Dat jij het kan op jouw manier, betekent niet dat dat gezond is.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Zonder te koken fatsoenlijk eten voor 30-35 euro per week, onmogelijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic als oud wajonger vol belangstelling gevolgd en gelezen. Leef zelf van ongeveer 30-35 euro per week en kan daar naar mijn gevoel heel goed mijn boodschappen van doen en spaar zelfs weer sinds vorig jaar oktober weer.
Van 40 euro per week kun je echt heel goed rondkom,en wat eten betreft ik doe het moet iets minder en lukt ook. Zeker als je als ik niet koken doe (kan ik ook totaal niet en heb geen kooktoestel of oven).
Maar wat eet je dan als warme maaltijd? Wat haal je bv aan boodschappen?quote:Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik moet meteen denken aan die raw food moeder bij DWDD.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Je kan ook prima eten zonder (ooit) te koken. Als je je vitaminen, mineralen, vezels, vetten en eiwitten maar binnenkrijgt.
Of dat ook lukt met dit budget, durf ik niet te garanderen.
Wat eet je dan zoal als je nooit kookt?quote:Op zondag 8 maart 2020 04:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Bijstandsniveau is in 95% van de gevallen vergoedt door de gemeente.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:46 schreef qajariaq het volgende:
Even een vraagje:
Moet de bewindvoerder uit de eigen middelen betaald worden of krijgt men daar apart subsidie voor? Als je van bijstand ook nog moet inleveren voor het beheer dan wordt het inderdaad wel wat krap.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 15:23 schreef osodevo het volgende:
Nogmaals, er zijn geen schulden! Ik kan prima met weinig geld leven en was juist net aan het sparen om mijn oorlogskas te spekken. Ouders zijn bang dat het geld opgaat aan dating coaches en prostituees. Vooral mijn moeder is bezorgd.
Zet t op papier, benoem het. Voila.quote:Op donderdag 21 mei 2020 14:10 schreef Rene het volgende:
Het is heeeel simpel. Is het probleem/de aandoening er nog waarop je in bewind bent gekomen? Is je budget stabiel? (Nieuwe schulden en zo) en heb je al iets gedaan waaruit blijkt dat je capabel bent? en tot slot, heb je een vangnet aan familie en zo die eventueel kan helpen?
Zonder advocaat sta je 2 - 0 achter tegenover een ervaren jurist. Maar het is niet anders. Ik mag toch zelf weten aan waar ik mijn geld aan uitgeef? Als mij seks wordt onthouden zorgt dit alleen maar voor verdere ophoping van frustraties.quote:Op donderdag 21 mei 2020 15:27 schreef Rene het volgende:
[..]
[..]
Zet t op papier, benoem het. Voila.
Als bewindvoerder moest ik altijd lachen dat klanten met advocaten aankwamen.
He vriendin, ik ben bewindvoerder geweest. Heb gestudeerd en mag mezelf jurist noemen. Maar als een klant bovenstaande goed kan zal een rechter je in de basis niet dwingen. Als er geen wettelijke basis is voor bewind, omdat het weggevallen is, dan kan het bewind gewoon stoppen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 15:32 schreef osodevo het volgende:
[..]
Zonder advocaat sta je 2 - 0 achter tegenover een ervaren jurist. Maar het is niet anders. Ik mag toch zelf weten aan waar ik mijn geld aan uitgeef? Als mij seks wordt onthouden zorgt dit alleen maar voor verdere ophoping van frustraties.
Doe dit ook soms, alleen gezonde voeding kope. Groenten, fruit, rijst etc. Dan kun je inderdaad een heel eind komen.quote:Op donderdag 21 mei 2020 13:06 schreef wiskundenoob het volgende:
Als je al een fiets en kleren hebt, dan is 160 euro per maand voor eten ruim voldoende.
Ik besteed ongeveer 190 euro aan boodschappen (inclusief huishoudelijke artikelen) per maand, maar ik haal alles bij een kleine albert heijn en let niet op de prijs, dit is goed voor 2300/2400 kcal per dag, ik weeg 75 kg en ben 185m. wat alles duurder maakt. Bijvoorbeeld zalm uit de koeling is bijvoorbeeld 25 euro per kilo. Groente is relatief duur, kleine selectie en meestal alleen keuze uit biologisch in de albert heijn van mij. Als ik veel tijd over had en weinig geld, dan shopte ik wel bij Lidle, visboer, slager, dan was ik met 100 - 120 euro al klaar geweest. Door de corona-uitbraak, heb ik 2 maanden lang bijna al mijn maaltijden en versnaperingen thuis genuttigd, en zijn dit dus alle kosten aan eten en huishoudelijke eten.
Ik koop trouwens weinig snacks en frisdranken, max 5 euro per week.
En voor iedereen die denkt dat je hiermee gaat verhongeren:
ga maar eens keer naar Lidle met 50 euro en koop alleen groente, fruit, (diepvries)vlees/vis (onder 10 per kilo), meel, brood, rijst, past en eieren. Meeste mensen zullen zich verbazen hoeveel boodschappen je kan halen als je krap zit/ weinig te besteden hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |