abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:33:36 #201
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67425743
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TVP, zijn er nog kaarten beschikbaar, volgens mij niet
2 july is nog niet uitverkocht, volgens de War of the worlds site.
My soul is painted like the wings of butterflies
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2009 @ 12:36:31 #202
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67425866
ik zie op ticketservice ook alleen 30 juni en 1 juli staan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2009 @ 12:38:09 #203
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67425924
ah, gevonden, livenation.nl
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:52:02 #204
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67426405
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
ah, gevonden, livenation.nl
Daar staat ook dat 2 july nog niet is uitverkocht. Ik zit ook te twijfelen. Misschien toch ook maar een kaartje kopen, al vraag ik me af hoe groot de show kan zijn in de HMH.
My soul is painted like the wings of butterflies
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2009 @ 13:09:33 #205
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67427099
Ben nog nooit in de HMH geweest. Maar de DVD live show (Wembley) geeft me al kippevel. Ik wil het heel graag eens live meemaken
  zondag 21 juni 2009 @ 17:34:21 #206
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_70226261
nog 1,5 week en dan is het zover

ik heb de dvd maar weer eens opgezet om er weer in te komen
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 21 juni 2009 @ 17:39:18 #207
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_70226412
ik krijg er nog steeds kippenvel van
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 21 juni 2009 @ 17:40:26 #208
67379 Mirjam
ermahgerd
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 09:37:10 #209
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70505568
Donderdag ook het concert live op radio 2
quote:
The War of the Worlds live op Radio 2
The War of the Worlds live op Radio 2Radio 2 gaat het concert 'The War of the Worlds' live uitzenden. Dinsdag-, woensdag- en donderdagavond zal het muzikale hoorspel worden opgevoerd in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Op de laatste dag zendt het publieke radiostation het concert live uit tussen 20:00 en 22:00 uur

Vanaf 19:00 uur blikken Stefan Stasse en Marc Stakenburg vooruit op de show in een extra lange aflevering het 'Theater van het Sentiment'. Om 22:00 uur volgt een nabeschouwing waarin de presentatoren tot 23:00 uur met de cast en de hoofdpersonen rondom het project spreken.

Het dubbelalbum en muziekproject The War of the Worlds is geïnspireerd op het gelijknamige boek van H.G. Wells uit 1898 over een invasie op aarde door buitenaardse wezens. Legendarisch werd het hoorspel, onder regie van Orson Welles, dat in 1938 op de Amerikaanse radio te horen was. Het hoorspel was zo levensecht, dat veel Amerikanen in paniek raakten en dachten dat Amerika écht door buitenaardse wezens werd binnengevallen. In 1978 bedacht en produceerde Jeff Wayne het dubbelalbum ‘The War of The Worlds’, een muzikale versie van het verhaal. Talloze grote namen verleenden hun medewerking, onder wie acteur Richard Burton, Justin Hayward (Moody Blues) , Phil - Old Town - Lynott en musicalster Julie Covington. Wereldwijd werden 15 miljoen albums verkocht, waarmee het één van de best verkochte albums wereldwijd is. De bekendste ‘hits’ werden ‘the Eve of War’ en ‘Forever Autumn’. Nu, ruim 30 jaar later, is er een podiumversie van het project. Zelf willen de makers het geen musical noemen, toch komt dat nog het dichtst in de buurt van dit muzikale spektakel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_70533440
en? hoe vonden jullie het?
  woensdag 1 juli 2009 @ 01:15:09 #212
172956 Marrek
Deurdriever
pi_70534489
Ik vond het super! Ik kan hier wel een hele beschrijving neerpleuren, maar je moet het gewoon meemaken

Live is de beleving echt stukken beter, je laat je soms helemaal meegaan in de musical: heerlijk!
Met de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen...
pi_70535102
Er lopen blijkbaar meerdere topics over, hier heb ik net een kleine review geplaatst

[CD] Jeff Wayne - The War of the Worlds , 30th Ann. Ed.

Deze maar sluiten en daar verder?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 07:02:34 #214
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_70536013
Sakura, die gaat over die specifieke versie van de cd als ik de titel zo lees. Dit gaat over alles, de cd's, de concerten, de LP. Daarbij is dit topic eentje die langer loopt (sinds 2003).

[ Bericht 3% gewijzigd door TARAraboemdijee op 01-07-2009 07:12:41 ]
pi_70536760
Gisteren bij de show geweest.. Helemaal geweldig!

Helaas zat er naast mij iemand die meer met zijn camera bezig was dan met genieten
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:35:00 #216
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_70536790
Het was tof!
pi_70537838
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 07:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sakura, die gaat over die specifieke versie van de cd als ik de titel zo lees. Dit gaat over alles, de cd's, de concerten, de LP. Daarbij is dit topic eentje die langer loopt (sinds 2003).
Ah, ok, dan gooi ik mijn review hier ook gewoon even in :-)

=====
woensdag 1 juli 2009 01:29

Ben net terug van het concert, echt helemaal gewelding, zeer goed aan het origineel gehouden, waardoor je zelden of nooit iets mist omdat muziek of zang echt anders is dan je gewend bent.

Alleen het begin hebben ze een behoorlijk stuk aan vast geplakt waar de martians overleggen wat ze met de aarde gaan doen. Op zich hadden ze dat goed in elkaar gezet, maar ik kan me voorstellen dat dat stuk niet bij iedereen in de smaak viel.

Wat ook een leuk idee van ze was dat er tijdens 'Forever Autumn', mensen op de catwalk liepen die boombladeren naar benenden lieten dwarelen. Heel leuk gevonden idee.

En natuurlijk de martian die vanuit de lucht op het podium neerdaalt is zeer indrukwekken niet in de minste plaats door de effecten van licht en vuurwerk die ze eromheen gemaakt hebben.

Na de pauze is de martian weer verdwenen en komt even later er een boog/brug uit een engelse metrobaan inclusief de typerende metro lampen naar beneden waar de artileryman dankbaar gebruik van maakt.
Later worden we weer verrast met de martian die weer op het podium land en daar zijn langzame dood sterft.

En gelukkig hebben ze ook het allerlaatste deel van de LP met de commentaren vanuit Houston niet vergeten, daar heeft de hele zaal staand naar staan luisteren omdat dat pas begon na de buigingen van alle spelers die dus terecht een staande ovatie kregen.

Verder was het wel zeer irritant dat het geluid (zoals zo vaak bij tegenwoordig concerten helaas) gewoon weer een paar tandjes te hard stond. Ik zal echt nooit begrijpen waarom het zo hard moet.
In de pauze heb ik dan ook gehoor beschermers aangeschaft voor de belachelijk hoge prijs van 2 pleuro per set, maar dat maakte het een stuk aangenamer om te luisteren en daarmee kwam de hele muziek en sfeer vele malen beter tot zijn recht.

Wat ook een negatief punt was (maar abosoluut niet te verwijten aan Jeff Wayne) was dat het veel te warm was, vooral op het balkon waar wij zaten.
Balkon was daarentegen wel de mooiste plaats om te zitten door het grote overzicht wat je vanaf daar hebt op het hele concert.

En een leuk extra wat ik nog niet eerder meegemaakt heb, je kon bij aanvang een soort tegoed bon kopen voor 25 euro van de 3 CD box van de tour. En het speciale was dat het de opname was van het concert zelf. Ik weet niet wat voor CD persen ze hebben staan in de coulisen, maar er stond echt een mega lange rij mensen die allemaal de 3 CD box gekocht hadden en die rij was in no-time verdwenen.
Wel heel speciaal om een 3 CD box te hebben van het concert waar je net geweest bent. Als je een keer hard gefloten hebt, kan je jezelf later op de opnames terug horen

Al met al een zeer geslaagde avond, en het geld meer dan waard.
=====

[ Bericht 0% gewijzigd door Sakura op 01-07-2009 10:53:32 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juli 2009 @ 10:05:42 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_70538599
Ik heb de DVD van de live uitvoering, maar kon door andere verplichtingen helaas niet bij de concerten aanwezig zijn.
Overigens, het begin, wat je aanhaalt Sakura, deze komt op het ULLAdubULLA remixalbum voor. En ik weet het niet zeker, maar kon ook wel eens bij de recordingsessies erbij zitten (die 7 disc cd-box). Het hoort er dus ergens wel bij en is zeker niet speciaal voor de live versie geschreven. Alleen komt het niet voor op de normale versies van het album.
pi_70538788
wij hebben het ook naar ons zin gehad, over het geluid moet ik het met je eens zijn.
we zaten vanaf het balkon gezien bijna vooraan rechts en hadden dus in eerste instantie ook alleen geluid van rechts, wat zoals gezegd net iets te hard stond.
wel grappig om in de hmh eens t zitten trouwens, de hele zaal ziet er ineens heel anders uit.
dus, ja, het wachten en zijn geld waard!
pi_70538816
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:37 schreef Sakura het volgende:

[..]

En een leuk extra wat ik nog niet eerder meegemaakt heb, je kon bij aanvang een soort tegoed bon kopen voor 25 euro van de 3 CD box van de tour. En het speciale was dat het de opname was van het concert zelf. Ik weet niet wat voor CD persen ze hebben staan in de coulisen, maar er stond echt een mega lange rij mensen die allemaal de 3 CD box gekocht hadden en die rij was in no-time verdwenen.
Wel heel speciaal om een 3cd/dvd box te hebben van het concert waar je net geweest bent. Als je een keer hard gefloten hebt, kan je jezelf later op de opnames terug horen

=====

Denk niet dat dat de live cd van de show is geweest waar je net geweest bent. Maar van een eerdere opname.

Heb zelf de dvd ook... echt van genoten...
In de ban van de mods.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')