quote:
Op maandag 2 maart 2020 19:03 schreef wimderon het volgende:[..]
Als je ziet wat voor fooitjes er uitgekeerd worden of wat de gemiddelde topper in het buitenland als ondersteuning van de bond kan verdienen (niet eens krijgen) moet er toch een sponsor te vinden zijn die erin wil stappen. Verbind je de sponsornaam aan een WK en heb je een fatsoenlijke prijzenpot.
Al zal de ISU daar wel niet op zitten te wachten gezien hoe krampachtig ze zich verzet hebben en nog steeds verzetten tegen andere initiatieven.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk in hoeveel landen er live gekeken kan worden. Rusland, Noorwegen, Nederland hebben in ieder geval TV-uitzendingen. Canada, Italië hebben tenminste een livestream online. Maar verder? Ik dacht dat zelfs Japan het niet uitzend, wat redelijk onbegrijpelijk is als een handgeschoten filmpje van de wereldbeker in Nagano zoals deze:
Al 500.000 views heeft. Hoe dan? Dat zijn toch aantallen waardoor je zou moeten denken, lekker laten gaan, die teloorgang van het Noorse schaatsland, gewoon vollebak inzetten op een fanbase op Hokkaido/Japan.
Volgens mij kost naamsponsoring van de wereldbeker iets van een paar miljoen per jaar. Dat is een schijntje, maar wel tekenend dat het de ISU niet lukt om hier een bedrijf voor te strikken.