Overdrijven wij? Vraag het de Italianen zou ik zeggen.quote:Coronavirus in Italy fills hospital beds and turns doctors into patients
LODI, Italy — One infectious-disease doctor said coronavirus had hit "like a tsunami" at his hospital, where more than 100 out of 120 people admitted with the virus have also developed pneumonia.
Another hospital nearby is facing staff shortages as doctors have become patients.
Doctors, virologists and health-care officials on the front line of Italy’s battle against coronavirus, in more than a dozen interviews, described a health-care system stretched to its limits — a situation other countries may face as the virus spreads.
In an effort to cope, Italy is graduating nurses early and calling medical workers out of retirement. Hospitals in the hardest-hit regions are delaying nonessential surgeries and scrambling to add 50 percent more intensive-care beds.
“This is the worst scenario I’ve seen,” said Angelo Pan, the head of the infectious-disease unit at the hospital in Cremona, noting the prevalence of pneumonia complications. He said 35 patients in his hospital required intubation or mechanical ventilation to breathe.
Italy has been conducting extensive testing for coronavirus, including testing people who do not exhibit any symptoms of covid-19, the disease it causes. As of Tuesday evening, 2,263 people had tested positive. Of those, 1,263 were hospitalized, including 229 cases in intensive care. Seventy-nine people had died.
Experts say that although most covid-19 cases tend to be mild, the clusters in northern Italy are resulting in more severe cases because they are hitting an aging population with a high incidence of cancer and other underlying health issues — the demographic most vulnerable to the disease.
“The situation is quite bad in the epicenter of the outbreak,” said Giovanni Rezza, director of the infectious-disease department at the Italian National Institute of Health. “We have a very old population, they need hospital support and assistance, and it’s a very high burden for the hospitals in that area.”
As with the cluster in Washington state, virologists believe the virus had been spreading in northern Italy for weeks before anyone realized. The 38-year-old Italian who was the first to test positive in the Lombardy region, and who remains in intensive care, had not traveled abroad, and doctors initially sent him home from the hospital.
Once covid-19 took hold, hospitals in the region were quickly overwhelmed with cases. And, by that time, dozens of doctors and other health-care workers had become infected.
“The lesson is that you have to intervene very, very fast and in a very tough manner,” Rezza said. “Otherwise, you’ll have a high burden of disease that will jeopardize the health system. We cannot compromise.”
While being accused of being slow to detect the first case, Italian health authorities then took decisive action, locking down 50,000 people and testing thousands in an effort to contain the virus’s spread. Health officials say they hope to see those measures having an effect toward the end of the week. But Rezza said restrictions on movements and gatherings could be extended beyond the initial two weeks, to better assess whether they are working, while the containment area could be expanded.
He said that while containment of the virus might not be possible at this stage, it was still important to slow down its circulation. “The worst thing is to have a lot of cases in one place.”
That has been the case 20 miles east of Milan in the town of Lodi, where two floors of the hospital have been dedicated to its 250 coronavirus patients, with about 70 in critical condition. Doctors said that they have treated the outbreak like a “mass-casualty event,” made worse by the fact that their staffing levels have also taken a hit.
“This hospital managed to stand in a very complex situation,” said Enrico Storti, head of emergency and intensive care at the hospital. “Physicians, nurses, technicians are also infected, so they were forced to stay home.”
Italian health officials say about 10 percent of medical workers in the Lombardy region have been infected.
Costantino Troise, the head of the medical union Anaao Assomed, said medical workers accounted for about 5 percent of infections in Italy. He said recent funding cuts meant that even before the virus hit, the country had been facing a shortage of thousands of doctors and nurses.
At the hospital in Lodi, doctor Francessca Reali, 43, is now a patient after contracting the virus. She said her symptoms were mostly mild, though stronger than the flu. She surmised she contracted it in the days before health workers realized coronavirus was in the community and were working without extra protection.
“A lot of us are positive with coronavirus,” she said of the doctors in Lodi. “At least five.”
Coughing as he gave an interview over the phone, Massimo Vajani, the head of the local medical association, said he had been tested for coronavirus five days earlier and was awaiting results. Three of the four family doctors in the Lombardy town of Castiglione d’Adda were under quarantine, he said. “We need more doctors and nurses.”
Doctors were doing their best to assist patients remotely, he said.
Pan, at the Cremona hospital, said, “I think the system will cope, but it depends how things develop in the coming days.” Other services were suffering, he said.
While chemotherapy treatments have continued, nonessential surgery has been delayed and the HIV ambulatory service has been temporarily paused.
At the Lodi hospital, Giovanna Cardarelli was visiting her 92-year-old father, who had been admitted with heart problems just before the coronavirus outbreak struck.
He cannot be transferred for the minor surgery his condition requires until he tests negative for the virus, because other hospitals are worried about contagion.
“I’m not blaming anyone, but it’s very stressful,” Cardarelli said, removing protective shoe coverings and a gown by the door and washing her hands with disinfectant. “It’s been two weeks. He’s very depressed, and we are all tired.”
Naaah.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Overdrijven wij? Vraag het de Italianen zou ik zeggen.
En ik begin steeds beter te begrijpen waarom er in het begin in China 56 miljoen mensen in lockdown gezet werden toen de officiele cijfers "slechts" 2400 besmette gevallen en 42 doden telden. Die cijfers zijn ongetwijfeld niet eerlijk geweest en China wist wat voor vlees ze in de kuip hadden en heeft keihard gehandeld. Hier doet niemand dat. Voor mensen die zich afvragen wat ons te wachten staat zonder keihard ingrijpen. Lees hierboven hoe het in Italië er aan toe gaat en die zijn pas net goed en wel 2 weken "onderweg" en kunnen het nu al amper bolwerken.
Shit is real.
Als het een nieuwe zeer besmettelijke griepvariant betrof had men precies hetzelfde gereageerd ja.quote:Op donderdag 5 maart 2020 00:52 schreef Richestorags het volgende:
Voor een griepje wordt het economische centrum van China elk jaar gesloten.
Wat weet men nu concreet meer over dit virus waardoor men heeft kunnen concluderen dat hier geen zware maatregelen noodzakelijk zijn? Met hier bedoel ik alles buiten China.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:18 schreef havanagila het volgende:
dat men een maand later meer weet en elders dus mindere zware maatregelen nodig zijn?
Uhu, want in Zuid-Korea, Italië, Iran en Amerika is het de goede kant op aan het gaan... Heeft China al die maatregelen voor niks getroffen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 01:18 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als het een nieuwe zeer besmettelijke griepvariant betrof had men precies hetzelfde gereageerd ja.
Is het zo lastig om te begrijpen dat men dit soort zware maatregelen treft bij nieuwe virussen omdat men er nog geen kennis over heeft, en dat men een maand later meer weet en elders dus mindere zware maatregelen nodig zijn?
Dit soort ongein is stukken gevaarlijker dan covid19 zelf. Maar ja.
Klachten door het virus, mogelijke complicaties, verspreidingsrisico, hoelang het op oppervlaktes kan overleven, etc etc. Bij het begin van de uitbraak wist men niks en ga je dus van het ergste uitquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat weet men nu concreet meer over dit virus waardoor men heeft kunnen concluderen dat hier geen zware maatregelen noodzakelijk zijn? Met hier bedoel ik alles buiten China.
ook goed zin in het cremeren van mensen, ff 40 vuilnisverbranders bestellenquote:Op donderdag 5 maart 2020 01:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Klachten door het virus, mogelijke complicaties, verspreidingsrisico, hoelang het op oppervlaktes kan overleven, etc etc. Bij het begin van de uitbraak wist men niks en ga je dus van het ergste uit
En vergeet ook niet dat China in het verleden met Sars nogal geheimzinnig te werk ging en nu dus liever de wereld laat zien hoe het meteen noodziekenhuizen e.d. bouwt.
Zelfde beelden als die uit Wuhan....quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.
Ik zet even wat punten op een rijtje:
- We weten nog steeds veel te weinig van dit virus, het waart pas ruim 2 maanden rond
- De Chinezen en Iranezen weten inmiddels hoe erg het kan zijn, maar die verzwijgen dat om politieke redenen.
- De waarheid is dat het virus veel dodelijker is dan we denken, zelfs met medische behandeling
- Als daarbij komt dat ziekenhuizen overvoerd raken (dat gaat nu in Italie en Korea gebeuren) dan wordt het nog veel erger. Iedereen die alleen in het ziekenhuis in leven gehouden kan worden gaat dan dood.
- Niemand weet hoeveel doden, maar ik zelf reken (serieus) op minstens 30%, maar ik ben maar een onbekende op het Internet
- Als de verspreiding te hard gaat in een land (dus zo hard als in Wuhan, Italie en Iran) breekt de hel los. Massagraven en crematoria. Busjes die lijken komen ophalen.
- Nederland heeft 2000 IC bedden en 37000 gewone ziekenhuisbedden. Het virus verdubbelt zich in Italie iedere 4 dagen.
Ik kan niets bewijzen, maar kijk eens rond op dit Telegram channel (lek vanuit Iran). Wat je daar ziet, past bij mijn inschatting dat het veel erger is dan bekend:
https://t.me/covid19i
Ga zelf op onderzoek uit. Het is *nogal* belangrijk.
Mocht je erachter komen dat het klopt wat ik zeg, waarschuw anderen.
Sluit je op in je huis zolang niet duidelijk is hoe.
Als je de eerste paar weken niet besmet wordt zit je goed.
Mwoah, als cremetoria 24/7 gaan draaien kunnen ze ongeveer 4 keer zo veel doden aan als normaal. Dat is zeer waarschijnlijk wel genoeg. (Ik weet niet hoeveel uur per week cremetoria nu in gebruik zijn, maar ik schat 6 dagen per week 7 uur per dag).quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook goed zin in het cremeren van mensen, ff 40 vuilnisverbranders bestellen
Mjah, ik denk dat we het beste het maar gewoon over ons heen moeten laten komen. Dan sterft dit jaar 3% van de bevolking ipv de gebruikelijke 1%.quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:52 schreef havanagila het volgende:
Laat je vooral gek maken door fantasten zelfverklaarde virologen die met een sterftecijfer van 30% en politieke complotten en massagraven komen aanzetten....x10
Net zoals (bijv) de griep ieder jaar om de hoek komt kijken inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:05 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mjah, ik denk dat we het beste het maar gewoon over ons heen moeten laten komen. Dan sterft dit jaar 3% van de bevolking ipv de gebruikelijke 1%.
Die 3% zal overigens, net als de gebruikelijke 1%, nog steeds voor 90% uit bejaarden en zieken bestaan. Het is hard, maar het leven is nou eenmaal eindig. Dat zieken en bejaarden sterven is normaal. En soms sterven er ook een paar gezonde mensen. Ook dat is normaal.
Klopt. Ik vermoed dat ik er zelf 1 ben. Heb vorige week maandag in een supermarkt gestaan met tientallen Italianen en ook nog een paar Sjinezen en voel sinds een week mijn longen. En nee, dat heb ik normaal niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:19 schreef havanagila het volgende:
[..]
Net zoals (bijv) de griep ieder jaar om de hoek komt kijken inderdaad.
Om nog maar te zwijgen over de mensen die zulke milde symptomen ontwikkelen dat ze de huisarts niet eens contacteren/onder de radar blijven.
Maar geen koorts?quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:21 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klopt. Ik vermoed dat ik er zelf 1 ben. Heb vorige week maandag in een supermarkt gestaan met tientallen Italianen en ook nog een paar Sjinezen en voel sinds een week mijn longen. En nee, dat heb ik normaal niet.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.
Ik zet even wat punten op een rijtje:
- We weten nog steeds veel te weinig van dit virus, het waart pas ruim 2 maanden rond
- De Chinezen en Iranezen weten inmiddels hoe erg het kan zijn, maar die verzwijgen dat om politieke redenen.
- De waarheid is dat het virus veel dodelijker is dan we denken, zelfs met medische behandeling
- Als daarbij komt dat ziekenhuizen overvoerd raken (dat gaat nu in Italie en Korea gebeuren) dan wordt het nog veel erger. Iedereen die alleen in het ziekenhuis in leven gehouden kan worden gaat dan dood.
- Niemand weet hoeveel doden, maar ik zelf reken (serieus) op minstens 30%, maar ik ben maar een onbekende op het Internet
- Als de verspreiding te hard gaat in een land (dus zo hard als in Wuhan, Italie en Iran) breekt de hel los. Massagraven en crematoria. Busjes die lijken komen ophalen.
- Nederland heeft 2000 IC bedden en 37000 gewone ziekenhuisbedden. Het virus verdubbelt zich in Italie iedere 4 dagen.
Ik kan niets bewijzen, maar kijk eens rond op dit Telegram channel (lek vanuit Iran). Wat je daar ziet, past bij mijn inschatting dat het veel erger is dan bekend:
https://t.me/covid19i
Ga zelf op onderzoek uit. Het is *nogal* belangrijk.
Mocht je erachter komen dat het klopt wat ik zeg, waarschuw anderen.
Sluit je op in je huis zolang niet duidelijk is hoe.
Als je de eerste paar weken niet besmet wordt zit je goed.
Het gaat al mis bij punt 2. Als de waarheid niet spannend genoeg voor je is, verzin je er zelf maar iets bij.quote:
https://www.dailystar.co.(...)ators-wuhan-21529067quote:Op donderdag 5 maart 2020 02:54 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mwoah, als cremetoria 24/7 gaan draaien kunnen ze ongeveer 4 keer zo veel doden aan als normaal. Dat is zeer waarschijnlijk wel genoeg. (Ik weet niet hoeveel uur per week cremetoria nu in gebruik zijn, maar ik schat 6 dagen per week 7 uur per dag).
Zo niet, dan moeten we maar 2 lijken in 1 kist stoppen. Zeker als je toch uitgestrooid wilt worden, maakt dat weinig uit.
Ha, dat viel me deze week ook op! Veel collega's aan het hoesten. En ja hoor, ik sinds gisteren ook verkouden... Aan m'n manager gevraagd of ik thuis mag werken, en dat vond hij ook wel een goed idee. Er wordt over een verkoudheid altijd makkelijk gedaan, maar ik vind het verdomd irritant. Zeker nu moeten we zuinig zijn op de collectieve weerstand.quote:Op woensdag 4 maart 2020 12:24 schreef ThaBEN het volgende:
Na 2 dagen thuiswerken ben ik vandaag weer aan het werk op kantoor (callcenter omgeving). Ben ik de enige die helemaal lijp wordt van alle hoestende collega's om zich heen?
Net zat een collega echt uitgebreid haar longen uit te hoesten bij de drankautomaat. Niet eens een hand voor haar mond of hoesten in de elleboog. Dit ging voor zeker een minuut door terwijl ze voor circa 6 andere collega's drinken was aan het pakken uit de automaat.
Mogelijk/hopelijk had ze zich verslikt ofzo want dit was echt geen normale. Daarna werden de bekertjes die ze had ondergehoest lekker uitgedeeld aan haar collega's.
Sowieso lopen veel mensen te hoesten op de zaal en zitten ze daarna met hun handen aan het touchscreen van de drankautomaat.
Wellicht begint de corona gekte bij mij toe te slaan, maar na het zien hiervan heb ik besloten komende tijd geen gebruik meer te maken van de drankautomaat en ook geen collega's drinken voor mij laat halen. De meeste mensen vinden hier vinden het hele Corona gedoe ook maar onzin en zijn van mening dat het niet erger is dan een simpele griep.
Ik koop straks fijn flesjes water in de winkel voor mee te nemen naar het werk komende periode.
Meer mensen die soortgelijke scenario's hebben meegemaakt?
Als wij met zijn allen ervoor kunnen zorgen dat de ziekte zich minder snel verspreidt, zodat het sterftepercentage onder die drie procent blijft, dan help ik daar graag aan mee.quote:Op donderdag 5 maart 2020 03:05 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mjah, ik denk dat we het beste het maar gewoon over ons heen moeten laten komen. Dan sterft dit jaar 3% van de bevolking ipv de gebruikelijke 1%.
Die 3% zal overigens, net als de gebruikelijke 1%, nog steeds voor 90% uit bejaarden en zieken bestaan. Het is hard, maar het leven is nou eenmaal eindig.
Dat inderdaadquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:22 schreef Geelman het volgende:
Er wordt over een verkoudheid altijd makkelijk gedaan, maar ik vind het verdomd irritant. Zeker nu moeten we zuinig zijn op de collectieve weerstand.
Zoals alles met Sjina, weet je nooit wat waar is en wat niet.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.dailystar.co.(...)ators-wuhan-21529067
Yep. Maar een ding weet je wel. Ze hebben hun hele economie om zeep geholpen wegens dit virus en Chinezen vinden hun economie *heel* belangrijk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:17 schreef Puntenjager het volgende:
Zoals alles met Sjina, weet je nooit wat waar is en wat niet.
Maar het was compleet nieuw natuurlijk dus gingen ze all out.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:33 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Yep. Maar een ding weet je wel. Ze hebben hun hele economie om zeep geholpen wegens dit virus en Chinezen vinden hun economie *heel* belangrijk.
Voor dat kleine sterfterisico?
Of is dat virus soms veel gevaarlijker dan ze willen toegeven? Zijn de sterftecijfers niet *veel* hoger. Is de leeftijdverdeling van de slachtoffers verzonnen om te voorkomen dat mensen in paniek raken? Ik vrees van wel.
Maar we gaan het uitvinden.
Italie is eerst aan de beurt als ze tienduizenden besmetten hebben zal het goed fout gaan en gaan de sterftecijfers waarschijnlijk door het dak. Pas dan krijgen we een beetje een idee hoe gevaarlijk Corona echt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |