abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 29 februari 2020 @ 15:12:33 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191753529
Ik heb deze pc voor 15 euro op de kop getikt en er een kleine 120GB ssd (Adata SU-650) in gedaan in de hoop er nog wat aan te hebben. Echter de pc zuigt aan alle kanten. Wat op zicht vreemd is, want de specificaties zijn toch niet zo heel erg beperkend:
- Intel Pentium D CPU 3,2Ghz Dual Core
- 4GB ram (single channel mode 2 x 2GB sticks op 667Mhz)
- Adata SU-650 120GB ssd (getest met CrystalDiskMark, doet wat hij moet doen)
- Nvidia Quadro FX 1400 videokaart

Ik heb wel vaker dual cores gehad en die draaiden met Windows 10 en een ssd bijna altijd wel lekker soepel. Maar deze pc? Het is stront door een trechter. De browser (Firefox) start op, en het duurt gewoon 10 seconden voordat hij de startpagina laadt. Het browsen gaat maar bijzonder langzaam en de snelheid van het netwerk komt niet hoger dan 50Mbit/s. Terwijl ik een Gigibit netwerk heb, alleen maar cat 6 kabel en 250Mbit/s downspeed van Ziggo. De ping ligt over de 100ms }:| . Ik heb tevens een ander gigabit ethernet kaartje geprobeerd om te zien of het lag aan de onboard variant maar deze kaart gaf dezelfde resultaten. Ik heb Windows 10 tot op het bot uitgekleed en alle onnodige services en/of opstartitems uitgeschakeld. Ook maak ik gebruik van een 1GB ramdisk om temp files in te parkeren, alhoewel dit slechts een lapmiddel is. Systeem bescherming staat uitgeschakeld, Indexering op de ssd uitgeschakeld, hiberfill.sys uitgeschakeld, alle 'agents' van diverse programma's die enkel op de achtergrond staan te zuigen uitgeschakeld, alle overbodige programma's van Windows 10 (People, Money, Weather, Xbox Bar etc) allemaal verwijderd. En onder Firefox draait enkel uBlock en Privacy Badger als add-ons, om vertragende reclame en trackers te weren.

Dan doe ik een test met Userbenchmark en hier rolt het volgende uit:


Wat opvallend aan deze bench is dat hij de processor ziet als een single core, terwijl in de bios (en ook met bv. een programma als Speccy) de computer duidelijk een dual core processor heeft. 2 cores - 2 threads. Maar de diagnose geeft aan dat de pc moeite zou hebben met simpele taken op het internet, en dat is ook daadwerkelijk zo.

Mijn hoofdpc heeft geen problemen met de netwerk snelheid dus waar ligt nu de bottleneck bij deze pc? Het ontgaat me enigszins. De processor zou met 2 x 3,2Ghz toch voldoende moeten zijn. Ook 4GB ram idem (Als dit 1 of 2GB zou zijn zou Windows 10 zeker niet echt prettig lopen), de ssd is prima in orde, de videokaart is een twijfelgeval want ik heb drivers van Windows 7 moeten gebruiken om het aan de praat te krijgen, aangezien er voor deze kaart geen Windows 10 drivers zijn en Windows 10 ziet de kaart alleen als een Standaard grafische adapter. Dit is is een mogelijke 'verdachte'. Voor de rest heb ik geen drivers geinstalleerd, Windows 10 ziet de rest gewoon zonder problemen.

Wat kan ik doen? Is Windows 7 een beter alternatief, ook al is de support er af? ReactOS heb ik geprobeerd op deze pc, maar dat OS krijg ik niet eens geinstaleerd. Tja, en dan zijn er nog een paar honderd Linux distro's maar ik ben niet zo van Linux.
pi_191753563
Temple OS _O_
pi_191753587
Wat verwacht je met een processor van bijna 15 jaar oud?
pindazakje
  zaterdag 29 februari 2020 @ 15:16:30 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191753593
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:14 schreef Wigle het volgende:
Temple OS _O_
Niggerlicious!

Knal er W2K op joh, mooier OS bestaat niet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191754245
Misschien kan je er AntiX op zetten? Zou moeten werken. Je kan het natuurlijk ook proberen met een livecd of (als dat ding het ondersteunt) liveusb.
pi_191754361
Linux.

Begin maar met Linux Mint.
  Forum Admin zaterdag 29 februari 2020 @ 16:10:28 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_191754431
Ik zou die ramdisk sowieso uitzetten en windows het geheugenbeheer zelf laten regelen. Misschien heb je wel iets teveel getweaked? Probeer het eens met een verse kale windows 10 installatie. Verder is die videokaart idd niet best.
pi_191759901
De Pentium D was bij zijn release al een drama :'(
Ik zou er ook Linux Mint op zetten.
So we just called him Fred too
pi_191768007
ElementaryOS, veel plezier. Als je iets zwaarders wil draaien dan dat kan je er gelijk een bakkie koffie bij halen. :P
Powered by JanetjeŽ
  zondag 1 maart 2020 @ 10:15:00 #10
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_191768310
quote:
Wat opvallend aan deze bench is dat hij de processor ziet als een single core
Dat staat er niet, er staat dat de processor waardeloze single core performance heeft.

Maar ik denk dat je in de goede richting zit wat GPU betreft. Als de GPU niets doet door missende/verkeerde drivers wordt die workload bij je CPU neergelegd en die heeft het al druk met het muispijltje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 1 maart 2020 @ 14:56:22 #11
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191773133
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:15 schreef Mano_ het volgende:
Maar ik denk dat je in de goede richting zit wat GPU betreft. Als de GPU niets doet door missende/verkeerde drivers wordt die workload bij je CPU neergelegd en die heeft het al druk met het muispijltje :P
Tijdens de Userbenchmark test kreeg ik ook al een foutmelding over missende Open-GL componenten? De test kon de videokaart dus niet eens testen. Dat zegt mij dus al dat de videokaart te oud is, de drivers te oud zijn, OF, het os voor wat betreft de drivers te nieuw zijn, maar...:

Ik heb al voor een prikkie hier uit de buurt een Palit GTS GeForce 450 op de kop getikt, aldus Userbenchmark een kaart die de Quadro VER achter zich laat. Ook switch ik terug naar Windows 7 voor dit systeem. En ik maak me niet druk over de verhalen dat Windows 7 niet meer veilig zou zijn, dat ligt meestal voor 90% aan de gebruiker. En bovendien, Windows 10 is altijd nog een optie, want ik had van te voren al even gechecked of Nvidia ook Windows 10 drivers had voor deze GTS 450.
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:15 schreef Mano_ het volgende:
Dat staat er niet, er staat dat de processor waardeloze single core performance heeft.
Waarom de CPU single core zo slecht dan presteert is mij een raadsel. Mijn hoofdpc is een i7-5820k, een 6 core processor die native op 3,3Ghz loopt, maar standaard overgeklokt staat op 4Ghz, en volgens dezelfde userbenchmark presteert die processor op 1 core!!!! UITSTEKEND. Is het dan 'slechts' die 800mhz verschil die het em doet of spelen er meer factoren mee, zoals bussnelheid tussen processor en ram geheugen. Ik bedoel, single core op 3,2Ghz is normaal gesproken toch niet een snelheid om van te huilen???
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:15 schreef Mano_ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij is het juist een UFO en 2 Aircraft Carriers (voor mijn main pc). :Y)



[ Bericht 16% gewijzigd door TechnoCat op 01-03-2020 15:20:43 ]
  zondag 1 maart 2020 @ 15:15:00 #12
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_191773619
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:56 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Tijdens de Userbenchmark test kreeg ik ook al een foutmelding over missende Open-GL componenten? De test kon de videokaart dus niet eens testen. Dat zegt mij dus al dat de videokaart te oud is, de drivers te oud zijn, OF, het os voor wat betreft de drivers te nieuw zijn, maar...:

Ik heb al voor een prikkie hier uit de buurt een Palit GTS GeForce 450 op de kop getikt, aldus Userbenchmark een kaart die de Quadro VER achter zich laat. Ook switch ik terug naar Windows 7 voor dit systeem. En ik maak me niet druk over de verhalen dat Windows 7 niet meer veilig zou zijn, dat ligt meestal voor 90% aan de gebruiker. En bovendien, Windows 10 is altijd nog een optie, want ik had van te voren al even gechecked of Nvidia ook Windows 10 drivers had voor deze GTS 450.
[..]

Waarom de CPU single core zo slecht dan presteert is mij een raadsel. Mijn hoofdpc is een i7-5820k, een 6 core processor die native op 3,3Ghz loopt, maar standaard overgeklokt staat op 4Ghz, en volgens dezelfde userbenchmark presteert die processor op 1 core!!!! UITSTEKEND. Is het dan 'slechts' die 800mhz verschil die het em doet of spelen er meer factoren mee, zoals bussnelheid tussen processor en ram geheugen. Ik bedoel, single core op 3,2Ghz is normaal gesproken toch niet een snelheid om van te huilen???
Die Pentium D-series zijn altijd al sloom geweest, ook toen ze nieuw waren. Heeft inderdaad met zaken als bussnelheid, cache-geheugen en architectuur te maken.
Die i7 van je is op 1 core in eco-modus al een pak sneller dan de Pentium-D met beide cores overclocked.

Ben benieuwd wat de andere videokaart doet voor je performance. Op zich gaat Windows 10 in mijn ervaring best goed om met oude, trage hardware als de drivers er maar zijn.
  zondag 1 maart 2020 @ 15:28:07 #13
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191773986
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Die Pentium D-series zijn altijd al sloom geweest, ook toen ze nieuw waren. Heeft inderdaad met zaken als bussnelheid, cache-geheugen en architectuur te maken.
Die i7 van je is op 1 core in eco-modus al een pak sneller dan de Pentium-D met beide cores overclocked.
Dat moet dan ook wel, want ik heb dual cores gehad, draaien op aanzienlijk minder dan 3,2Ghz, bv. maar op 2,5Ghz en die lopen met de juiste hardware prima op Windows 10. Het is dus ook maar net wat voor soort dual core processor je hebt en wat voor videokaart je gebruikt. Ik denk ook dat wat jij eerder zei, over de videokaart, als deze zijn taken niet goed kan doen, dat alles op de plank van de processor wordt gelegd, en als die processor al zwetend de calculator aan het opladen is, dan heb je een snijkoek pc.
quote:
Ben benieuwd wat de andere videokaart doet voor je performance. Op zich gaat Windows 10 in mijn ervaring best goed om met oude, trage hardware als de drivers er maar zijn.
Zoals ik al zei, ik probeer eerst even met Windows 7, want eerlijk is eerlijk, Windows 10 is één en al data vergaring van Microsoft. Als gebruiker kun je hier tot zover wat tegen doen, maar voor de rest, vergeet het maar. De updates worden je zonder te vragen door je strot gedouwd en het hele OS was destijds gratis omdat Microsoft ineens inzag dat ze misschien beter als een bioscoop of printerfabrikant konden werken ipv een OS bouwer. (Even ter verduidelijking, vroeger verkocht MS het OS en maakte daar z'n winst op, en klaar), nu verkoopt MS een platform waarop advertenties getoond kunnen worden, een bioscoop bv ook, maakt geen winst op de films, maar op de verkoop van eten en drinken gedurende de pauze, en printer fabrikanten maken hun winst op de inkt. Nou ja, het idee is duidelijk. :-)
pi_191774984
Kubuntu gebruiken.
  zondag 1 maart 2020 @ 16:20:48 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_191775772
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:56 schreef TechnoCat het volgende:
Ik bedoel, single core op 3,2Ghz is normaal gesproken toch niet een snelheid om van te huilen???
2005 belde, ze willen dogma terug.
Niet lullig bedoeld, maar de kloksnelheid van de cpu is al heel lang niet meer dé graadmeter voor de prestaties van een CPU.

Verder zit je nu een high-end cpu van 2014 te vergelijken met een low-end CPU uit 2005, imho dus ook niet zo gek dat die benchmark zover uit elkaar zit.
So we just called him Fred
pi_191776099
Zoals hier gezegd is Linux het enige wat je kunt doen.

Die processor is zo traag, dat het geen stront door een trechter is, maar een naald.
Toendertijd waar Pentium D is slecht, en nu al helemaal.
  zondag 1 maart 2020 @ 16:43:11 #17
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191776411
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:33 schreef totalvamp het volgende:
Zoals hier gezegd is Linux het enige wat je kunt doen.

Die processor is zo traag, dat het geen stront door een trechter is, maar een naald.
Toendertijd waar Pentium D is slecht, en nu al helemaal.
Ik heb even wat tijd nodig om Windows 7 te optimaliseren, alle updates binnen te harken enz enz, en dan kijk ik even weer hoe de pc 'aanvoelt'. :-)
pi_191776451
Er zijn een paar linux distro's die juist zijn gemaakt voor computers met weinig resources, maar deze zijn dan vanzelfsprekend ook 'kaal'. Het doet wat het doen moet, maar het zijn geen mooierds.

Ik weet ook niet waar je het precies voor wil gebruiken, maar mijns inziens zou je niet met Windows aan de slag moeten gaan.

Begrijp me niet verkeerd, Windows 10 zal er vast wel op draaien, maar het zal nooit die verwachte performance kunnen leveren. Denk namelijk dat je zou moeten tweaken om het wat optimaler te maken, maar het gevaar daarvan is dat je weer te veel tweakt en juist voor vertraging zorgt.

Daarom ook mijn voorstel van Linux Mint. Is een 'grote' distro, en een makkelijke. Kijk maar hoe dat draait, en als het niets is, kun je altijd nog een andere distro draaien dat net wat minder resources vraagt.
pi_191776528
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:43 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik heb even wat tijd nodig om Windows 7 te optimaliseren, alle updates binnen te harken enz enz, en dan kijk ik even weer hoe de pc 'aanvoelt'. :-)
Windows 7 zou ik zelf absoluut afraden; geen support meer. Je hangt 'm al aan het internet, dus je bent in theorie vatbaar voor aanvallen.
pi_191787664
Zonde van je tijd en geld.. Als moderne linuxes hier soepel op draaien, dan doen de browsers en content op internet het eigenlijk al niet met zo’n oud systeem. Haal desnoods een eerste gen Core i7, die zijn nog prima inzetbaar als daily.

[ Bericht 39% gewijzigd door Drommelsch85 op 02-03-2020 02:58:24 ]
url
  maandag 2 maart 2020 @ 03:32:50 #21
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191787776
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 15:56 schreef Gruj0 het volgende:
Kubuntu gebruiken.
Xubuntu of Lubuntu. Zijn een stuk lichter :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191788934
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 03:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Xubuntu of Lubuntu. Zijn een stuk lichter :)
Dit inderdaad. :) Is dat ook te traag kun je hem beter bij het grofvuil zetten.
Uitvinder van de biersmiley.
  Forum Admin maandag 2 maart 2020 @ 09:51:32 #23
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_191789969
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Windows 7 zou ik zelf absoluut afraden; geen support meer. Je hangt 'm al aan het internet, dus je bent in theorie vatbaar voor aanvallen.
Dat. Daarnaast is de footprint van windows 10 kleiner dan die van windows 7 en is het geheugenbeheer beter. Windows 10 draait dus soepeler op oude hardware.
Volgens mij wil de TS gewoon liever wat aanrommelen dan echte tips, toch? :)
pi_191790148
ik heb een vergelijkbare pc als jouw
en ik gebruik linux mint os :)
pi_191795736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:12 schreef TechnoCat het volgende:

- Nvidia Quadro FX 1400 videokaart
Daar zijn geen Windows 10 drivers voor helaas

quote:
Wat opvallend aan deze bench is dat hij de processor ziet als een single core
Is het wel de 64 bits versie van Windows 10?

quote:
Tja, en dan zijn er nog een paar honderd Linux distro's maar ik ben niet zo van Linux.
Ik ben persoonlijk een groot fan van Debian 9.3 met XFCE Desktop. Je kunt deze iso proberen of die juist werkt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 2 maart 2020 @ 16:05:14 #26
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191796197
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:56 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Tijdens de Userbenchmark test kreeg ik ook al een foutmelding over missende Open-GL componenten? De test kon de videokaart dus niet eens testen. Dat zegt mij dus al dat de videokaart te oud is, de drivers te oud zijn, OF, het os voor wat betreft de drivers te nieuw zijn, maar...:

Ik heb al voor een prikkie hier uit de buurt een Palit GTS GeForce 450 op de kop getikt, aldus Userbenchmark een kaart die de Quadro VER achter zich laat. Ook switch ik terug naar Windows 7 voor dit systeem. En ik maak me niet druk over de verhalen dat Windows 7 niet meer veilig zou zijn, dat ligt meestal voor 90% aan de gebruiker. En bovendien, Windows 10 is altijd nog een optie, want ik had van te voren al even gechecked of Nvidia ook Windows 10 drivers had voor deze GTS 450.
[..]

Waarom de CPU single core zo slecht dan presteert is mij een raadsel. Mijn hoofdpc is een i7-5820k, een 6 core processor die native op 3,3Ghz loopt, maar standaard overgeklokt staat op 4Ghz, en volgens dezelfde userbenchmark presteert die processor op 1 core!!!! UITSTEKEND. Is het dan 'slechts' die 800mhz verschil die het em doet of spelen er meer factoren mee, zoals bussnelheid tussen processor en ram geheugen. Ik bedoel, single core op 3,2Ghz is normaal gesproken toch niet een snelheid om van te huilen???
[..]

Voor mij is het juist een UFO en 2 Aircraft Carriers (voor mijn main pc). :Y)

[ afbeelding ]
Je moet je niet blindstaren op klokfrequenties. De IPC (Instructions Per Cycle) is minstens net zo belangrijk. En de IPC van die oude Pentiums is gewoon een stuk lager dan de modernere core-architectuur (vanaf 2007 ofzo)

Daar komt bij dat een oude cpu misschien een bottleneck heeft voor een of ander process en dan wordt je gehele pc zo traag als dikke stront.
(Nieuwere processoren hebben meer dedicated logica op de cpu zitten, waardoor een oudere cpu misschien iets moet emuleren, wat doorgaans een factor 100 keer langzamer is)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 4 maart 2020 @ 03:26:18 #27
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191822363
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:06 schreef mocaselu het volgende:
ik heb een vergelijkbare pc als jouw
en ik gebruik linux mint os :)
De pc kwam eigenlijk heel mooi gelegen voor als mijn vriendin hier straks komt en dan heeft zij ook een pc-tje om achter te zitten. Maar ze mag ook graag klooien met Adobe Photoshop en natuurlijk die Linuxen draaien ongetwijfeld veel soepeler dan Windows 7, maar met het installeren van software op welke Linux versie dan ook ben ik niet zo handig. Dat werkt toch wat anders dan onder Windows. Overigens op dit moment moet ik zeggen, nu er een andere videokaart in ligt, draait de pc een stuk beter, weliswaar met Windows 7, maar hij draait een stuk vlotter. Inderdaad 'end of support' is een hoofdbreker, maar vatbaar zijn voor aanvallen, tja, dan moet er wel wat te halen vallen op die pc en standaard zitten alle poorten naar die pc dicht. Voor de rest is het gewoon erg opletten waar je online komt en de virusscanner actief houden.

Ik heb Linux Mint er wel eens voor gehad, zag er wel mooi uit, maarrrrrrr ook die OS-en lusten wel wat CPU kracht, dus met een 286 en 512KB ram kom je er niet. :-)
pi_191822466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 03:26 schreef TechnoCat het volgende:
Inderdaad 'end of support' is een hoofdbreker, maar vatbaar zijn voor aanvallen, tja, dan moet er wel wat te halen vallen op die pc en standaard zitten alle poorten naar die pc dicht. Voor de rest is het gewoon erg opletten waar je online komt en de virusscanner actief houden.
Dit is een vals gevoel van veiligheid, een 0day exploit heeft daar weinig moeite mee. Je kan beter een Linux distro draaien met support dan een unsupported Windowsversie.
Powered by JanetjeŽ
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:12:16 #29
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191832029
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2020 04:07 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Dit is een vals gevoel van veiligheid, een 0day exploit heeft daar weinig moeite mee. Je kan beter een Linux distro draaien met support dan een unsupported Windowsversie.
Ik ben het ook wel met je eens dat het niet echt 'lekker' zit om nu nog Windows 7 te draaien, maar ik zie 2 lastige opties:
- Windows 10 - Allicht te traag, maar nog niet geprobeerd met de andere videokaart
- Een Linux variant, maar ik heb erg weinig ervaring met Linux (letterlijk opgegroeid met Windows).
pi_191832054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 03:26 schreef TechnoCat het volgende:
De pc kwam eigenlijk heel mooi gelegen voor als mijn vriendin hier straks komt en dan heeft zij ook een pc-tje om achter te zitten.
Zal ze leuk vinden... een trage pc waar ze eigenlijk niks mee kan.
So we just called him Fred too
pi_191832156
MSDOS! En dan een hoop bestanden op je HDD hebben en genieten van DIR/S :P
Just say hi!
pi_191832299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:12 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik ben het ook wel met je eens dat het niet echt 'lekker' zit om nu nog Windows 7 te draaien, maar ik zie 2 lastige opties:
- Windows 10 - Allicht te traag, maar nog niet geprobeerd met de andere videokaart
- Een Linux variant, maar ik heb erg weinig ervaring met Linux (letterlijk opgegroeid met Windows).
Windows 10 wordt niet sneller met een andere videokaart, daar kan ik je alvast uit de illusie helpen. Als het alleen wat browsen op het internet is dan maakt Linux weinig uit qua kennis, er zit doorgaans Firefox op en zeurt vanzelf wel een keer over updates.
Powered by JanetjeŽ
pi_191860741
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:14 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Zal ze leuk vinden... een trage pc waar ze eigenlijk niks mee kan.
Bij de kringloop, vlooienmarkt of zo kan je zelfs sterkere systemen halen voor een prikkie.
pi_191860754
Windows 93.

Ts komt er wel makkelijk vanaf met zijn vriendin, mijn wederhelft wil een iMac :P
Ik was hier...
pi_191861074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 03:26 schreef TechnoCat het volgende:

De pc kwam eigenlijk heel mooi gelegen voor als mijn vriendin hier straks komt en dan heeft zij ook een pc-tje om achter te zitten. Maar ze mag ook graag klooien met Adobe Photoshop
Dat gaat 'm echt niet worden op dat ding denk ik.

Ik heb geloof ik nog wel een ProBook 450 G2 liggen ergens die je wel over kan nemen voor een 40/50 eurie of zo. Ga je ook niet echt op Photoshoppen, maar is denk ik beter dan dat. Mocht je geinteresseerd zijn dan moet ik de specs effe opzoeken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:32:38 #36
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_191867997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 09:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dat gaat 'm echt niet worden op dat ding denk ik.

Ik heb geloof ik nog wel een ProBook 450 G2 liggen ergens die je wel over kan nemen voor een 40/50 eurie of zo. Ga je ook niet echt op Photoshoppen, maar is denk ik beter dan dat. Mocht je geinteresseerd zijn dan moet ik de specs effe opzoeken.
Als het niet werkt heb ik hier ook nog wel een andere pc staan, een Quad Core, zo'n HP Compaq machientje, voorzien van een low profile AMD HD 5450 videokaartje, ook met een ssd er in en Windows 10 pro, draait als een toetertje. Tja, beetje (ex-Tweaker) hhehe Fokker dan maar, heeft meer dan 1 pc in huis. En naast die pc's heb ik nog een data pc, waarvan ik films en series kijk, ook een quad core, en in de woonkamer staat nog een HTPC, dat is dan ook een dual core met een GT 1030, voor het aspelen van 4K video's op de 'uiteraard' 4K Samsung tv. :)

Mwah komt wel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechnoCat op 06-03-2020 17:37:55 ]
  vrijdag 6 maart 2020 @ 17:57:02 #37
204633 Fred2
Kritisch
pi_191868284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 17:32 schreef TechnoCat het volgende:
Mwah komt wel goed.
Gelukkig maar dat je e-pener in zulke goede handen is.
So we just called him Fred too
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')