Liever een bleke sjaal dan een lijkenkleurtjequote:Op maandag 2 maart 2020 20:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja maar dan blijven de kleuren natuurlijk niet goed.
https://www.dailymail.co.(...)-thousands-week.htmlquote:Top infectious disease official warns coronavirus has reached 'pandemic proportions' as doctors warn U.S. cases will 'surge into the thousands by NEXT WEEK' and the nation braces for more deaths
Ik denk dat als je je daar laat testen (wat je 2.000 dollar of zo kost) en je hebt het virus, je ook nog voor je opname en verpleging kunt betalen.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:24 schreef crystal_meth het volgende:
De VS begint op Iran te lijken.
96 confirmed cases, waarvan 5 dood, 2 serious, 5 critical.
En dan kom je op planning, en regie en dat is tegen het zere beenquote:Op maandag 2 maart 2020 20:25 schreef Jane het volgende:
4 dagen en de huisartsen hebben nu al gebrek aan capaciteit.
Dit is precies waarom het gevaar voor deze pandemie niet zo onderschat had moeten worden. Maar ja, we vallen in herhaling...
Is een test zo duur?quote:Op maandag 2 maart 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je daar laat testen (wat je 2.000 dollar of zo kost) en je hebt het virus, je ook nog voor je opname en verpleging kunt betalen.
Een shit systeem.
Uiteraard, dit is echt een groot probleem, zeker gezien de epidemie aan overgewicht... dat wordt echt een drama voor de onderklassequote:Op maandag 2 maart 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je daar laat testen (wat je 2.000 dollar of zo kost) en je hebt het virus, je ook nog voor je opname en verpleging kunt betalen.
Een shit systeem.
Precies, en dat krijgen ze nu op hun dak. Want de meeste besmettingen kunnen zich dus niet laten behandelen en die vormen automatisch de bron voor de epidemie. Niet voor niets dat er net een bericht langskwam dat ze nu een hotel kochten om die besmette zwervers binnen te houden.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Een shit systeem.
Helemaal als je alleen naar Washington state kijktquote:Op maandag 2 maart 2020 20:24 schreef crystal_meth het volgende:
De VS begint op Iran te lijken.
96 confirmed cases, waarvan 5 dood, 2 serious, 5 critical.
Ook nieuwe info over het testproces:quote:Vandaag is bekend geworden dat er acht extra patiënten bevestigd zijn. Het gaat om twee patiënten die voortkomen uit het contactonderzoek van de eerste patiënt die in Tilburg verblijft. Andere patiënten komen uit Oss, Houten, Utrecht (tweemaal) en Helmond. Daarnaast ligt één patiënt op de intensive care in strikte isolatie in het Maasstad Ziekenhuis. De intensive care is ook gesloten. Voor de gevallen uit Oss, Utrecht en Helmond is er sprake van een link met de uitbraak in Noord-Italië. Bij de patiënt uit Houten is er sprake van een relatie met ziektegevallen in Duitsland (niet zijnde de grensregio, Gangelt).
quote:Tot op heden was het zo dat de diagnostiek bij het RIVM en ErasmusMC niet eenmalig werd gedaan, maar bij elkaar werd bevestigd. Sinds vorige week worden ook 12 opschalingslaboratoria ingezet. Ook voor deze labs geldt dat een test herbevestigd moet worden. Besloten is dat na de geruime ervaring die het RIVM en ErasmusMC hebben opgedaan, dat deze beide labs geen herbevestiging meer nodig hebben. De opschalingslabs hebben dit in beperkte mate nog wel nodig. Voor positieve testen is het noodzakelijk 5 testen herbevestigd te krijgen bij 1 van de referentielabs (RIVM of ErasmusMC) en voor negatieve testen 10 testen.
Houdt wel de cijfers lekker laag.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Een shit systeem.
In de VS wel. Hier was het 5 of 50 euro per test dacht ikquote:Op maandag 2 maart 2020 20:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is een test zo duur?![]()
Daar schrik ik wel van. Daarom ook hetpoppetje. Die gebruik ik zelden.
Ons zorgsysteem is al zo duur, schijnbaar is er ook bezuinigd op dit soort dingen, je kan maar 1 keer je geld uitgeven als overheid...quote:Op maandag 2 maart 2020 20:25 schreef Jane het volgende:
4 dagen en de huisartsen hebben nu al gebrek aan capaciteit.
Dit is precies waarom het gevaar voor deze pandemie niet zo onderschat had moeten worden. Maar ja, we vallen in herhaling...
Minder dan $5 volgens de WHO, ja.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:28 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
In de VS wel. Hier was het 5 of 50 euro per test dacht ik
Wat een armoe.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Nieuwsuur twitterde op maandag 02-03-2020 om 19:27:00Huisartsen hebben een open brief aan minister @:bruno_bruins gestuurd over het gebrek aan capaciteit en middelen door de uitbraak van het coronavirus. "Ik hoor van collega's dat ze nu maar bouwmarkten afspeuren omdat ze al weken wachten op spullen." https://t.co/STUwzCn4f3 reageer retweet
Geen paniek. Is immers maar een griepjequote:
Schrijnend dat verschil. Hoe kan er zo'n prijsverschil in zitten?quote:Op maandag 2 maart 2020 20:28 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
In de VS wel. Hier was het 5 of 50 euro per test dacht ik
Voor dat bedrag krijg je zeker een persoonlijke diagnose van Dr House? Dat is best duurquote:Op maandag 2 maart 2020 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Een shit systeem.
Bureaucratie.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Schrijnend dat verschil. Hoe kan er zo'n prijsverschil in zitten?
twitter:lookner twitterde op maandag 02-03-2020 om 20:30:33BREAKING: A Snohomish County, Washington resident has also died from coronavirus, bringing US death toll to 6 reageer retweet
6 doden hoor ik net op de persconferentiequote:Op maandag 2 maart 2020 20:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Helemaal als je alleen naar Washington state kijkt
18 bevestigde gevallen, 5 doden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |