Waarom 3 maanden?quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb nog een maandje of 3, dan gaan mijn aandeeltjes er uit, Wereldhave PostNL en Beterbed bewijzen wel dat ze niet zomaar van richting veranderen.
Huisje kaupfen.quote:
Haha. X-FAB is een chipproducent. Voor een groot deel afhankelijk van de automarkt. Met een stijgende vraag naar elektrinische auto's zou dat goed moeten komen. Maar één ding is zeker: ik ben véél te vroeg ingestapt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ging niet zo best met die borstimplantaten laatst zkr?
Achja, helaasch, ik vraag me af hoe swtch gaat.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:30 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Haha. X-FAB is een chipproducent. Voor een groot deel afhankelijk van de automarkt. Met een stijgende vraag naar elektrinische auto's zou dat goed moeten komen. Maar één ding is zeker: ik ben véél te vroeg ingestapt.
Long in Shell vind ik behoorlijk riskant met de huidige groene bewegingenquote:Op woensdag 26 februari 2020 18:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Omdat ik niks meer had (paar jaar geleden alles verkocht), Shell iets was gedaald (heeft heel lang boven 26 gestaan) en ik er niet in zit voor koerswinst maar voor dividend, en voor de lange termijn (10+ jaar). En hoe eerder je ze dan hebt, hoe meer dividend je pakt (13feb was ex dividend datum). Bijkopen was omdat ik dacht, mooi moment om wat extra te kopen nu tegen nog iets lagere koers.
Ja, achteraf gezien had ik beter een maand kunnen wachten, of een maand geleden de helft kunnen kopen en nu de rest. Maargoed, toen wisten we nog niet dat Corona zo'n impact zou hebben. Voor hetzelfde geld was koers gelijk gebleven en had ik nu geen verlies + op alles wel dividend.
You win some, you lose some. Over 10 jaar heb ik er vast wat winst op gemaakt.
Value is value, zou buffet zeggenquote:Op woensdag 26 februari 2020 19:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb nog een maandje of 3, dan gaan mijn aandeeltjes er uit, Wereldhave PostNL en Beterbed bewijzen wel dat ze niet zomaar van richting veranderen.
Jammer als je net op een dip zou moeten verkopen. Maar ja, 3 mnd is ookquote:Op woensdag 26 februari 2020 19:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Huisje kaupfen.
Sure ik ga niks winnen op waardestijging maar als de huidige fiscale regels een beetje blijven gelden is de financiering praktisch gratisch.
Duurzaamheid label A, toekomstbestendig... Enige risico is dat ik over 5 jaar misschien ergens anders wil wonen / werken.
Nu weer in het rood.quote:
Je ziet niets over het hoofd, maar het doet mij niet meer dan dat het op een ander moment (Hoe triviaal ook) gunstiger uit zou komen 😁quote:Op woensdag 26 februari 2020 16:46 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Zoveel zal dat toch ook niet schelen? Stel het gaat door de helft, dan zou dat maar 0.6%(=0.5xVRH) schelen, niet iets om je druk om te maken lijkt me. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Och, risico is tweezijdig.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jammer als je net op een dip zou moeten verkopen. Maar ja, 3 mnd is ook
Geen termijn om in aandelen te zitten
Geld voor ieder aandeel, in principe zouden vastgoed en postbezorging juist stabiel moeten zijn tov bijv techquote:Op woensdag 26 februari 2020 21:04 schreef crowdiefunder het volgende:
3 maanden in aandelen als wh, bbed en postnl is natuurlijk geen beleggen maar gokken. Niet dat dat erg is overigens.
Keb nog wel andere beleggingen die aan blijven. Wanneer is iets gokken.... Als je de winst niet neemt op een moment dat sowieso goed uitkomt? Hmm wie weet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:04 schreef crowdiefunder het volgende:
3 maanden in aandelen als wh, bbed en postnl is natuurlijk geen beleggen maar gokken. Niet dat dat erg is overigens.
Het mooie van een huis als bezit is dat het niet veel uitmaakt wat het waard is. De echte waarde is jevwoongenot,quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb nog wel andere beleggingen die aan blijven. Wanneer is iets gokken.... Als je de winst niet neemt op een moment dat sowieso goed uitkomt? Hmm wie weet.
Ik weet het zelf ook niet verder, die aandelen zijn niet gediversificeerd ofzo, kans bestaat ook dat ze stuk voor stuk failliet gaan. Dan kan ik er wel leuk 5 jaar in blijven zitten.
Slechte economie gaat samen met lagere rente dus wat dat betreft is dat huis ergens een hedge.
Ach en ik kan het lijden.
Zeker, maar als je rekent op inflatie, en de rente 1.2% is, en ik fiscaal gematst word in de vermogensbelasting met 1.2%....quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het mooie van een huis als bezit is dat het niet veel uitmaakt wat het waard is. De echte waarde is jevwoongenot,
Nederland is fiscaal biased richting eigen woningen, maar HRA is niets, EWF loopt iets op en de echte stijgers zitten in de OZB en andere lokale heffingen. Eenmaal in stenen krijg je het er niet snel meer uit, dus aflossen tot ~50% LTV lijkt me voldoende.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeker, maar als je rekent op inflatie, en de rente 1.2% is, en ik fiscaal gematst word in de vermogensbelasting met 1.2%....
Dan verdampt de schuld, en is de financiering netto gratis.
Geen idee welke kosten er nog bij komen kijken per maand, maar het is een goed geïsoleerd appartement, waarin ik hopelijk snel kan samenwonen. (Vriendin woont in Amerika)
Maareh, wat kost een appartement, financiering uitgezonderd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederland is fiscaal biased richting eigen woningen, maar HRA is niets, EWF loopt iets op en de echte stijgers zitten in de OZB en andere lokale heffingen. Eenmaal in stenen krijg je het er niet snel meer uit, dus aflossen tot ~50% LTV lijkt me voldoende.
Ligt aan je VvE en servicekosten. Simpele galerijflatjes zijn qua vaste lasten anders dan het exclusievere segment.quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh, wat kost een appartement, financiering uitgezonderd.
130 ofzo, pand uit 2016. Redelijk exclusief, niet overdreven.quote:Op woensdag 26 februari 2020 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ligt aan je VvE en servicekosten. Simpele galerijflatjes zijn qua vaste lasten anders dan het exclusievere segment.
Dit is een goede manier om het visueel te relativeren. Wat ik zelf soms ook doe, is naar links kijken tot het moment wanneer we voor het laatst op de huidige koers stonden. Voor S&P 500 is dat eind november 2019. Ik heb het idee dat er vandaag veel meer onzekerheid in de lucht hangt dan eind november. Het zou me daarom niet verbazen als we nog veel meer inleveren.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:59 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Jullie denken dat dit een koopmoment is want er is zo een grote hap uit de koers geslagen.![]()
Er kan zo nog 30% af. Easy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |