abonnement Unibet Coolblue
pi_191688373
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:54 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Jij snapt het, maar leg dat ook even aan lammetakhuizen uit :)
De persoon die is afgezonderd kan in iedergeval niemand meer besmetten. Zinloos kan je het niet noemen. Nu is het wel zo dat het blijkbaar zo snel en wijd verspreid is dat je niet meer kunt achterhalen met wie die persoon allemaal in contact is gekomen.

Ik denk als ze zouden zeggen dat de besmette persoon vrij mag rondlopen omdat dit toch niet meer te achterhalen valt dat ook niet goed wordt ontvangen :P
pi_191688374
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

:') Juist een kraan vol laten lopen geeft hetzelfde resultaat als een kraan sluiten en de al aanwezige plas opdweilen.
Alsof je het over de duivel hebt _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191688378
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:55 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Alsof je het over de duivel hebt _O-
:D
pi_191688382
Oké jongens dit keer mogen jullie mijn provincie gaan afsteken richting de Noordzee. Dit keer helpen we zelfs mee.
pi_191688387
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:55 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Alsof je het over de duivel hebt _O-
Wat geeft je de indruk dat dat niet zo is? oO/
pi_191688397
Hubei: 59 miljoen inwoners, 65000 gevallen, waarschijnlijk zijn dat enkel de ernstige gevallen, waar opname in het ziekenhuis noodzakelijk was.
Voor de VS, met 325 miljoen inwoners, zou dat neerkomen op 360.000 hospitalisaties. Dat zou meevallen, vergelijkbaar met een vrij zacht griepseizoen (het gemiddelde van de laatste 9 griepseizoenen was 446.000).
Maar de vraag is in hoeverre die cijfers kloppen, en wat het effect van de lockdowns en andere maatregelen is geweest. Men verwacht dat uiteindelijk zo'n 70% van de bevolking besmet zal raken. Als men het in Hubei tot nu toe tot 1% of 2% heeft kunnen beperken, dan zullen de uiteindelijke cijfers 70x of 35x hoger liggen. Want strikte lockdowns en quarantaines kan je geen maanden volhouden.

(Ik vergelijk met de VS omdat ik daar makkelijk cijfers over vind)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191688419
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

:') Juist een kraan vol laten lopen geeft hetzelfde resultaat als een kraan sluiten en de al aanwezige plas opdweilen. (Let wel: dat was weken geleden nog een optie, nu niet meer.)
Met een beetje hoge R0 en dito beweeglijkheid van mensen maakt het inderdaad helemaal niks meer uit.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191688422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:56 schreef Dr88 het volgende:
Oké jongens dit keer mogen jullie mijn provincie gaan afsteken richting de Noordzee. Dit keer helpen we zelfs mee.
Drenthe?
pi_191688426
Alle scholen morgen dicht in omgeving Erkelenz
Het echtpaar waarvan de man besmet is met het coronavirus heeft niet gereisd, maar zou veel contact hebben gehad met Chinezen. De man werd eerst behandeld in een ziekenhuis in Erkelenz en is later door de brandweer van Düsseldorf overgebracht naar het ziekenhuis in deze stad.

Morgen blijven alle scholen en kinderdagverblijven in de omgeving van Erkelenz uit voorzorg dicht en komt het crisisteam van de deelstaat Noordrijn-Westfalen bijeen.


Nos
pi_191688451
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Drenthe?
Friesland
pi_191688453
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Met een beetje hoge R0 en dito beweeglijkheid van mensen maakt het inderdaad helemaal niks meer uit.
Toen het zich nog concentreerde in Wuhan en de CNY incubator/stroomversneller nog niet was opgestart was er IMO nog een redelijke kans van slagen geweest. Hadden we de pandemie op z'n minst enorm kunnen vertragen.
pi_191688464
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:55 schreef bitterbal het volgende:

[..]

De persoon die is afgezonderd kan in iedergeval niemand meer besmetten. Zinloos kan je het niet noemen. Nu is het wel zo dat het blijkbaar zo snel en wijd verspreid is dat je niet meer kunt achterhalen met wie die persoon allemaal in contact is gekomen.

Ik denk als ze zouden zeggen dat de besmette persoon vrij mag rondlopen omdat dit toch niet meer te achterhalen valt dat ook niet goed wordt ontvangen :P
Maar dan is het dus vooral voor de buhne!? Ik snap het, maar ik vind het toch niet wenselijk dat zulke ingrijpende maatregelen genomen worden als het eigenlijk geen zin heeft. Iedereen opsluiten is niet niks. Die mensen werken en maken deel uit van het geheel en tevens willen die mensen ook eten kopen en alles.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 23:01:31 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191688495
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar dan is het dus vooral voor de buhne!? Ik snap het, maar ik vind het toch niet wenselijk dat zulke ingrijpende maatregelen genomen worden als het eigenlijk geen zin heeft. Iedereen opsluiten is niet niks. Die mensen werken en maken deel uit van het geheel en tevens willen die mensen ook eten kopen en alles.
Vertragen is ook waardevol. Als iedereen tegelijk ziek wordt, zijn de problemen groter dan wanneer je de piek uitsmeert.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191688496
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar dan is het dus vooral voor de buhne!? Ik snap het, maar ik vind het toch niet wenselijk dat zulke ingrijpende maatregelen genomen worden als het eigenlijk geen zin heeft. Iedereen opsluiten is niet niks. Die mensen werken en maken deel uit van het geheel en tevens willen die mensen ook eten kopen en alles.
Ja niets doen is ook geen optie toch. Het is tenminste 1 persoon minder.

begrijp je punt hoor
pi_191688508
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:52 schreef ZwangerPetro het volgende:
Morgen het eerste geval in Nederland?
Nou ja, ik zat er maar 20km naast.
pi_191688513
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:58 schreef bitterbal het volgende:
Alle scholen morgen dicht in omgeving Erkelenz
Het echtpaar waarvan de man besmet is met het coronavirus heeft niet gereisd, maar zou veel contact hebben gehad met Chinezen. De man werd eerst behandeld in een ziekenhuis in Erkelenz en is later door de brandweer van Düsseldorf overgebracht naar het ziekenhuis in deze stad.

Morgen blijven alle scholen en kinderdagverblijven in de omgeving van Erkelenz uit voorzorg dicht en komt het crisisteam van de deelstaat Noordrijn-Westfalen bijeen.

Nos
ow ow ow :%

Morgen nog maar wat vers voedsel m'n hut inschuiven en dan maar afwachten hoe het spektakel zich ontplooit. Als eckte fokker maakt het voor mij iig weinig uit. Zolderleven blijft zolderleven.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 februari 2020 @ 23:03:08 #92
163650 Greys
pi_191688535
Die Duitser was in de 50 zag ik? Dat is niet bepaald bejaard. En nu kritiek? :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 25 februari 2020 @ 23:03:30 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191688538
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 22:47 schreef Markesh het volgende:

[..]

Er zijn aardig wat landen bijgekomen vandaag
Het is nogal zinloos om in termen van landen te blijven denken.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 23:03:45 #94
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191688540
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:03 schreef Greys het volgende:
Die Duitser was in de 50 zag ik? Dat is niet bepaald bejaard. En nu kritiek? :{
waar las je dat?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191688541
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:01 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja niets doen is ook geen optie toch. Het is tenminste 1 persoon minder.

begrijp je punt hoor
1 persoon minder maakt alleen een verschil als je daarmee het aantal vrij rondlopende besmette mensen omlaag brengt van 4 naar 3 bijvoorbeeld. Als er in die incubatieperiode al tientallen mensen besmet zijn geraakt en ook al uit het gebied vertrokken zijn, dan maakt het werkelijk nul uit.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191688558
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar dan is het dus vooral voor de buhne!? Ik snap het, maar ik vind het toch niet wenselijk dat zulke ingrijpende maatregelen genomen worden als het eigenlijk geen zin heeft. Iedereen opsluiten is niet niks. Die mensen werken en maken deel uit van het geheel en tevens willen die mensen ook eten kopen en alles.
Lastig herstellen van een ziekte zonder wat de stouwen ja. Echt fuck die Chinese overheid. Ze hebben dit in het beste geval veroorzaakt door nalatigheid. Ze hebben de uitbraak niet gesmoord, omdat de doofpot belangrijker was. Niemand weet hoe erg dit echt is want je kan de cijfers uit China niet vertrouwen. Aan de ene kant doen ze alsof het een griepje is waar je niet bang voor te zijn, maar aan de andere kant voeren ze allerlei draconische maatregelen in waardoor alleen speculatie rest. Het is bijna zeker dat dit de volgende grote economische crisis is.
pi_191688569
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is nogal zinloos om in termen van landen te blijven denken met de transportmogelijkheden van tegenwoordig.
Goed punt.

En zo zijn wij gefocust op Nederland en blij dat er geen besmetting is. Terwijl er in de EU nergens grenzen zijn en het dus nagenoeg feitelijk vaststaat dat ook in dit gebied mensen ziek worden
  Spellchecker dinsdag 25 februari 2020 @ 23:05:00 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191688572
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:03 schreef Greys het volgende:
Die Duitser was in de 50 zag ik? Dat is niet bepaald bejaard. En nu kritiek? :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:03 schreef Revanches het volgende:

[..]

waar las je dat?
En waar heeft hij boodschappen gedaan?!

*gaat alle verpakkingen van boodschappe ontsmetten .....
pi_191688581
Nog even en we gaan provincies waar t virus is afstrepen.

Zo blijft t spannend. Gok dat Drenthe gaat winnen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 23:05:49 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191688588
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 23:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Goed punt.

En zo zijn wij gefocust op Nederland en blij dat er geen besmetting is. Terwijl er in de EU nergens grenzen zijn en het dus nagenoeg feitelijk vaststaat dat ook in dit gebied mensen ziek worden
Er zijn al lang mensen met dit virus in Nederland.

Wat ik al eerder zei: de vraag is hoe erg het is. Als het van persoon tot persoon verschilt hoe ziek je wordt, dan zou het mee kunnen vallen. Dan zijn er waarschijnlijk ook alweer een boel mensen weer beter. Maar die cijfers zullen we dan nooit weten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')