abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 14:59:33 #276
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191812794
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:54 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dit klopt wel.

Maar voor de broodnodige nuance en nuchterheid: Zonder algemene Europese maatregelen zou het RIVM net zo min in staat zijn geweest om het, alleen in Nederland, te beteugelen.
Dat klopt natuurlijk. Dat heb ik ook altijd gezegd. Het is gewoon onmogelijk om zo'n virus helemaal buiten Nederland te houden, zonder dat je alles compleet op slot gooit en dat gaat natuurlijk niet.

Het RIVM heeft ook de juist insteek wat betreft het beperken in indammen. Dat is het enige wat je nu zou kunnen/moeten doen. Alleen handelen zij er niet echt naar.

Je kan gewoon niet spreken van "wij zijn bezig het in te dammen en te controleren" terwijl je gisteren hebt aangegeven of mogelijk besmette patiënten aub. niet meer de huisarts willen bellen als de klachten meevallen.

Dat gecombineerd met de eerdergenoemde leugens en het blijven vasthouden dat je niet besmettelijk bent als je geen klachten hebt geven mij niet echt een geruststellend gevoel dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Of misshien weten ze het wel, maar handelen zij er niet naar, geen idee.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:59:52 #277
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191812800
ik vraag me af of RIVM op de hoogte was dat er Nederlanders terug zouden komen van vakantie het VIRUS mee namen.
pi_191812806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:54 schreef koemleit het volgende:

Ik zit hier vanaf Januari. Ik zeg niet dat het RIVM alles goed heeft.

Alleen sommige users doen hier alsof ze het allemaal precies weten omdat "ze het al vanaf Januari volgen en van alles op het internet gelezen hebben".
Misschien doe ik dat ook wel.
Maar wanneer je al 8 weken lang dagelijks ellenlange persberichten en publicaties leest, heb je gewoon wat info die je kunt delen.
pi_191812811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk. Dat heb ik ook altijd gezegd. Het is gewoon onmogelijk om zo'n virus helemaal buiten Nederland te houden, zonder dat je alles compleet op slot gooit en dat gaat natuurlijk niet.

Het RIVM heeft ook de juist insteek wat betreft het beperken in indammen. Dat is het enige wat je nu zou kunnen/moeten doen. Alleen handelen zij er niet echt naar.

Je kan gewoon niet spreken van "wij zijn bezig het in te dammen en te controleren" terwijl je gisteren hebt aangegeven of mogelijk besmette patiënten aub. niet meer de huisarts willen bellen als de klachten meevallen.

Dat gecombineerd met de eerdergenoemde leugens en het blijven vasthouden dat je niet besmettelijk bent als je geen klachten hebt geven mij niet echt een geruststellend gevoel dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Of misshien weten ze het wel, maar handelen zij er niet naar, geen idee.
Kijk! Dit is een genuanceerde mening :)
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:01:31 #280
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191812814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:49 schreef maryen65 het volgende:
Ik lees dat je gemiddeld 2 a 3 mensen kunt besmetten. Als ik in een drukke winkelstraat loop dan pikt het virus er 3 mensen uit en stopt dan met de besmetting? Iemand kan dit uitleggen?
Je besproeit iedereen in de winkelstraat met je hoestbuien?

Alleen mensen met wie je in nauw contact staat, lopen kans op besmetting. De besmetting vind namelijk plaats via vochtdeeltjes waarin virusdeeltjes zitten die via het hoesten naar buiten komen. Deze vochtdeeltjes moeten op één of andere manier via inname bij iemand anders in het lichaam binnen komen. Dat gebeurt meestal alleen als je veel contact hebt of lang in de nabijheid bent van iemand. Daarnaast overleeft het virus op veel oppervlakken maar een zeer korte tijd.
Weisst
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:01:50 #281
217702 Lonaa
Honger!
pi_191812818
Dat gezeik op het modereren is wel klaar hoor nu.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191812820
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het indammen is ook een verantwoordelijkheid van de bevolking zelf natuurlijk. Als je klachten mee vallen gewoon thuis blijven. Daar heb je hun toestemming niet voor nodig. Zelf denken en zo. We kunnen wel heel hard roepen dat we meer verwachten van het RIVM, maar het is dan een beetje raar als een groep van diezelfde mensen vervolgens wel gewoon ziek de deur uit gaat. En maar mopperen op het RIVM.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:02:09 #283
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191812823
Hulde aan de mods! *O*
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:06:05 #284
217702 Lonaa
Honger!
pi_191812857
}:|
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:06:18 #285
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191812862
Lonaa ^O^
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:06:28 #286
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191812866
Flauw gedoe hier :{w
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:07:33 #287
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191812894
Overigens volg ik het nog helemaal niet zo sinds januari, aangezien ik toen op vakantie was (nee, niet in Italië, :P ).
Ik ben me alleen gaan inlezen toen ik, pakweg een week geleden, eigenlijk per toeval de persconferentie van de WHO zag en het me opviel dat die heel andere adviezen gaven dan die hier golden. Inlezen bij gerenommeerde bronnen/persbureaus natuurlijk, want ik ben helemaal niet zo van het sensatienieuws. Ik zit gelukkig ook niet op FB.

Overigens was mijn eerste post in deze reeks ook 'gewoon' een "Hahaha, zijn jullie echt aan het preppen??! 8)7 "-post. ;)

En nee, ik heb zelf nog steeds geen handgel of mondkapjes in huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-03-2020 15:12:36 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:08:22 #288
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191812907
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:07 schreef Jane het volgende:
Overigens volg ik het nog helemaal niet zo sinds januari, aangezien ik toen op vakantie was (nee, niet in Italië, :P ).
Ik ben me alleen gaan inlezen toen ik, pakweg een week geleden, eigenlijk per toeval de persconferentie van de WHO zag en het me opviel dat die heel andere adviezen gaven dan die hier golden. Inlezen bij gerenommeerde bronnen/persbureaus' natuurlijk, want ik ben helemaal niet zo van het sensatienieuws. Ik zit gelukkig ook niet op FB.

Overigens was mijn eerste post in deze reeks ook 'gewoon' een "Hahaha, zijn jullie echt aan het preppen??! 8)7 "-post. ;)

En nee, ik heb zelf nog steeds geen handgel of mondkapjes in huis.
je wast wel je handen?
pi_191812935
Voor de mensen die vroegen om een bron voor de filmpjes. Twitter zoeken op Iran en collapse en daar zijn ze.

En ja, ik noemde ze met een “als ze waar zijn..”

Oa

SassafrasSassy twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:02:24 🦠😷 Meanwhile in 🇮🇷 #Iran, where western medicine is haram, people are collapsing in the streets. Iran has become the epicentre of #CoronaVirus in the Middle East.https://t.co/liO49dcZgp reageer retweet
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:10:39 #290
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191812943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:08 schreef KingRadler het volgende:

[..]

je wast wel je handen?
Als ik 'ja' zeg, ben ik dan een paniekzaaier?

Als ik die onderzoeken moet geloven, ben ik een van de weinige Nederlanders die regelmatig z'n handen wast. Regelmatig, niet overdreven, want nee, ik heb ook geen smetvrees. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191812968
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:09 schreef _I het volgende:
Voor de mensen die vroegen om een bron voor de filmpjes. Twitter zoeken op Iran en collapse en daar zijn ze.

Oa

SassafrasSassy twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:02:24 🦠😷 Meanwhile in 🇮🇷 #Iran, where western medicine is haram, people are collapsing in the streets. Iran has become the epicentre of #CoronaVirus in the Middle East.https://t.co/liO49dcZgp reageer retweet
Kan hier vrij weinig mee. Wie zegt dat ze recent zijn gefilmd, wie zegt dat ze uberhaupt waar zijn, waarom zien we dit soort filmpjes niet in Europa, etc etc.
pi_191812971
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[..]

Voor in de OP
quote:
24. Persoon uit de gemeente Altena
25. Persoon uit de gemeente Altena
@Tjacka @trein2000
pi_191812985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:12 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Kan hier vrij weinig mee. Wie zegt dat ze recent zijn gefilmd, wie zegt dat ze uberhaupt waar zijn, waarom zien we dit soort filmpjes niet in Europa, etc etc.
Klopt dat overigens wel dat westerse medicijnen daar haram zijn? Zolang er maar geen dierlijke producten in verwerkt zijn zal het wel goed zitten, toch? Of drinken ze daar nog steeds kamelenpis tegen allerlei kwalen?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:24 #294
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191812992
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:09 schreef _I het volgende:

Wat voor toegevoegde waarde hebben deze filmpjes? Het is toch al lang bekend wat het verloop is van de ziekte? Op straat neervallen valt niet onder de symptomen (behalve als je tot de groep zwakkeren/bejaarden behoort en te lang doorloopt met klachten).
Weisst
pi_191812993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:12 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Als je ze zou bekijken met geluid zou je horen dat mensen praten over Corona.

Maar mijn hele punt ging erover wat er staat te gebeuren als dat hier zou plaatsvinden. :+
pi_191813001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:14 schreef erkel het volgende:

[..]

Wat voor toegevoegde waarde hebben deze filmpjes? Het is toch al lang bekend wat het verloop is van de ziekte? Op straat neervallen valt niet onder de symptomen (behalve als je als de groep zwakkeren/bejaarden valt en te lang doorloopt met klachten).
Niets. Het was een antwoord op een vraag om een bron van een pagina terug.

En het meerendeel zijn jonge mensen.
pi_191813008
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:14 schreef erkel het volgende:

[..]

Wat voor toegevoegde waarde hebben deze filmpjes? Het is toch al lang bekend wat het verloop is van de ziekte? Op straat neervallen valt niet onder de symptomen (behalve als je als de groep zwakkeren/bejaarden valt en te lang doorloopt met klachten).
Is misschien interessant voor de "Het is maar een griepje"-roepers?
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:15:41 #298
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_191813014
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-studenten-tandarts
Opleiding tandheelkunde in de problemen door coronavirus
pi_191813017
leidschdagblad twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 15:11:35 Drie Alphense gezinnen in quarantaine, vanwege mogelijke coronabesmetting https://t.co/5AtUH02gEC https://t.co/6uFoYAjLFR reageer retweet
  dinsdag 3 maart 2020 @ 15:16:07 #300
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191813021
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Is misschien interessant voor de "Het is maar een griepje"-roepers?
Het zelfde zou kunnen voorkomen bij een ernstige griep.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')