Enige voordeel is dat behandeling niet veranderd of je nu wel of geen test hebt gehad. Behandeling is namelijk gewoon uitzieken. Dat scheelt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik begrijp je, maar dan moet je dus enorm veel mensen testen. En dat gaat niet.
Het RIVM houdt in het achterhoofd hun test capaciteit. Dus ze testen niet iedereen en willen dat mensen thuisblijven want de meeste mensen worden vanzelf weer beter, met rust.
Hoezo in quarantine?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ik kom het huis niet meer uit.
Groetjes uit Hengelo Overijssel.
Dat is waarschijnlijk ook zo, maar dat moeten ze dan ook duidelijk communiceren zodat mensen ook echt thuis blijven en niet op het werk o.i.d. anderen gaan besmetten..quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik begrijp je, maar dan moet je dus enorm veel mensen testen. En dat gaat niet.
Het RIVM houdt in het achterhoofd hun test capaciteit. [b]Dus ze testen niet iedereen en willen dat mensen thuisblijven want de meeste mensen worden vanzelf weer beter, met rust.[/b]
Je komt er zelf ook mee in aanraking hoorquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:32 schreef KingRadler het volgende:
Heb veel respect voor zorg medewerkers die in aanraking komen met Corona Patienten.
Dankquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:32 schreef KingRadler het volgende:
Heb veel respect voor zorg medewerkers die in aanraking komen met Corona Patienten.
Ik vind jou een fijn mensquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:32 schreef KingRadler het volgende:
Nos is teruggefloten. Past in de trant van downplayen om geen paniek te veroorzaken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar is het in zo'n geval niet beter om bijna alle gevallen in kaar te willen brengen?
1) Om mega verspreiding voor te zijn en meer controle te houden?
2) Om je burgers iets meer gerust te stellen?
Ik vind het echt raar dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Op NOS site kan je nu niet eens meer vinden hoeveel besmetting wij in Nederland hebben. Wel zie ik nieuws over Hongkong en Italië. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat hier nog geen besmettingen zijn geweest.
Precies. Ik werk gelukkig niet op een groot kantoor. Zijn maar met 4 mensen hier, dus dat scheelt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe er op handen wassen gehamerd moet er ook gehamerd worden op zoveel mogelijk thuis werken, thuis blijven bij geringste klachten en zelf opgelegde quarantaine wanneer je nu vanuit een risico gebied komt.
downplayen is om de economie in stand te houden. ze laten grote evenementen en voetbalwedstrijden nog wel doorgaan dusja. thuiswerken of thuisblijven adviseren zou dan beetje tegenstrijdig zijnquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nos is teruggefloten. Past in de trant van downplayen om geen paniek te veroorzaken.
Hoe er op handen wassen gehamerd moet er ook gehamerd worden op zoveel mogelijk thuis werken, thuis blijven bij geringste klachten en zelf opgelegde quarantaine wanneer je nu vanuit een risico gebied komt.
Iedereen wijst immers naar het rivm en als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
Tenminste spreid je het dan uit door het te vertraging en zorg je dat de zorg niet onder te veel druk komt te staan.
En dit soort gevallen zorgen straks die voor verregaande verspreiding.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies. Ik werk gelukkig niet op een groot kantoor. Zijn maar met 4 mensen hier, dus dat scheelt.
Maarja ik sprak een vriendin die werkt in Gelderland vlakbij de Duitse grens, zoals eerder genoemd in dit topic. Die had een collega die ziek was geworden, maar gewoon kwam werken. Haar vader kwam ziek uit Oostenrijk en heeft nu hoge koorts en coronaklachten, maar wilde zich niet melden bij de huisarts want "ik heb geen zin om in quarantaine te gaan". En die dochter gaat dus ook gewoon ziek naar kantoor.
Maarja ook al zou die vader zich wel melden, gezien de reacties in dit topic zouden ze hem toch niet testen.
Ja en als er vanuit de overheid geen lockdown gaat komen en iedereen maar door blijft gaan met de nuchtere Hollander spelen gaat Corona hier een massale slachting aanrichten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dit soort gevallen zorgen straks die voor verregaande verspreiding.
Slachting zal wel meevallen denk ik. Over het algemeen zijn wij een relatief gezond volk. Echter als het uit de hand loopt een ze moeten straks verregaande maatregelen treffen, zoals Italië nu moet, gaat dat veel grotere gevolgen hebben. Daarnaast hebben wij dan precies dezelfde fout gemaakt als China en Italië.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en als er vanuit de overheid geen lockdown gaat komen en iedereen maar door blijft gaan met de nuchtere Hollander spelen gaat Corona hier een massale slachting aanrichten.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
downplayen is om de economie in stand te houden. ze laten grote evenementen en voetbalwedstrijden nog wel doorgaan dusja. thuiswerken of thuisblijven adviseren zou dan beetje tegenstrijdig zijn
Alleen de mensen met lichte klachten. Thuis iets doen is beter dan dat het halve bedrijf straks niks kan doen of dicht is omdat iedereen in quarantaine zit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
downplayen is om de economie in stand te houden. ze laten grote evenementen en voetbalwedstrijden nog wel doorgaan dusja. thuiswerken of thuisblijven adviseren zou dan beetje tegenstrijdig zijn
Hij heeft het in het ziekenhuis opgelopen, maar er zijn geen gevallen bekend van dit ziekenhuis?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]Hoe kan je nu ziek worden in het ziekenhuis?twitter:gemUden twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:46:49De GGD heeft een inwoner van de gemeente Uden positief getest op het coronavirus. De man is een patiënt van ziekenhuis Bernhoven en is tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis ziek geworden. Hij wordt op dit moment in isolatie verzorgd. https://t.co/9FE0AAMsE8 https://t.co/qbjwMXioec reageer retweet
Slachting nog welquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en als er vanuit de overheid geen lockdown gaat komen en iedereen maar door blijft gaan met de nuchtere Hollander spelen gaat Corona hier een massale slachting aanrichten.
Ja iets klopt toch niet aan dit verhaal?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft het in het ziekenhuis opgelopen, maar er zijn geen gevallen bekend van dit ziekenhuis?
En vanwege dit soort figuren kun je dus nog zoveel maatregelen nemen, het heeft geen enkel nut.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies. Ik werk gelukkig niet op een groot kantoor. Zijn maar met 4 mensen hier, dus dat scheelt.
Maarja ik sprak een vriendin die werkt in Gelderland vlakbij de Duitse grens, zoals eerder genoemd in dit topic. Die had een collega die ziek was geworden, maar gewoon kwam werken. Haar vader kwam ziek uit Oostenrijk en heeft nu hoge koorts en coronaklachten, maar wilde zich niet melden bij de huisarts want "ik heb geen zin om in quarantaine te gaan". En die dochter gaat dus ook gewoon ziek naar kantoor.
Maarja ook al zou die vader zich wel melden, gezien de reacties in dit topic zouden ze hem toch niet testen.
Weljaquote:Op woensdag 4 maart 2020 22:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Misschien was hij al besmet maar nog niet ziek toen hij opgenomen werd?quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft het in het ziekenhuis opgelopen, maar er zijn geen gevallen bekend van dit ziekenhuis?
twitter:omroepbrabant twitterde op woensdag 04-03-2020 om 22:45:59Medewerker van Catharina Ziekenhuis in Eindhoven besmet met coronavirus https://t.co/bF1g863kPc reageer retweet
quote:EINDHOVEN - In het Catherina Ziekenhuis in Eindhoven is een medewerker besmet met het coronavirus. De vrouw kreeg de uitslag woensdag te horen. Het ziekenhuis is daags geleden begonnen met het testen van werknemers nadat duidelijk was dat er een patiënt was opgenomen die het virus had. https://www.omroepbrabant(...)smet-met-coronavirus
Ik vermoed ernstiger ziek geworden in het ziekenhuis na een positieve test.quote:Op woensdag 4 maart 2020 22:47 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ja iets klopt toch niet aan dit verhaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |