abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191825941
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar ziek is ziek en als dat 3 weken duurt dan duurt dat 3 weken.

Waarom zou jij je niet ziek kunnen melden?
Als je 3 weken griep hebt vanwege het virus dan is het wat anders. Maar jezelf 3 weken ziekmelden omdat je bang bent voor het virus is heel wat anders. Bij ons komt toch wel na 2 weken een keer de bedrijfsarts om de hoek kijken.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  woensdag 4 maart 2020 @ 12:14:37 #153
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191826853
quote:
Thank you Adam. Je legt het heel goed uit. (al denk ik dat het in werkelijkheid nog erger is).
pi_191826997
Na 2 dagen thuiswerken ben ik vandaag weer aan het werk op kantoor (callcenter omgeving). Ben ik de enige die helemaal lijp wordt van alle hoestende collega's om zich heen?

Net zat een collega echt uitgebreid haar longen uit te hoesten bij de drankautomaat. Niet eens een hand voor haar mond of hoesten in de elleboog. Dit ging voor zeker een minuut door terwijl ze voor circa 6 andere collega's drinken was aan het pakken uit de automaat.
Mogelijk/hopelijk had ze zich verslikt ofzo want dit was echt geen normale. Daarna werden de bekertjes die ze had ondergehoest lekker uitgedeeld aan haar collega's.

Sowieso lopen veel mensen te hoesten op de zaal en zitten ze daarna met hun handen aan het touchscreen van de drankautomaat.

Wellicht begint de corona gekte bij mij toe te slaan, maar na het zien hiervan heb ik besloten komende tijd geen gebruik meer te maken van de drankautomaat en ook geen collega's drinken voor mij laat halen. De meeste mensen vinden hier vinden het hele Corona gedoe ook maar onzin en zijn van mening dat het niet erger is dan een simpele griep.

Ik koop straks fijn flesjes water in de winkel voor mee te nemen naar het werk komende periode.
Meer mensen die soortgelijke scenario's hebben meegemaakt?
pi_191827060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:24 schreef ThaBEN het volgende:
Na 2 dagen thuiswerken ben ik vandaag weer aan het werk op kantoor (callcenter omgeving). Ben ik de enige die helemaal lijp wordt van alle hoestende collega's om zich heen?
Nee niet de enige. Ik heb dit altijd al gehad, ook al is er geen corona uitbraak. Vriendin heeft diagnose OCD, vooral smetvrees dus die is helemaal extreem.

Zelf tijd in de keuken gewerkt en ook vrijwillig in de zorg, dus dan leer je ook vanzelf fatsoenlijke hygiëne aan.

Hier in de supermarkt trouwens ook waar ik net was. Mensen die gewoon in het rond blaffen, geen hand voor de mond niks. En als ze wel een hand voor de mond doen, zitten ze daarna lekker aan de verse broodjes.
pi_191827066
quote:

Net zat een collega echt uitgebreid haar longen uit te hoesten bij de drankautomaat. Niet eens een hand voor haar mond of hoesten in de elleboog. Dit ging voor zeker een minuut door terwijl ze voor circa 6 andere collega's drinken was aan het pakken uit de automaat.
Mogelijk/hopelijk had ze zich verslikt ofzo want dit was echt geen normale. Daarna werden de bekertjes die ze had ondergehoest lekker uitgedeeld aan haar collega's.

Sowieso lopen veel mensen te hoesten op de zaal en zitten ze daarna met hun handen aan het touchscreen van de drankautomaat.

Wellicht begint de corona gekte bij mij toe te slaan, maar na het zien hiervan heb ik besloten komende tijd geen gebruik meer te maken van de drankautomaat en ook geen collega's drinken voor mij laat halen. De meeste mensen vinden hier vinden het hele Corona gedoe ook maar onzin en zijn van mening dat het niet erger is dan een simpele griep.

Ik koop straks fijn flesjes water in de winkel voor mee te nemen naar het werk komende periode.
Meer mensen die soortgelijke scenario's hebben meegemaakt?
Die flesjes water zijn misschien al aangeraakt door besmette mensen
  woensdag 4 maart 2020 @ 12:33:14 #157
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191827115
quote:

Jongen, seriously, meld je ziek. Zorg dat je daar wegkomt. Binnen een paar dagen kan niemand het meer ontkennen dat wat jij noemt Corona is en ik denk dat daar alle kans op is.

En lees dat artikel van byah (als je thuis bent!)
pi_191827126
Weten @Mikeytt _O_
Zag dit pareltje nu pas !
Ik was hier...
pi_191827186
quote:
Ik kan iedereen die goed geïnformeerd wil zijn ten zeerste aanbevelen om dit filmpje te bekijken.

https://debatgemist.tweed(...)lingen-coronavirus-0

Deze legt helder uit wat exact het gevaar in Nederland is zonder er al te veel doekjes om te winden. En ja, het grootste probleem is een capaciteitsprobleem van het zorgsysteem indien teveel mensen gelijktijdig ziek worden. De laatste dagen is dit ook al goed bewezen doordat er inmiddels 3 ziekenhuizen tijdelijk zijn gesloten en geen nieuwe patiënten meer binnen lieten omdat er 1 Corona besmetting was ontdekt in het betreffende ziekenhuis.

- Beatrixziekenhuis Gorinchem
- Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam
- Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) in Beverwijk

En dan zitten we nu pas op 23 besmettingen in heel het land! Wat gebeurd er als we richting de 100 besmettingen gaan? Ligt dan het hele zorgsysteem plat?
  woensdag 4 maart 2020 @ 12:57:26 #160
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191827484
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:37 schreef ThaBEN het volgende:
Ik kan iedereen die goed geïnformeerd wil zijn ten zeerste aanbevelen om dit filmpje te bekijken.
Ik was eraan begonnen gisteren, maar afgehaakt. Vanaf welke minuut wordt dat gezegd?

Ben je al op weg naar huis?
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:02:30 #161
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191827538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:33 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Jongen, seriously, meld je ziek. Zorg dat je daar wegkomt. Binnen een paar dagen kan niemand het meer ontkennen dat wat jij noemt Corona is en ik denk dat daar alle kans op is.

En lees dat artikel van byah (als je thuis bent!)

:')
pi_191830213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:57 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Ik was eraan begonnen gisteren, maar afgehaakt. Vanaf welke minuut wordt dat gezegd?

Ben je al op weg naar huis?
Vanaf circa minuut 26 dan beginnen de vragenrondes vanuit de 2e kamer (daarvoor is het een algemene samenvatting). Veel vragen die ik zelf ook had worden daarin beantwoordt door Prof. dr. Jaap van Dissel (RIVM).

P.s.
Ik ben om om 16:30 klaar en mag dan naar huis. Hoef gelukkig pas volgende week maandag weer op kantoor te zijn. Hopelijk nemen ze het Corona virus tegen die tijd serieuzer.

[ Bericht 3% gewijzigd door ThaBEN op 04-03-2020 16:16:09 ]
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:36:34 #163
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191830695
quote:
Byah, ik heb je link, vergezeld van een email tekst naar alle 150 tweede kamerleden gemaild, en tot nu toe zes positieve reacties gekregen (en een hop standaard autoreplies). Ik heb een set vragen gesuggereerd om morgen in het debat om 10:30 aan de minister te stellen.

Je kunt die mensen gewoon mailen!

Dat het mag helpen.
  woensdag 4 maart 2020 @ 16:48:21 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_191830861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:58 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Geloof je echt die cijfers uit China? Zouden ze voor deze aantallen zo snoeihard hebben ingegrepen? Ligt hierom de hele industrie in dat land nog steeds plat?

Volgens mij zijn ze zich de pest geschrokken en hebben met extreem harde maatregelen de verspreiding weten te minimaliseren (als we dat mogen geloven). Nu zitten ze met een lockdown maatschappij en zoeken ze manieren om de boel weer op te starten zonder dat alles opnieuw begint. Fijn voor ons, want hopelijk kunnen we daar wel van leren.

Maar hoe gevaarlijk Corona echt is, dat geheim houden ze krampachtig voor zich. Om paniek te voorkomen, want als er iets is waar machthebber bang voor zijn is het paniek. Dat kan ze nl. de kop kosten.
China heeft waarschijnlijk vooral zo hard ingegrepen uit twee redenen. 1. Om te kijken of ze het kunnen. Xi Jinping is al heel lang een dystopische dictatuur aan het creëren, van een miljoen mensen in concentratiekampen die nu voor slavernij ingezet worden, overal camera's met gezichtsherkenning en sociaal kredietsysteem is het een klein stapje naar proberen een complete 18 miljoenenstad van de buitenwereld af te sluiten. En 2. Dit hele virus is uitgebroken door gefaal van een communistische partij. Zowel nationaal en internationaal moet de daadkracht van de CCP getoond worden.
Dat de ziekte een stuk milder is dan SARS 1 is mooi meegenomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191835075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:48 schreef speknek het volgende:

[..]

China heeft waarschijnlijk vooral zo hard ingegrepen uit twee redenen. 1. Om te kijken of ze het kunnen.
Daar zeg je me wat. Deze uitbraak als 'testcase'.

Als testcase is dit inderdaad zeer nuttig. Niet alleen voor Xi en de CCP, maar voor ons allemaal. Voor als de volgende keer iets uitbreekt dat wel een hoog sterftepercentage kent. Virologen waarschuwen daar al jaren voor. Maar door deze uitbraak worden we pas echt met onze neus op de feiten gedrukt.

We zitten nu met een wereldwijde pandemie. Daar proberen we zo goed en kwaad als het kan mee om te gaan. En daar doen we (door schade en schande) zeer waardevolle lessen door op.

Kun je een stad of land zomaar in lockdown gooien? Hoe effectief zijn reisverboden? Werkt dat hele idee van ‘thuis in quarantaine’ wel? In hoeverre kun je erop vertrouwen dat mensen die zich thuis zitten te vervelen terwijl zij zich niet echt ziek voelen, zich al die tijd netjes aan de isolatieregels zullen houden? Hoe bestrijd je (schadelijke) complottheorieën en misinformatie? Enzovoort.

Overal om ons heen worden nu dit soort afwegingen gemaakt. Door regeringen, organisaties en individuen. De komende maanden zullen we zien hoe die verschillende afwegingen uit gaan pakken. Dat gaat zeer waardevolle informatie opleveren, die ons kan helpen om beter voorbereid te zijn op een volgende pandemie.

Mits we bereid zijn van deze uitbraak te leren. Dat is altijd nog maar de vraag, helaas. :{

Andere interessante vraagstukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jake_Skywalker op 04-03-2020 21:02:59 ]
pi_191835298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:38 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Daar zeg je me wat. Deze uitbraak als 'testcase'.

Als testcase is dit inderdaad zeer nuttig. Niet alleen voor Xi en de CCP, maar voor ons allemaal. Voor als de volgende keer iets uitbreekt dat wel een hoog sterftepercentage kent. Virologen waarschuwen daar al jaren voor. Maar door deze uitbraak worden we pas echt met onze neus op de feiten gedrukt.

We zitten nu met een wereldwijde pandemie. Daar proberen we zo goed en kwaad als het kan mee om te gaan. En daar doen we (door schade en schande) zeer waardevolle lessen door op.

Kun je een stad of land zomaar in lockdown gooien? Hoe effectief zijn reisverboden? Werkt dat hele idee van ‘thuis in quarantaine’ wel? In hoeverre kun je erop vertrouwen dat mensen die zich thuis zitten te vervelen terwijl zij zich niet echt ziek voelen, zich al die tijd netjes aan de isolatieregels zullen houden? Enzovoort.

Overal om ons heen worden nu dit soort afwegingen gemaakt. Door regeringen, organisaties en individuen. De komende maanden zullen we zien hoe die verschillende afwegingen uit gaan pakken. Dat gaat zeer waardevolle informatie opleveren, die ons kan helpen om beter voorbereid te zijn op een volgende pandemie.

Mits we bereid zijn van deze uitbraak te leren. Dat is altijd nog maar de vraag, helaas. :{

Andere interessante vraagstukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat niet precies de groene agenda: mensen beperken in hun reisafstanden, fabrieken sluiten (CO2 verlaging) en mensen vastzetten in steden. zie agenda 2030.
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:54:45 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_191838720
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:55:45 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_191838739
Nederland: 77 procent van de ondervraagden heeft vertrouwen in de aanpak van het kabinet en het RIVM

FOK!: RIVM SOFTIES!:@:L@I@J$E S
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191838813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:55 schreef Fok-it het volgende:
Nederland: 77 procent van de ondervraagden heeft vertrouwen in de aanpak van het kabinet en het RIVM

FOK!: RIVM SOFTIES!:@:L@I@J$E S
Mensen die negatief waren hebben ze zeker niet meegenomen want die vielen niet onder de populatie? :')
  woensdag 4 maart 2020 @ 22:59:18 #170
319979 Fok-it
All is well
pi_191838823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:58 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Mensen die negatief waren hebben ze zeker niet meegenomen want die vielen niet onder de populatie? :')
Ongetwijfeld

C0mPlOt
pi_191838929
Waar zijn die honderden gevallen die er vandaag bij zouden komen?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 4 maart 2020 @ 23:15:11 #172
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191839102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 22:58 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ah ja, als de uitslag niet bevalt is de test ineens verkeerd. :') Die nuchterheid zie ik echt bij iedereen om me heen, alleen op Fok! hebben ze zich verzameld en versterken ze elkaar enorm.
Don't let my username fool you...
pi_191839131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:04 schreef Multatilu het volgende:
Waar zijn die honderden gevallen die er vandaag bij zouden komen?
Die lopen los in het wild
pi_191839245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die lopen los in het wild
Nee, dat deden ze gisteren. Vandaag zouden ze allemaal voor Pampus in een ziekenhuisbed liggen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_191839847
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 12:28 schreef Sapstengel het volgende:

Hier in de supermarkt trouwens ook waar ik net was. Mensen die gewoon in het rond blaffen, geen hand voor de mond niks. En als ze wel een hand voor de mond doen, zitten ze daarna lekker aan de verse broodjes.
Is dat tijdens de jaarlijkse griepgolf anders dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')