Het zijn nl. Sanseverias of hoe je het ook schrijft. Het zijn van die hoge vet planten, met van die rechtopstaande sprieten. Als katten er op kouwen kunnen ze het loodje leggen. Die van mij kouwde er dus op en het had niet veel gescheeld of hij was dood geweest.
bedoel je niet gewoon kattengras? dat eten ze als ze misselijk zijn zodat ze kotsen kunnen
quote:Nope, hiervan krijgen ze stuiptrekkingen en gaan ze schuimbekken.
Op dinsdag 14 januari 2003 22:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
dat ie moest kotsen..?bedoel je niet gewoon kattengras? dat eten ze als ze misselijk zijn zodat ze kotsen kunnen
quote:Nee jammer voor jou
Op dinsdag 14 januari 2003 22:44 schreef Clayton1 het volgende:
Kunnen die planten ook in de tuin groeien?
Dan kom ik mischien van die Ku. katten af van andere mensen.
quote:kan je beter wijnruit in je tuin zetten... wel ff opletten als je zelf geen handschoenen draagt kan je brandwonden krijgen
Op dinsdag 14 januari 2003 22:44 schreef L3IPO het volgende:
ik ga denk ik ff wat van die planten in me tuin zettten
quote:Bedankt voor de tip!
Op dinsdag 14 januari 2003 22:37 schreef Karin21 het volgende:
Ik zag laatst een foto in het Katten foto topic met de meest dodelijke planten voor katten.Het zijn nl. Sanseverias of hoe je het ook schrijft. Het zijn van die hoge vet planten, met van die rechtopstaande sprieten. Als katten er op kouwen kunnen ze het loodje leggen. Die van mij kouwde er dus op en het had niet veel gescheeld of hij was dood geweest.
quote:Thanks! sinds onze hond dood is stikt het van die beesten
Op dinsdag 14 januari 2003 22:37 schreef Karin21 het volgende:
Ik zag laatst een foto in het Katten foto topic met de meest dodelijke planten voor katten.Het zijn nl. Sanseverias of hoe je het ook schrijft. Het zijn van die hoge vet planten, met van die rechtopstaande sprieten. Als katten er op kouwen kunnen ze het loodje leggen. Die van mij kouwde er dus op en het had niet veel gescheeld of hij was dood geweest.
(ps waar kan je dit kopen?)
Je moet ook wel het type werk hebben dat je thuis bent om je kitten van alles aan- en af te leren. Veel mensen hebben tijd noch geduld of een hardleers katje. Dan moeten de kamerplanten weg.
Overweeg eens een papyrus, kattengras, yuka en een chlorofyhum. Je kat kan ze naar hartelust slopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 15-01-2003 13:53]
quote:Precies, de rest word aangevreten of omgegooid.
Op woensdag 15 januari 2003 08:23 schreef glossy het volgende:
neem kaktussen daar blijven ze wel van af
Nodeloos te melden dat ook hele kleine kinderen hun tanden in deze heerlijk uitziende bladeren willen zetten.
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 23:39 schreef Monaco het volgende:[..]
Thanks! sinds onze hond dood is stikt het van die beesten
Ik vind katten best leuk, maar onze hond liep toch ook niet in andermans thuis! En je betaalt voor katten geeneens belasting(ps waar kan je dit kopen?)
Waar kun je dit kopen ?
Het is een plant dus ...
Maarre met zo'n plant houd je geen katten uit je huis. En ook al heb je zo'n plant en komt er een kat binnen, die zal huis niet op die plant afspringen en erop gaan bijten.
quote:Meeste katten wel of je leert ze er nooit aan te komen. Als het goed is leren jonge dieren heel veel van hun moeder en van andere oudere dieren. Het nadeel aan schattige kittens en puppies enzo is dat mensen ze vaak te vroeg uit het nest halen. De mens moet het getraumatiseerde diertje dan vanalles bij gaan brengen. Dat gaat wel eens mis.
Op woensdag 15 januari 2003 15:41 schreef Shannara het volgende:
't is toch zo dat die kattenbeesten van nature weten wat slecht voor ze is? ( misschien kunnen ze dat ruiken ofzo ) Dus dan beginnen ze er nieteens aan te knagen!
Veel mensen maken de fout te kiezen voor de snoezigste kitten die meteen de eerste keer op je af komt of midden in de kamer blijft dreutelen. Ipv hard weg te rennen en zich te verstoppen voor de vreemde doen ze dus iets doms. Die domme kittens worden vaak gekozen vanwege hun schattige suffigheid. Dergelijke diertjes lopen groter risico later ook iets onhandigs te flikken.
Als voorbeeld had ik een vriendin die kittens had en vertelde dat het leukste rode katertje zomaar op de stofzuiger ging zitten en zich daarop mee door de kamer liet slepen tijdens het stofzuigen. De rest van het nest kroop onder of op een kast.
Een andere vriendin nam die lieve rooie sukkel. Binnen een jaar was hij dood. Kopjes gegeven tegen een balk die tegen de muur stond vanwege een verbouwing en toen viel de balk en kwam hij er onder. Hoe kreeg hij het voor elkaar? Waarom sprong hij niet weg toen de boel ging schuiven... Hij was niet doof maar sloom en argeloos.
Mijn ouders hebben het 'achterlijke' katje uit het nest van onze kat bij de moeder gehouden. Die heeft de rest van haar leven een dagtaak aan haar domme jong gehad. Was hij weggegeven dat waren hem beslist nare dingen overkomen vanwege zijn gebrek.
Een beetje normale kat gaat niet in giftige planten bijten. Een hond komt toch ook niet na elke wandeling doodziek thuis van alle rotzooi die er op straat ligt? De meeste kinderen drinken geen amoniak of bleek. Dat heet instinkt.
Wat niet wil zeggen dat je voor je eigen rust niet je giftige zaken weg kan houden bij de kleine schatten.
Tip om katten uit je tuin te weren: gedroogd koffiedik uitstrooien (dit vinden katten niet fijn tussen de nagels (zacht uitgedrukt).
zelf hebben we een paar jaar katten gehad totdat mijn moeder alergisch werd (ja dit kan spontaan gebeuren!!). Hiena moesten de beestjes helaas weg ;'(
Maar ga echt niet met dodelijke planten spelen, goed opgevoede katten trappen er niet in en het is gewoon gemeen :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |