Misschien heeft hij gezoend met Juncker? En die zoent met iedereen. Die Iraanse minister heeft ook al Corona.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:29 schreef Salina het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ister-blok~afa83aaf/
wtf
Kamerdebat gestaakt wegens 'opkomende griep' minister Blok
Vraag is of dat veel doet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
Beste preventie is toch denk ik maar handen wassen.
Ik denk dat ik om de 2-2,5 uur goed mijn handen was.
Voor jezelf misschien niet heel veel.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vraag is of dat veel doet.
Ik vraag mij trouwens af wanneer de besmetting zo uit de hand is gelopen dat ze stoppen met quarantaine.
Quarantaine heeft niet zo veel zin als de hele wereld om je heen ook al is besmet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Voor jezelf misschien niet heel veel.
Maar voor anderen wellicht.
Ik had het over handen wassenquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Quarantaine heeft niet zo veel zin als de hele wereld om je heen ook al is besmet.
Bovendien kun je mensen niet voor onbepaalde tijd afzonderen, ze zullen namelijk ook een keer moeten eten bijvoorbeeld.
Dit topic ookquote:
Nieuws is van 24-01-2017quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Stef Blok is ziek
https://www.ad.nl/binnenl(...)ister-blok~afa83aaf/
Dan is hij al een tijd ziekquote:
Ja dat is het probleem. Als ik een beetje verkouden ben of hoofdpijn heb werk ik gewoon door, als zoveel mensen. Maarja straks heb je een milde coronabesmetting en steek je de helft van je collega's aan die er wel goed ziek van worden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:47 schreef Jane het volgende:
-edit- 2 weken geleden was er nog een interview met een Amerikaanse die op dat cruiseschip besmet was geraakt. Die was nauwelijks ziek en had symptomen waarmee nederlanders doorgaans gewoon naar hun werk gaan. Dat is allemaal leuk en aardig, totdat jouw oma/opa/tante/oom/vader/moeder eraan bezwijkt omdat je collega te laks was.
De keerzijde is dat iedereen straks "uit voorzorg" thuis blijft en er hele bedrijven dicht gaan omdat er één werknemer loopt te hoesten. Dat wil je ook niet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem. Als ik een beetje verkouden ben of hoofdpijn heb werk ik gewoon door, als zoveel mensen. Maarja straks heb je een milde coronabesmetting en steek je de helft van je collega's aan die er wel goed ziek van worden.
Voor een maand voorraad is gewoon slim. Eigenlijk altijd wel.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Dit topic ookSommigen maken al plannen om hele voorraadkasten aan te leggen en de maandvoorraad aan mondkapjes op te kopen (die niet eens helpen tegen besmetting, wel om anderen niet te besmetten) voor een heftig griepje (lees coronavirus).
Je wordt toch wel besmet. Goed eten, voldoende fit zijn, op tijd naar bed, geen alcohol, tabak of drugs, regelmatig bewegen, voorkom stress. Dat is het bestequote:Op woensdag 26 februari 2020 10:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
Beste preventie is toch denk ik maar handen wassen.
Ik denk dat ik om de 2-2,5 uur goed mijn handen was.
Maandje extra vakantie? Hoezo zou ik dat niet willen?quote:
Zodra het eerste geval in NL bevestigd wordt gaat dit toch gebeuren. Anders ben je er straks als werkgever ook schuldig aan als alle zwakkere familieleden van je personeel doodgaan omdat jij je omzet wilde halen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De keerzijde is dat iedereen straks "uit voorzorg" thuis blijft en er hele bedrijven dicht gaan omdat er één werknemer loopt te hoesten. Dat wil je ook niet.
Niet als dan óók de supermarkten en de McDonald's dicht zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Maandje extra vakantie? Hoezo zou ik dat niet willen?
En complete dorpen of steden in lockdown zetten dat gaat ook gewoon gebeuren in Nederland.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Zodra het eerste geval in NL bevestigd wordt gaat dit toch gebeuren.
Neejoh. Hebben we niet de capaciteit van de hulpdiensten voor.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
En complete dorpen of steden in lockdown zetten dat gaat ook gewoon gebeuren in Nederland.
Omsingeld door militairen die alleen maar 'pang' mogen zeggen want de munitie is wegbezuinigd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
En complete dorpen of steden in lockdown zetten dat gaat ook gewoon gebeuren in Nederland.
Leuk, maar zelfs dan heb je nog genoeg mensen die al iets "onder de leden" hebben en dus risico kunnen lopen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je wordt toch wel besmet. Goed eten, voldoende fit zijn, op tijd naar bed, geen alcohol, tabak of drugs, regelmatig bewegen, voorkom stress. Dat is het beste
Heeft ook geen zinquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:10 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Neejoh. Hebben we niet de capaciteit van de hulpdiensten voor.
Is anders van de week wel al in het nieuws geweest (via officiele kanalen van RIVM/overheid) dat die mogelijk bestaat mocht daar de noodzaak toe zijn, maar dat dat vooralsnog niet aan de orde was.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:10 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Neejoh. Hebben we niet de capaciteit van de hulpdiensten voor.
Doe niet zo panischquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:11 schreef Salina het volgende:
Ken al genoeg collega's die "wat" mankeren, van diabetes tot hoge bloeddruk en andere klachten. Hopen dat het ook voor die mensen mee gaat vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |