abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191879065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:26 schreef DemonRage het volgende:

[..]

"Black friday" taferelen _O-
Wtf... :')
pi_191879078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:38 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Wtf... :')
Nou ja, als je die billetjes ziet kan ik me wel voorstellen dat wc-papier hard gaat
pi_191879079
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Een klein noodvoorraadje water in huis hebben is geen slecht idee, ik ben ook wel eens 's avonds thuisgekomen toen er een leiding in de straat was gebarsten. Dan is het toch wel fijn om wat water te hebben. Hele voorraden aanleggen is dan weer een beetje overdreven natuurlijk.
Klopt hoor, klein noodvoorraadje is wel handig. Ikzelf heb dat niet eigenlijk; nooit gehad.

Maar hele multipakken water kopen zoals ik ze in de US en Australie zie doen, koekkoek.

Zijn ze bang dat de waterzuiveringsinstallaties o.i.d. stil komen te liggen ofzo?

Anyway, ik ga maar eens aan de slag vandaag. Dalijk eerst supermarkt. Benieuwd wat ik daar tegen kom, of de paracetamol weer is aangevuld. Even thermometer scoren misschien, kan toch wel handig zijn.

Mocht ik niet meer terug komen, weten jullie waarom. Want -> Brabant. :') :W

Oja, ik sta na eindeloos posten in dit verslavende Caoronaforum nu éindelijk op 2 posts per dag. Stoer. :')
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191879094
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nou ja, als je die billetjes ziet kan ik me wel voorstellen dat wc-papier hard gaat
Ik wil ze een foto sturen met een hele wand vol pleepapier hier in de winkel. :)
pi_191879098
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zou een leven zonder toiletpapier toch best lastig vinden. Stel, de boel gaat op slot zoals in Italië, dan is het toch lekker als dat binnen is.
Zelfs in China, waar hele steden binnen moesten blijven, mocht per huishouden eens in de twee dagen iemand boodschappen gaan doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2020 @ 11:41:35 #156
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191879102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:39 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt hoor, klein noodvoorraadje is wel handig. Ikzelf heb dat niet eigenlijk; nooit gehad.

Maar hele multipakken water kopen zoals ik ze in de US en Australie zie doen, koekkoek.

Zijn ze bang dat de waterzuiveringsinstallaties o.i.d. stil komen te liggen ofzo?

Anyway, ik ga maar eens aan de slag vandaag. Dalijk eerst supermarkt. Benieuwd wat ik daar tegen kom, of de paracetamol weer is aangevuld. Even thermometer scoren misschien, kan toch wel handig zijn.

Mocht ik niet meer terug komen, weten jullie waarom. Want -> Brabant. :') :W

Oja, ik sta na eindeloos posten in dit verslavende Caoronaforum nu éindelijk op 2 posts per dag. Stoer. :')
Nou dat ze in de VS flesjes water kopen snap ik wel, leidingwater daar zit namelijk zo vol chloor dat het niet te zuipen is. Ik drink daar ook altijd alleen maar fleswater :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:41:44 #157
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_191879104
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Mensen denken binnen te moeten blijven (quarantaine), daarom hamsteren ze massaal WC-papier EN water. WC-papier kan dan nog handig zijn, maar water?
Met een lockdown is het hebben van water wel handig, als iedereen ziek is incl medewerkers van de watermaatschappij. Maar ook bij electra-uival vraag ik mij af of water nog gaat werken. In Amerika hebben ze al problemen als vrachtwagens geen chloor kunnen aanleveren voor in het water.

Ik heb wel wat water in huis om te drinken, maar hoeveel wil je dan wel niet inslaan? Heb wel Lifestraws liggen, als water echt niet uit de kraan meer komt en er geen water te koop is, dat ik nog uit de sloot kan drinken (in de hoop dat er geen virus in het water zit, want het filter kan alles groter dan 0.2 micron tegenhouden incl bacterien en parasieten). Ook handig als je gaat hiken in wat minder bewoond gebied. :)
pi_191879109
quote:

[..]

Virus in het water. Het is niet overal zo goed geregeld als in Nederland. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:42:07 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191879111
Ik heb 2 pakjes paracetamol, een extra groot pak wc- papier en 2 pompjes Unicura meegenomen. Tot zover de noodvoorraad.
pi_191879113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:19 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk creatief met statistieken.
Je kunt ook gewoon noteren "overleden aan longontsteking".
De minister van gezondheid Jens Spahn zei eerst dat er niets aan de hand is en dat er ook 20.000 mensen aan de griep zijn overleden.
Het Duitse zorgstelsel kan het nu al niet aan vanwege ernstig personeelstekort (men probeert buitenlanders binnen te halen voor zorgbanen).

Ontkennen, niets doen etc. is het waarmerk van de huidige Duitse regering. Men heeft het alleen maar over de AfD (die hun baantjes bedreigt) en rechts radicalen.

Als de epidemie uitbreidt, dan stort het zorgstelsel ineen
Binnen dit verhaal hadden ze best wat overledenen door corona kunnen registreren. Al hadden ze nu maar 3 overledenen is dat nog steeds enorm laag

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2020 11:42:49 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 11:42:51 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191879122
quote:

Leidingwater is daar niet te hachelen. Ze hebben daar niet van dat lekkere leidingwater zoals wij hier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191879136
Ah, ok, dan is het leidingwater daar niet te zuipen.

Maar dan kopen ze toch uberhaupt continue flessen water en niet alleen maar in tijden van crisis? Waarom dan die hysterie nu opeens?

Trouwens, je kunt water toch ook eerst koken voor gebruik? Of helpt dat niet?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191879139
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is hamsteren van toiletpapier zinvol? Het probleem zit m in de luchtwegen. Niet in de darmen.
Of is het een eerste levensbehoefte?
Ik denk dat je dat hamsteren van wc-papier het best antropologisch kunt duiden. Het is een soort totem of fetisj. Aan het materiële voorwerp (in dit geval een voordeelverpakking wc-papier) worden magische krachten toegedicht. Een beetje zoiets als dit:

Het machtige wc-papier zal ons beschermen!

Alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk nooit verkeerd om een voorraad van dit soort goederen te hebben. Of het nu water is of toiletpapier of lang houdbaar voedsel. Voor het geval je een langere tijd je huis niet uit mag, zelfs niet voor boodschappen, en de overheid het ook niet voor je gaat regelen. Of in het geval van water: als de kraan dicht gaat. Ik zie overigens geen reden waarom het coronavirus dat zou veroorzaken, maar goed.

Wat wel erg storend en asociaal is, is dat mensen zoveel inslaan dat er straks voor anderen niks meer over is. Uit blinde paniek. Iemand die redelijk voorbereid is, heeft al een aardig voorraadje. Iemand die heel serieus bezig is met voorbereiden op noodsituaties, heeft misschien al een voorraad voor maanden opgebouwd. Alleen de mensen die totaal onvoorbereid zijn en afhankelijk zijn van dagelijks naar de supermarkt gaan, die raken nu in blinde paniek en gaan veel meer kopen dan nodig is. Een limiet instellen zoals sommige Australische winkels nu doen, lijkt mij zeer verstandig.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:44:56 #164
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_191879144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Leidingwater is daar niet te hachelen. Ze hebben daar niet van dat lekkere leidingwater zoals wij hier.
In de VS ligt het er aan, van gebied tot gebied anders. Er is best goed leidingwater, maar ook een hoop wat ronduit smerig is en naar chloor smaakt. Inclusief in de restaurants de koffie, thee, frisdranken. Maar je hebt best goede gebieden, maar vraag me zo uit mijn hoofd even niet welke. Je kan het chloor in elk geval flink ruiken als het er in zit.
pi_191879165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat hamsteren van wc-papier het best antropologisch kunt duiden. Het is een soort totem of fetisj. Aan het materiële voorwerp (in dit geval een voordeelverpakking wc-papier) worden magische krachten toegedicht. Een beetje zoiets als dit:

[ afbeelding ]

Het machtige wc-papier zal ons beschermen!

Alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk nooit verkeerd om een voorraad van dit soort goederen te hebben. Of het nu water is of toiletpapier of lang houdbaar voedsel. Voor het geval je een langere tijd je huis niet uit mag, zelfs niet voor boodschappen, en de overheid het ook niet voor je gaat regelen. Of in het geval van water: als de kraan dicht gaat. Ik zie overigens geen reden waarom het coronavirus dat zou veroorzaken, maar goed.

Wat wel erg storend en asociaal is, is dat mensen zoveel inslaan dat er straks voor anderen niks meer over is. Uit blinde paniek. Iemand die redelijk voorbereid is, heeft al een aardig voorraadje. Iemand die heel serieus bezig is met voorbereiden op noodsituaties, heeft misschien al een voorraad voor maanden opgebouwd. Alleen de mensen die totaal onvoorbereid zijn en afhankelijk zijn van dagelijks naar de supermarkt gaan, die raken nu in blinde paniek en gaan veel meer kopen dan nodig is. Een limiet instellen zoals sommige Australische winkels nu doen, lijkt mij zeer verstandig.
Hier is vooralsnog helemaal geen limiet nodig. Alles draait gewoon vrolijk door, ook in de supermarkt. Afhankelijk van de tweet van de dag is er een bepaald schap leeg, maar dat zegt nog niks
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2020 @ 11:46:58 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191879166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:44 schreef JK het volgende:

In de VS ligt het er aan, van gebied tot gebied anders. Er is best goed leidingwater, maar ook een hoop wat ronduit smerig is en naar chloor smaakt. Inclusief in de restaurants de koffie, thee, frisdranken. Maar je hebt best goede gebieden, maar vraag me zo uit mijn hoofd even niet welke. Je kan het chloor in elk geval flink ruiken als het er in zit.
Ja, zuinig met chloor zijn ze niet ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191879173
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:42 schreef Aventura het volgende:
Ik heb 2 pakjes paracetamol, een extra groot pak wc- papier en 2 pompjes Unicura meegenomen. Tot zover de noodvoorraad.
Elk begin is moeilijk.
Goed bezig! :Y

Wellicht kan je vanmiddag als direct de volgende stappen zetten. Zoals een paar blikken bonen inslaan en een abonnement op Netflix nemen.
pi_191879174
Statistieken doden in Italië van gisteren op basis van 105 van de 148 gevallen:

14.1% > 90 jaar
42.2% tussen 80 en 89 jaar
32.4% tussen 70 en 79 jaar
8.4% tussen 60 en 69 jaar
2.8% tussen 50 en 59 jaar

74.6% van de overledenen had een hoge bloeddruk
70.4% had ischemische hartklachten
33.8% had diabetes
15.5% had geen of maar één andere aandoening

Bronhttps://www.corriere.it/s(...)4-0daffe9dc780.shtml
pi_191879178
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, zuinig met chloor zijn ze niet ;)
Wel schoon water dus ;)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 maart 2020 @ 11:48:02 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191879183
Aangezien dit topic belachelijk snel gaat en veel mensen dit niet zullen lezen is het misschien een leuke link voor in OP: https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html

Beschrijft het probleem wat ons te wachten staat.

Edit: Als eerste gepost door @Salina trouwens, waarvoor dank!
  zaterdag 7 maart 2020 @ 11:48:30 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191879188
quote:
Hopen dat het snel zomer wordt: ‘Meerderheid zal met corona besmet raken’

,,De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.’’ Infectiedeskundige Andreas Voss van ziekenhuis CWZ in Nijmegen windt er geen doekjes om. En geeft antwoord op heel veel vragen.

Lezers van De Gelderlander gebruikten deze week massaal de mogelijkheid om vragen naar de redactie te sturen. 'Mijn zoon heeft keelpijn en koorts, de dokter zegt dat het geen kwaad kan. Maar als hij nu toch corona heeft?'

Het virus zal zich over heel Nederland uitbreiden

Andreas Voss (58), hoogleraar infectiepreventie aan het Radboudumc en medisch manager infectiepreventie bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) in Nijmegen krijgt dat soort vragen ook. En heeft naast antwoorden ook een overtuiging: ,,Het virus zal zich over heel Nederland uitbreiden. De meerderheid van de bevolking zal met corona besmet raken.'' Een geruststelling: veruit de meeste mensen worden beter en zijn daarna immuun voor het virus.

Het is nagenoeg ondoenlijk om níet besmet te raken, legt Voss uit. ,,Je hebt ten eerste de directe besmetting: dat iemand in je nabijheid hoest of niest, en vervolgens druppels rechtstreeks in mond, neus of oog terecht komen.'' Zijn advies aan iedereen die hoest of niest: mijd contact.

Het virus blijft uren hangen

Maar dan is er nog de indirecte besmetting. Of je besmet kunt raken in een huis waar iemand in het gezin corona heeft, wil een lezer weten. Bijvoorbeeeld via een klink of ander hard oppervlak. Voss: ,,Het virus blijft uren hangen. Al weten we niet alles zeker.''

Dan nog: als je een klink aanraakt waar het virus nog op zit, krijg je niet meteen corona. ,,Probleem is dat mensen zo'n 25 keer per uur met hun handen aan hun gezicht zitten. En daarbij vaak in aanraking komen met hun slijmvliezen in neus, mond en ogen.'' Zo komt het virus in je lijf terecht.

Niet geheel dichttimmeren

Je bent over het algemeen pas besmettelijk als je aan het snotteren of hoesten bent. ,,Je kunt het niet geheel dichttimmeren. Het is net als bij een stuwdam: er komt altijd wel wat water doorheen, maar de stortvloed hou je tegen.‘’

Voss en zijn collega's zijn nu bezig die stortvloed tegen te houden. In de hoop dat het snel zomer wordt: de verwachting is dat het virus dan in kracht zal afnemen. En tegen de tijd dat het weer winter wordt, kan de situatie alweer heel anders zijn. ,,En heeft misschien 15 of 20 procent van de mensen het dan al gehad en is er, in elk geval deels, immuun voor.’’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191879189
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:24 schreef Zipportal het volgende:
Om 14:00 weer een nieuwe update. GENOT.
+900 vandaag toch?
pi_191879192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 11:48 schreef Kyran het volgende:
Aangezien dit topic belachelijk snel gaat en veel mensen dit niet zullen lezen is het misschien een leuke link voor in OP: https://threadreaderapp.com/thread/1236095180459003909.html

Beschrijft het probleem wat ons te wachten staat.
Hey, dit is de link die ik plaatste. O+
  Moderator zaterdag 7 maart 2020 @ 11:49:24 #174
236264 crew  capricia
pi_191879198
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 10:06 schreef the_actraiser het volgende:
Mods kunnen we vanaf nu ook de meest recente definitie van het virus hanteren aub?

Overigens al sinds 26 februari is in wetenschappelijke kringen de benaming aangepast van nCoV-19 naar SARS-CoV-2.
Dus ook een de topic titel: SARS-CoV-2

SARS-CoV-2[1], voorheen bekend als 2019-nCoV[2] of Wuhan-virus.

Dit geeft ook wel aan dat het niet om een 'griepje' gaat maar om een nieuwe versie van SARS.
Oftewel Severe acute respiratory syndrome. Ernstig acuut respiratoir syndroom.
Dus niet je alledaagse verkoudheid.
Done.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191879199
Bekende van mij heeft zo een reanimatiecursus...
Ze zitten allemaal met hun mond op de mond van die pop :’)
En die cursus is in.... Brabant _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')