abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7892444
Ik heb in mijn kamer een plant met de fraaie naam 'Piranha' staan. Voor degenen die deze naam niet kennen: met een gevlochten stam, waar takken uitspruiten die vier langwerpige tanden dragen. Als de tanden volgroeid zijn, dan spuit de plant opnieuw gif op het puntje van de tak.
Probleem is echter dat ik de plant te veel vlees gaf, hij blijkt maar eenmaal per maand te moeten hebben. Het resultaat is dat de wortels aangetast zijn geraakt, waardoor de tanden bruin verkleuren en uit hun voegen groeien, waarna het takje verkleurt en van de stam (of de tak waaraan hij ontsproten is) afvalt.

De remedie schijnt te zijn om de plant te laten uit te hongeren en daarna weer voorzichtig eenmaal per maand een stukje sojaburger te gaan geven. De plant is inmiddels redelijk ingeburgerd, maar die *%&$ tanden vallen nog steeds iedereen aan...

Heeft iemand hier ervaring mee?

pi_7892477
wat een uitermate coole plant. Ik heb dees ook maar dan in het klein.
Shiiiiit wat gaaf! Enne nee geen idee hoe je dit moet oplossen maar tering wat een mooie plant!
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:37:55 #3
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_7892534
Ik heb ook zo'n plant. Alleen die heeft net zo'n bril als dat ik dat heb. Ik heb hem gevonden in het park en mee naar huis genomen.

Nu heeft hij het voor elkaar dat alle andere planten mij uitschelden en dat ze allemaal dezelfde bril hebben als dat ik heb.

Mijn probleem is dat niemand anders dat ziet. Als iemand anders kijkt zijn de opeens de vermoorde onschuld.

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_7892604
Hoe heb je dat ding zo groot gekregen? Ik heb zo'n ding ook in het klein...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:44:26 #5
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_7892649
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:37 schreef El_Diablo het volgende:
Ik heb ook zo'n plant. Alleen die heeft net zo'n bril als dat ik dat heb. Ik heb hem gevonden in het park en mee naar huis genomen.

Nu heeft hij het voor elkaar dat alle andere planten mij uitschelden en dat ze allemaal dezelfde bril hebben als dat ik heb.

Mijn probleem is dat niemand anders dat ziet. Als iemand anders kijkt zijn de opeens de vermoorde onschuld.

[Hans-Teeuwen&PieterBouwmanmodus] Maakt-ie ook misbruik van de situatie door je vrienden tegen je te laten keren ?!...[/Hans-Teeuwen&PieterBouwmanmodus]

Nee serieus, coole plant man !
Waar kan je die kopen ?!

::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
pi_7892687
zet 'm onderaan 'n afgrond, dan krijgt 'ie voldoende lemmings gevoerd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:46:49 #7
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_7892697
ligt er toevallig ook een briefje voor de deur waar "rot op!"op staat?
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_7892712
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:44 schreef Driekeerniks.com het volgende:
[..]
Nee serieus, coole plant man !
Waar kan je die kopen ?!
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:41 schreef Skinkie het volgende:
Hoe heb je dat ding zo groot gekregen? Ik heb zo'n ding ook in het klein...
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:35 schreef sqlsmurft het volgende:
wat een uitermate coole plant. Ik heb dees ook maar dan in het klein.
Shiiiiit wat gaaf! Enne nee geen idee hoe je dit moet oplossen maar tering wat een mooie plant!

...

Depressieve kamerplant

pi_7892720
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 15:46 schreef Jordy-B het volgende:
zet 'm onderaan 'n afgrond, dan krijgt 'ie voldoende lemmings gevoerd.
pi_7892783
De venusvliegenvanger (Dionaea muscipula), is eenleuk plantje inderdaad.
Hieronder nog wat informatie:

Het is een van de bekendste vleesetende planten: de venusvliegenvanger (Dionaea muscipula). Vaak is de plant het startpunt van een verzameling vleesetende planten. Oorspronkelijk komt de venusvliegenvanger uit de kustgebieden van Noord-Carolina in de Verenigde Staten. Hij groeit daar op zeer voedselarme grond, waar andere planten nauwelijks kunnen gedijen. De bladeren dienen als vangorgaan. Door het inklappen van de twee bladhelften is de plant in staat dierlijke prooien te vangen, zoals vliegende insecten en spinnen. Deze organismen worden vervolgens verteerd en op die manier worden toch de benodigde voedingsstoffen verkregen voor bet groeiproces.
Venusvliegenvanger is ook heel goed als kamerplant in een pot te kweken, als u maar rekening houdt met de gewenste groeiomstandigheden. Hij heeft veel licht en zon nodig; een voldoende hoge luchtvochtigheid en kalkvrij gietwater.
Als de venusvliegenvanger te donker staat, worden geen of slechts heel kleine klapvalletjes aan het einde van de lange bladstelen gevormd. Alleen als de plant in de volle zon staat, wordt de binnenkant van de val donkerrood van kleur. Om voor een voldoende hoge lucht vochtigheid te zorgen, kunt u de plant het beste op een schaal gevuld met natte kiezeilstenen of natte kleikorrels zetten. Ook kunt u de plant in een groot glas of kamerbroeikasje plaatsen. Let er wel op dat er voldoende gelucht kan worden, anders kan de lucht door de zon te sterk verwarmd worden. Het direct besproeien met water verdraagt de plant niet. Meestal wordt de venusvliegenvanger te warm gehouden. In de zomer mag de temperatuur tussen de 18 en 26°C liggen. Een duidelijk lagere temperatuur 's nachts doet de plant goed. 's Winters kan hij het beste op een lichte en koele plaats staan bij een temperatuur van 5 tot 10°C. Het substraat moet dan licht vochtig gehouden worden. Gieten mag u alleen met ontkalkt water. Leidingwater is daarom meestal niet geschikt. Het beste kunt u regenwater gebruiken of een mengsel van gedestilleerd water en leidingwater in de ver houdmg 5:1. Bemesten moet u de venusvliegenvanger zeker niet. Te veel stikstof kan zelfs schadelijk zijn. Het is meer dan voldoende als u de plant jaarlijks in onbemeste, verse turf verpot. De geringe voedselvoorraad in deze grond is al voldoende voor deze insectenvanger.

Voorzichtig met het voeren
Het is niet nodig de planten te voeren. Wie toch het vangen van voedsel bij deze plant wil waarnemen, moet alleen kleine vliegjes voeren of stukjes gekookt eiwit of vlees ter grootte van een speldeknop aan de plant geven. Te grote brokken geeft algauw aanleiding tot het rotten van de bladeren. Niet verteerde resten moet u bij het weer opengaan van de val voorzichtig met een pincet verwijderen, zodat zich geen schimmels kunnen vormen. Venusvliegenvanger kan door zaad vermeerderd worden. In het voorjaar verschijnen aan krachtige stelen vier tot tien witte bloemetjes, die na een kunstmatige bestuiving met een penseel spoedig zaden zullen vormen. Deze zaden zullen gemakkelijk kiemen, als u ze in een turfzand mengsel uitzaait en zorgt voor een vochtig, warm klimaat. In de zomer kunt u de planten ook door stek vermeerderen. Dan breekt u het blad voorzichtig bij de bladbasis af en steekt het schuin in vochtig zand.

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 14-01-2003 15:52]

TA! RA! NIS!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 15:50:31 #11
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_7892786
ik had dit topic iid ook al in een andere versie gezien ja
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_7893074
jongens.. het lijkt me sterk dat de plant ZO groot is als op de foto... dat heet een makro-opname
pi_7893177
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:01 schreef Henkmanz het volgende:
jongens.. het lijkt me sterk dat de plant ZO groot is als op de foto... dat heet een makro-opname
ssjjjtt ...

hij's echt wel zo groot! nog groter zelfs ... moest de foto verkleinen om de lay-out niet te verneuken ...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')