Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Is het nog niet maar het kan hier rap gaan vanwege de biblebelt welke al decennialang een kwalijke historie heeft met ziekte uitbraken. Ik vrees dat het zich gaat herhalen, zie ZK en Iran.
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Op dinsdag 3 maart 2020 22:48 schreef quirina het volgende: [..] Ik ben wel blij dat ik desinfectant in huis heb. Gebruik het vooral in de supermarkt. Denk maar aan vieze winkelwagentjes die nooit schoongemaakt worden. Een beetje smetvrees hebben kan geen kwaad in deze tijd van Corona.
Klopt. Even een rondje door het huis gedaan en toch al 6 flesjes bij elkaar gesprokkeld uit tassen en lades. Deurklinken en wagentjes en vanalles raak ik sowieso al niet aan met blote handen. Dat is of met mijn voeten, of met een doekje, of elleboog en ja soms wacht ik ook gewoon tot iemand anders de deur open doet.
Een schone meid is goed voorbereid. Ook zonder pandemie niets mis met een beetje smetvrees.
Van dit soort berichten krijg ik dus hoofdpijn .....
quote:
Ook vandaag bleek dat een coronageval in een ziekenhuis in Eindhoven niet meteen werd herkend. Voordat de man in isolatie werd geplaatst, heeft hij op drie verschillende afdelingen gelegen. Medewerkers op de betrokken afdelingen die klachten hebben, worden getest op het coronavirus.
1) Hou die mensen thuis in quarantaine 2) Test ze of ze nou klachten hebben of niet
Je moet toch constateren dat heel veel Europese landen er vanuit gingen dat ze de 'patiënt 0' in hun land makkelijk zouden kunnen ondervangen, in quarantaine zetten en klaar is kees. Een hoestende Chinees met koorts, zo moest 'ie er uitzien en anders kon je het niet hebben ofzo. Heel frappant.
Nou ja, hun vaccinatieweigering maakt in dit geval (nog) niet uit...
Wel dat de kerken blijven vollopen ondanks de risicos want het is "in god's hand" Dat kan al snel tot een massabesmetting leiden. We hebben het hier over Christen-extremisten, geen gematigde christenen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Is het nog niet maar het kan hier rap gaan vanwege de biblebelt welke al decennialang een kwalijke historie heeft met ziekte uitbraken. Ik vrees dat het zich gaat herhalen, zie ZK en Iran.
De Biblebelt is een probleem vanwege het gebrek aan inentingen. Zodra een ziekte verschijnt heeft het daarom vrij spel. Aangezien er geen inenting is tegen Corona kan de ziekte overal om zich heen grijpen, BibleBelt of niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Klopt. Even een rondje door het huis gedaan en toch al 6 flesjes bij elkaar gesprokkeld uit tassen en lades. Deurklinken en wagentjes en vanalles raak ik sowieso al niet aan met blote handen. Dat is of met mijn voeten, of met een doekje, of elleboog en ja soms wacht ik ook gewoon tot iemand anders de deur open doet.
Een schone meid is goed voorbereid. Ook zonder pandemie niets mis met een beetje smetvrees.
Je bedoelt dat je dit standaard al allemaal doet? Nooit deurklinken aanraken?
Ik ben er wel meer mee bezig, sommige deuren in mijn flat kan ik met mijn voet open"duwen" (als de deur naar buiten opengaat). Als deur naar binnen open gaat, zul je toch iets met je handen moeten doen.
Ik had vanmorgen een vergadering/bijeenkomst en ik was een beetje aan het kijken wie er hoe vaak met zijn handen in/op hun gezicht zat. Schokkend vaak. Dat is een dingetje om dat af te leren.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Op dinsdag 3 maart 2020 23:00 schreef Jane het volgende: In de UK hebben ze wellicht de situatie in NL gevolgd en hebben ze besloten hun IC-patiënten ook maar eens te gaan testen.
Je moet toch constateren dat heel veel Europese landen er vanuit gingen dat ze de 'patiënt 0' in hun land makkelijk zouden kunnen ondervangen, in quarantaine zetten en klaar is kees. Een hoestende Chinees met koorts, zo moest 'ie er uitzien en anders kon je het niet hebben ofzo. Heel frappant.
Tunnelvisie is wel vaker een probleem bij arrogante hoogopgeleide mensen.
Wel dat de kerken blijven vollopen ondanks de risicos want het is "in god's hand" Dat kan al snel tot een massabesmetting leiden. We hebben het hier over Christen-extremisten, geen gematigde christenen.
Geloof me, dergelijke kerken zijn overal in het land.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Geloof me, dergelijke kerken zijn overal in het land.
Sowieso zijn religieuze verzamelplaatsen op zulke momenten vaak een hoog besmettingsrisico gebied. Allemaal lekker bij elkaar komen want het is allemaal onderdeel van god's plan.
Vind dat ze in den bosch relatief goed gehandeld hebben. De reden overigens om niet te testen was tot voor kort/heden ' geen risicogebied'. Ik trek dan maar de voorzichtige conclusie dat deze persoon in Nederland is besmet
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 23:05:51 ]
1) Hou die mensen thuis in quarantaine 2) Test ze of ze nou klachten hebben of niet
Hoe moeilijk kan het zijn.
1) ja doe dat. Maar praktijk: iedereen hoest nu. Carnaval, griep, het weer...en iemand zal er toch moeten werken.
2) ja, maar pas positief na x tijd. Tot die tijd dan niet werken?
Ik werk op een mbo in het zuiden. Heb gisteren en vandaag eigenlijk alleen maar tussen hoestende mensen gewerkt. Maar de scholen moeten open blijven, ik moet blijven werken en er gaat straks echt een besmette student komen. En dan? Ik heb nu toevallig iemand thuis waarvoor dit virus gevaarlijk is, dus ik loop het zelf liever niet op.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
1) ja doe dat. Maar praktijk: iedereen hoest nu. Carnaval, griep, het weer...en iemand zal er toch moeten werken.
2) ja, maar pas positief na x tijd. Tot die tijd dan niet werken?
Ik werk op een mbo in het zuiden. Heb gisteren en vandaag eigenlijk alleen maar tussen hoestende mensen gewerkt. Maar de scholen moeten open blijven, ik moet blijven werken en er gaat straks echt een besmette student komen. En dan? Ik heb nu toevallig iemand thuis waarvoor dit virus gevaarlijk is, dus ik loop het zelf liever niet op.
Op dinsdag 3 maart 2020 23:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende: Vind dat ze in den bosch relatief goed gehandeld hebben. De reden overigens om niet te testen was tot voor kort/heden ' geen risicogebied'. Ik trek dan maar de voorzichtige conclusie dat deze persoon in Nederland is besmet
Nee, den Bosch heeft besloten iedereen te testen, dus zonder die toevoeging risicogebied.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
Op dinsdag 3 maart 2020 22:59 schreef 00wildchild het volgende: Lekker arrogant ook van Nederland om te denken dat het wel los zal lopen. Loslopen doet het.
Op zich wel een bizar experiment. Je zag China met de drastische maatregelen. Nu gaan we eens kijken wat er gebeurt als we niks doen.
Je bedoelt dat je dit standaard al allemaal doet? Nooit deurklinken aanraken?
Ik ben er wel meer mee bezig, sommige deuren in mijn flat kan ik met mijn voet open"duwen" (als de deur naar buiten opengaat). Als deur naar binnen open gaat, zul je toch iets met je handen moeten doen.
Ik had vanmorgen een vergadering/bijeenkomst en ik was een beetje aan het kijken wie er hoe vaak met zijn handen in/op hun gezicht zat. Schokkend vaak. Dat is een dingetje om dat af te leren.
Ja meestal wel, die doe ik dan met mijn elleboog of als dat niet lukt mijn mouw (van shirt want die gaat meteen in de was en mijn jassen niet), en dan zo ver mogelijk over mijn hand getrokken zodat het niet direct bij het armgat zit. Tenzij ik direct erna mijn handen kan wassen, dan weer liever met mijn hand omdat ik die meteen schoon kan maken. Bij verlaten toilet na wassen handen drogen. Daarna met nieuw doekje kraan uitdraaien en daarmee de deur openmaken en met voet de deur openhouden terwijl ik doekje zo snel mogelijk naar de prullenbak werp.