abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191792818
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

We weten allemaal dat jij ook dan gewoon weer kijkt. Maar het zou wel teleurstellend zijn.

Al zouden ze van mij best het schema iets van 500-1500-3000-7500 mogen maken (voor mannen en vrouwen). Gat tussen 1500 en 5000 vind ik best groot. 1 echte stayerafstand, 1 sprintafstand, 1 middellange duurafstand en 1 middellange afstand die de sprinters aan kunnen. En gelijkheid, wat waarschijnlijk ook een reden is om de 3/10km te schrappen.
Ik denk eerder aan een 800 meter, 1600 meter, een 4 kilometer en een 8 kilometer, Dan starten ze ook altijd naast elkaar, en is de invloed van de kortste en de langste afstand slechts 1 op 10 i.p.v. 1 op 20.
  Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 12:54:53 #277
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191792867
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan een 800 meter, 1600 meter, een 4 kilometer en een 8 kilometer, Dan starten ze ook altijd naast elkaar, en is de invloed van de kortste en de langste afstand slechts 1 op 10 i.p.v. 1 op 20.
De invloed van elke afstand is even groot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191793323
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:44 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Yuskov heeft 0 interesse in allrounden. Anders was hij er dit weekend ook wel bij geweest.
Als je dramatisch in vorm bent laat je je niet afmaken. Zeker niet als je volgend weekend je centjes moet verdienen waar je als niet-Nederlander sterk van afhankelijk bent.
pi_191793395
quote:
Einde aan jaarlijks WK allround: 'Kalender van volgend seizoen is treurig'

De volle tribunes afgelopen weekend in het Vikingskipet in Hamar konden niet verhullen dat het allrounden onder grote druk staat. Volgend jaar zal er voor het eerst sinds 1946 geen WK allround zijn dat en doet pijn bij veel schaatsers en coaches.

Patrick Roest zou niets liever willen dan de tweede schaatser na Sven Kramer worden die vier jaar op rij het WK allround wint, maar hij zal de kans niet krijgen. Het volgende wereldkampioenschap op de klassieke vierkamp staat namelijk pas gepland voor 2022.

"Ik hoop dat ik niet nu al zeker ben van twee jaar wereldkampioen zijn", zegt de 24-jarige Roest. "Ik hoop dat de ISU (de internationale schaatsunie, red.) er nog eens naar gaat kijken, maar dat lijkt niet te gaan gebeuren."

In Noorwegen is allrounden - net als in Nederland - nog steeds hét onderdeel in het schaatsen. "Dit was voor Noorwegen het belangrijkste toernooi van het seizoen", aldus de Noorse bondscoach Bjarne Rykkje. "Allrounden leeft hier, kijk maar naar hoeveel mensen er afgelopen weekend op het WK afkwamen."

Het probleem is dat in alle andere schaatslanden de individuele afstanden verreweg de meeste aandacht krijgen, met het oog op de Olympische Spelen. De Canadezen moesten zelfs hun eigen reis- en verblijfkosten ophoesten voor het WK allround, omdat de nationale bond en het olympische comité niks meer betaalden na de WK afstanden.

"Ik heb gelukkig een persoonlijke sponsor gevonden die mij helpt", zegt Ivanie Blondin, die achter Ireen Wüst als tweede eindigde in Hamar. "Maar het is een vervelende situatie, voor mij is allrounden altijd een droom geweest."

De Wit: 'Kijk niet uit naar kalender van volgend seizoen'
Voor Miho Takagi was het een droom om in hetzelfde jaar wereldkampioen allround én sprint te worden, maar die kans lijkt de Japanse niet meer te krijgen. In een poging het aantal titeltoernooien te verkleinen, werd in Hamar voor het eerst een gecombineerd WK allround en WK sprint gehouden, waardoor Takagi moest kiezen.

"Ik vind het heel erg jammer dat er keuzes worden gemaakt voor de schaatsers en coaches, wij hebben helemaal geen inspraak in de kalender", aldus de Japanse bondscoach Johan de Wit, die zijn pupil Takagi zaterdag goud zag winnen bij het WK sprint.

"En dan besluiten heren die geen verstand van schaatsen hebben, die echt heel ver van de sport afstaan, dat er geen losse WK's meer komen. Als je naar de kalender van volgend seizoen kijkt, zonder WK sprint en WK allround en met alleen een WK afstanden, is dat heel erg treurig. Ik kijk daar niet echt naar uit."

De Wit werkt in een land waar allrounden niet belangrijk wordt gevonden door de nationale bond. "We krijgen ons geld via de WK afstanden, want de Spelen is ook per afstand. Daarom zegt de Japanse bond, net als veel andere bonden: het WK allround en het WK sprint kan ons niks schelen. Maar dat zijn allemaal mensen die nooit bij een wedstrijd komen kijken. Dat is in- en intriest, maar het is de realiteit en daar hebben we mee te dealen."

'Iedereen vindt het te gek om WK allround te rijden'
Er is nog een kleine kans dat er bij het ISU-congres van 8 tot en met 12 juni op het Thaise vakantie-eiland Phuket veranderingen in de kalender van volgend seizoen worden aangebracht, maar een jaarlijks WK allround lijkt niet snel terug te keren.

"Ik pleit absoluut voor allemaal losse WK's", zegt De Wit. "Nu ontnemen we Miho de kans op een wereldtitel en waarom eigenlijk? Iedereen vindt het te gek om dit soort toernooien te rijden. En moet je het publiek zien afgelopen weekend."

Critici kunnen erop wijzen dat Nederland wederom zeer dominant was bij het WK allround met Wüst en Roest als wereldkampioenen. "Maar er stonden ook een Japanner, een Noor en een Canadese op het podium", aldus Rykkje. "Dat Nederland zo goed is, is niet zo gek met hoeveel mensen er daar schaatsen. Maar dat lijkt me niet een reden om een toernooi maar af te schaffen."
  maandag 2 maart 2020 @ 13:38:12 #280
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191793748
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:43 schreef Mansjester het volgende:
500,1500,3000,5000 zou ik nog mee kunnen leven. Zoals Mani zegt kan het dan weleens een interessante wedstrijd worden met veel kanshebbers, zoals Yuskov.

500,1500,3000,10.000 ook

Maar ze hadden ook een keer zoiets geopperd als 500,1000,1500,5000. Dat slaat nergens op
Als de 10.000 meter dan toch dood moet, vervang die dan door de 3000 meter inderdaad.
500, 1000, 1500, 5000 is gewoon een sprinttoernooi plus. En er ligt al zo veel focus op de kortere afstanden, uithoudingsvermogen speelt steeds minder een rol, eeuwig zonde.
  maandag 2 maart 2020 @ 13:59:07 #281
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_191794110
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volledig met De Wit eens.

Lijkt overal wel te spelen dat de "hoge heren" die veel afstand van de uitvoerders staan maar het beleid gaan bepalen :') Om moedeloos van te worden dit.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 2 maart 2020 @ 14:16:27 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191794359
Wat denkt zo'n schaatscoach er nou van te weten. Mannen met stropdassen in een conferentieoord zijn uitstekend in staat om te bepalen wat er nodig is om de sport aantrekkelijk te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 2 maart 2020 @ 15:40:51 #283
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191795828
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als je dramatisch in vorm bent laat je je niet afmaken. Zeker niet als je volgend weekend je centjes moet verdienen waar je als niet-Nederlander sterk van afhankelijk bent.
Ook in eerdere jaren heeft hij wel laten zien het allrounden te minachten, zoals die keer dat hij wél in vorm was maar toch een 10K boven de 14 minuten reed, duidelijk als een soort trainingswedstrijdje.

Sinds die wedstrijd ben ik wel klaar met Yuskov eigenlijk.
  maandag 2 maart 2020 @ 16:00:22 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191796132
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:59 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Volledig met De Wit eens.

Lijkt overal wel te spelen dat de "hoge heren" die veel afstand van de uitvoerders staan maar het beleid gaan bepalen :') Om moedeloos van te worden dit.
Er is voor 'hoge heren uit de sport' een eigen woord, namelijk bobo. Dat geeft aan hoe wijdverspreid en hardnekkig dit vervelende fenomeen in de sportwereld is. Sportbonden zijn ook de ideale organisaties om jezelf omhoog te verrijken.
Antifa
  maandag 2 maart 2020 @ 16:10:32 #285
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191796281
Het is natuurlijk ook een mogelijkheid wat te sleutelen aan het prijzengeld, om bepaalde landen te motiveren.
pi_191797440
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik vroeg mij trouwens af, had Miho Takagi achteraf ook niet nog eens mee kunnen doen aan het allroundtoernooi?
Gewoon het gemiddelde van haar twee 500 meters van de sprint als uitgangspunt nemen; alle overige afstanden waren na het sprinttoernooi.
pi_191797769
Wordt er dan ook een keer kritisch gekeken naar het zwemmen waar 300 medailles te winnen zijn bij OS?
pi_191799563
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:10 schreef BasEnAad het volgende:
Het is natuurlijk ook een mogelijkheid wat te sleutelen aan het prijzengeld, om bepaalde landen te motiveren.
Als je ziet wat voor fooitjes er uitgekeerd worden of wat de gemiddelde topper in het buitenland als ondersteuning van de bond kan verdienen (niet eens krijgen) moet er toch een sponsor te vinden zijn die erin wil stappen. Verbind je de sponsornaam aan een WK en heb je een fatsoenlijke prijzenpot.

Al zal de ISU daar wel niet op zitten te wachten gezien hoe krampachtig ze zich verzet hebben en nog steeds verzetten tegen andere initiatieven.
  maandag 2 maart 2020 @ 19:10:00 #289
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_191799700
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:27 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wordt er dan ook een keer kritisch gekeken naar het zwemmen waar 300 medailles te winnen zijn bij OS?
Nee.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_191801715
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 09:08 schreef hhh38 het volgende:
Wat ik zorgelijker vind is dat ie ook zegt dat als de teamsprint olympisch wordt er iets anders voor zou moeten wijken. 3x raden welk onderdeel dat dan zou zijn...
Snap ook niet waarom er afstanden moeten verdwijnen eigenlijk. Zoveel afstanden zijn het ook weer niet in totaal en je hebt 2 weken om te plannen, dat moet toch wel lukken? Dat je keuzes maakt voor een WK afstanden, snap ik dan nog wel, je hebt dan maar 4 dagen voor veel afstanden met ook veel dubbelaars, maar op de Spelen heb je dat helemaal niet. Maar goed, het geldt voor meer sporten, vooral op de Zomerspelen, dat er afstanden/onderdelen geschrapt worden zonder duidelijke redenen.
  maandag 2 maart 2020 @ 21:12:39 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191802192
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als je ziet wat voor fooitjes er uitgekeerd worden of wat de gemiddelde topper in het buitenland als ondersteuning van de bond kan verdienen (niet eens krijgen) moet er toch een sponsor te vinden zijn die erin wil stappen. Verbind je de sponsornaam aan een WK en heb je een fatsoenlijke prijzenpot.

Al zal de ISU daar wel niet op zitten te wachten gezien hoe krampachtig ze zich verzet hebben en nog steeds verzetten tegen andere initiatieven.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk in hoeveel landen er live gekeken kan worden. Rusland, Noorwegen, Nederland hebben in ieder geval TV-uitzendingen. Canada, Italië hebben tenminste een livestream online. Maar verder? Ik dacht dat zelfs Japan het niet uitzend, wat redelijk onbegrijpelijk is als een handgeschoten filmpje van de wereldbeker in Nagano zoals deze:

Al 500.000 views heeft. Hoe dan? Dat zijn toch aantallen waardoor je zou moeten denken, lekker laten gaan, die teloorgang van het Noorse schaatsland, gewoon vollebak inzetten op een fanbase op Hokkaido/Japan.

Volgens mij kost naamsponsoring van de wereldbeker iets van een paar miljoen per jaar. Dat is een schijntje, maar wel tekenend dat het de ISU niet lukt om hier een bedrijf voor te strikken.
Antifa
pi_192618272
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:10 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Nee.
Belachelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')