abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191642465
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:06 schreef Durmada het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Eerst werd je doodgegooid met dit virus, nu gaat het alleen af en toe om een toename in Italië, Iran en Z-Korea plus een dagelijkse update uit China. Verder lees ik er weinig meer over. Het zegt toch genoeg dat het in dit topic om hotdogs gaat, een hele pagina lang?
Tja, we moeten het toch ergens over hebben vanuit onze ondergrondse survival bunker? Na een paar weken ben ik het pimpampetten wel zat zo ondertussen...
  zondag 23 februari 2020 @ 10:55:59 #277
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191642472
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er nog stroom is kun je ze toch ook gewoon koken in de waterkoker?
:D (8>
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191642508
guardian twitterde op zondag 23-02-2020 om 10:33:51 China encourages citizens to return to work as coronavirus hits economy https://t.co/pOxoY1wZV4 reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191642509
Jezus dat gaat wel hard zeg in Italië
pi_191642532
Dat geschreeuw vanuit die flatgebouwen was een aantal weken geleden al zo. Al klinkt het nu wat wanhopiger.

Alpha kenny one
pi_191642537
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
guardian twitterde op zondag 23-02-2020 om 10:33:51 China encourages citizens to return to work as coronavirus hits economy https://t.co/pOxoY1wZV4 reageer retweet
Tja, prioriteiten hè? Met 1.4 miljard inwoners kun je wel een 2% deathrate lijden.... Alles om de economische motor aan de gang te houden
pi_191642551
Meer dan 120 cases in Italië!
Cindy De Vuyst
  zondag 23 februari 2020 @ 11:04:06 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191642556
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:02 schreef dodoria het volgende:

[..]

Tja, prioriteiten hè? Met 1.4 miljard inwoners kun je wel een 2% deathrate lijden.... Alles om de economische motor aan de gang te houden
Ja maarja, dat is de death rate. 15% ofzo is alsnog in zo'n staat dat ze naar het ziekenhuis moeten. Die kan je niet laten werken.

En veel mensen betekend ook dat je veel services en industrie moet laten draaien om al die mensen te onderhouden. Volgens mij maakt het dus weinig uit of je veel of weinig mensen hebt. Het effect is hetzelfde
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191642598
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:03 schreef einzeinz het volgende:
Meer dan 120 cases in Italië!
Het stijgt nu zo snel omdat de autoriteiten er nu bovenop zitten en er waarschijnlijk een grote groep mensen tegelijk getest is. Hopelijk weten ze de groep te isoleren, maar het virus kan al god weet waar zijn natuurlijk.
pi_191642600
Maar even alle gekheid op een stokje, wat is nu reeel?
Wachten tot de overheid een lockdown verkondigt na een x aantal gevallen? Of zou je direct al thuisblijven van je werk als er 1 geval bij jou in de buurt is?
Als je een baan hebt waarbij je thuis kan werken is dat wel handig natuurlijk. Ikzelf kom op mijn werk met heel veel verschillende mensen in aanraking, en kan niet vanuit huis werken.
  zondag 23 februari 2020 @ 11:08:17 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191642608
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:07 schreef moz het volgende:

[..]

Het stijgt nu zo snel omdat de autoriteiten er nu bovenop zitten en er waarschijnlijk een grote groep mensen tegelijk getest is. Hopelijk weten ze de groep te isoleren, maar het virus kan al god weet waar zijn natuurlijk.
daar is het al te laat voor
pi_191642639
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:59 schreef Ali_boo het volgende:
_O- Gaat lastig als je deur dichtgelast is! :D
  zondag 23 februari 2020 @ 11:11:24 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191642643
Rond de verwachte piek trek ik mij voor 4 maanden terug in een tentje in de Rocky Mountains, is het plan.
Als er dan tenminste nog gevlogen mag worden.... :{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191642654
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:07 schreef dodoria het volgende:
Wachten tot de overheid een lockdown verkondigt na een x aantal gevallen? Of zou je direct al thuisblijven van je werk als er 1 geval bij jou in de buurt is?
Als je een baan hebt waarbij je thuis kan werken is dat wel handig natuurlijk. Ikzelf kom op mijn werk met heel veel verschillende mensen in aanraking, en kan niet vanuit huis werken.
Het aller-veiligste is thuisblijven, geen boodschappen doen, en niemand binnen laten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191642655
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar is het al te laat voor
Ja ik ben er bang voor.

Ik knijp hem dus persoonlijk wel een beetje. Ik ben hartpatient en kan er niet iets bijkrijgen. Gewone burger zal zich geen zorgen maken en die shit met wintersport lekker mee naar huis brengen. Dan ben ik dus mooi fucked
pi_191642674
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja maarja, dat is de death rate. 15% ofzo is alsnog in zo'n staat dat ze naar het ziekenhuis moeten. Die kan je niet laten werken.

En veel mensen betekend ook dat je veel services en industrie moet laten draaien om al die mensen te onderhouden. Volgens mij maakt het dus weinig uit of je veel of weinig mensen hebt. Het effect is hetzelfde
Qua het laten draaien van de maatschappij heb je gelijk natuurlijk. Dat wordt lastig als 20% van de bevolking te ziek (of te dood) is om te werken. Maar China heeft in deze wel het culturele voordeel dat het welzijn van een individu veel minder belangrijk wordt geacht dan het welzijn van het geheel. Het is daar historisch meer geaccepteerd voor de staat om opoffering te eisen voor het land. Ik zie het nog wel gebeuren dat de staat beslist welk werk cruciaal is voor het functioneren van het land en welk niet, en dat ze iedere niet zieke burger verplichten daar aan het werk te gaan.
pi_191642689
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het aller-veiligste is thuisblijven, geen boodschappen doen, en niemand binnen laten.
Maar vanaf wanneer zou jij dat doen? Toch niet nu al?
  zondag 23 februari 2020 @ 11:16:45 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191642698
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:14 schreef dodoria het volgende:

[..]

Qua het laten draaien van de maatschappij heb je gelijk natuurlijk. Dat wordt lastig als 20% van de bevolking te ziek (of te dood) is om te werken. Maar China heeft in deze wel het culturele voordeel dat het welzijn van een individu veel minder belangrijk wordt geacht dan het welzijn van het geheel. Het is daar historisch meer geaccepteerd voor de staat om opoffering te eisen voor het land. Ik zie het nog wel gebeuren dat de staat beslist welk werk cruciaal is voor het functioneren van het land en welk niet, en dat ze iedere niet zieke burger verplichten daar aan het werk te gaan.
nee zo extreem is het niet
pi_191642702
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:10 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Gaat lastig als je deur dichtgelast is! :D
Degene die de lockdown overleefd hebben dan :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191642707
quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:11 schreef SeLang het volgende:
Rond de verwachte piek trek ik mij voor 4 maanden terug in een tentje in de Rocky Mountains, is het plan.
Als er dan tenminste nog gevlogen mag worden.... :{
Mij krijg je voorlopig geen vliegtuig meer in, misschien met de boot gaan? Een mooie cruise of zo?
pi_191642716
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:15 schreef dodoria het volgende:

[..]

Maar vanaf wanneer zou jij dat doen? Toch niet nu al?
Dat kan ik heel moeilijk inschatten. Ik weet ook niet of er in Nederland al mensen ziek zijn. RIVM neemt geen maatregelen, en de GGD doet ook zomaar wat.

Ik werk zelf met bejaarden. Dus ik kan ook niet thuiswerken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 23 februari 2020 @ 11:18:45 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191642723
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:12 schreef moz het volgende:

[..]

Ja ik ben er bang voor.

Ik knijp hem dus persoonlijk wel een beetje. Ik ben hartpatient en kan er niet iets bijkrijgen. Gewone burger zal zich geen zorgen maken en die shit met wintersport lekker mee naar huis brengen. Dan ben ik dus mooi fucked
NL heeft ook vliegtuigen vol met mensen binnen gelaten vanuit China zonder controle dus dat er hier nog geen geval is heeft meer met geluk dan met wijsheid te maken.
pi_191642724
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:12 schreef moz het volgende:

[..]

Ja ik ben er bang voor.

Ja dat snap ik! Doe jij iets om het te vermijden?
pi_191642732
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:07 schreef dodoria het volgende:
Ik ben werkzaam in een proces dat niet stil mag vallen, ik ben benieuwd of ik dan ontheffing krijg o.i.d bij een lockdown.
pi_191642738
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

NL heeft ook vliegtuigen vol met mensen binnen gelaten vanuit China zonder controle dus dat er hier nog geen geval is heeft meer met geluk dan met wijsheid te maken.
Niemand weet of er al gevallen zijn in Nederland...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')