Verstandige mensen al eeuwen lang bakken en of koken het vlees daarom.quote:Op donderdag 27 februari 2020 02:17 schreef Za het volgende:
[..]
Dat het bevroren actief blijft is een feit, wat is daar misleidend aan?
Eens maar er zijn heden tal van gerechten waarin het vlees rauw of halfrauw gegeten wordt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:20 schreef Megumi het volgende:
Verstandige mensen al eeuwen lang bakken en of koken het vlees daarom.
Er is zelfs een bacterie gevonden die gamma straling overleeft. En na bestraling alsnog in het voedsel werd aangetroffen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou ja, dat is eigenlijk geen nieuws. Ontzettend veel ziekteverwekkers kunnen zeer lange perioden in bevroren toestand overleven.
Indien het coronavirus zich verspreidt via voedsel, en zo laat het zich aanzien, is dat mega groot nieuws.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou ja, dat is eigenlijk geen nieuws. Ontzettend veel ziekteverwekkers kunnen zeer lange perioden in bevroren toestand overleven.
Ik vind oppervlaktebesmetting een waarschijnlijkere kandidaat nog. Je hebt maar 1 besmette deurklink of liftknop nodig om heel veel lui te besmetten.quote:Op donderdag 27 februari 2020 02:49 schreef Za het volgende:
Dit alles zou een verklaring kunnen zijn voor de 700+ besmettingen op de Diamond Princess zgn allemaal vanwege 1 man.
Voedsel betrokken in China.
Wat is nou het nieuws dan? Dat besmet voedsel je kan besmetten? Dat coronavirussen bevriezing kunnen overleven? Dat is allemaal niet zo bijzonder hè?quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:43 schreef Za het volgende:
[..]
Indien het coronavirus zich verspreidt via voedsel, en zo laat het zich aanzien, is dat mega groot nieuws.
Jammer dat dat besef hier niet is.
Jij raakt je eten niet aan als je het aan het bereiden* bent!?quote:Op donderdag 27 februari 2020 02:24 schreef PP_Sound het volgende:
Leuk maar je kookt of bakt dat voedsel daarna
Rauw vlees/vis niet met mijn handen nee.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Jij raakt je eten niet aan als je het aan het bereiden* bent!?
* met kipfiletjes is 'berijden' ook correct.
Handschoenen ftw!quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef maily het volgende:
[..]
Rauw vlees/vis niet met mijn handen nee.
Jij snijdt nooit kipfilet in blokjes!? Of heb je latex handschoentjes aan tijdens het koken!?quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:19 schreef maily het volgende:
[..]
Rauw vlees/vis niet met mijn handen nee.
Mes en vork .....quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Jij snijdt nooit kipfilet in blokjes!? Of heb je latex handschoentjes aan tijdens het koken!?
Maar dan nog, ook als je het vlees niet aanraakt zit binnen de kortste keren je hele keuken onder de eventuele ziekteverwekkers. Omdat je de koelkast hebt opengedaan na het snijden van de kip. En zo niet, dan heb je wel verpakking x of y aangeraakt. Ook ligt je mes na het snijden op het aanrecht. Waar volgens dan weer iets anders op ligt.
Ze hadden voor de grap eens een fluoricerende vloeistof aan de kipfilet toegevoegd. Vervolgens mochten mensen gaan koken en daarna werd even een black light aangezet => de hele keuken lichtte op. Let wel, de mensen wisten dat er naderhand gekeken zou worden en deden hun best om niks te kruisbesmetten.
Dan zal de kruisbesmetting bij jou redelijk beperkt blijven. Echter als het vlees een goede dosis pathogenen bevat en jij er ontvankelijk voor bent, dan geef ik je hooguit een paar dagen voordat je toch ergens een foutje maakt en besmet raakt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:28 schreef maily het volgende:
[..]
Mes en vork .....
Verpakking snijd ik voorzichtig open .... haal het vlees er met een vork uit, en pak het bakje met een plastic zakje vast, wat ik meteen daaromheen vouw.
En snijplank plus bestek gaat meteen na het snijden in een heet afwassopje.
Dus nee, niet met mijn handen .....
Dat kan, maar met alcohol kun je een hoop verhelpen, en mensen verbleven in hun kamers.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:50 schreef Perrin het volgende:
Ik vind oppervlaktebesmetting een waarschijnlijkere kandidaat nog. Je hebt maar 1 besmette deurklink of liftknop nodig om heel veel lui te besmetten.
Er zijn veel onverklaarbare besmettingen, ook in China.quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is nou het nieuws dan? Dat besmet voedsel je kan besmetten? Dat coronavirussen bevriezing kunnen overleven? Dat is allemaal niet zo bijzonder hè?
Of door de luchtbehandeling. Iedere ruimte heeft waarschijnlijk een luchtafvoer naar een centrale Luchtbehandelingskast. Als daar een warmtewiel in zit of als er recirculatie is dan kunnen daar virussen uitgewisseld worden met de binnenkomende lucht. Dan blaas je zo de virussen bij iedereen naar binnen in de hut.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ze mochten hun kamers niet af.
Veel logischer is overdracht door het eten van bv sushi plus incubatietijd.
Alleen het virus vermenigvuldigd zich niet in de lucht, dus of dat aannemelijk is geen idee.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 00:34 schreef MisChrartin het volgende:
Of door de luchtbehandeling. Iedere ruimte heeft waarschijnlijk een luchtafvoer naar een centrale Luchtbehandelingskast. Als daar een warmtewiel in zit of als er recirculatie is dan kunnen daar virussen uitgewisseld worden met de binnenkomende lucht. Dan blaas je zo de virussen bij iedereen naar binnen in de hut.
En recirculatie of een warmtewiel wordt echt veel gebruikt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |