om het in te dammen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en jij denkt dat er iemand is die dat aanstuurt?
dat is gewoon de algemene Nederlandse reactie, ook van de redacties van die talkshows
als je anno 2020 je info over dit soort dingen haalt uit een talkshow op tv ben je trouwens ook een debieltje
Ah, dat was twee dagen geleden ofzo nog 13u. De planning dan. In dit tempo uit blijven stellen en we krijgen over een maand weer om 13u de updatequote:
Nee, kunnen ze, nog niet, testen op anti-lichamenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:32 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Kan je zulke dingen nog testen achteraf vraag ik me af? Ik was vanaf kerst drie weken goed ziek, heel veel symptomen die overeen kwamen met dit virus op een longontsteking na. Maar dat was eind december, dus om m’n eigen vraag te beantwoorden voor 99% onwaarschijnlijk
Hoezo kun jij inschatten voor een ander dat het een non reden is? Zomaar een belangstellende vraag.quote:
Is er ooit een tijd genoemd dan? Alleen de term dagelijks.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dat was twee dagen geleden ofzo nog 13u. De planning dan. In dit tempo uit blijven stellen en we krijgen over een maand weer om 13u de update
Dan is de zomertijd ingegaanquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dat was twee dagen geleden ofzo nog 13u. De planning dan. In dit tempo uit blijven stellen en we krijgen over een maand weer om 13u de update
Even een jaar thuisblijven!quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat zijn inderdaad de enige twee opties
of even thuisblijven, of nooit meer kunnen werken
er is een keuze, dat je dan een andere optie kiest dan thuisblijven is wat anders
Hè!Gisteren zei je dat je bezoek aan dit topic eenmalig was?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 12:56 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik vind persoonlijk en met nadruk persoonlijk dat dit virus teveel aandacht krijgt. Natuurlijk moeten we op onze hoede zijn en dit zo snel mogelijk proberen in te dammen. Maar nu krijg je al titels"Het coronavirus treft ook de oranje leeuwinnen"(niet hier maar ergens anders), maar die meiden zijn verkouden en worden uit voorzorgsmaatregel bij de rest van de groep gehouden omdat ze toevallig uit Brabant komen. Ze hebben het virus nog niet eens , maar alleen die titel al. Ik begrijp de onrust, maar het paniek zaaien begrijp ik niet. Ik durf erom te wedden dat er vandaag mensen zijn gestorven aan een gewone griep of longontsteking. Daar hoor je niemand over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |