abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 22:43:09 #176
236264 crew  capricia
pi_191744383
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat komt hopelijk wel. Het is typisch Nederlands om het eerst uit de hand te laten lopen alvorens op te treden.
Geem vooruitziend volk dat harde maatregelen treft maar pappen en nathouden en downplayen tot niet anders kan.

Ik vertrouw de Duitsers hier veel meer mee dan de "goed op je gezondheid letten, handen wassen en doorwerken" oplossing waar men hier mee komt.
Echt schrijnend.
Calvinistische inslag ja. Dat merk je wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Spellchecker vrijdag 28 februari 2020 @ 22:43:12 #177
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191744385
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
Het sws het gevoel dat ieder land zelf opnieuw het wiel aan het uitvinden is. Iedere keer weer.
Er wordt weinig over landen heen gecoördineerd.
Zelfs in Europa handelt ieder land naar eigen goeddunken.

En NL zou juist heel goed bij DL aan kunnen sluiten. We zijn qua virus-risico en gezondheidszorg gelijkwaardig.
Buiten dat; we liggen naast elkaar!
pi_191744410
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, tot de pleuris uitbreekt.
Jajaja, ook dan is paniek een keuze
pi_191744428
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 28 februari 2020 22:42 schreef capricia

En NL zou juist heel goed bij DL aan kunnen sluiten. We zijn qua virus-risico en gezondheidszorg gelijkwaardig.
Uhh nee, NL is veel kleiner, dichter bevolkt, meer internationaal gericht en de bevolking is minder gezagsgetrouw.
pi_191744432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat een manier om aan je einde te komen :{
Maar even zonder gein. Zijn dit soort evenementen wel verantwoord nu? Terwijl net over de grens vanalles afgelast wordt?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:45:00 #181
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191744441
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:35 schreef capricia het volgende:
Je vraagt je af waarom NL niet gewoon aansluit bij die Duitse maatregelen.
Er wordt een protocol gevolgd en daarin zitten we nu nog in de fase waarin er alleen nog maar twee patienten zijn geidentificeerd die in het buitenland besmet zijn geraakt. Volgens het protocol heerst de ziekte dus nog niet in Nederland zelf en zijn verdere maatregelen niet nodig.
Pas als de eerste persoon wordt gevonden die het virus gewoon in NL heeft opgelopen, zonder direct contact met patient A of B en zonder zelf in een risicogebied te zijn geweest, gaan we over op een ander protocol.

Lekker duidelijk en vast ook wel eens nagespeeld op een rampenoefeningsdag, maar het vervelende nu is alleen wel dat het dan al te laat kan zijn om de uitbraak te beteugelen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 22:45:15 #182
236264 crew  capricia
pi_191744450
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:43 schreef maily het volgende:

[..]

Buiten dat; we liggen naast elkaar!
Ja. 100% eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191744502
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:42 schreef huisduif het volgende:

[..]

Geloven ze nou echt dat iemand alleen besmettelijk is als hij positief getest heeft?
|:( |:( |:( |:( |:(
Dat geloven ze niet als je in Iran bent geweest en hoeveel Nederlanders komen daar? Ze moeten in het grensgebieden gewoon de Duitse aanpak kopiëren. Dit is niet te verdedigen.
pi_191744519
Ik maak me ook nog niet zo druk. Zo erg is het allemaal nog niet.
Check it out
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 22:48:15 #185
236264 crew  capricia
pi_191744531
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:44 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Uhh nee, NL is veel kleiner, dichter bevolkt, meer internationaal gericht en de bevolking is minder gezagsgetrouw.
Dit zijn eigenlijk argumenten om juist meer te testen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191744548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Mijn vrouw en moeder willen morgen naar de huishoudbeurs..... moet ik ze na morgen nog binnenlaten?
Gewoon in full hazmat laten gaan.

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn ÉCHT veel mensen die geloven wat ze voorgeschoteld krijgen.
Eerder hier vandaag was er ook een voorbeeld van, maar ikzelf ken ook iemand die letterlijk ALLES verwerpt wat buitenlandse media zeggen; alleen wat de regering en het RIVM zeggen is de enige absolute keihard vaststaande waarheid!
Wijs hem eens op de q-koorts geschiedenis. :'(

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:35 schreef capricia het volgende:
Je vraagt je af waarom NL niet gewoon aansluit bij die Duitse maatregelen.
Waarschijnlijk dezelfde reden dat het RIVM van een eigen, afwijkende set 'feiten' uitgaat ten opzichte van zo ongeveer alle relevante buitenlandse autoriteiten. :')
pi_191744563
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:47 schreef Jojoke het volgende:

Ze moeten in het grensgebieden gewoon de Duitse aanpak kopiëren. Dit is niet te verdedigen.
Uhh Diemen is niet echt grensgebied, ja van Amsterdam.
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 22:49:27 #188
236264 crew  capricia
pi_191744572
Wat moet er op Schiphol gebeuren, vinden jullie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Spellchecker vrijdag 28 februari 2020 @ 22:49:44 #189
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191744580
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
Voorlopig even helemaal niks meer.
pi_191744584
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan?
pi_191744590
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Testen van passagiers uit vliegtuigen die uit Iran,China of Noord Italie komen zou ik wellicht wel testen. Maar de rest.
Check it out
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:50:11 #192
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191744593
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:30 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, oke, ze hadden ook helemaal niemand kunnen testen en dan stonden we nu nog op 0 patienten. Minder was dus nog mogelijk.
Er is alleen wel een hele grote discrepantie tussen de aanpak van (bijvoorbeeld) Duitsland en Nederland. Dat ziet iedereen die het nieuws volgt en daarvoor hoef je geen conspiracy theorist te zijn. Het is m.i. ook onbegrijpelijk gezien onze open grenzen (waar ik overigens helemaal voor ben) dat er geen gemeenschappelijk beleid is. Rob Trip vroeg de minister er gisteren in de uitzending ook nog naar, maar die begon te stamelen en kon geen antwoord geven. Al met al niet erg geruststellend.
Dat er nog geen gemeenschappelijk beleid is, lijkt me voor nu vrij logisch. Een beleid kan je niet van de een op de andere dag creëren. Een week geleden leek er voor Europa nog geen vuiltje aan de lucht. Het is vrij snel opeens doorgedrongen in heel Europa, waar de meeste landen een handvol besmettingen hebben geconstateerd. Dit is het moment dat er over zo'n beleid gesproken kan worden. Maar overhaaste beslissingen lijken me ook allerminst handig. Ik vertrouw erop dat de overheid en het RIVM weten wat ze doen.
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:50:42 #193
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191744604
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Er wordt een protocol gevolgd en daarin zitten we nu nog in de fase waarin er alleen nog maar twee patienten zijn geidentificeerd die in het buitenland besmet zijn geraakt. Volgens het protocol heerst de ziekte dus nog niet in Nederland zelf en zijn verdere maatregelen niet nodig.
Pas als de eerste persoon wordt gevonden die het virus gewoon in NL heeft opgelopen, zonder direct contact met patient A of B en zonder zelf in een risicogebied te zijn geweest, gaan we over op een ander protocol.

Lekker duidelijk en vast ook wel eens nagespeeld op een rampenoefeningsdag, maar het vervelende nu is alleen wel dat het dan al te laat kan zijn om de uitbraak te beteugelen.
Dit. Het is een virus waarbij je feitelijk een week tot 2/3 weken achter de feiten aanloopt en met zo’n laks beleid is de kans ontzettend groot dat hier binnen die 2/3 weken het aantal geïnfecteerden enorm groeit.

Moet je dan elke stad of elk dorp afsluiten? Dat wordt erg lastig. Maar men zou kunnen beginnen om mensen wél te testen, om zo vroege besmettingen te spotten en zo hopelijk net op tijd te kunnen zijn met maatregelen tot lokale of toch een groter gebied qua quarantaine
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191744609
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:50 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dat er nog geen gemeenschappelijk beleid is, lijkt me voor nu vrij logisch. Een beleid kan je niet van de een op de andere dag creëren. Een week geleden leek er voor Europa nog geen vuiltje aan de lucht. Het is vrij snel opeens doorgedrongen in heel Europa, waar de meeste landen een handvol besmettingen hebben geconstateerd. Dit is het moment dat er over zo'n beleid gesproken kan worden. Maar overhaaste beslissingen lijken me ook allerminst handig. Ik vertrouw erop dat de overheid en het RIVM weten wat ze doen.
Precies. Dit dus.
Check it out
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:50:54 #195
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191744612
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:42 schreef huisduif het volgende:

[..]

Geloven ze nou echt dat iemand alleen besmettelijk is als hij positief getest heeft?
|:( |:( |:( |:( |:(
Het is gewoon niet te verdedigen dat je wel gecontroleerd wordt als je in Lombardije bent geweest, maar niet als je in dit grensgebied in Duitsland was. Ook daar is inmiddels een flink aantal gevallen en bovendien komen mensen die daar wonen er vaak en hebben ze intensievere contacten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191744638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Mijn vrouw en moeder willen morgen naar de huishoudbeurs..... moet ik ze na morgen nog binnenlaten?
Ik zou ze nog even uitleggen wat de stiltecoupé is, want dat snappen die huishoudbeurstypes meestal niet.
pi_191744653
quote:
Onverminderd verkeer van personen met landen waar grote bekende besmettingshaarden zijn! :9~ Zoals ze al wekenlang tegen ieder laatste beetje boerenverstand in doen. :')
pi_191744663
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat laatste dus. Daarmee loop je achter de feiten aan. Genoeg case studies in andere landen nu.
Doordat iedereen maar wijst naar het rivm en protocol volgt loopt het gigantisch uit de hand straks.
Als het allemaal puur om geld gaat, de chaos wanneer het echt mis gaat kost meer dan je nu maakt. Dus asap 1 front vormen met de Duitsers en Belgen.
pi_191744664
quote:
Iedereen (of in ieder geval iedereen uit risico-gebieden) z'n temperatuur opnemen en degene met koorts testen. Is rigoureus maar zo pakken ze het in China ook aan, iedereen die van of naar het gebied reist wordt de temperatuur van opgenomen.
pi_191744692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dus asap 1 front vormen met de Duitsers en Belgen.
Anschluss?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')