De hele globalisering is volkomen uit de hand gelopen met alle (mogelijke) gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:28 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Laat wel duidelijk zien, dat produceren van producten over meerdere continenten moet spreiden ipv alleen in Azië
Dat lijkt me niet aannemelijk. Het kàn, maar niet aannemelijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat of het is gemuteerd en we kunnen onze borst nat maken.
De discussie gaat oa over de volgorde van het testen van de wattenstaafjes. Wie mag eerst? Alle provincies vinden dat zij voorrang hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:22 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Daarom is China superieur in het in toom houden van het virus, de CCP is gewoon de baas en befehl ist befehl.
Volgens mij niet. Ze kunnen muteren naar een mildere variant en ze kunnen muteren naar een dodelijkere variant en ze kunnen niet muteren. Dat is althans wat ik begreep, maargoed, ik ben geen kenner, dus eigenlijk geen ideequote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
Is het standaard dat (griep)virussen na verloop van tijd vanzelf muteren naar een mildere/minder dodelijke variant?
Hier in Nederland niet, want het RIVM stelt gewoon dat de kans bijzonder klein is dat je in contact gekomen bent met een besmet geval en dat je niet naar de dokter hoeft, behalve als je symptomen hebt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:36 schreef remlof het volgende:
Jah duh, die worden overal ter wereld in quarantaine gezet bij aankomst.
Gezien de snelheid waarmee de virus van Iran naar andere landen verspreidt is de kans groot dat ze veel meer dan 61 cases hebben. Ik denk dat het werkelijke dodenaantal ook hoger ligt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:27 schreef NaturalScience het volgende:
Iran heeft nu 61 cases en 15 doden....Dat is een mortaliteit van ongeveer 25%.
Ik hoop dat we het op slecht testen kunnen gooien....
Wel als je uit de rode gebieden op de kaart van de RIVM komt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier in Nederland niet, want het RIVM stelt gewoon dat de kans bijzonder klein is dat je in contact gekomen bent met een besmet geval en dat je niet naar de dokter hoeft, behalve als je symptomen hebt.
Ik had bij aanvang van alles gelezen dat het belangrijk gaat worden of er een mutatie gaat plaatsvinden die óf dodelijker is, óf milder. Dus dat het dan zeg maar echt alleen maar een verkoudheid wordt.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
Is het standaard dat (griep)virussen na verloop van tijd vanzelf muteren naar een mildere/minder dodelijke variant?
Gisteren was er een bericht op twitter dat hun minister van volksgezondheid opstapte omdat er 10.000 zieken en 400 doden waren.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gezien de snelheid waarmee de virus van Iran naar andere landen verspreidt is de kans groot dat ze veel meer dan 61 cases hebben. Ik denk dat het werkelijke dodenaantal ook hoger ligt.
Nee, maar dat zijn meestal de varianten die zich het best verspreiden, waardoor de andere uitsterven (omdat je na de ziekte meestal ook immuun bent tegen de varianten die er maar weinig van verschillen) .quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
Is gewoon random mutaties en evolutie doet de rest. Virussen die te snel doden sterven dus uit omdat ze hun gastheer te snel doden voordat die veel anderen kan besmetten. De overlevers op lange termijn zijn dus relatief mildere vormen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antigene_driftquote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel als je uit de rode gebieden op de kaart van de RIVM komt.
Bron: rivm.nlquote:Wanneer moet ik telefonisch contact opnemen met de huisarts?
Mensen kunnen telefonisch contact opnemen met de huisarts als zij:
Koorts hebben met luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid)
En de afgelopen twee weken in een land/regio zijn geweest met wijdverspreide transmissie: China (inclusief Hong Kong, Macau en Taiwan), Singapore, Iran en enkele gemeenten in Italië: Codogno e dintorni, Sesto Cremonese, Pizzighettone, Soresina, Sesto S.G., Pieve Porto Morone (provincie Lombardije) en V’o Euganeo, Mira (provincie Veneto).
Of de afgelopen twee weken contact hebben gehad met een patiënt met het nieuwe coronavirus. Dit geldt niet alleen voor gebieden met wijdverspreide transmissie maar ook voor gebieden met lokale transmissie. In de volgende landen is lokale transmissie vastgesteld, maar is (nog) niet vastgesteld of hier sprake is van wijdverspreide transmissie: Japan, Maleisië, Thailand, Zuid-Korea, Verenigde Arabische Emiraten en Vietnam. Ook alle overige gemeenten in de provincies Piëmont, Lombardije, Veneto en Emilia-Romagna vallen hieronder.
De huisarts overlegt met de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst of onderzoek naar het nieuwe coronavirus nodig is.
Tja, voor wat het waard is natuurlijk. Al die tweets creëeren nogal wat verwarring.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:42 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Gisteren was er een bericht op twitter dat hun minister van volksgezondheid opstapte omdat er 10.000 zieken en 400 doden waren.
Onbevestigd, ongeverifieerd en waarschijnlijk niet waar. Je moet ook kijken naar de situatie in Iran hè: verkiezingen, groeperingen die elkaar zwart willen maken en van elkaar af willen, etc.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:42 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Gisteren was er een bericht op twitter dat hun minister van volksgezondheid opstapte omdat er 10.000 zieken en 400 doden waren.
Al waren de pokken na duizenden jaren nog steeds flink dodelijk (30%?)quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is gewoon random mutaties en evolutie doet de rest. Virussen die te snel doden sterven dus uit omdat ze hun gastheer te snel doden voordat die veel anderen kan besmetten. De overlevers op lange termijn zijn dus relatief mildere vormen.
Iedereen is dood daarquote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:50 schreef zoost het volgende:
Ik zie weinig berichten meer uit Wuhan. Heeft de Chinese overheid alle telefoons afgesloten, of zijn er nog interessante blogs die ik kan volgen mbt Wuhan.
Dat hadden ze in Rusland tijdens die Tsjernobyl-ramp echt gedaan. Telfeoon- lijnen afgesneden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:50 schreef zoost het volgende:
Ik zie weinig berichten meer uit Wuhan. Heeft de Chinese overheid alle telefoons afgesloten, of zijn er nog interessante blogs die ik kan volgen mbt Wuhan.
Het zou voor mij heel gunstig zijn als de huizenmarkt inklapt door naschokken van dit gebeuren.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik begin mij inmiddels meer zorgen te maken over de gevolgen voor de (wereld)economie dan voor het virus zelf.
oh ja, dat filmpje.. geloof jij dat? Ik weet het niet hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:25 schreef vosss het volgende:
[..]
En als je niet luistert dan lassen we gewoon je deur dicht!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |