Als er iets aan de hand is neemt een Engelsman een kop thee. Wij beleggen een vergadering.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:32 schreef Coeus het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet: dat ze dan bijeenkomsten gaan houden.
Hoezo zo nodig? Pas als de klachten erg genoeg zijn? Ze zijn wel zuinig met testen.quote:Nadat bekend werd dat de patiënt COVID-19 had, is hij in isolatie verzorgd. Het ziekenhuis en de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst hebben de contacten van de patiënt (bezoekers en verzorgers) in kaart gebracht en gaan na of zij klachten hebben. Alle contacten van de patiënten die verkoudheidsklachten of koorts hebben, is gevraagd om thuis te blijven. Zo nodig worden zij getest.
Zelfde forumsoftware als Totallympics waar ik al járen kom, gaafquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://forum.preppers.nl(...)en/page/58/#comments
Kaart wordt hier geupdate. Laatste keer op pagina 57.
Ja, die lijst in ieder geval wel. Wordt goed bijgehouden en gecheckt.quote:
Lekkere voorbereiding dan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze hebben weinig testen beschikbaar
Waarom dat zo is?
Ik lees het ook echt niet. Kijk alleen af en toe naar het kaartje.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:30 schreef Coeus het volgende:
[..]
Oeiiiii wat nemen ze zichzelf daar serieus. Heerlijk leesvoer :-)
De hulpverleners in Enschede mogen gewoon doorwerken tot ze evt klachten krijgenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:35 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Hoezo zo nodig? Pas als de klachten erg genoeg zijn? Ze zijn wel zuinig met testen.
Konden ze niet aan zien komen, er waren immers geen directe vluchten vanuit Wuhan, en dat het zo besmettelijk was, ja dat was alleen hear-say van de Chinezenquote:
https://localfocus2.appspot.com/5e56b1190071aquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:24 schreef KingRadler het volgende:
Ik kan geen map vinden zijn er al besmetting aan de Costa's in Spanje.
Er blijven nog maar weinig landjes vrij van Corona.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 13:41:02BREAKING: Peru and Slovakia report first cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:26 schreef bitterbal het volgende:
nos
Toiletpapier in Australische krant
Een Australische krant NT News haalt wereldwijd de headlines omdat die acht pagina's heeft ingevoegd die als toiletpapier gebruikt kunnen worden. Vanwege het coronavirus zijn mensen in Australië aan het hamsteren geslagen. Sommige schappen in de winkels zijn leeg, motiveert de krant de actie. De grootste supermarkt van het land bevestigt dat: klanten mogen daar nog maar maximaal vier pakken wc-papier per winkelbezoek afrekenen.
Ik zou t ook een conference call makenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:32 schreef Coeus het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet: dat ze dan bijeenkomsten gaan houden.
Ff geduld tot 14:00.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:43 schreef CyberCow het volgende:
Vandaag geen nieuwe gevallen erbij gekomen. ZIe dat de teller nog steeds op 82 staat of heb ik oude informatie?
Ik denk dat de testen op zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:43 schreef CyberCow het volgende:
Vandaag geen nieuwe gevallen erbij gekomen. ZIe dat de teller nog steeds op 82 staat of heb ik oude informatie?
Die Slowaakse man heeft geen recente reishistorie, zijn zoon is onlangs een tijdje in Venetië geweest en heeft meerdere malen negatief getest.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Er blijven nog maar weinig landjes vrij van Corona.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 06-03-2020 om 13:41:02BREAKING: Peru and Slovakia report first cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Leuk baas heb je...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:05 schreef BertV het volgende:
[..]
De wereld heeft het nu hysterisch opgepakt.
De noodzaak van China om het te publiceren voor het buitenland bestaat niet meer.
Ik werd net uitgescholden door mijn directeur dat ik de huisarts niet gebeld had omdat mijn zoontje griep heeft. "Mijn bedrijf kan zo wel sluiten als het wel corona blijkt te zijn".
edit: ik werk niet bij het RIVM.![]()
Dat is.. bijzonder.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die Slowaakse man heeft geen recente reishistorie, zijn zoon is onlangs een tijdje in Venetië geweest en heeft meerdere malen negatief getest.
Is dat misschien waarom er bij milde symptomen niet wordt getest? Omdat de test dan minder nauwkeurig is?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die Slowaakse man heeft geen recente reishistorie, zijn zoon is onlangs een tijdje in Venetië geweest en heeft meerdere malen negatief getest.
https://9gag.com/gag/aV08b4Kquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Messina het volgende:
Ik durf nauwelijks nog te hoesten in het openbaar. #astmastruggles
Ja, voor je t weet wordt je de trein uitgewerkt of zoquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Messina het volgende:
Moet je eens kuchen in een supermarkt. Je ziet iedereen ineens naar je kijkenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Messina het volgende:
Nee hoor. Dat is al vele weken wereldwijd bekent, dat dat gewoon mogelijk is. Dat het bijzonder is voor het RIVM dar geloof ik wel ja.quote:
Zo'n vaart zal het niet lopen toch. Denk niet dat er mensen echt zo in paniek of hypochonder zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Moet je eens kuchen in een supermarkt. Je ziet iedereen ineens naar je kijken
Gewoon doen, dan krijg je van iedereen genoeg ruimtequote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:46 schreef Messina het volgende:
RIPquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef Fukushima het volgende:
mail bij ons op kantoor dat er een gezinslid van een collega besmet is en hij preventief thuisblijft.
Nouja niet dus, de wereld is veel sneller en kleiner dan voorheen en iedereen is overal.quote:
Ik zal het dit weekend eens uitproberen op een feest als ik bij de bar staquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon doen, dan krijg je van iedereen genoeg ruimte
Wel grappig dit. Je hoort steeds meer 'een kennis', 'een collega', etc. De lijntjes worden steeds korter.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef Fukushima het volgende:
mail bij ons op kantoor dat er een gezinslid van een collega besmet is en hij preventief thuisblijft.
Dat zal van mens tot mens verschillen neem ik aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef Silven het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het niet lopen toch. Denk niet dat er mensen echt zo in paniek of hypochonder zijn.
@haags_kwartiertje en zijn zoonquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:43 schreef bitterbal het volgende:
Coronavirus vastgesteld bij Haagse tiener en veertiger
Een tiener en iemand van in de veertig uit Den Haag hebben het coronavirus opgelopen in Noord-Italië. Dat bleek gisteren uit laboratoriumonderzoek van de GGD. Daarmee komt het aantal besmettingen in de regio op vijf.
https://www.ad.nl/den-haa(...)wZDynhpIwZZlVNxDrA34
Ik bestel geen pizza's meer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:51 schreef Noek het volgende:
Worden er al Italianen gediscrimineerd of door bushokjes gegooid?
Maar in de tussentijd is hij wel al de hele week op kantoor geweest. Koffie gehaald, lift gebruikt, doorknoppen aangeraakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:49 schreef Fukushima het volgende:
Het bijzonder vind ik dat er wel een connectie is (de zoon) maar dat die juist negatief test. Dus wél besmettelijk, maar niet te detecteren met een test.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja niet dus, de wereld is veel sneller en kleiner dan voorheen en iedereen is overal.
Het criterium dat diegene in een haard moet zijn geweest is fout.
Die overleden man vandag had ook geen directe lijn zo.
Maar kan ook toeval zijn en dat iemand anders die het wel had zijn pad gekruist heeft.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het bijzonder vind ik dat er wel een connectie is (de zoon) maar dat die juist negatief test. Dus wél besmettelijk, maar niet te detecteren met een test.
ja precies dit jaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar in de tussentijd is hij wel al de hele week op kantoor geweest. Koffie gehaald, lift gebruikt, doorknoppen aangeraakt.
En al had hij niks krijgt hij indirect een vonnis nu door verplicht thuis in quarantaine te moeten met een besmet iemand.
Dat kan. Maar dat zou ik toch wat onwaarschijnlijker vinden gezien de connectie.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar kan ook toeval zijn en dat iemand anders die het wel had zijn pad gekruist heeft.
Zijn toch meestal Turken.quote:
Daarom verwacht ik een explosie van gevallen deze week.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 13:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wel grappig dit. Je hoort steeds meer 'een kennis', 'een collega', etc. De lijntjes worden steeds korter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |