Wat zijn volgens jou de gevolgen van dit virus dan als je alle massahysterie zou weglaten?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:48 schreef FernandoMartinez het volgende:
Ik blijf erbij; de hysterie rondom Corona heeft grotere invloed dan de virus zelf. Social Media heeft een groter en sneller bereik, met als naaste effect massahysterie
Minder overdreven reacties en discriminatie?quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de gevolgen van dit virus dan als je alle massahysterie zou weglaten?
Beetje snotteren op bed, Oom Theo wordt dood wakker. Ineens niet meer in de file staan als je na je ziekenbed naar werk gaat. En af en toe gaat iemand verkleed als een kraai de deuren langs om medicijnen toe te dienen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:51 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de gevolgen van dit virus dan als je alle massahysterie zou weglaten?
Welke massahysterie? Heb je dat opinieonderzoek niet gezien? Bijna alle Nederlanders zijn het met je eens. Fijn gevoel he? Allemaal overdreven, het is maar een griepje...quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:48 schreef FernandoMartinez het volgende:
Ik blijf erbij; de hysterie rondom Corona heeft grotere invloed dan de virus zelf. Social Media heeft een groter en sneller bereik, met als naaste effect massahysterie
Sommige mensen krijgen het oranje voor hun ogen als het woordje Trump valt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 22:59 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Welke massahysterie? Heb je dat opinieonderzoek niet gezien? Bijna alle Nederlanders zijn het met je eens. Fijn gevoel he? Allemaal overdreven, het is maar een griepje...
Weet je wie er ook zo over denkt? Trump! Dus dan moet het wel waar zijn!
VIESMADquote:Op donderdag 5 maart 2020 23:04 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Sommige mensen krijgen het oranje voor hun ogen als het woordje Trump valt.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 23:02 schreef FernandoMartinez het volgende:
Laatst had ik een discussie op Facebook
#ALWAYShatsjoeREADYquote:
quote:
doordat ze nogal veel mensen verbrand hebben?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 01:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Tegen die tijd is 't alweer over joh. In China zijn de aantallen toch al aan het afnemen?
Wat stel je voor dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 03:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doordat ze nogal veel mensen verbrand hebben?
Aldus de "expert" die het een paar post geleden nog over politieke samenzweringen en massagraven had....quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:33 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Yep. Maar een ding weet je wel. Ze hebben hun hele economie om zeep geholpen wegens dit virus en Chinezen vinden hun economie *heel* belangrijk.
Voor dat kleine sterfterisico?
Of is dat virus soms veel gevaarlijker dan ze willen toegeven? Zijn de sterftecijfers niet *veel* hoger. Is de leeftijdverdeling van de slachtoffers verzonnen om te voorkomen dat mensen in paniek raken? Ik vrees van wel.
Maar we gaan het uitvinden.
Italie is eerst aan de beurt als ze tienduizenden besmetten hebben zal het goed fout gaan en gaan de sterftecijfers waarschijnlijk door het dak. Pas dan krijgen we een beetje een idee hoe gevaarlijk Corona echt is.
Ik ben geen expert, maar alleen een IT-er met basis zoek en sociale mediavaardigheden.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 04:50 schreef havanagila het volgende:
Aldus de "expert" die het een paar post geleden nog over politieke samenzweringen en massagraven had....
Waar zijn de massagraven in Italie en Zuid Korea? Of komen die nog? We zouden daar nu ook al een veel hoger sterftecijfer moeten zien als dat klopt.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:55 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar alleen een IT-er met basis zoek en sociale mediavaardigheden.
Van het bestaan van die massagraven heb ik geleerd uit een Iraans Telegramchannel:
https://t.me/covid19i
Bekijk het als je niet bang bent om van mening te veranderen. Die graven staan bij 28 feb.
Force majeurequote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
Mensen die het over overdrijven hebben, waarom denk je dat China de complete economie nu al 2 maanden plat laat liggen, en dan is China nou niet bepaald een land waarbij het economisch goed gaat of dat men zo begaan is met de mensen. Geloof me die lui weten iets wat wij nog niet weten.
Dat van het in gebreke blijven zal inderdaad wel meevallen, maar dit heeft wel degelijk een zware impact op de Chinese economie, voor de lange termijn zullen bedrijven hier ook rekening mee gaan houden door naar alternatieven te kijken.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:17 schreef _I het volgende:
[..]
Force majeure
https://www.bakermckenzie(...)utbreak-global-guide
Er is nu voor ongeveer 50MLD USD geclaimd door Chinese bedrijven. We gaan zien hoeveel impact dit gaat hebben de komende maanden.
https://www.cnbc.com/2020(...)_app&utm_name=iossmf
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemicquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:00 schreef TheVoice4ever het volgende:
uh, ik zeg ja en nee
ik wil geen paniek, maar het is wel een virus die je serieus moet nemen
die Mexicaanse griep in 2009 ''H1N1'' had ik wat feiten van opgezocht gisteravond ter vergelijking met coronavirus, die was vele malen erger, met 27 miljoen besmettingen wereldwijd zeg maar, dat was ook gedurende tijd van bepaalde grote evenementen die eigenlijk toen gewoon doorgingen zoals songfestival dat jaar en eigenlijk gewoon zoals normaal
corona is erger dan normale griep qua symptomen, qua sterftepercentage, niet echt erger want gewone griep overlijden ook zwakke en oudere mensen aan
maar ja al die besmettingen nu hier, hadden we wel wat kunnen voorkomen, als RIVM en minister bruins niet zo laks hadden gereageerd maar ik hoop dat ze nu wel juiste keuzes maken en hopen dat er niet nog meer besmettingen komen
om even terug te komen op dit topic ook, je kunt alleen overdrijven als je voor te veel en onnodige paniek zorgt, maar slimme en juiste keuzes maken is heel belangrijk in een crisis als deze
WHO had ons en sommige andere landen ook op de vingers getikt dat wij verkeerde keuzes hebben gemaakt
yup, en tussen 150,000–575,000 dodenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic
Klopt. Met waarschijnlijk meer dan een miljard besmettingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
yup, en tussen 150,000–575,000 doden
begin 2009 tot laat 2010
Gekke vergelijking als dit virus zn tweede actieve maand in gaan, toch!?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Met waarschijnlijk meer dan een miljard besmettingen.
Om corona even in perspectief te plaatsen.
als landen zoals Italie, Frankrijk, Duitsland, en wij Nederland gewoon mensen niet hadden teruggehaald uit besmette zones in china, hadden we misschien geen geinfecteerd Lombardije, noord-italie gehadquote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
[..]
Gekke vergelijking als dit virus zn tweede actieve maand in gaan, toch!?
Hoop dat je post over een jaar wel hout snijdt!
Tweede actieve maand?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:46 schreef _I het volgende:
[..]
Gekke vergelijking als dit virus zn tweede actieve maand in gaan, toch!?
Hoop dat je post over een jaar wel hout snijdt!
Nee joh. Ook voordat er vliegtuigen waren ging een virus in een paar maanden de wereld rond.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
als landen zoals Italie, Frankrijk, Duitsland, en wij Nederland gewoon mensen niet hadden teruggehaald uit besmette zones in china, hadden we misschien geen geinfecteerd Lombardije, noord-italie gehad
allemaal dankzij onze flapdrol van een minister bruins ook weer
Verschil in definitie, het werd pas een groots bekend probleem in de eerste week van januari. Dat het al eerder begon is evident. Desondanks kijken we er nog niet achteraf op terug.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tweede actieve maand?
De eerste patient in China is al op 1 december gemeld. Dit wordt al de vierde actieve maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |