abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 24 februari 2020 @ 11:00:10 #226
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191660036
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je de plee doorspoelt ontstaat er een aerosol met het virus erin. Via de lucht dus.(Uitleg die ik van een arts hoorde). Dit nog los van slecht gewassen handen die overal het virus achterlaten op oppervlakken.
Dus dan moeten we niet meer doorspoelen?
AZ
ALKMAAR
  maandag 24 februari 2020 @ 11:01:13 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191660050
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Is het net zo besmettelijk als bijvoorbeeld Noro dan?
Geen idee. Maar besmetting via feces is mogelijk.
pi_191660073
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat ik wel heel bijzonder vind is de FP, het lijkt wel een sportpagina met wat ditjes en datjes, geen woord over nieuwswaardige zaken, wel iets over dragonbalZ en een stukje van Tong80

Heel bijzonder, doek dat ding gewoon op, dit is potsierlijk
Ja de frontpage is wel dood ja. Best triest, begon goed ooit lang geleden. Alleen maar sport.
pi_191660084
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:44 schreef SeLang het volgende:
Mijn huidige voorraad:

- 23 kg zilvervliesrijst
- 14 kg suiker
- 57 potten diverse sauzen
- 12 blikjes sardientjes
- 23 pakjes soep
- 8 liter houdbaar vruchtensap
- 120 multivitamine pillen

Moet nog wat meer houdbare proteine en vitaminepillen toevoegen
Wat ben je van plan met al die suiker? Ga je suikerspinnen verkopen?
  maandag 24 februari 2020 @ 11:05:25 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191660097
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:04 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wat ben je van plan met al die suiker? Ga je suikerspinnen verkopen?
Suiker is lang houdbaar en geeft snel veel energie.
  maandag 24 februari 2020 @ 11:05:25 #231
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_191660098
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Konden we volgens jou dit topic niet beter sluiten? En dan nu vragen komen stellen? :')
Ja, alvorens het te sluiten, had ik nog deze vraag.
  maandag 24 februari 2020 @ 11:06:04 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191660107
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:03 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ja de frontpage is wel dood ja. Best triest, begon goed ooit lang geleden. Alleen maar sport.
Al 6 jaar ofzo niet meer op de FP geweest idd. Terwijl ik daar ooit elke dag reageerde. Het is nu echt telegraaf niveau. Soort geenstijl maar geenstijl heeft soms nog wat interessante of grappige shit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 24 februari 2020 @ 11:07:14 #233
22565 asco
Los in deze tent
pi_191660122
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:33 schreef SeLang het volgende:
Hoe groot is de kans dat een paar superspreaders zonder symptomen onder de rivieren carnaval hebben lopen vieren?
Check zelf. Dit is al het "externe" volk wat er vanaf het station richting centrum loopt.

https://www.bekijknederland.nl/maasboulevardmaastricht/

(van boven naar beneden)
pi_191660123
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:07 schreef SeLang het volgende:
China was toch al een kaartenhuis economisch gezien, en dit kan zomaar de trigger worden om dat te laten instorten. Dan riskeer je ook sociale onrust, want de fenomenale economische "groei" is de enige reden dat de mensen dat regime tolereren. En als het regime bedreigt wordt dan gaan ze natuurlijk ergens een conflict buiten China beginnen om af te leiden van de binnenlandse situatie.
Dit is wel heel interessant wat je zegt.

Wellicht dat deze crisis de sociale onrust en onvrede veroorzaakt die het regime kan doen wankelen. De economische voorspoed hield de boel nog bij elkaar. Als die wegvalt...wie weet wat er gebeurd.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191660128
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:00 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dus dan moeten we niet meer doorspoelen?
In ieder geval moet je de deksel dicht doen als je doorspoelt.
Als je geen deksel hebt ben je waarschijnlijk beter af door niet door te spoelen, maar er eerst even een plens chloor overheen te gooien en even laten marineren voor het doorspoelen.
  maandag 24 februari 2020 @ 11:09:26 #236
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191660140
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:08 schreef dodoria het volgende:

[..]

In ieder geval moet je de deksel dicht doen als je doorspoelt.
Als je geen deksel hebt ben je waarschijnlijk beter af door niet door te spoelen, maar er eerst even een plens chloor overheen te gooien en even laten marineren voor het doorspoelen.
Ik heb een deksel, dus geen stress.
AZ
ALKMAAR
pi_191660149
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Is het net zo besmettelijk als bijvoorbeeld Noro dan?
Als dat zo was geweest hadden we heel veel besmet vliegtuigpersoneel gehad. Dat we dat niet hebben zegt wel iets. Bij besmettelijke ziekten is het belangrijk ook te kijken naar wie (nog) niet besmet zijn.
  maandag 24 februari 2020 @ 11:10:18 #238
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191660152
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Is het net zo besmettelijk als bijvoorbeeld Noro dan?
Er zijn weinig virussen zo besmettelijk als noro. :X
pi_191660155
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Volgens mij is dat virus hartstikke gemuteerd, hoor?

Die kans is er altijd, maar het lijkt me waarschijnlijker dat Iran - en andere landen - tot nu toe alléén de overduidelijk zieke gevallen test (dus degenen die al vergevorderde symptomen vertonen).
Dan krijg je automatisch een hoge death rate op relatief weinig gevallen.

Landen waar veel meer (preventief) wordt getest, zoals Italie en Z-Korea, zitten niet toeallig op een veel lagere death rate.

Waar het niet/weinig testen mee te maken kan hebben, geen idee. Te laat actie ondernomen, of te weinig testkits...?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191660156
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Suiker is lang houdbaar en geeft snel veel energie.
Maar dat zijn toch lege calorieën? Dan krijg je wel energie maar geen voedingswaarde. Lijkt me niet heel handig in grote hoeveelheden als je juist gezond probeert te blijven toch?
pi_191660158
quote:
Europese Commissie: geen overhaaste maatregelen tegen virus

BRUSSEL - Maatregelen van EU-landen tegen het coronavirus moeten proportioneel en gecoördineerd zijn en gebaseerd op wetenschappelijke adviezen, stelt de Europese Commissie in reactie op de uitbraak in Italië. Het beperken van het vrije verkeer van personen is weliswaar een bevoegdheid van de lidstaten, maar dergelijke besluiten moeten in samenspraak worden genomen. „We moeten handelen als een unie”, zeiden EU-commissaris Janez Lenarčič (Crisismanagement) en Stella Kyriakides (Volksgezondheid) maandag tijdens een persconferentie.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Europese Centrum voor Ziektepreventie en -Bestrijding (ECDC) hebben geen nieuwe reis- of handelsbeperkingen geadviseerd, benadrukten zij. De twee instellingen gaan dinsdag naar Italië om de situatie in kaart te brengen. Die baart zorgen en vraagt om „extreme waakzaamheid”, aldus Kyriakides. Er zijn noodscenario’s in voorbereiding maar gecoördineerde opschorting van het vrije personenverkeer in de Schengenzone is nu niet aan de orde, zei Lenarčič.

De kans dat een uitbraak van het nieuwe coronavirus zoals in Italië zich voordoet in andere Europese landen is „matig tot hoog”, oordeelt het ECDC. Het aantal besmettingsgevallen In het noorden van Italië breidde zich de afgelopen dagen snel uit. Er zijn vier mensen overleden en ruim 150 mensen besmet met het Covid-19-virus.

De regering in Rome kondigde zondag aan een aantal plaatsen af te grendelen van de buitenwereld. Volgens het ECDC verlagen de maatregelen de impact van de uitbraak en de kans op verdere verspreiding van het virus.

De Europese Unie gaat 232 miljoen euro vrijmaken om de wereldwijde verspreiding van het virus tegen te gaan, maakten de commissarissen bekend. 114 miljoen gaat naar de WHO om landen beter in staat te stellen het virus het hoofd te bieden en 15 miljoen is bedoeld voor het stellen van snelle diagnoses in Afrika. Verder wordt 100 miljoen, waarvan bijna de helft afkomstig van de farmaceutische industrie vrijgemaakt voor het ontwikkelen van een vaccin.
https://www.telegraaf.nl/(...)tregelen-tegen-virus

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2020 11:11:02 ]
pi_191660163
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:09 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik heb een deksel, dus geen stress.
Phew, gelukkig!
  maandag 24 februari 2020 @ 11:13:26 #243
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191660182
In Busan. Geen idee of hij covid19 heeft maar mensen freaken wel out

https://i.imgur.com/PQ8F1Cm.mp4
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191660187
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:09 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Als dat zo was geweest hadden we heel veel besmet vliegtuigpersoneel gehad. Dat we dat niet hebben zegt wel iets. Bij besmettelijke ziekten is het belangrijk ook te kijken naar wie (nog) niet besmet zijn.
Ja vanuit die filosofie zou je ook denken dat het relatief meevalt. Er zijn sinds eind vorig jaar al zoveel mensen aan blootgesteld dan zijn het aantal besmettingen en doden nog relatief laag.

Als het echt extreem besmettelijk was waren er nu al miljoenen besmet wereldwijd toch? Zonder het verder te willen bagatelliseren.
blablablabla
pi_191660214
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja vanuit die filosofie zou je ook denken dat het relatief meevalt. Er zijn sinds eind vorig jaar al zoveel mensen aan blootgesteld dan zijn het aantal besmettingen en doden nog relatief laag.

Als het echt extreem besmettelijk was waren er nu al miljoenen besmet wereldwijd toch? Zonder het verder te willen bagatelliseren.
de incubatietijd is soms meer dan 3 weken dus wie weet wie er allemaal besmet is.
  maandag 24 februari 2020 @ 11:16:39 #246
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191660222
Ik lees wel weer van die verhalen uit Korea. :|W

De werkcultuur is zo belachelijk daar. Sommige zaken zijn gesloten maar mensen moeten wel alsnog op komen dagen. Dus zit je dan maar een beetje te lantefanteren achter je bureau.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191660224
czhuijgen twitterde op maandag 24-02-2020 om 11:15:38 Voor het eerst sinds de coronaviruscrisis weer file en toeterende auto's in Peking. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou missen... https://t.co/vTI4xxRfku reageer retweet
Peking leeft weer.
pi_191660245
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:04 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wat ben je van plan met al die suiker? Ga je suikerspinnen verkopen?
gaat het hier over het virus of preppen?
pi_191660263
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:16 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

de incubatietijd is soms meer dan 3 weken dus wie weet wie er allemaal besmet is.
Die berichten heb ik ook gelezen maar schijnt volgens deskundigen toch niet erg aannemelijk te zijn:

quote:
Epidemioloog Patricia Bruijning van UMC Utrecht betwijfelt of de Chinese man pas na vier weken is besmet. Volgens haar zijn in de provincie Hubei zoveel besmettingen, dat de kans groot is dat de 70-jarige man het virus op een later moment van iemand anders heeft gekregen. Ook noemt ze een incubatietijd van bijna vier weken uitzonderlijk voor een luchtwegvirus en het past ook niet in het verspreidingspatroon van het coronavirus tot nu toe.

Ook Marion Koopmans, hoofd virologie bij het Erasmus MC, denkt dat de man door iemand anders is besmet.

blablablabla
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 februari 2020 @ 11:21:15 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191660293
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 11:04 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wat ben je van plan met al die suiker? Ga je suikerspinnen verkopen?
Niet speciaal hiervoor aangeschaft. Ik heb veel suiker in huis omdat ik vaak jam maak. Maar het heeft wel zijn nut voor een crisissituatie omdat het oneindig houdbaar is, een hoge energie inhoud heeft en nuttig kan zijn om saaie dingen lekkerder te maken. En eventuele ruilwaarde.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')