En blijven, want alles is uitverkocht.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Terwijl mensen die eerst alles negeren juist later meer in paniek zijn
Ik word er ook niet bang van. Maar om hier te gaan posten als ik iemand zie hoesten komt ook niet in me op. Dat is mijns inziens gewoon "paniek zaaien".quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh, ik word er niet heel bang van eigenlijk. Zijn wel dingen waar mensen nu meer over nadenken. Of dingen die mensen sneller zien. Zoals een hoestende meneer in het OV.
Van de collega op kantoor weet je pas achteraf of het terecht was of niet. Ik denk wel dat het goed is als mensen waakzaam zijn.
Vind je? Wil jij dan even een link sturen waarin staat dat het virus maar enkele minuten kan overleven?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Toch wel tof dat een professioneel instituut iets stuurt en een leek dan aan de correctheid van informatie gaat twijfelen
Ja, "wij" zien de bui al aankomen inderdaad. De griepjes mensen niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje met dat onderzoek wat gister voorbij kwam dat mensen aan het begin van een ramp iets meer in paniek zijn, en dus beter voorbereiden later minder in paniek zijn. Terwijl mensen die eerst alles negeren juist later meer in paniek zijn
Je snapt dondersgoed wat sommige users hier bedoelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind het altijd zo raar, zo van " okee jongens en meisjes hier is een forum om te discussieren."
Nou, dan komt er een nieuw virus.
Ja, maar jullie mogen niet discussieren, want dat is gelijk aan paniekzaaien. Terwijl dat niet zo is.
Ja, waar is dat hele forum dan voor?
Extra zeep!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je moet gaan kopen om dit te voorkomen...
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:15 schreef Coeus het volgende:
[..]
Vind je? Wil jij dan even een link sturen waarin staat dat het virus maar enkele minuten kan overleven?
Leuk niet zo slap. Alles mag je zeggen. Maar dan mogen andere ook zeggen dat ze het paniekzaaien vinden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind het altijd zo raar, zo van " okee jongens en meisjes hier is een forum om te discussieren."
Nou, dan komt er een nieuw virus.
Ja, maar jullie mogen niet discussieren, want dat is gelijk aan paniekzaaien. Terwijl dat niet zo is.
Ja, waar is dat hele forum dan voor?
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je moet gaan kopen om dit te voorkomen...
Waarom is dat paniek zaaien? Het is gewoon volstrekt onverantwoord om hoestend en proestend en gloeiend van de koorts op kantoor te gaan zitten. Dat is het normaal al maar al helemaal als er op hemelsbreed 10km hier vandaan gevallen van een potentieel ernstig besmettelijk virus rondwaart wat als symptoom heeft,koorts, hoesten en proesten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik word er ook niet bang van. Maar om hier te gaan posten als ik iemand zie hoesten komt ook niet in me op. Dat is mijns inziens gewoon "paniek zaaien".
Mwa, als het virus slechts enkele minuten zou overleven, dan kan je je afvragen waarom in de VS een school 5 dagen gesloten wordt om alle lokalen te ontsmetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Toch wel tof dat een professioneel instituut iets stuurt en een leek dan aan de correctheid van informatie gaat twijfelen
Weet je hoeveel mensen er na de ramp van Tsjernobyl zijn overleden door onjuiste informatie van de overheid?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:16 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je snapt dondersgoed wat sommige users hier bedoelen.
Sommige slaan echt he-le-maal door met allerlei foto's, vage bronnen delen, informatie van ziekenhuis als onjuist bestempelen en dergelijke.
https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.htmlquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]![]()
Stuur zelf maar een link waarin staat dat het een week overleeft zoals je claimt.
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 10:18:27BREAKING: Ukraine confirms first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.htmlquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]![]()
Stuur zelf maar een link waarin staat dat het een week overleeft zoals je claimt.
Volgens mij is er deze week nog een debat in de Tweede Kamer. Ik verwacht dat deze vraag dan wel aan de orde komt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:11 schreef KingRadler het volgende:
hebben we hier een te kort aan testen?
Ik neem aan dat je zelf naar huis bent gegaan toen de hoestende en proestende koortslijer verscheen. Anders steekt hij je aan! En jij weer andere!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom is dat paniek zaaien? Het is gewoon volstrekt onverantwoord om hoestend en proestend en gloeiend van de koorts op kantoor te gaan zitten. Dat is het normaal al maar al helemaal als er op hemelsbreed 10km hier vandaan gevallen van een potentieel ernstig besmettelijk virus rondwaart wat als symptoom heeft,koorts, hoesten en proesten.
Die brief van jouw ziekenhuisquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:15 schreef Coeus het volgende:
[..]
Vind je? Wil jij dan even een link sturen waarin staat dat het virus maar enkele minuten kan overleven?
Er zijn nogal wat verschillende omstandigheden die van belang zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:15 schreef Coeus het volgende:
[..]
Nou, bel je ziekenhuis op en zeg dat ze het mis hebben en eis een rectificatie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:20 schreef Coeus het volgende:
[..]
https://www.livescience.c(...)s-last-surfaces.html
Studie waar surogate virussen gebruikt werden:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]![]()
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/quote:Assessment of the risks posed by severe acute respiratory syndrome (SARS) coronavirus (SARS-CoV) on surfaces requires data on survival of this virus on environmental surfaces and on how survival is affected by environmental variables, such as air temperature (AT) and relative humidity (RH). The use of surrogate viruses has the potential to overcome the challenges of working with SARS-CoV and to increase the available data on coronavirus survival on surfaces. Two potential surrogates were evaluated in this study; transmissible gastroenteritis virus (TGEV) and mouse hepatitis virus (MHV) were used to determine effects of AT and RH on the survival of coronaviruses on stainless steel. At 4°C, infectious virus persisted for as long as 28 days, and the lowest level of inactivation occurred at 20% RH. Inactivation was more rapid at 20°C than at 4°C at all humidity levels; the viruses persisted for 5 to 28 days, and the slowest inactivation occurred at low RH. Both viruses were inactivated more rapidly at 40°C than at 20°C. The relationship between inactivation and RH was not monotonic, and there was greater survival or a greater protective effect at low RH (20%) and high RH (80%) than at moderate RH (50%). There was also evidence of an interaction between AT and RH. The results show that when high numbers of viruses are deposited, TGEV and MHV may survive for days on surfaces at ATs and RHs typical of indoor environments. TGEV and MHV could serve as conservative surrogates for modeling exposure, the risk of transmission, and control measures for pathogenic enveloped viruses, such as SARS-CoV and influenza virus, on health care surfaces.
Een paar uren is nog steeds niet een paar minúten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die brief van jouw ziekenhuis
Verder zijn een aantal virulogen die met naam en toenaam op radio en televisie zijn gekomen en daar hebben beweerd dat het virus buiten het lichaam maximaal een paar uur overleeft. Dus als dat niet waar is, weten we bij wie we moeten zijn.
Lijkt mij betrouwbare bronnen, maar je leeft in een vrij land en mag dus vinden dat een bericht op internet betrouwbaarder is.
En nu even de mail van zijn ziekenhuis graag.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Studie waar surogate virussen gebruikt werden:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/
Dokter Jaccogodquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:24 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Het RIVM trekken wij in twijfel.
Maar we plaatsen wel tweets van dokter jacco
Buiten het lichaam is nog steeds niet op een bepaald oppervlakte.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:24 schreef Coeus het volgende:
[..]
Een paar uren is nog steeds niet een paar minúten.
Ik vind dat een ziekenhuis mensen niet onjuist mag informeren.
Minder ridicuul dan je denkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:24 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Het RIVM trekken wij in twijfel.
Maar we plaatsen wel tweets van dokter jacco
Probleem is wel dat het ziekenhuis zich baseert op informatie van het RIVM en die is niet zo betrouwbaar gebleken de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En nu even de mail van zijn ziekenhuis graag.
We weten niet of het ziekenhuis onjuist informeert.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:24 schreef Coeus het volgende:
[..]
Een paar uren is nog steeds niet een paar minúten.
Ik vind dat een ziekenhuis mensen niet onjuist mag informeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |