quote:
Op woensdag 1 juli 2009 07:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:Sakura, die gaat over die specifieke versie van de cd als ik de titel zo lees. Dit gaat over alles, de cd's, de concerten, de LP. Daarbij is dit topic eentje die langer loopt (sinds 2003).
Ah, ok, dan gooi ik mijn review hier ook gewoon even in :-)
=====
woensdag 1 juli 2009 01:29
Ben net terug van het concert, echt helemaal gewelding, zeer goed aan het origineel gehouden, waardoor je zelden of nooit iets mist omdat muziek of zang echt anders is dan je gewend bent.
Alleen het begin hebben ze een behoorlijk stuk aan vast geplakt waar de martians overleggen wat ze met de aarde gaan doen. Op zich hadden ze dat goed in elkaar gezet, maar ik kan me voorstellen dat dat stuk niet bij iedereen in de smaak viel.
Wat ook een leuk idee van ze was dat er tijdens 'Forever Autumn', mensen op de catwalk liepen die boombladeren naar benenden lieten dwarelen. Heel leuk gevonden idee.
En natuurlijk de martian die vanuit de lucht op het podium neerdaalt is zeer indrukwekken niet in de minste plaats door de effecten van licht en vuurwerk die ze eromheen gemaakt hebben.
Na de pauze is de martian weer verdwenen en komt even later er een boog/brug uit een engelse metrobaan inclusief de typerende metro lampen naar beneden waar de artileryman dankbaar gebruik van maakt.
Later worden we weer verrast met de martian die weer op het podium land en daar zijn langzame dood sterft.
En gelukkig hebben ze ook het allerlaatste deel van de LP met de commentaren vanuit Houston niet vergeten, daar heeft de hele zaal staand naar staan luisteren omdat dat pas begon na de buigingen van alle spelers die dus terecht een staande ovatie kregen.
Verder was het wel zeer irritant dat het geluid (zoals zo vaak bij tegenwoordig concerten helaas) gewoon weer een paar tandjes te hard stond. Ik zal echt nooit begrijpen waarom het zo hard moet.
In de pauze heb ik dan ook gehoor beschermers aangeschaft voor de belachelijk hoge prijs van 2 pleuro per set, maar dat maakte het een stuk aangenamer om te luisteren en daarmee kwam de hele muziek en sfeer vele malen beter tot zijn recht.
Wat ook een negatief punt was (maar abosoluut niet te verwijten aan Jeff Wayne) was dat het veel te warm was, vooral op het balkon waar wij zaten.
Balkon was daarentegen wel de mooiste plaats om te zitten door het grote overzicht wat je vanaf daar hebt op het hele concert.
En een leuk extra wat ik nog niet eerder meegemaakt heb, je kon bij aanvang een soort tegoed bon kopen voor 25 euro van de 3 CD box van de tour. En het speciale was dat het de opname was van het concert zelf. Ik weet niet wat voor CD persen ze hebben staan in de coulisen, maar er stond echt een mega lange rij mensen die allemaal de 3 CD box gekocht hadden en die rij was in no-time verdwenen.
Wel heel speciaal om een 3 CD box te hebben van het concert waar je net geweest bent. Als je een keer hard gefloten hebt, kan je jezelf later op de opnames terug horen
Al met al een zeer geslaagde avond, en het geld meer dan waard.
=====
[ Bericht 0% gewijzigd door Sakura op 01-07-2009 10:53:32 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?