abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:31:24 #101
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191675193
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:28 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Laat wel duidelijk zien, dat produceren van producten over meerdere continenten moet spreiden ipv alleen in Azië
De hele globalisering is volkomen uit de hand gelopen met alle (mogelijke) gevolgen van dien.
pi_191675199
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat of het is gemuteerd en we kunnen onze borst nat maken.
Dat lijkt me niet aannemelijk. Het kàn, maar niet aannemelijk.

Vele aannemelijker is het dat:

Iran veel te laat actie heeft ondernomen en te weinig heeft getest;
Nu vooral en allereerst de gevallen test die al overduidelijke symptomen heeft en dus niet preventief iedereen test die maar eventueel in aanraking is gekomen met die overduidelijke symptoomgevallen.
Daarom dus veel doden op weinig besmettingen krijgt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 09:33:33 #103
236264 crew  capricia
pi_191675214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:22 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Daarom is China superieur in het in toom houden van het virus, de CCP is gewoon de baas en befehl ist befehl.
De discussie gaat oa over de volgorde van het testen van de wattenstaafjes. Wie mag eerst? Alle provincies vinden dat zij voorrang hebben. :')
Rome geeft aan dat hun nationale protocol geldend is. Ook in ziekenhuizen. En dus niet wat iedere provincie zelf aan protocollen bedacht heeft. Tevens gaat het om de fiscale maatregelen in de getroffen gebieden: In de rode zones hoeven mensen nu even geen belasting of hypotheek te betalen. De nationale regering zegt dat zulke maatregelen voor alle rode zones moeten gelden, en niet per zone andere privileges.

Bedenk ook dat sommige provincies Lega in het bestuur hebben. Die riepen meteen op om alle grenzen te sluiten. Het is gewoon een zooitje daar.

Maar vandaag gaat Conte om tafel met alle leiders, en moet er naar hem geluisterd worden, begrijp ik.

Overigens ben ik heel blij dat Salvini geen PM is geworden, als ik dat gekonkel zo zie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191675216
Is het standaard dat (griep)virussen na verloop van tijd vanzelf muteren naar een mildere/minder dodelijke variant?
blablablabla
pi_191675229
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
Is het standaard dat (griep)virussen na verloop van tijd vanzelf muteren naar een mildere/minder dodelijke variant?
Volgens mij niet. Ze kunnen muteren naar een mildere variant en ze kunnen muteren naar een dodelijkere variant en ze kunnen niet muteren. Dat is althans wat ik begreep, maargoed, ik ben geen kenner, dus eigenlijk geen idee :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:36:10 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_191675236
Coronavirus warning: Travellers from northern Italy must self-isolate
http://news.sky.com/story(...)elf-isolate-11942709

Weer een typisch misleidende headline, als je doorleest zie je dat het niet om alle reizigers uit Noord-Italië gaat maar alleen die uit de geïsoleerde gebieden. Jah duh, die worden overal ter wereld in quarantaine gezet bij aankomst.
pi_191675246
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:36 schreef remlof het volgende:
Jah duh, die worden overal ter wereld in quarantaine gezet bij aankomst.
Hier in Nederland niet, want het RIVM stelt gewoon dat de kans bijzonder klein is dat je in contact gekomen bent met een besmet geval en dat je niet naar de dokter hoeft, behalve als je symptomen hebt.
vosss is de naam,
pi_191675249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:27 schreef NaturalScience het volgende:
Iran heeft nu 61 cases en 15 doden....Dat is een mortaliteit van ongeveer 25%.
Ik hoop dat we het op slecht testen kunnen gooien....
Gezien de snelheid waarmee de virus van Iran naar andere landen verspreidt is de kans groot dat ze veel meer dan 61 cases hebben. Ik denk dat het werkelijke dodenaantal ook hoger ligt.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:38:57 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_191675255
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier in Nederland niet, want het RIVM stelt gewoon dat de kans bijzonder klein is dat je in contact gekomen bent met een besmet geval en dat je niet naar de dokter hoeft, behalve als je symptomen hebt.
Wel als je uit de rode gebieden op de kaart van de RIVM komt.
pi_191675257
quote:
Ik had bij aanvang van alles gelezen dat het belangrijk gaat worden of er een mutatie gaat plaatsvinden die óf dodelijker is, óf milder. Dus dat het dan zeg maar echt alleen maar een verkoudheid wordt.

Dus linksaf of rechtsaf zeg maar.
pi_191675280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Gezien de snelheid waarmee de virus van Iran naar andere landen verspreidt is de kans groot dat ze veel meer dan 61 cases hebben. Ik denk dat het werkelijke dodenaantal ook hoger ligt.
Gisteren was er een bericht op twitter dat hun minister van volksgezondheid opstapte omdat er 10.000 zieken en 400 doden waren.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:44:16 #112
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191675301
quote:
Nee, maar dat zijn meestal de varianten die zich het best verspreiden, waardoor de andere uitsterven (omdat je na de ziekte meestal ook immuun bent tegen de varianten die er maar weinig van verschillen) .
are we infinite or am I alone
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:46:27 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191675324
quote:
Is gewoon random mutaties en evolutie doet de rest. Virussen die te snel doden sterven dus uit omdat ze hun gastheer te snel doden voordat die veel anderen kan besmetten. De overlevers op lange termijn zijn dus relatief mildere vormen.

Echter, een mutatie de andere kant op kan evengoed een korte maar scherpe sterftegolf geven. Dat was zo bij de Spaanse griep. De tweede golf was dodelijker dan de eerste.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191675332
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antigene_drift
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191675336
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Wel als je uit de rode gebieden op de kaart van de RIVM komt.
Nee.

quote:
Wanneer moet ik telefonisch contact opnemen met de huisarts?

Mensen kunnen telefonisch contact opnemen met de huisarts als zij:
Koorts hebben met luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid)
En de afgelopen twee weken in een land/regio zijn geweest met wijdverspreide transmissie: China (inclusief Hong Kong, Macau en Taiwan), Singapore, Iran en enkele gemeenten in Italië: Codogno e dintorni, Sesto Cremonese, Pizzighettone, Soresina, Sesto S.G., Pieve Porto Morone (provincie Lombardije) en V’o Euganeo, Mira (provincie Veneto).

Of de afgelopen twee weken contact hebben gehad met een patiënt met het nieuwe coronavirus. Dit geldt niet alleen voor gebieden met wijdverspreide transmissie maar ook voor gebieden met lokale transmissie. In de volgende landen is lokale transmissie vastgesteld, maar is (nog) niet vastgesteld of hier sprake is van wijdverspreide transmissie: Japan, Maleisië, Thailand, Zuid-Korea, Verenigde Arabische Emiraten en Vietnam. Ook alle overige gemeenten in de provincies Piëmont, Lombardije, Veneto en Emilia-Romagna vallen hieronder.

De huisarts overlegt met de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst of onderzoek naar het nieuwe coronavirus nodig is.
Bron: rivm.nl

Daar staat niets bij van quarantaine.
vosss is de naam,
pi_191675337
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:42 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Gisteren was er een bericht op twitter dat hun minister van volksgezondheid opstapte omdat er 10.000 zieken en 400 doden waren.
Tja, voor wat het waard is natuurlijk. Al die tweets creëeren nogal wat verwarring.
pi_191675339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:42 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Onbevestigd, ongeverifieerd en waarschijnlijk niet waar. Je moet ook kijken naar de situatie in Iran hè: verkiezingen, groeperingen die elkaar zwart willen maken en van elkaar af willen, etc.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:48:50 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191675342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is gewoon random mutaties en evolutie doet de rest. Virussen die te snel doden sterven dus uit omdat ze hun gastheer te snel doden voordat die veel anderen kan besmetten. De overlevers op lange termijn zijn dus relatief mildere vormen.

Al waren de pokken na duizenden jaren nog steeds flink dodelijk (30%?)
are we infinite or am I alone
pi_191675359
Volgens BNO weer 2 nieuwe gevallen in Thailand.

Het aantal stond al weken op 35.

Zijn ze weer gaan tellen in Thailand? Zijn ze nu helemaal gek geworden.
pi_191675368
Ik zie weinig berichten meer uit Wuhan. Heeft de Chinese overheid alle telefoons afgesloten, of zijn er nog interessante blogs die ik kan volgen mbt Wuhan.
pi_191675378
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:50 schreef zoost het volgende:
Ik zie weinig berichten meer uit Wuhan. Heeft de Chinese overheid alle telefoons afgesloten, of zijn er nog interessante blogs die ik kan volgen mbt Wuhan.
Iedereen is dood daar
Groot fan van User Wotte
pi_191675385
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:50 schreef zoost het volgende:
Dat hadden ze in Rusland tijdens die Tsjernobyl-ramp echt gedaan. Telfeoon- lijnen afgesneden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191675387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Iedereen is dood daar
Dat kan ook
  Redactie Sport dinsdag 25 februari 2020 @ 09:52:30 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191675389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik begin mij inmiddels meer zorgen te maken over de gevolgen voor de (wereld)economie dan voor het virus zelf.
Het zou voor mij heel gunstig zijn als de huizenmarkt inklapt door naschokken van dit gebeuren.

Maar laten we het eerst maar overleven
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 09:53:05 #125
236264 crew  capricia
pi_191675398
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:25 schreef vosss het volgende:

[..]

En als je niet luistert dan lassen we gewoon je deur dicht! _O_
oh ja, dat filmpje.. geloof jij dat? Ik weet het niet hoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')