Jij moet verlofdagen inleveren als je ziek bent??quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En dan ben je half door je vakantiedagen heen en is er nog steeds niets veranderd. Heb je 3 weken jezelf opgesloten voor niets.
Angst is een slechte raadgever, enzo.
Maar heb je dan geleefd als je zo in het leven staat?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:29 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Soms is paniek goed. Als het je aanzet tot actie. Hamsteren hoeft niet, bezorgdiensten zijn prima. Meld je ziek of neem 3 weken vakantie. Kijk 3 weken netflix en kijk dan nog eens hoe de wereld eruit ziet. Valt het mee, dan kun je altijd nog gewoon weer aan het werk gaan.
Het voelt echt veel veiliger als de deur dicht is.
Nee, joh, die netflix is maar bwvspr. Ik heb nog een online bedrijf, daar werk ik gewoon aan door. Mijn vaste baan schakelt vast snel over op telewerken als het erger wordt. En ik heb hele bibliotheken aan kennis, media op mijn server en op het net (dat blijft vast online). En we kunnen ook nog muziek maken, instrumenten zat!quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:41 schreef Metalfreak het volgende:
Maar heb je dan geleefd als je zo in het leven staat?
3 weken Netflix? Echt, als ik me dan niet al na 3 dagen heb opgehangen zou dat een wonder mogen heten
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik kan mij niet zomaar even 3 weken ziek melden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij moet verlofdagen inleveren als je ziek bent??
Heb je de leerplichtambtenaar al op je dak omdat jij de kids ongeoorloofd thuishoudt?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:49 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Nee, joh, die netflix is maar bwvspr. Ik heb nog een online bedrijf, daar werk ik gewoon aan door. Mijn vaste baan schakelt vast snel over op telewerken als het erger wordt. En ik heb hele bibliotheken aan kennis, media op mijn server en op het net (dat blijft vast online). En we kunnen ook nog muziek maken, instrumenten zat!
We kunnen zelfs naar buiten als we maar uit de buurt van mensen blijven of eerder als er toch weinig aan de hand blijkt.
Ik weet niet waar jij werkt, maar ziek is ziek en als dat 3 weken duurt dan duurt dat 3 weken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:54 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik kan mij niet zomaar even 3 weken ziek melden.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef HoldOnTight het volgende:
Ik zit ongeveer op het 95ste percentiel.
Ik ben (helaas) wel langer ziek geweest. Godzijdank ben ik daar weer bovenop, dat zou een heel ongelukkige combinatie worden...quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar ziek is ziek en als dat 3 weken duurt dan duurt dat 3 weken.
Waarom zou jij je niet ziek kunnen melden?
Ik kan niet goed inschatten of je een goede trol bent of serieus bent.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef HoldOnTight het volgende:
Jaeger, nee, na 2 dagen ziek kraait daar geen haan naar. En binnenkort gaan de scholen naar mijn inschatting toch dicht, dus dat is even een overgangssituatie.
Typisch Nederlands om je daar tijdens een wereldramp zorgen over te maken. Wist je dat de eerste ochtend van de Duitse bezetting de huisvrouwen gewoon op de trap de ramen stonden te lappen? Gewoon negeren, net doen of het er niet is, als we maar niet in paniek raken!
Binnen twee weken kan ik mij melden bij de arboarts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar ziek is ziek en als dat 3 weken duurt dan duurt dat 3 weken.
Waarom zou jij je niet ziek kunnen melden?
Ja en? Als je ziek bent dan ben je ziek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Binnen twee weken kan ik mij melden bij de arboarts.
Maar ik ben niet ziek.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en? Als je ziek bent dan ben je ziek.
Ik ook nietquote:
Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik kan niet goed inschatten of je een goede trol bent of serieus bent.
Of niet. Je kunt het als jouw info klopt beter nu krijgen dan in een stadium dat alles vol zit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.
Ik zet even wat punten op een rijtje:
- We weten nog steeds veel te weinig van dit virus, het waart pas ruim 2 maanden rond
- De Chinezen en Iranezen weten inmiddels hoe erg het kan zijn, maar die verzwijgen dat om politieke redenen.
- De waarheid is dat het virus veel dodelijker is dan we denken, zelfs met medische behandeling
- Als daarbij komt dat ziekenhuizen overvoerd raken (dat gaat nu in Italie en Korea gebeuren) dan wordt het nog veel erger. Iedereen die alleen in het ziekenhuis in leven gehouden kan worden gaat dan dood.
- Niemand weet hoeveel doden, maar ik zelf reken (serieus) op minstens 30%, maar ik ben maar een onbekende op het Internet
- Als de verspreiding te hard gaat in een land (dus zo hard als in Wuhan, Italie en Iran) breekt de hel los. Massagraven en crematoria. Busjes die lijken komen ophalen.
- Nederland heeft 2000 IC bedden en 37000 gewone ziekenhuisbedden. Het virus verdubbelt zich in Italie iedere 4 dagen.
Ik kan niets bewijzen, maar kijk eens rond op dit Telegram channel (lek vanuit Iran). Wat je daar ziet, past bij mijn inschatting dat het veel erger is dan bekend:
https://t.me/covid19i
Ga zelf op onderzoek uit. Het is *nogal* belangrijk.
Mocht je erachter komen dat het klopt wat ik zeg, waarschuw anderen.
Sluit je op in je huis zolang niet duidelijk is hoe.
Als je de eerste paar weken niet besmet wordt zit je goed.
In italie zijn al 2 dagen geen nieuwe gevallen en stabiliseert het virus. Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.
Ik zet even wat punten op een rijtje:
- We weten nog steeds veel te weinig van dit virus, het waart pas ruim 2 maanden rond
- De Chinezen en Iranezen weten inmiddels hoe erg het kan zijn, maar die verzwijgen dat om politieke redenen.
- De waarheid is dat het virus veel dodelijker is dan we denken, zelfs met medische behandeling
- Als daarbij komt dat ziekenhuizen overvoerd raken (dat gaat nu in Italie en Korea gebeuren) dan wordt het nog veel erger. Iedereen die alleen in het ziekenhuis in leven gehouden kan worden gaat dan dood.
- Niemand weet hoeveel doden, maar ik zelf reken (serieus) op minstens 30%, maar ik ben maar een onbekende op het Internet
- Als de verspreiding te hard gaat in een land (dus zo hard als in Wuhan, Italie en Iran) breekt de hel los. Massagraven en crematoria. Busjes die lijken komen ophalen.
- Nederland heeft 2000 IC bedden en 37000 gewone ziekenhuisbedden. Het virus verdubbelt zich in Italie iedere 4 dagen.
Ik kan niets bewijzen, maar kijk eens rond op dit Telegram channel (lek vanuit Iran). Wat je daar ziet, past bij mijn inschatting dat het veel erger is dan bekend:
https://t.me/covid19i
Ga zelf op onderzoek uit. Het is *nogal* belangrijk.
Mocht je erachter komen dat het klopt wat ik zeg, waarschuw anderen.
Sluit je op in je huis zolang niet duidelijk is hoe.
Als je de eerste paar weken niet besmet wordt zit je goed.
Huh?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:31 schreef Queryn het volgende:
[..]
In italie zijn al 2 dagen geen nieuwe gevallen en stabiliseert het virus. Niks aan de hand dus.
@aTypisch vindt het niet zo leuk als je refereert naar een griepjequote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
Tenzij je 70+ bent, zie ik geen reden om je zorgen te maken over dit griepje...
Waarschijnlijk zijn de huidige getallen procentueel gezien hoog geschat omdat mensen zonder of weinig symptomen niet worden getest omdat ze toch weinig besmettingsgevaar hebben...
Van die mensen die dan zeep etc. in gaan slaan...
Pardon?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:31 schreef Queryn het volgende:
[..]
In italie zijn al 2 dagen geen nieuwe gevallen en stabiliseert het virus. Niks aan de hand dus.
https://www.telegraaf.nl/(...)smettingen-nederlandquote:Het aantal doden door het coronavirus in Italië, de zwaarst getroffen regio in Europa, is gestegen van 52 naar 79. Dat meldt het Britse persbureau Reuters op basis van documenten. Het aantal besmettingen is in Italië opgelopen van 2036 naar 2502.
Precies, volgens mij verviervoudigt het aantal in 4 dagen. Als ze extreem hard ingrijpen valt dat te stoppen, maar dat lijkt niet te lukken. Maak voor de grap eens een spreadsheet waarin iedere cell 1.25 keer de vorige krijgt. Dat ziet er niet leuk uit. Ziekenhuis overflow gegarandeerd en dan moeten mensen thuis of in gymzalen blijven, zonder beademing of zelf zuurstof en dan gaan er heel veel dood.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Italië had er gisteren een paar honderd nieuwe besmettingen bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |