Zijn niet helemaal zinloos. Voor een tripje naar de supermarkt is 1 zo'n masker gewoon goed genoeg.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die maskers zijn zinloos. Kan je evengoed een sjaal ombinden. Je moet met vervangbare filters hebben. Edit: was niet eerste lol.
Bovendien moet je je ogen ook beschermen.
Heb ik mazzel gehadquote:Op zondag 23 februari 2020 12:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar dan krijg je inmiddels negen van de tien keer na bestellen een mail van de leverancier 'wegens grote vraag... Etc' en moet je maar afwachten hoeveel weken het duurt.
Oh. Dank je. Interessante feed.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sorry
Meeste wat ik lees komt van deze livefeed af: (soort nu.nl)
https://tg24.sky.it/crona(...)otizie-diretta.html#
Ja belachelijk daarom moet je altijd vooruit denken met zoiets.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Markesh het volgende:
Wow, ik zag er gisteren 10 voor 107 euro, die zijn nu 155 euro.
Ze nemen hun kansen waar
Best kans van ja.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:50 schreef dodoria het volgende:
[..]
Straks in November vallen er ineens in heel Nederland honderden dozen met mondkapjes op de deurmat 😂
Ik had 30 ffp3 maskers voor 45 euroquote:Op zondag 23 februari 2020 12:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja belachelijk daarom moet je altijd vooruit denken met zoiets.
Tijdje geleden al dan? Of afgelopen woensdag?quote:Op zondag 23 februari 2020 12:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb ik mazzel gehad![]()
Woensdag besteld en donderdag kon ik het ophalen
Enne, waar werk jij?quote:Op zondag 23 februari 2020 12:53 schreef NaturalScience het volgende:
Gelukkig liggen er gewoon FFP3 maskers op m'n werk.
Niet kompleet zinloos, maar zijn inderdaad vooral effectief als de besmette persoon ze draagt.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die maskers zijn zinloos. Kan je evengoed een sjaal ombinden. Je moet met vervangbare filters hebben. Edit: was niet eerste lol.
Bovendien moet je je ogen ook beschermen.
Afgelopen woensdag.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Tijdje geleden al dan? Of afgelopen woensdag?
Die link die jij toen stuurde daar zag ik ze niet voor die prijs hoor.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik had 30 ffp3 maskers voor 45 euro
Wel genoeg voorraad hoop omdat de leveringen nu wel stil gaan vallen..quote:Op zondag 23 februari 2020 12:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Laboratorium in een van de grote medische centra.
Dan roken die ook geld..quote:Op zondag 23 februari 2020 12:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Die link die jij toen stuurde daar zag ik ze niet voor die prijs hoor.
134 laatste stand. Deze site is vrij goed met updaten.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:56 schreef einzeinz het volgende:
Hoeveel zijn er nu in Italië? Waren dat er al 128 waarvan 2 doden.
Duitsland staat nog steeds op 16 maar daar zijn er 2 van bijgekomen. Officieel zo het 18 zijn maar wordt niet aangepast.
En omdat ze nu veel gestolen worden bij bedrijven en ziekenhuizen....quote:Op zondag 23 februari 2020 12:57 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wel genoeg voorraad hoop omdat de leveringen nu wel stil gaan vallen..
Ik herinner me een studie waaruit bleek dat bij trainingen van beginnend lab personeel dat heel de uitleg slideshow etc. gekregen had, daarna ruim 90% de maskers niet op de juiste manier opzette. Het heeft geen nut om een masker te dragen dat bvb 99.999% van de virussen tegenhoudt wanneer het slecht afsluit en 1% of meer van de lucht langs de zijkant komt.quote:Fit testing should be carried out by a properly trained competent fit tester.
Zulke virussen worden niet aangeraakt met mondkapjes in een labquote:Op zondag 23 februari 2020 13:05 schreef crystal_meth het volgende:
In grote ruimtes met weinig mensen loop je weinig risico zolang niemand in je buurt hoest of niest. In beperkte ruimtes met veel mensen (openbaar vervoer) zijn mondmaskers misschien nuttig, maar zo'n plaatsen vermijden is veiliger.
Uiteindelijk is het de concentratie in de lucht die het risico bepaalt, en maskers bieden geen 100% bescherming. En bij FFP3 maskers is het belangrijk dat je ze op de juiste manier draagt,
[..]
Ik herinner me een studie waaruit bleek dat bij trainingen van beginnend lab personeel dat heel de uitleg slideshow etc. gekregen had, daarna ruim 90% de maskers niet op de juiste manier opzette. Het heeft geen nut om een masker te dragen dat bvb 99.999% van de virussen tegenhoudt wanneer het slecht afsluit en 1% of meer van de lucht langs de zijkant komt.
Met ventiel is beter voor de mensen om je heen als jij het virus zelf hebt maar biedt jou als het goed is geen extra bescherming.quote:Op zondag 23 februari 2020 13:08 schreef Markesh het volgende:
Welke mondkapjes zijn nou beter, die met ventiel of zonder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |