Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
man man man lekker uit van 't weekend. Ik zal tegen de dames zeggen dat ik niet beschikbaar ben om mee naar huis te gaan omdat ik niet zeker weet of ze corona hebben.
Op vrijdag 6 maart 2020 18:23 schreef Silverdigger2 het volgende: man man man lekker uit van 't weekend. Ik zal tegen de dames zeggen dat ik niet beschikbaar ben om mee naar huis te gaan omdat ik niet zeker weet of ze corona hebben.
Dat is wel een originele manier om de eer aan jezelf te houden inderdaad. Ik ga m onthouden.
cardio_jacco twitterde op woensdag 26-02-2020 om 17:19:19There are a couple of independent sources telling me that there is a more then normal amount of pneumonia cases and flu-like illness in “Noord-Brabant”. Especially in the triangle Gemert-Veghel-Uden. Trying to figure out if there are testing #COVID19. No confirmed cases. Yet. reageerretweet
Sportscholen door het hele land nemen maatregelen om coronabesmettingen tegen te gaan. Branchevereniging NL Actief roept fitnesscentra op om bezoekers te weren die ziek zijn. Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.
RIVM gaat steekproeven houden hier in Brabant. Hoe moet ik me dat voorstellen. Worden dan willekeurige mensen benaderd? . Ik hoop stiekem dat ze mijn man en mij benaderen. Wij hoesten al vanaf de dag na Carnaval en het wil maar niet minderen. De andere verkoudheidsklachten zijn stukken minder geworden. Door het aanhouden zijn we beiden licht bezorgd dat het toch best Corona zou kunnen zijn
“Loop niet voor me, want ik volg niet. Loop niet achter me, want ik leid niet. Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende: Sportscholen door het hele land nemen maatregelen om coronabesmettingen tegen te gaan. Branchevereniging NL Actief roept fitnesscentra op om bezoekers te weren die ziek zijn. Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.
Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende: Sportscholen door het hele land nemen maatregelen om coronabesmettingen tegen te gaan. Branchevereniging NL Actief roept fitnesscentra op om bezoekers te weren die ziek zijn. Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.
Geen high-fives Godver Nederland .......
Daar heb je niet van terug he CoronaVirus!
...nee dat gaat helpen in een sportschool, man man man.
China: We gooien een miljoenenstad in quarantaine, volledige isolatie, verneuken onze economie.
Nederland: Geen high-fives meer in sportscholen en niezen in je elleboog jongens! Komt goed.
Dat van die highfives bij FFF is toch absoluut symboolpolitiek? Wellicht zelfs alleen marketing.
Op vrijdag 6 maart 2020 18:28 schreef KingRadler het volgende: Bij sportschoolketen Fit For Free worden voorlopig geen high-fives gegeven bij het behalen van sportprestaties.
Wel interessant te bedenken wat een pandemie als deze 100 jaar geleden had aangericht. Omdat de gezondheidszorg toen weinig kon beginnen tegen een virus als deze was het aantal doden zeker vele malen hoger geweest. En daarnaast ook het aantal besmettingen want hygiëne was ook minder en er was geen desinfectie op grote schaal beschikbaar.
We kunnen het aan mensen.
Twee simpele regels die eigenlijk altijd al van toepassing zijn:
1:Was en desinfecteer je handen meer dan dat je normaal al deed. 2:En ben je aan het hoesten of niezen.. blijf uit de buurt van andere mensen.
Op vrijdag 6 maart 2020 18:31 schreef the_actraiser het volgende: Wel interessant te bedenken wat een pandemie als deze 100 jaar geleden had aangericht. Omdat de gezondheidszorg toen weinig kon beginnen tegen een virus als deze was het aantal doden zeker vele malen hoger geweest. En daarnaast ook het aantal besmettingen want hygiëne was ook minder en er was geen desinfectie op grote schaal beschikbaar.
We kunnen het aan mensen.
Twee simpele regels die eigenlijk altijd al van toepassing zijn:
1:Was en desinfecteer je handen meer dan dat je normaal al deed. 2:En ben je aan het hoesten of niezen.. blijf uit de buurt van andere mensen.
(3) Kom je uit brabant? Sluit uzelf op in uw kot!
Aan de andere kant, 100 jaar geleden was het niet binnen een paar weken tijd zo hard verspreid.