Korea is al die leden van de kerk aan het testen. Die hebben dus niet noodzakelijk symptomen. De verspreiding is daar misschien ook sneller verlopen (hogere R0), waardoor er in verhouding meer besmette personen zijn die nog niet ziek geworden zijn:quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat zegt dit nou? Italie relatief veel meer doden. Is de zorg daar slechter? Zijn er stiekem veel meer gevallen daar? Of heeft Zuid Korea veel meer milde gevallen getest waardoor het sterftecijfer heel erg meevalt in vergelijking met landen die dat niet doen (of kunnen doen)?
Merk in het openbare leven echt helemaal niks van dat virus. Het is echt in dit topic hoor, de paniek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:59 schreef Toefjes het volgende:
De enige paniek die ik hier zie is van mensen die roepen dat iedereen in paniek is.
Behalve dat op wat plekken de handzeep en desinfecterend handspul niet meer te krijgen is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:01 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Merk in het openbare leven echt helemaal niks van dat virus. Het is echt in dit topic hoor, de paniek.
Ja, het is alleen in dit topic. In China heeft verder ook niemand maatregelen genomen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:01 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Merk in het openbare leven echt helemaal niks van dat virus. Het is echt in dit topic hoor, de paniek.
Hoi, jij hebt volgens mij wel verstand van zaken, mag ik je wat vragen?quote:
Gaat wel een zooitje geld mee gemoeid als ze de hele bevolking willen testenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ze gebruiken daarvoor waarschijnlijk geen kant en klare kitjes maar een qPCR.
En als je daarvoor eenmaal de juiste 'primers' hebt dan kun je oneindig veel testen doen.
Ja, maar hoe dan? Gut, .... new cases in land X. Dat is niet goed. Is dat paniek? Of juist gewoon een objectieve constatering?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:01 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ik gok op ongeveer 50 euro per test.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:05 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Gaat wel een zooitje geld mee gemoeid als ze de hele bevolking willen testen
spijker op de kopquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:59 schreef Toefjes het volgende:
De enige paniek die ik hier zie is van mensen die roepen dat iedereen in paniek is.
In Nederland. Lezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, het is alleen in dit topic. In China heeft verder ook niemand maatregelen genomen.
Maal....51 miljoen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik gok op ongeveer 50 euro per test.
Owh, jah, die filmpjes van die patienten die met een bos bloemen naar huis gaan, en dat dat personeel zo blij staat te zwaaien.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, maar hoe dan? Gut, .... new cases in land X. Dat is niet goed. Is dat paniek? Of juist gewoon een objectieve constatering?
De cijfers zijn niet bepaald goed te noemen, behalve de teruglopende cijfers in China. En de filmpjes waar personeel vrolijk de patiënten uitzwaait die weer huiswaarts gaan.
Zo af en toe komt er iemand langs die bang is. Dat dan weer wel. Daar ontkom je ook niet aan denk ik. Moet ook kunnen. Maar volgens mij wordt dat ook wel allemaal gerelativeerd.
Het gaat niet om zomaar bronnen op internet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je kan je afvragen wie je meer betrouwbaar vindt. Je ziekenhuis of een bron op internet
Toch wel tof dat een professioneel instituut iets stuurt en een leek dan aan de correctheid van informatie gaat twijfelenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:03 schreef Coeus het volgende:
[..]
Hoi, jij hebt volgens mij wel verstand van zaken, mag ik je wat vragen?
Ik kreeg een mail van het ziekenhuis waar oa in staat dat het virus maar enkele minuten overleeft op oppervlakken. Volgens mij is dit onjuiste informatie. Klopt dat?
Zucht.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Openbaar leven is openbaar leven.
Al die lui hier die mensen hebben zien hoesten, en wiens collega hoest, of waar er te weinig doekjes voor het toetsenbord zijn. Dat is best een beetje paniek zaaien. Foto's van lege schappen. Foto's van een lege binnenstad op fucking maandag ochtend.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, maar hoe dan? Gut, .... new cases in land X. Dat is niet goed. Is dat paniek? Of juist gewoon een objectieve constatering?
De cijfers zijn niet bepaald goed te noemen, behalve de teruglopende cijfers in China. En de filmpjes waar personeel vrolijk de patiënten uitzwaait die weer huiswaarts gaan.
Zo af en toe komt er iemand langs die bang is. Dat dan weer wel. Daar ontkom je ook niet aan denk ik. Moet ook kunnen. Maar volgens mij wordt dat ook wel allemaal gerelativeerd.
Kan je wel zuchten, maar openbaar leven is overal openbaar leven.quote:
Iemand die een excelsheet post met wat nutteloze info is duidelijk hooggeleidquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Toch wel tof dat een professioneel instituut iets stuurt en een leek dan aan de correctheid van informatie gaat twijfelen
Haha ja, natuurlijk. dat virus is niet "opeens" weg.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Owh, jah, die filmpjes van die patienten die met een bos bloemen naar huis gaan, en dat dat personeel zo blij staat te zwaaien.
Die zijn echt helemaal niet en scene gezet om paniek te voorkomen. Of voor de reputatie van China.
Nee, hoor
Het begint op het Dunning-krugereffect te lijkenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Toch wel tof dat een professioneel instituut iets stuurt en een leek dan aan de correctheid van informatie gaat twijfelen
Klopt wel een beetje met dat onderzoek wat gister voorbij kwam dat mensen aan het begin van een ramp iets meer in paniek zijn, en dus beter voorbereiden later minder in paniek zijn. Terwijl mensen die eerst alles negeren juist later meer in paniek zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:59 schreef Toefjes het volgende:
Oh, ik word er niet heel bang van eigenlijk. Zijn wel dingen waar mensen nu meer over nadenken. Of dingen die mensen sneller zien. Zoals een hoestende meneer in het OV.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
Al die lui hier die mensen hebben zien hoesten, en wiens collega hoest, of waar er te weinig doekjes voor het toetsenbord zijn. Dat is best een beetje paniek zaaien. Foto's van lege schappen. Foto's van een lege binnenstad op fucking maandag ochtend.
Wellicht is het allemaal geen paniekzaaien maar dan op z'n minst sensatiezucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |