abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 mei 2020 @ 15:42:15 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193159852
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ja precies, dat bedoelde ik met het afvoerputje van Europa. Wij blijven letterlijk met de shit 💩 zitten.
nou kom kom

ga es de wereld over dan zie je afvoerputjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193160269
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou kom kom

ga es de wereld over dan zie je afvoerputjes
Ik had het natuurlijk alleen over ons eigen afvoerputje. Er zijn er natuurlijk een hele hoop die wij ook elders veroorzaken inderdaad. Ook dat is verkeerd en vaak ook niet duurzaam. Sterker nog, daar gaat het vaak ten koste van de gezondheid van de mensen. Daar moeten we dus ook zo snel mogelijk mee stoppen of in ieder geval sterk reduceren.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 19 mei 2020 @ 09:01:31 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193202268
quote:
Provincie treedt op tegen asfaltlaag op circuitpark Zandvoort

ZANDVOORT - De provincie Noord-Holland gaat optreden tegen Circuitpark Zandvoort dat tegen de afspraken in een asfaltlaag heeft laten leggen op de plek waar een tijdelijke tribune moet komen. Het leefgebied van beschermde diersoorten is daardoor volgens natuurbeschermers beschadigd.

Het Circuitpark heeft toestemming van de provincie voor de Formule 1 tijdelijke tribunes te bouwen. Deze zouden telkens na het raceweekend weer worden verwijderd. Nu is gebleken dat op de plek van een tijdelijke tribune een asfaltlaag is neergelegd. Het circuit heeft ontheffing om tijdelijk het leefgebied van de bedreigde diersoorten te verstoren. Een asfaltlaag is volgens natuurbeschermers echter een definitieve beschadiging van het duin.

De Partij voor de Dieren heeft de provincie gevraagd op te treden. "Door het storten van asfaltbrokken wordt het straks geen leefgebied, maar een gifgebied", zegt de partij. De fractie in de Provinciale Staten verwacht dat de provincie het circuit dwingt om de schade aan de natuur te herstellen. De partij wil dat de provincie het Circuitpark dwingt het asfalt zo snel mogelijk weg te halen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ircuitpark-zandvoort

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:00:34 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193203060
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze kunnen zo veel willen.
Vooral op iedere slak zout blijven leggen en blijven pesten.

Zou heerlijk zijn als dit gewoon wel in de vergunning staat en dit gewoon de interpretatie is van de pvdd milieuhippies.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:09:26 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193213872
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze kunnen zo veel willen.
Vooral op iedere slak zout blijven leggen en blijven pesten.

Zou heerlijk zijn als dit gewoon wel in de vergunning staat en dit gewoon de interpretatie is van de pvdd milieuhippies.
Ik zie liever slakken dan rees autoos
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:12:29 #131
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193213939
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zie liever slakken dan rees autoos
Ikke niet! Ben alweer een mooi stulpje in de Ardennen aan het boeken voor Augustus 2021, graag met F1 en zonder 🐌
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 juni 2020 @ 17:54:32 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193786334
quote:
Provincie wil dat circuit Zandvoort asfalt weghaalt en duin herstelt

ZANDVOORT - De provincie Noord-Holland wil dat het circuit in Zandvoort een strook met asfaltbrokken verwijdert. Deze moeten dienen als ondergrond om tijdelijke tribunes neer te zetten voor tijdens de Formule 1. Volgens de provincie lijkt het erop dat er geen ontheffingen waren om het asfalt in de duinen te storten.



Het gaat om een voornemen van de provincie, het circuit heeft een week de tijd gekregen om te reageren. Als die zienswijze niet leidt tot een ander standpunt van de provincie, moet het circuit de strook voor half augustus weghalen. Zo niet, dan wordt een dwangsom van 300.000 euro opgelegd. Het moet in augustus gebeuren, want dan heeft het duingebied volgens de provincie nog voldoende tijd om te herstellen om beschermde diersoorten een winterrustplaats te bieden.

Natuurorganisaties ontdekten de plak zogeheten asfaltgranulaat op dronebeelden van het circuit en kregen het vermoeden dat het circuit daarvoor geen ontheffing op de wet Natuurbescherming had gekregen. Daarop hebben ze een handhavingsverzoek gedaan. De natuurorganisaties claimden zelfs dat het om giftig asfalt zou gaan, maar dat bleek na onderzoek niet het geval. Volgens het circuit gaat het om 'schoon freesasfalt.' Onder de plek waar de tribunes moeten komen, ligt volgens het circuit een verstevigingslaag van halfverhard materiaal. De strook heeft een 'open structuur van losse delen.'

Robert van Overdijk, algemeen directeur van Circuit Zandvoort, heeft 'het volste vertrouwen' dat het circuit en de overheid er de komende tijd gaan uitkomen. Hij verwijst naar de aanstaande Formule 1-races, waarvoor nu eenmaal veel tribunes nodig zijn. "Ik begrijp dat veel partijen dit wederom aangrijpen om ophef over te maken. Feit is dat we het hier over een evenement van wereldniveau hebben met ruim 100.000 bezoekers per dag. Alle overheden zijn het erover eens dat dit op een veilige manier dient te gebeuren, daar zijn tribunes voor nodig. Dit is altijd compleet helder geweest, deze tribunes dienen op een veilige en stabiele ondergrond te staan."

Evenemententerrein
Hij wijst erop dat het circuit een ontheffing heeft voor 'tijdelijke onttrekking' van het leefgebied van beschermde diersoorten. "De afgelopen maanden hebben we veelvuldig overleg gehad met overheden over dit onderwerp. Het proces is altijd compleet transparant en in overleg gaan. Op alle vlakken voldoet dit aan de normen met betrekking tot tijdelijk onttrekken van leefgebied van diersoorten. Het betreft nogmaals tijdelijke onttrekking, daarna gaat het weer terug naar de natuur. Het gebruikte materiaal is wederom, nu ook door de provincie, schoon en niet giftig bevonden dus tast de natuur niet aan. Buiten dat laten we wel wezen, het circuit is al 70 jaar een evenemententerrein, geen natuurgebied. Dat wordt blijkbaar nogal eens vergeten door deze en gene."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)alt-en-duin-herstelt
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 25 juni 2020 @ 18:21:31 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193786719
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

en terecht voor de natuur moeten de koeien blijven en wij langzaam rijden en woningen mogen niet gebouwd worden , maar wel racen met benzine auto 'in de Natura 2000 gebied

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2020 18:54:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 juni 2020 @ 18:25:28 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193786765
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en terecht voor de natuur moeten de koeien blijven en wij langzaam rijden en woningen mogen niet gebouwd worden , maar wel racen met benzine auto 'in de duinen
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:08:57 #135
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193787374
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Fijn dat er eindelijk eens gehandhaafd wordt, die hansworst van een prins bril denkt dat hij alles kan maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamover op 25-06-2020 19:16:50 ]
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 12 augustus 2021 @ 07:31:49 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200871552
Vandaag uitspraak :D

quote:
Verstoort de zandhagedis de Dutch Grand Prix in Zandvoort? Rechter doet vandaag uitspraak

De rechter doet vandaag uitspraak in de zaak die is aangespannen door milieuorganisaties tegen de verbouwing van het circuit van Zandvoort voor de Formule 1. De provincie had toestemming gegeven om het leefgebied van enkele beschermde diersoorten hiervoor te verstoren, maar de milieuclubs zijn het daar niet mee eens.



Met de komst van de Formule 1 naar Zandvoort moest er flink worden verbouwd aan het parcours midden in de duinen. Zo zijn er onder meer tijdelijke tribunes geplaatst voor de ruim 100.000 bezoekers die dagelijks de races zullen bezoeken.

Voor de werkzaamheden heeft het circuit toestemming gekregen van de provincie. Toch stellen Stichting Duinbehoud en Rust bij de Kust dat de bouw niet had mogen doorgaan. Volgens hen zijn grote leef- en voortplantingsgebieden van de beschermde zandhagedis en rugstreeppad voorgoed verwoest.

De directie van het circuit zei eerder tegen NH Nieuws er juist alles aan te hebben gedaan om de dieren te beschermen. Zo zijn er diertjes weggevangen, amfibieschermen geplaatst en de schade zou zeer beperkt zijn gebleven.

Circuit kreeg gelijk
De rechter stelde in de eerdere rechtszaak het circuit en de provincie in het gelijk. Die concludeerde dat de schade voor de beschermde soorten beperkt bleef tot zo’n twee hectare van hun leefgebied.

De natuurclubs zien dat anders en gingen in hoger beroep. De rechter zal vandaag opnieuw beslissen of de ontheffing voor de werkzaamheden rechtmatig is verleend.

Mocht de rechter de milieuclubs in het gelijk stellen, dan kunnen er mogelijk minder tribunes opgesteld worden. De uitkomst lees je uiteraard bij NH Nieuws.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)et-vandaag-uitspraak
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200872985
quote:
16s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 07:31 schreef Starhopper het volgende:
Vandaag uitspraak :D
[..]

nou spannend hoor, dat gaat het circuit natuurlijk winnen. Meneer de rechter gaat niet de oranjes tegen de haren in strijken
pi_200873071
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 09:44 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

nou spannend hoor, dat gaat het circuit natuurlijk winnen. Meneer de rechter gaat niet de oranjes tegen de haren in strijken
Helaas maar al te waar, maar ik ben evengoed benieuwd en ik duim voor de beestjes...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 09:57:02 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200873084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 09:44 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

nou spannend hoor, dat gaat het circuit natuurlijk winnen. Meneer de rechter gaat niet de oranjes tegen de haren in strijken
tuurlijk de pandjesprins zit er achter met all zijn vrienden in de provincie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200873120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Helaas maar al te waar, maar ik ben evengoed benieuwd en ik duim voor de beestjes...
Ben je ook anti windmolen?
pi_200873153
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben je ook anti windmolen?
Dat hangt van de locatie af
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:07:39 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200873173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ben je ook anti windmolen?
windmolens moeten ze in Roemenië en Bulgarije neerzetten, daar is plek zat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200873263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

windmolens moeten ze in Roemenië en Bulgarije neerzetten, daar is plek zat
Daar hebben wij niks aan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:27:11 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200873375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar hebben wij niks aan
we zitten in de EU he
We koopep ook stroom in Noorwegen

dat moet je Europees zien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200873382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we zitten in de EU he
Klopt, maar we hebben er nog steeds niks aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:29:07 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200873395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar we hebben er nog steeds niks aan.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)mshaven-en-noorwegen

In Noorwegen wel dan ??

quote:
Sinds 2008 ligt er de 580 kilometer lange NorNed-kabel tussen de Eemshaven en het Noorse Feda.
Die transporteert overdag met waterkracht opgewekte elektriciteit naar ons en goedkope nachtstroom van hier naar Noorwegen.

De kabel heeft een capaciteit van 700 megawatt, genoeg om een stad als Amsterdam van energie te voorzien.

'Een sterkere verbinding is nodig'
'Om het Noorse systeem en het Nederlandse systeem nog beter op elkaar aan te sluiten is eigenlijk een sterkere verbinding nodig', zegt Voorhorst.

'Het is gewenst om te onderzoeken hoe we dat met elkaar kunnen oppakken. We moeten dat in beide landen willen'.
Roemenië is 10 keer zo groot en daar wonen minder mensen dan in Nederland

https://www.populationpyramid.net/romania/2025/

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 12-08-2021 10:43:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:47:15 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200873603
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar we hebben er nog steeds niks aan.
ligt ook een kabel naar Denemarken

en er liggen al kabels dwars door Duitsland heen
https://duitslandnieuws.n(...)st-zwijgen-opleggen/

Kabel naar Denemarken
Onlangs werd ook een begin gemaakt met de aanleg van de zogeheten Cobra-kabel tussen de Eemshaven en Denemarken. Ook die heeft een capaciteit van 700 megawatt en is bedoeld voor de export van Deense windenergie als daar een overschot van is en Nederlandse energie als daar te weinig wind staat.

'Het stopcontact van Nederland'
Alle elektriciteit moet wel van de Eemshaven, het 'stopcontact van Nederland', verder worden getransporteerd. Momenteel is het hoogspanningsnet daar nog niet helemaal klaar voor. Tennet is daarom bezig met het project 'Noord-West 380', een nieuwe verbinding tussen de Eemshaven en Vierverlaten bij de stad Groningen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200873630
Als het gaat om corona-maatregelen hebben de milieuliefhebbers een valide punt. geen denkbaar scenario waarbij zulke aantallen mensen de anderhalve meter-maatregel kunnen respecteren. treinen zullen stampvol zitten, toegangswegen zijn krap.
de tribune die je het meest in beeld ziet hebben stoeltjes, echter zal een groot deel van de tribunes slechts planken hebben. daarbij vraag ik mij af hoeveel mensen er op een plank geperst worden.

de toegangscontrole kan mogelijk niet waterdicht zijn en een grote opstopping geven. Er zou bij elke ingang een QR code plus intensieve identiteits-controle moeten plaatsvinden. dus niet alleen maar scannen, want dan zal je met een stickertje op je identiteitskaart ook wel binnen raken.

maar die zandhagedis ... kom op zeg. om de week kun je op meerdere plaatsen met de boswachter mee op zandhagedissentocht. bovendien doet men een aanname dat het diertje niet van autoracen zou houden. het beest kan zonder ticket het circuit op. En dat circuit ligt er al een tijdje. ik denk dat er een hele hoop blije zandhagedissen tussen kunnen zitten. dat het diertje niet vaak gezien is, is logisch. met z'n schutkleuren zie je 'm amper.

zelf denk ik dat de natuurliefhebbers er naast zitten met hun schade aan het milieu. 4 dagen is er geen gemotoriseerd verkeer van en naar Zandvoort. hooguit wat zwerfvuil wat vermoedelijk door vrijwilligers opgepakt zal worden.

De Formule 1 in Zandvoort zal hoe dan ook doorgaan, hooguit met minder publiek. De relevante vraag is hoe de organisatie een onderscheid maakt wie er wel en wie er niet dit jaar niet naar het circuit mag, vanwege die limiet. Heb tickets voor de zaterdag en het maakt mij niet uit of we wel of niet welkom zijn. Het is slechts vervelend voor de inwoners van Zandvoort die er helemaal naartoe leven. De klachten komen van mensen die niet in Zandvoort wonen, of er kort geleden zijn komen te wonen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:51:21 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200873660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als het gaat om corona-maatregelen hebben de milieuliefhebbers een valide punt. geen denkbaar scenario waarbij zulke aantallen mensen de anderhalve meter-maatregel kunnen respecteren. treinen zullen stampvol zitten, toegangswegen zijn krap.
de tribune die je het meest in beeld ziet hebben stoeltjes, echter zal een groot deel van de tribunes slechts planken hebben. daarbij vraag ik mij af hoeveel mensen er op een plank geperst worden.

de toegangscontrole kan mogelijk niet waterdicht zijn en een grote opstopping geven. Er zou bij elke ingang een QR code plus intensieve identiteits-controle moeten plaatsvinden. dus niet alleen maar scannen, want dan zal je met een stickertje op je identiteitskaart ook wel binnen raken.

maar die zandhagedis ... kom op zeg. om de week kun je op meerdere plaatsen met de boswachter mee op zandhagedissentocht. bovendien doet men een aanname dat het diertje niet van autoracen zou houden. het beest kan zonder ticket het circuit op. En dat circuit ligt er al een tijdje. ik denk dat er een hele hoop blije zandhagedissen tussen kunnen zitten. dat het diertje niet vaak gezien is, is logisch. met z'n schutkleuren zie je 'm amper.

zelf denk ik dat de natuurliefhebbers er naast zitten met hun schade aan het milieu. 4 dagen is er geen gemotoriseerd verkeer van en naar Zandvoort. hooguit wat zwerfvuil wat vermoedelijk door vrijwilligers opgepakt zal worden.

De Formule 1 in Zandvoort zal hoe dan ook doorgaan, hooguit met minder publiek. De relevante vraag is hoe de organisatie een onderscheid maakt wie er wel en wie er niet dit jaar niet naar het circuit mag, vanwege die limiet. Heb tickets voor de zaterdag en het maakt mij niet uit of we wel of niet welkom zijn. Het is slechts vervelend voor de inwoners van Zandvoort die er helemaal naartoe leven. De klachten komen van mensen die niet in Zandvoort wonen, of er kort geleden zijn komen te wonen.
Zandvoorts was altijd beschermd duingebied en nu staan er vreettenten en worden er races gehouden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 12 augustus 2021 @ 10:53:12 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_200873681
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:33 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

60 Procent van de melk die wordt geconsumeerd, is geimporteerd.
Ongeveer 50 Procent van het vlees wat we eten is geimporteerd.

Wij als Nederland zijn een handelsland, en handel is slecht voor het Milieu.
Dat is omdat Nederlandse boeren hoge kwaliteit producten produceren met een relatief lage impact op milieu (tov. Andere boeren wereldwijd).

Nederlanders zijn alleen te cheapo om daar voor te willen betalen, dus exporteren we ons kwaliteits spul naar landen waar dat wel gewaardeerd wordt en importeren we meuk uit goedkope vervuilende landen voor onszelf 8)7 .

Ergo, volgens mij zouden wij Nederlanders ons moeten gaan focussen op export van kennis en ontwikkeling mbt. Duurzame voedselproductie, dat gaan exporteren ipv. De producten.
En zelf als consument gewoon eens fatsoenlijk eten leren te waarderen en daarvoor willen betalen.

Edit: zow, spuit 11 :@ . Zie nu pas dat de post anderhalf jaar oud is :') .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')