Ik denk wat we vooral van de beeldvorming af moeten dat dit virus een genadeloze killer is. Als je al zwak bent dan loop je een verhoogd risico, maar nu wordt iedereen bang gemaakt om maar besmet te raken, want 'coronavirus = je gaat dood'.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou echt enorm dom zijn, zeker voor dit virus dat nog minder dodelijk is dan legionella.
2de geval in Madridtwitter:elmundoes twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:55:16#ÚltimaHora 🔴 Segundo caso de Covid-19 confirmado en Madrid. https://t.co/o0lJ76VZSS reageer retweet
Nou dit idd.... dit helpt niet echt, zo'n "onderzoek is niet nodig" opmerking.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:01 schreef Jane het volgende:
Ik weet dat het de bedoeling van het RIVM is om geen paniek te veroorzaken, maar volgens mij heeft de toon waarop ze communiceren nu het tegenovergestelde effect. Let op, ik zeg niet dat ze verkeerd handelen, maar ze communiceren alsof ze nog in de jaren 50 leven. Een beetje tè sussend ("Maakt u maar geen zorgen mevrouwtje") en niets waaruit blijkt dat ze er bovenop zitten. Iemand van de PR daar zou eens op een cursus 'Communiceren in de 21ste eeuw' moeten.
Nou ja, wat ik al zeg, het RIVM communiceert alsof Nederlanders niet 24/7 toegang hebben tot buitenlandse media en daar - ook via gewone, legitieme kanalen - andere berichten horen dan die het RIVM verspreidt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:02 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]![]()
zelfs bij koffietijd trekken ze het rivm in twijfel
Hij is ernstig ziek, dus ik denk niet dat ze hem op de bus zetten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus die kerel mag nu gewoon gaan of wat? "Ja meneer u kunt daar op de bus wachten om naar huis te gaan. "
Nee, die ligt in kritieke toestand in een ziekenhuis in Düsseldorf.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus die kerel mag nu gewoon gaan of wat? "Ja meneer u kunt daar op de bus wachten om naar huis te gaan. "
Het geeft imho vooral aan hoe NL nu mondiaal het vertrouwen in het rivm lijkt te verliezen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:04 schreef remlof het volgende:
Daar noem je dan ook een serieus wetenschappelijk programma zeg
Zeker beter dan het RIVM.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:08 schreef Noordzijde het volgende:
Iedereen weet het natuurlijk beter dan de zorginstanties.................
Ahh sorry, hij was TOEN niet ziek. Dacht dat ie nu niet ziek was. Vond het al apart dat ie uberhaupt getest was.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is ernstig ziek, dus ik denk niet dat ze hem op de bus zetten.
Nee, die man is ziek, die gaat nergens heen, maar men gaat ook geen contactonderzoek doen omdat hij 2 weken geleden toen hij in NL was nog niet ziek was.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die kerel gaat voorlopig nergens heen. Hooguit gaat ie hemelen. Of hij wordt weer beter, maar dat zal nog wel een week of 2 duren. Als hij het overleefd dus. Hij ligt kritiek.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voorlopig zijn er allerlei andere landen met zogenaamd beter beleid die al wel besmettingen hebben. Veel lijkt het dus allemaal niet uit te maken. Dan kan je je resources beter sparen tot het echt nodig is.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:07 schreef Ener-G het volgende:
Ach.. over x jaar krijgen we ongetwijfeld een heel duur betaalde onderzoekscommissie met publieke verhoren over waarom het zo gigantisch is mis gegaan dankzij de RIVM
Is het niet van alle tijden dat iedereen altijd alles beter weet dan mensen die er voor studeren. Ga naar een willekeurige verjaardag en er zijn mensen die de oplossing hebben voor de grootste mondiale problemen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:09 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Het geeft imho vooral aan hoe NL nu mondiaal het vertrouwen in het rivm lijkt te verliezen.
Wachten tot hij niet meer kan duiden met wie hij allemaal contact heeft gehad is dan idd wel zo handig.... dan hebben we hier straks een besmetting uit zijn contactkring en weet men niet dat het daar vandaan komt, en weet men dus ook niet dat die besmetting op 8 of 9 februari, tijdens de incubatietijd, is opgelopen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kerel gaat voorlopig nergens heen. Hooguit gaat ie hemelen. Of hij wordt weer beter, maar dat zal nog wel een week of 2 duren. Als hij het overleefd dus. Hij ligt kritiek.
Als je de indruk wekt dat je te laks met de situatie omgaat, ben je in feite ook aan het paniekzaaien, imho.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je hebt paniekzaaiers. En je hebt het RIVM.
Geef mij die laatste maar.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:15:14NEW: Italy reports 32 new cases of coronavirus, raising total to 357 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
De RIVM wil geen paniek zaaien, maar geeft door hun 'positiviteit' nu ook niet echt vertrouwen dat ze het goed afhandelen als het wel mis gaat.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je hebt paniekzaaiers. En je hebt het RIVM.
Geef mij die laatste maar.
Gaat lekker in Italië. Hebben ze daar Patient 0 nu al gevonden, btw?quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:15 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:15:14NEW: Italy reports 32 new cases of coronavirus, raising total to 357 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
En Frankrijk meldt de tweede dode en 3 nieuwe gevallen.twitter:le_Parisien twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:15:57🔴 [Direct] Un Français est mort du #coronavirus cette nuit à Paris : il fait partie de trois nouveaux cas de contamination confirmés par les autorités https://t.co/PwMinPiVwg https://t.co/BGZHP1PCIl reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |