abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191740019
Net een kofferbak vol boodschappen gehaald.

Niks bijzonders dus, met één vouwkratje, een pak toiletpapier en een pak keukenrollen zit de kofferbak vol.

Maar er zitten wel wat extra dingen bij om bij echte paniek een paar dagen onze maag te kunnen vullen.
  Spellchecker vrijdag 28 februari 2020 @ 20:12:32 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191743133
Waarom staan er geen baterijen in die lijstjes in de OP!? Of hoeven vrouwen niet te overleven!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191743180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:55 schreef Tengano het volgende:
Was net bij de ALDI en ook de rekken van de rookwaren leken behoorlijk aangevreten. Niet het eerste waar je aan zou denken als je gezondheid risico loopt :+
Toch wel prettig dat je, in geval van longonsteking, dat kleine beetje capaciteit dat je nog over hebt, een beetje deftig dicht kunt asfalteren.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:07:59 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191743214
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:05 schreef Puntenjager het volgende:
Waarom staan er geen baterijen in die lijstjes in de OP!? Of hoeven vrouwen niet te overleven!?
Die hebben vingers.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191743276
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Die hebben vingers.
Je hebt gauw RSI te pakken, hoor. En in deze drastische tijden is er geen arts beschikbaar om je even te helpen :P
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:38:29 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191744228
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je hebt gauw RSI te pakken, hoor. En in deze drastische tijden is er geen arts beschikbaar om je even te helpen :P
Scheelt dat ik zelf een medische opleiding heb om dat te verhelpen _O_

Plus genoeg courgettes heb ingekocht :@
pi_191744414
Alles is uitverkocht in supermarkt :
Check it out
  Spellchecker vrijdag 28 februari 2020 @ 22:45:48 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191744467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:44 schreef hjansen82 het volgende:
Alles is uitverkocht in supermarkt :
[ afbeelding ]
:D
pi_191746848
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Scheelt dat ik zelf een medische opleiding heb om dat te verhelpen _O_

Plus genoeg courgettes heb ingekocht :@
Courgettes hebben toch van die prikkelende microhaartjes!? Of vind je dat stiekem juist wel lekker!? :P
pi_191746911
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 10:19 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Geef jezelf anders De meeste mensen deugen cadeau.
_O_

Een boek wat FOK!-ers goed zouden kunnen gebruiken ja.

Net als dit boek overigens:

Maar dat zal hier allemaal wel veel te positief en optimistisch ontvangen worden, uiteraard geschreven door een linkse deuger helaas.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191752846
Sorry, maar linkse deugers zijn echt de laatste mensen waar je naar moet luisteren in een noodsituatie. Aardige mensen hoor, maar ze zijn gewend om vervelende waarheden weg te drukken.
pi_191753084
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 14:28 schreef HoldOnTight het volgende:
Sorry, maar linkse deugers zijn echt de laatste mensen waar je naar moet luisteren in een noodsituatie. Aardige mensen hoor, maar ze zijn gewend om vervelende waarheden weg te drukken.
Klopt. Zou mijn hele leven vasthouden aan het negatieve. Alle positieve statistieken zijn fake. Waarom is er anders alleen negatief nieuws te zien op tv!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191753717
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 14:44 schreef Fok-it het volgende:
Klopt. Zou mijn hele leven vasthouden aan het negatieve. Alle positieve statistieken zijn fake. Waarom is er anders alleen negatief nieuws te zien op tv!!
Ik ben normaal gesproken juist best optimistisch. Het heeft me ook wel wat tijd gekost om te accepteren wat er aan de hand is. Maar als je iets aan ziet komen, je steeds meer bevestigingen ziet dat het een reeel gevaar is moet je toch echt gaan handelen, ook al denkt 90% van Nederland dat je gek bent. (toen ik 3 weken geleden begon dacht nog 99.9% dat dus we gaan al vooruit)
pi_191753803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:24 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Het heeft me ook wel wat tijd gekost om te accepteren wat er aan de hand is.
En wat is er aan de hand? Nieuwe Spaanse griep? Einde ter tijden? Een complot van wereldleiders om de bevolking in te perken?
pi_191754680
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En wat is er aan de hand? Nieuwe Spaanse griep? Einde ter tijden? Een complot van wereldleiders om de bevolking in te perken?
Een potentieel zeer heftige pandemie waarvan we nog niet weten hoeveel slachtoffers die gaat maken. Ik ben persoonlijk bang dat het heftiger wordt dan de Spaanse griep. Zo ja, dan zullen we ons leven flink moeten veranderen om te overleven. De eerste stap is zorgen dat je niet in de eerste golf zit, dan zien we wel weer verder.

Ik ben niet zo van de complotten en het einde der tijden zal het wel niet worden.

Wel mogelijk: TEOTWAWKI (The End Of The World As We Know It)
pi_191754782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:24 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Een potentieel zeer heftige pandemie waarvan we nog niet weten hoeveel slachtoffers die gaat maken. Ik ben persoonlijk bang dat het heftiger wordt dan de Spaanse griep. Zo ja, dan zullen we ons leven flink moeten veranderen om te overleven. De eerste stap is zorgen dat je niet in de eerste golf zit, dan zien we wel weer verder.

Ik ben niet zo van de complotten en het einde der tijden zal het wel niet worden.

Wel mogelijk: TEOTWAWKI (The End Of The World As We Know It)
Wat wijst erop dat dit heftiger zal gaan worden dan de Spaanse griep? En je denkt niet dat de wetenschap tegenwoordig een stuk vooruitstrevender is met het oog op een vaccin dan in begin 20ste eeuw?
pi_191754906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat wijst erop dat dit heftiger zal gaan worden dan de Spaanse griep?
Ik kan dat niet bewijzen, maar er zijn geruchten uit China die daar op wijzen. Dat zou in ieder geval de extreem harde reactie van de Chinese overheid verklaren.

Daarnaast heb ik elders gelinkt naar een Telegram group waar foto's/filmpjes van graafmachines staan die blijkbaar massagraven maken in Iran. Eerder kwam er een heftig ontkend bericht uit Iran dat daar 1400 doden zouden zijn, dat zou een een explosie betekenen.
quote:
En je denkt niet dat de wetenschap tegenwoordig een stuk vooruitstrevender is met het oog op een vaccin dan in begin 20ste eeuw?
Natuurlijk denk ik dat wel. Ik hoop dat ze met vereende krachten iets weten te realiseren. Maar zelfs de meest optimistische verhalen hebben het over 12 maanden. Vergeet ook niet dat het in 40 jaar nooit gelukt is om een HIV vaccin te maken en bij Ebola duurde het 10 jaar.

Maar het lijkt er inderdaad op dat er een hele hoop doden gaan vallen voordat er een vaccin kan zijn.
pi_191756114
Ik post hem ook even hier, recepten voor desinfectie:

Hoi allemaal, ik heb van een ander forum wat 'recepten' voor desinfectiemiddelen gevonden.

Handgel: 99% alcohol mixen met aloe vera gel, 2/3e alcohol en 1/3e aloe vera gel. Je kunt ook bioethanol gebruiken ipv 99% alcohol. Als je dit mixt krijg je handgel. Je kunt ook meer alcohol gebruiken zodat je minimaal 70 % alcohol er in hebt zitten. Bioethanol koop je bv bij de Action https://www.action.com/nl-nl/p/espar-bio-ethanol/ (¤ 1,72 per liter) en daar hebben ze ook potten Aloe vera gel https://www.action.com/nl-be/p/bettys-nature-aloe-vera-gel-4/ voor ¤ 1,99.
Etos heeft 100% aloe vera gel voor ¤ 5,55 voor 170 ml https://www.etos.nl/produ(...)5-gel-111020776.html.

Daikin's solution: dunne bleek (let op, dit is geen dikke bleek maar echt dunne bleek a.k.a. bleekwater, o.a. te koop bij Jumbo en Vomar ¤ 0,34 voor een liter) https://www.jumbo.com/jum(...)oEAQYASABEgIzkvD_BwE en baking soda https://www.jumbo.com/arm(...)9EAQYASABEgKI5fD_BwE kun je Dakin's solution maken, een prima ontsmettingsmiddel volgens preppers, wordt ook gewoon verkocht door medische sites. Je neemt 100 ml bleekwater en vult dat aan met water tot 1 liter. Dan los je er 1 afgestreken eetlepel baking soda aan toe en klaar is je ontsmettingsmiddel. Kun je oppervlaktes mee ontsmetten maar ook je handen eventueel (krijg je wel droge handen van)
pi_191756233
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:13:16 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191756248
quote:
Italië :')
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191756255
Als we nu de alpen dichtgooien gaat het zo als een nachtkaars uit
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:14:15 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_191756260
quote:
Nederland is inmiddels 200% gestegen ten opzichte van die afbeelding.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_191756263
quote:
Inmiddels een antieke status wel, maar dat terzijde
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:14:44 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191756267
quote:
Dit hoort niet hier