abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:25:53 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191700694
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb nog een maandje of 3, dan gaan mijn aandeeltjes er uit, Wereldhave PostNL en Beterbed bewijzen wel dat ze niet zomaar van richting veranderen.
Waarom 3 maanden?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191700717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom 3 maanden?
Huisje kaupfen.

Sure ik ga niks winnen op waardestijging maar als de huidige fiscale regels een beetje blijven gelden is de financiering praktisch gratisch.

Duurzaamheid label A, toekomstbestendig... Enige risico is dat ik over 5 jaar misschien ergens anders wil wonen / werken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191700779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ging niet zo best met die borstimplantaten laatst zkr?
Haha. X-FAB is een chipproducent. Voor een groot deel afhankelijk van de automarkt. Met een stijgende vraag naar elektrinische auto's zou dat goed moeten komen. Maar één ding is zeker: ik ben véél te vroeg ingestapt.
pi_191700796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:30 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Haha. X-FAB is een chipproducent. Voor een groot deel afhankelijk van de automarkt. Met een stijgende vraag naar elektrinische auto's zou dat goed moeten komen. Maar één ding is zeker: ik ben véél te vroeg ingestapt.
Achja, helaasch, ik vraag me af hoe swtch gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191700813
https://en.wikipedia.org/wiki/Switch_(company)

Maar het blijft een beetje gokken uiteindelijk...
pi_191700892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 18:24 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Omdat ik niks meer had (paar jaar geleden alles verkocht), Shell iets was gedaald (heeft heel lang boven 26 gestaan) en ik er niet in zit voor koerswinst maar voor dividend, en voor de lange termijn (10+ jaar). En hoe eerder je ze dan hebt, hoe meer dividend je pakt (13feb was ex dividend datum). Bijkopen was omdat ik dacht, mooi moment om wat extra te kopen nu tegen nog iets lagere koers.

Ja, achteraf gezien had ik beter een maand kunnen wachten, of een maand geleden de helft kunnen kopen en nu de rest. Maargoed, toen wisten we nog niet dat Corona zo'n impact zou hebben. Voor hetzelfde geld was koers gelijk gebleven en had ik nu geen verlies + op alles wel dividend.

You win some, you lose some. Over 10 jaar heb ik er vast wat winst op gemaakt.
Long in Shell vind ik behoorlijk riskant met de huidige groene bewegingen :P.
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:42:28 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191700947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb nog een maandje of 3, dan gaan mijn aandeeltjes er uit, Wereldhave PostNL en Beterbed bewijzen wel dat ze niet zomaar van richting veranderen.
Value is value, zou buffet zeggen
The End Times are wild
  woensdag 26 februari 2020 @ 19:54:07 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191701160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huisje kaupfen.

Sure ik ga niks winnen op waardestijging maar als de huidige fiscale regels een beetje blijven gelden is de financiering praktisch gratisch.

Duurzaamheid label A, toekomstbestendig... Enige risico is dat ik over 5 jaar misschien ergens anders wil wonen / werken.
Jammer als je net op een dip zou moeten verkopen. Maar ja, 3 mnd is ook
Geen termijn om in aandelen te zitten
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 februari 2020 @ 19:56:20 #134
862 Arcee
Look closer
pi_191701219
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:03 schreef Qunix het volgende:
Amerika is in het groen.
Nu weer in het rood.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_191701279
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu weer in het rood.
Shit. Te vroeg -O-
pi_191701406
quote:
11s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu weer in het rood.
Nu weer oranje.
pi_191701417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 16:46 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zoveel zal dat toch ook niet schelen? Stel het gaat door de helft, dan zou dat maar 0.6%(=0.5xVRH) schelen, niet iets om je druk om te maken lijkt me. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Je ziet niets over het hoofd, maar het doet mij niet meer dan dat het op een ander moment (Hoe triviaal ook) gunstiger uit zou komen 😁
pi_191701472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jammer als je net op een dip zou moeten verkopen. Maar ja, 3 mnd is ook
Geen termijn om in aandelen te zitten
Och, risico is tweezijdig.
pi_191702481
3 maanden in aandelen als wh, bbed en postnl is natuurlijk geen beleggen maar gokken. Niet dat dat erg is overigens.
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:52:01 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191703313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:04 schreef crowdiefunder het volgende:
3 maanden in aandelen als wh, bbed en postnl is natuurlijk geen beleggen maar gokken. Niet dat dat erg is overigens.
Geld voor ieder aandeel, in principe zouden vastgoed en postbezorging juist stabiel moeten zijn tov bijv tech
The End Times are wild
pi_191703544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 21:04 schreef crowdiefunder het volgende:
Keb nog wel andere beleggingen die aan blijven. Wanneer is iets gokken.... Als je de winst niet neemt op een moment dat sowieso goed uitkomt? Hmm wie weet.

Ik weet het zelf ook niet verder, die aandelen zijn niet gediversificeerd ofzo, kans bestaat ook dat ze stuk voor stuk failliet gaan. Dan kan ik er wel leuk 5 jaar in blijven zitten.

Slechte economie gaat samen met lagere rente dus wat dat betreft is dat huis ergens een hedge.

Ach en ik kan het lijden.
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:04:39 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191703572
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb nog wel andere beleggingen die aan blijven. Wanneer is iets gokken.... Als je de winst niet neemt op een moment dat sowieso goed uitkomt? Hmm wie weet.

Ik weet het zelf ook niet verder, die aandelen zijn niet gediversificeerd ofzo, kans bestaat ook dat ze stuk voor stuk failliet gaan. Dan kan ik er wel leuk 5 jaar in blijven zitten.

Slechte economie gaat samen met lagere rente dus wat dat betreft is dat huis ergens een hedge.

Ach en ik kan het lijden.
Het mooie van een huis als bezit is dat het niet veel uitmaakt wat het waard is. De echte waarde is jevwoongenot,
The End Times are wild
pi_191703609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het mooie van een huis als bezit is dat het niet veel uitmaakt wat het waard is. De echte waarde is jevwoongenot,
Zeker, maar als je rekent op inflatie, en de rente 1.2% is, en ik fiscaal gematst word in de vermogensbelasting met 1.2%....

Dan verdampt de schuld, en is de financiering netto gratis.

Geen idee welke kosten er nog bij komen kijken per maand, maar het is een goed geïsoleerd appartement, waarin ik hopelijk snel kan samenwonen. (Vriendin woont in Amerika)
  woensdag 26 februari 2020 @ 22:52:30 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191704665
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeker, maar als je rekent op inflatie, en de rente 1.2% is, en ik fiscaal gematst word in de vermogensbelasting met 1.2%....

Dan verdampt de schuld, en is de financiering netto gratis.

Geen idee welke kosten er nog bij komen kijken per maand, maar het is een goed geïsoleerd appartement, waarin ik hopelijk snel kan samenwonen. (Vriendin woont in Amerika)
Nederland is fiscaal biased richting eigen woningen, maar HRA is niets, EWF loopt iets op en de echte stijgers zitten in de OZB en andere lokale heffingen. Eenmaal in stenen krijg je het er niet snel meer uit, dus aflossen tot ~50% LTV lijkt me voldoende.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191704745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nederland is fiscaal biased richting eigen woningen, maar HRA is niets, EWF loopt iets op en de echte stijgers zitten in de OZB en andere lokale heffingen. Eenmaal in stenen krijg je het er niet snel meer uit, dus aflossen tot ~50% LTV lijkt me voldoende.
Maareh, wat kost een appartement, financiering uitgezonderd.
  woensdag 26 februari 2020 @ 23:39:55 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191705327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maareh, wat kost een appartement, financiering uitgezonderd.
Ligt aan je VvE en servicekosten. Simpele galerijflatjes zijn qua vaste lasten anders dan het exclusievere segment.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191705566
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 23:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt aan je VvE en servicekosten. Simpele galerijflatjes zijn qua vaste lasten anders dan het exclusievere segment.
130 ofzo, pand uit 2016. Redelijk exclusief, niet overdreven.
pi_191706716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:59 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]

Jullie denken dat dit een koopmoment is want er is zo een grote hap uit de koers geslagen. :7
Er kan zo nog 30% af. Easy.
Dit is een goede manier om het visueel te relativeren. Wat ik zelf soms ook doe, is naar links kijken tot het moment wanneer we voor het laatst op de huidige koers stonden. Voor S&P 500 is dat eind november 2019. Ik heb het idee dat er vandaag veel meer onzekerheid in de lucht hangt dan eind november. Het zou me daarom niet verbazen als we nog veel meer inleveren.
pi_191708903
Ik heb maandag alles verkocht. Het is mij momenteel te onzeker. Ik stap uit met 15% winst het afgelopen jaar, dus ik klaag niet. Ik stap over een tijdje wel weer eens in.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2020 09:29:47 ]
  donderdag 27 februari 2020 @ 09:36:29 #150
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191709042
Ik twijfel ik twijfel. Ik zit er aan te denken om na deze correctie flink in te slaan. Echter weet je nooit of dit het juiste moment is. Als volgende week het nieuwsbericht komt dat ze de Coronavirus onder controle hebben dan schiet alles weer omhoog....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')