abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191821777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]

En dan ben je half door je vakantiedagen heen en is er nog steeds niets veranderd. Heb je 3 weken jezelf opgesloten voor niets.

Angst is een slechte raadgever, enzo.
Jij moet verlofdagen inleveren als je ziek bent?? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:34:46 #127
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191824414
Het tragische is dat jullie allemaal zullen weten dat ik gelijk had binnen een weekje of wat. Waar ligt voor jullie het kantelpunt? 1000 doden? 10000? 100000?
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:38:41 #128
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191824473
""Ik ben niet de enige" is historisch gezien het slechtste argument ooit om iets wel of niet te doen."

Een bijzin waarmee je het niet eens bent is het domste argument om het artikel waar ik naar link en dat vrij duidelijk uitlegt waar ik 'vandaan kom' niet te lezen. Maar daar staan natuurlijk ook dingen in die je helemaal niet wil weten. Te eng.

"Denk aan de gemiddelde intelligentie van de mens, en besef dan dat de helft van de wereld nóg dommer is dan dat."

Ik zit ongeveer op het 95ste percentiel. Ik ken nog wel slimmere mensen, maar gemiddelde mensen daar ken ik er niet veel van.

Ken je de heren Dunning & Kruger?
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:41:29 #129
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191824509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:29 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Soms is paniek goed. Als het je aanzet tot actie. Hamsteren hoeft niet, bezorgdiensten zijn prima. Meld je ziek of neem 3 weken vakantie. Kijk 3 weken netflix en kijk dan nog eens hoe de wereld eruit ziet. Valt het mee, dan kun je altijd nog gewoon weer aan het werk gaan.

Het voelt echt veel veiliger als de deur dicht is.
Maar heb je dan geleefd als je zo in het leven staat?

3 weken Netflix? Echt, als ik me dan niet al na 3 dagen heb opgehangen zou dat een wonder mogen heten :X
Don't let my username fool you...
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:21 #130
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191824659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:41 schreef Metalfreak het volgende:
Maar heb je dan geleefd als je zo in het leven staat?

3 weken Netflix? Echt, als ik me dan niet al na 3 dagen heb opgehangen zou dat een wonder mogen heten
Nee, joh, die netflix is maar bwvspr. Ik heb nog een online bedrijf, daar werk ik gewoon aan door. Mijn vaste baan schakelt vast snel over op telewerken als het erger wordt. En ik heb hele bibliotheken aan kennis, media op mijn server en op het net (dat blijft vast online). En we kunnen ook nog muziek maken, instrumenten zat!

We kunnen zelfs naar buiten als we maar uit de buurt van mensen blijven of eerder als er toch weinig aan de hand blijkt.
pi_191824745
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2020 01:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij moet verlofdagen inleveren als je ziek bent?? 8)7
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik kan mij niet zomaar even 3 weken ziek melden.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_191824789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:49 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Nee, joh, die netflix is maar bwvspr. Ik heb nog een online bedrijf, daar werk ik gewoon aan door. Mijn vaste baan schakelt vast snel over op telewerken als het erger wordt. En ik heb hele bibliotheken aan kennis, media op mijn server en op het net (dat blijft vast online). En we kunnen ook nog muziek maken, instrumenten zat!

We kunnen zelfs naar buiten als we maar uit de buurt van mensen blijven of eerder als er toch weinig aan de hand blijkt.
Heb je de leerplichtambtenaar al op je dak omdat jij de kids ongeoorloofd thuishoudt?
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:01:12 #133
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191824858
Jaeger, nee, na 2 dagen ziek kraait daar geen haan naar. En binnenkort gaan de scholen naar mijn inschatting toch dicht, dus dat is even een overgangssituatie.

Typisch Nederlands om je daar tijdens een wereldramp zorgen over te maken. Wist je dat de eerste ochtend van de Duitse bezetting de huisvrouwen gewoon op de trap de ramen stonden te lappen? Gewoon negeren, net doen of het er niet is, als we maar niet in paniek raken!
pi_191824868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:54 schreef Kiid het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar ik kan mij niet zomaar even 3 weken ziek melden.
Ik weet niet waar jij werkt, maar ziek is ziek en als dat 3 weken duurt dan duurt dat 3 weken.

Waarom zou jij je niet ziek kunnen melden?
vosss is de naam,
pi_191824873
Dit is het normale griepverloop in NL. We moeten dus nog door tot en met mei, voordat deze golf voorbij is.

Ik denk dat niemand kan voorspellen wat een worst-case en best-case scenario is. Ik vermoed dat bij de eerste golf tot mei en ongeveer 50% van de NL bevolking het virus oploopt, tenzij we in een volledige lock-down gaan zoals in China. Maar ik denk niet dat de Nederlandse overheid een volledige lock-down gaat steunen. Te veel economische schade.
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:02:21 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_191824875
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef HoldOnTight het volgende:
Ik zit ongeveer op het 95ste percentiel.
:D
Mooi man
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:03:26 #137
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191824887
Dat is meer geluk dan wijsheid ;-)
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:04:25 #138
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191824902
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij werkt, maar ziek is ziek en als dat 3 weken duurt dan duurt dat 3 weken.

Ik ben (helaas) wel langer ziek geweest. Godzijdank ben ik daar weer bovenop, dat zou een heel ongelukkige combinatie worden...
pi_191824910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef HoldOnTight het volgende:
Jaeger, nee, na 2 dagen ziek kraait daar geen haan naar. En binnenkort gaan de scholen naar mijn inschatting toch dicht, dus dat is even een overgangssituatie.

Typisch Nederlands om je daar tijdens een wereldramp zorgen over te maken. Wist je dat de eerste ochtend van de Duitse bezetting de huisvrouwen gewoon op de trap de ramen stonden te lappen? Gewoon negeren, net doen of het er niet is, als we maar niet in paniek raken!
Ik kan niet goed inschatten of je een goede trol bent of serieus bent.
pi_191824925
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Binnen twee weken kan ik mij melden bij de arboarts.
pi_191824930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Binnen twee weken kan ik mij melden bij de arboarts.
Ja en? Als je ziek bent dan ben je ziek.
vosss is de naam,
pi_191824962
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en? Als je ziek bent dan ben je ziek.
Maar ik ben niet ziek.
pi_191824968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Maar ik ben niet ziek.
Ik ook niet *O*
vosss is de naam,
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:17:45 #144
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191825108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik kan niet goed inschatten of je een goede trol bent of serieus bent.
Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.

Ik zet even wat punten op een rijtje:
- We weten nog steeds veel te weinig van dit virus, het waart pas ruim 2 maanden rond
- De Chinezen en Iranezen weten inmiddels hoe erg het kan zijn, maar die verzwijgen dat om politieke redenen.
- De waarheid is dat het virus veel dodelijker is dan we denken, zelfs met medische behandeling
- Als daarbij komt dat ziekenhuizen overvoerd raken (dat gaat nu in Italie en Korea gebeuren) dan wordt het nog veel erger. Iedereen die alleen in het ziekenhuis in leven gehouden kan worden gaat dan dood.
- Niemand weet hoeveel doden, maar ik zelf reken (serieus) op minstens 30%, maar ik ben maar een onbekende op het Internet
- Als de verspreiding te hard gaat in een land (dus zo hard als in Wuhan, Italie en Iran) breekt de hel los. Massagraven en crematoria. Busjes die lijken komen ophalen.
- Nederland heeft 2000 IC bedden en 37000 gewone ziekenhuisbedden. Het virus verdubbelt zich in Italie iedere 4 dagen.

Ik kan niets bewijzen, maar kijk eens rond op dit Telegram channel (lek vanuit Iran). Wat je daar ziet, past bij mijn inschatting dat het veel erger is dan bekend:

https://t.me/covid19i

Ga zelf op onderzoek uit. Het is *nogal* belangrijk.
Mocht je erachter komen dat het klopt wat ik zeg, waarschuw anderen.
Sluit je op in je huis zolang niet duidelijk is hoe.
Als je de eerste paar weken niet besmet wordt zit je goed.
pi_191825302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Bloedserieus. Ik zou zo graag wat tweakertjes redden, maar het is heel moeilijk om mensen te overtuigen dat hun wereldbeeld 90 graden moet kantelen. Je komt niet uit het trollen en paniekzaaiershoekje.

- We weten nog steeds veel te weinig van dit virus, het waart pas ruim 2 maanden rond
- De Chinezen en Iranezen weten inmiddels hoe erg het kan zijn, maar die verzwijgen dat om politieke redenen.
- De waarheid is dat het virus veel dodelijker is dan we denken, zelfs met medische behandeling
- Als daarbij komt dat ziekenhuizen overvoerd raken (dat gaat nu in Italie en Korea gebeuren) dan wordt het nog veel erger. Iedereen die alleen in het ziekenhuis in leven gehouden kan worden gaat dan dood.
- Niemand weet hoeveel doden, maar ik zelf reken (serieus) op minstens 30%, maar ik ben maar een onbekende op het Internet
- Als de verspreiding te hard gaat in een land (dus zo hard als in Wuhan, Italie en Iran) breekt de hel los. Massagraven en crematoria. Busjes die lijken komen ophalen.
- Nederland heeft 2000 IC bedden en 37000 gewone ziekenhuisbedden. Het virus verdubbelt zich in Italie iedere 4 dagen.

Ik kan niets bewijzen, maar kijk eens rond op dit Telegram channel (lek vanuit Iran). Wat je daar ziet, past bij mijn inschatting dat het veel erger is dan bekend:

Of niet. Je kunt het als jouw info klopt beter nu krijgen dan in een stadium dat alles vol zit.

Dat het virus dodelijker is dan we denken is een gevolgtrekking door jou. Aangezien we niet weten hoeveel milde ongeregistreerde gevallen er zijn kan het net zo goed veel minder dodelijk zijn.
pi_191825319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

In italie zijn al 2 dagen geen nieuwe gevallen en stabiliseert het virus. Niks aan de hand dus.
Voor mensen tussen de 20 en de 50 jaar is het sterftecijfer 0,2%. Niet heel veel meer dan een gewone griep.

Ik ga vrijdag gewoon weer lekker naar de hondentraining in Altena en werk gewoon lekker door in Tilburg. Gewoon goed voor hygiene zorgen en er is niks aan de hand.
pi_191825407
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:31 schreef Queryn het volgende:

[..]

In italie zijn al 2 dagen geen nieuwe gevallen en stabiliseert het virus. Niks aan de hand dus.
Huh?
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 10:39:27 #148
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191825411
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
Tenzij je 70+ bent, zie ik geen reden om je zorgen te maken over dit griepje...

Waarschijnlijk zijn de huidige getallen procentueel gezien hoog geschat omdat mensen zonder of weinig symptomen niet worden getest omdat ze toch weinig besmettingsgevaar hebben...

Van die mensen die dan zeep etc. in gaan slaan... :N
@aTypisch vindt het niet zo leuk als je refereert naar een griepje :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 10:49:42 #149
236264 crew  capricia
pi_191825541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:31 schreef Queryn het volgende:

[..]

Pardon?
Italië had er gisteren een paar honderd nieuwe besmettingen bij.
En heel veel doden.

quote:
Het aantal doden door het coronavirus in Italië, de zwaarst getroffen regio in Europa, is gestegen van 52 naar 79. Dat meldt het Britse persbureau Reuters op basis van documenten. Het aantal besmettingen is in Italië opgelopen van 2036 naar 2502.
https://www.telegraaf.nl/(...)smettingen-nederland

In 1 dag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:52:39 #150
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191825580
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef capricia het volgende:
Italië had er gisteren een paar honderd nieuwe besmettingen bij.
Precies, volgens mij verviervoudigt het aantal in 4 dagen. Als ze extreem hard ingrijpen valt dat te stoppen, maar dat lijkt niet te lukken. Maak voor de grap eens een spreadsheet waarin iedere cell 1.25 keer de vorige krijgt. Dat ziet er niet leuk uit. Ziekenhuis overflow gegarandeerd en dan moeten mensen thuis of in gymzalen blijven, zonder beademing of zelf zuurstof en dan gaan er heel veel dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')