abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 februari 2020 @ 20:57:49 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_191635855
Ik lees nu dat je hebt geprobeerd bij Diessen een afspraak te plannen in februari _O- da's inderdaad scheer onmogelijk deze tijd van het jaar, de asml bonussen worden deze maand uitgekeerd he :')
disclaimer
pi_191636037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 03:34 schreef Kyran het volgende:

Stap 1: Nieuwe indeling verzinnen
Na uren, dagen, weken in allerlei tekenprogramma's te hebben gekloot zijn wij tot de volgende indeling gekomen.
Wat voor tekenprogramma's hebben jullie zoal gebruikt? En zijn die een beetje gebruiksvriendelijk?

Wij moeten ook een nieuwe keuken. We wonen ook sinds 2016 in ons huis en de keuken dateert van eind jaren negentig. We kijken wel een beetje op tegen alle rompslomp.

Wel gave keuken zo!
pi_191636457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Thanks! *O*

Wij spoelen eigenlijk bijna nooit echt af en die paar keer dat je het wel doet is te overzien. Om de vaatwasser aan de kant van de kraan te zetten moet je 1) een hoekkast opofferen 2) tegen a-symetrisch gepositioneerde kasten aankijken en dat kunnen onze OCD-hersenen niet aan _O-

Wij ruimen de vaatwasser na het avondeten in en meestal tijdens het koken weer uit. In de huidige situatie loop je elkaar dan gigantisch in de weg. In de nieuwe situatie kan iemand de vaatwasser makkelijk uitruimen, zonder dat diegene in de weg staat van diegene die kookt *O*

Dit soort vragen zijn trouwens wel fijn. Kan natuurlijk best zijn dat wij iets over het hoofd zien, maar dit was inderdaad een weloverwogen keuze.

Wat betreft Bosch/Siemens/Neff. Ze zijn inderdaad min of meer gelijk. Vooral Siemens en Bosch zijn bijna identiek. Neff wil vooral bij de ovens nog wel een klein beetje afwijken. De Slide & Hide deuren zijn bijvoorbeeld alleen bij Neff te krijgen. Bij de Bosch vaatwasser zit er vaker al standaard een besteklade bij, terwijl je die bij de Siemens er nog apart bij moet kopen. Siemens heeft bij meerdere versies Home Connect, luxe verlichting etc. Terwijl Neff en Bosch dat vooral hebben bij de echte high-end series.

Ik kwam zelf bij Bosch uit omdat de Carbon Black versie van de oven gewoon echt heel mooi is. Aangezien het qua techniek allemaal min of meer hetzelfde is kunnen wij dus gaan voor wat wij ook echt mooi vinden. Neff is misschien leuker/handiger met Slide & Hide, maar ik vind van die drie merken de oven van Neff wel het minst mooie in combinatie met wat wij verder willen qua kleuren.
Mijn OCD dacht ook gelijk aan een a-symmetrische kraan en/of kasten en hoe je dat dan weer op zou moeten lossen. :D Maar fijn dat jullie er al over nagedacht hadden. Het kan net zo'n lullig dingetje zijn, zo eentje waar je niet achteraf tegenaan wil lopen. Handig dat nu één persoon kan koken zonder last te hebben van de ander die opruimt. ^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 01:40:15 #29
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191640544
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:54 schreef SQ het volgende:
Geen idee waarom, maar het voelt wel aan de prijs. Deze keuken is bijna net zo duur als de onze, en wij hebben daar nog een extra vaatwasser en een extra oven bij. En meer kastruimte.

Onze keuken is overigens van Leicht via een kleine dealer in zuidoost Brabant.

Ik vind het ontwerp wel tof en ook goed gebruik makend van de ruimte.
Heb je overwogen om een spatrand in hetzelfde houtpatroon te nemen om de lijn wat meer door te trekken?
Ik zou overigens niet voor weer iets compleet anders gaan. Dan nog eerder gewoon goed afwasbare verf, de betere merken hebben dat (wij hebben op de badkamer 2 muren gewoon geschilderd ipv betegeld en dat gaat echt prima).
Leicht zit wel in zelfde categorie qua prijs als ik het goed heb, maar had daar nog niet serieus naar gekeken. Ook maar eens doen. Mag ik vragen waar jullie geweest zijn? Erbee of Deeze? Dat zijn de enige twee Leicht dealers daar in de buurt volgens Leicht zelf :P

Heb offerte ook even neergelegd bij een andere keukenzaak. Ben benieuwd waar zij mee gaan komen. Is het meteen iets duidelijker of het een goede prijs is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
Ik lees nu dat je hebt geprobeerd bij Diessen een afspraak te plannen in februari _O- da's inderdaad scheer onmogelijk deze tijd van het jaar, de asml bonussen worden deze maand uitgekeerd he :')
Ja, wist ik veel _O-

Heb serieus pas een afspraak ergens eind april. Geen idee of wij daar op gaan wachten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:03 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Wat voor tekenprogramma's hebben jullie zoal gebruikt? En zijn die een beetje gebruiksvriendelijk?

Wij moeten ook een nieuwe keuken. We wonen ook sinds 2016 in ons huis en de keuken dateert van eind jaren negentig. We kijken wel een beetje op tegen alle rompslomp.

Wel gave keuken zo!
Ik heb vooral het online tooltje van Tieleman Keukens gebruikt. Werkt best makkelijk en je kan er redelijk veel mee. Leuk om mee te puzzelen en verschillende dingen uit te proberen.

En tsja ...rompslomp wordt het sowieso wel. Bij ons komt er ook meteen veel meer bij kijken. Leidingwerk moet worden aangepast (water en afvoer), meterkast moet worden vervangen en er moet een perilex aansluiting komen in de keuken. Waarschijnlijk zijn de muren achter de huidige kastjes niet echt netjes afgewerkt, dus het kan best zijn dat daar nog wat stucwerk bij gaat komen. Nu hebben wij ook een koof die straks verwijderd gaat worden, dus plafond en muren moeten ook opnieuw geschilderd worden. We zijn straks makkelijk een paar duizend extra kwijt voor al dit soort randzaken. Daar komt dan nog de keuken bij .... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Evenstar op 23-02-2020 02:38:56 ]
  zondag 23 februari 2020 @ 07:29:51 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_191641106
Wij zijn inderdaad bij Deeze geweest ;)

Was overigens niet héél bewust, maar ik ken iemand die daar werkt, en zo rolden we er in ;)
disclaimer
pi_191641243
Als het om zulke bedragen gaat loont het zich misschien wel om over de grens te kijkem
pi_191644852
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eens, staan ook nog twee zaken op ons lijstje waar ze alles zelf en/of op maat maken.

Eerste is van Diessen in Veldhoven. Heb hele goede verhalen gehoord/gelezen over ze. Hebben een eigen fabriek waar ze alles op maat kunnen maken. Weet niet hoe het zit met hun houtfineer fronten en hoe ze die vervaardigen, maar ga dat zeker even vragen. Helaas pas in april een afspraak met ze kunnen plannen, want ze zitten belachelijk vol.

Tweede is HJ Interieurs op aanraden van @:Legwieh. Die kastenwand in de keuken van @:Legwieh is echt prachtig, dus wilenl zeker wel een keer in gesprek met HJ Interieurs om te kijken of het binnen ons budget mogelijk is om zoiets te laten maken. Ze zijn echter niet heel goed in communicatie volgens mij. Heb een paar dagen geleden een e-mail gestuurd, maar nog geen reactie, dus moet ze maar een keer bellen.
[..]

[..]

Dit is ook hoe wij er in staan. Iets meer betalen voor een kleine familiezaak vinden wij geen probleem. Meestal krijg je dat ook wel weer terug in een stuk betere en persoonlijkere service.
[..]

[..]

Hebben bij Tieleman gekeken. Was eerste keukenzaak waar wij langs zijn gegaan. Nog niet met ze aan tafel gezeten. Als ik het goed begrijp zijn zij wel relatief duur, maar leveren wel hele goede service. Bedankt voor je overige tips ook!
[..]

Dit is nog best lastig, want wij willen een Bora en/of Gutmann kookplaat. De Siemens/Bosch kookplaten hebben gewoon niet de stats waar wij naar op zoek zijn. Verder hebben wij alleen een koel-vriescombinatie, een combi-stoomoven en een vaatwasser. Ik zat al te denken om een simpel goedkoop product bij te nemen en deze door te verkopen, zodat wij alsnog de vijf jaar garantie krijgen _O-
[..]

[..]

Leuk dat je bij HJ gaat kijken, ik ben er afgelopen week toevallig nog geweest omdat mijn moeder ook toe is aan een nieuwe keuken. Ik denk dat bellen inderdaad makkelijker gaat. Jan is meer van het timmeren dan van het mailen denk ik ;-)

Van Diessen in veldhoven is zeker goed, ik vind Van Diessen een beetje een Tieleman Light, minstens net zo goede service en kwaliteit, iets minder poeha en iets betere (lees goedkopere prijs)

Wil niet zeggen dat Tielemans niet goed is, maar ik kreeg destijds daar wel het gevoel dat je met een keuken van 25k niet echt meetelt.

HJ Interieurs is goedkoper dan de grote merken denk ik eerlijk gezegd. Groot voordeel daar is is dat alles maatwerk is dus een kastje van 60cm is net zo duur als 1 van 58,2 hij moet ze toch op maat zagen.

HJ Adviseert wel vaak Bosch/Siemens, omdat hij dat veel levert krijgt hij daar veel korting op die hij ook weer door kan geven maar hij levert ook prima Bora of alle andere merken hoor. (mijn moeder twijfelt ook tussen Bora en Siemens vandaar)

Ik ben erg benieuwd wat je kiest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 14:47:17 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191645404
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:02 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Leuk dat je bij HJ gaat kijken, ik ben er afgelopen week toevallig nog geweest omdat mijn moeder ook toe is aan een nieuwe keuken. Ik denk dat bellen inderdaad makkelijker gaat. Jan is meer van het timmeren dan van het mailen denk ik ;-)

Van Diessen in veldhoven is zeker goed, ik vind Van Diessen een beetje een Tieleman Light, minstens net zo goede service en kwaliteit, iets minder poeha en iets betere (lees goedkopere prijs)

Wil niet zeggen dat Tielemans niet goed is, maar ik kreeg destijds daar wel het gevoel dat je met een keuken van 25k niet echt meetelt.

HJ Interieurs is goedkoper dan de grote merken denk ik eerlijk gezegd. Groot voordeel daar is is dat alles maatwerk is dus een kastje van 60cm is net zo duur als 1 van 58,2 hij moet ze toch op maat zagen.

HJ Adviseert wel vaak Bosch/Siemens, omdat hij dat veel levert krijgt hij daar veel korting op die hij ook weer door kan geven maar hij levert ook prima Bora of alle andere merken hoor. (mijn moeder twijfelt ook tussen Bora en Siemens vandaar)

Ik ben erg benieuwd wat je kiest.
Dat gevoel had ik ook wel bij Tieleman en al helemaal bij Goergen. Wij vinden beiden service ook heel belangrijk en willen daar best wel iets meer voor betalen, maar het moet ook niet te gek worden.

Nadeel van van Diessen zijn de belachelijk lange wachttijden voordat je uberhaupt een gesprek aan kan gaan. Volgens mij valt levertijd dan wel weer mee. Gelukkig hebben wij wel de luxe dat wij geen deadline hebben, dus kunnen rustig de tijd nemen.

HJ kende ik niet en kan er ook heel weinig over vinden, maar ik vind de keuken die ze bij jou gezet hebben echt prachtig. Dat de prijzen dan ook nog relatief meevallen is natuurlijk mooi meegenomen. Heb jij toevallig ervaring met hun aftersales? Staan ze ook klaar voor je als er iets niet volgens planning gaat? Doen ze ook de montage of moet je dit zelf verzorgen?

Behalve de kookplaat (Bora of Gutmann) komen wij waarschijnlijk toch uit bij Bosch/Siemens, dus dat is verder geen probleem :D Ik ga ze morgen wel even bellen. Hopen dat ze niet van de lange wachttijden hebben als bij van Diessen .

Ik / wij zijn ook wel benieuwd wat wij gaan kiezen _O- Op dit moment staat voor mij in ieder geval Next125 bovenaan. Mooie hoge onderkasten en de mooiste houtfineer fronten die ik tot nu toe heb gezien.

Systemat is een goede tweede. Smoked Oak houtfineer is ook precies mijn smaak en ook zij hebben relatief hoge onderkasten.

Leicht lijkt iets meer nagedacht te hebben over houtfineer fronten (en zelfs houtlook fronten van kunststof). Dat de houtnerven doorlopen is zoveel mooier en rustiger voor het oog. Ik vind de kleuren die ze hebben alleen niet echt mooi. Moet het nog even echt gaan zien in een winkel, maar in de brochure lijkt alles net iets te licht voor mijn smaak.
pi_191645517
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

HJ kende ik niet en kan er ook heel weinig over vinden, maar ik vind de keuken die ze bij jou gezet hebben echt prachtig. Dat de prijzen dan ook nog relatief meevallen is natuurlijk mooi meegenomen. Heb jij toevallig ervaring met hun aftersales? Staan ze ook klaar voor je als er iets niet volgens planning gaat? Doen ze ook de montage of moet je dit zelf verzorgen?

Dat heb ik zeker, in eerste instantie was er een verkeerde oven geleverd (enkel stoom ipv stoom-oven combi) dit was in de communicatie misgegaan. (Dus beide schuld)

Toen heb ik opgezocht welke oven ik wel wilde. Deze hebben zij besteld (enkel meerprijs moest ik bijleggen)

Toen ze hem kwamen wisselen zagen we dat het een ouder type was met kleurverschil in het geborsteld rvs (volledig mijn fout) deze hebben ze toen weer meegenomen een nieuwe (juiste model) besteld en kosteloos wederom gewisseld.

Daarnaast zijn ze een keer langsgekomen om extra ventilatie aaan te brengen in de plint bij de wijnkoelkast deze werd te heet en koelde dus bij hete zomerdagen onvoldoende (ook kosteloos)

Zij doen altijd inclusief montage. Anders kunnen ze kwaliteit niet garanderen, en zij willen t echt goed doen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 15:41:32 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191646523
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:55 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dat heb ik zeker, in eerste instantie was er een verkeerde oven geleverd (enkel stoom ipv stoom-oven combi) dit was in de communicatie misgegaan. (Dus beide schuld)

Toen heb ik opgezocht welke oven ik wel wilde. Deze hebben zij besteld (enkel meerprijs moest ik bijleggen)

Toen ze hem kwamen wisselen zagen we dat het een ouder type was met kleurverschil in het geborsteld rvs (volledig mijn fout) deze hebben ze toen weer meegenomen een nieuwe (juiste model) besteld en kosteloos wederom gewisseld.

Daarnaast zijn ze een keer langsgekomen om extra ventilatie aaan te brengen in de plint bij de wijnkoelkast deze werd te heet en koelde dus bij hete zomerdagen onvoldoende (ook kosteloos)

Zij doen altijd inclusief montage. Anders kunnen ze kwaliteit niet garanderen, en zij willen t echt goed doen.
Dat zijn dingen die je wil zien/horen inderdaad, netjes van ze _O_.
pi_191647102
Leuk, keukens!

Onze huidige keuken komt van Graafschap uit Aalten (8 jaar oud) en de keuken voor ons nieuwbouwhuis hebben we ook weer daar gekocht.
Moet ik er bij vermelden dat we zowel nu als de vorige keer dezelfde verkoper hadden, hebben we een hele goede klik mee en ik herken het afkraken of niet mee willen buigen juist helemaal niet. Ook is ‘onze’ verkoper juist wel heel enthousiast over kookplaat met afzuiging. Wel zijn ze erg pro bosch inderdaad, dat is overduidelijk hun merk en geven ze ook veel korting op.

Bij Scheffer in Zelhem zijn we vorige keer en ook nu geweest, hele mooie keukens hebben ze. Ik vond de verkopers die ik daar ervaren heb alleen wat minder. Niet meedenken, geen initiatief nemen, hadden er gewoon geen wow gevoel bij.

Uiteindelijk kwamen we bij zowel Scheffer als Graafschap uit op (weer) Hacker systemat en hebben we dus weer gekozen voor Graafschap. Mede ook door de vorige ervaring. De keuken is netjes geplaatst en ziet er nog steeds perfect uit. Er was tijdens het plaatsen 1 kitrandje niet goed en daar kwamen ze direct voor terug. Verder was alles netjes en tot in detail uitgevoerd.

Ze doen ook niet aan pushen om nu te tekenen of nog een paar duizend eraf kunnen lullen. En ze nemen de tijd. We hebben denk ik ondertussen al 4 keer 2 uur daar gezeten om details te bespreken of toch nog iets te bekijken. Ook mailtjes met vragen worden snel beantwoord.

Andere zaken in Nederland (buiten DMG) ken ik eigenlijk niet. Wij wonen zelf in de Achterhoek en deze twee keukenzaken zitten beide op 20 minuten afstand.

Succes in ieder geval!

Die herhalende print is inderdaad stom trouwens, is me nog nooit opgevallen maar ik denk dat ik nu nooit meer anders kan zien :')
E.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 februari 2020 @ 16:29:50 #37
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191647729
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:03 schreef .Sparkling. het volgende:
Leuk, keukens!

Onze huidige keuken komt van Graafschap uit Aalten (8 jaar oud) en de keuken voor ons nieuwbouwhuis hebben we ook weer daar gekocht.
Moet ik er bij vermelden dat we zowel nu als de vorige keer dezelfde verkoper hadden, hebben we een hele goede klik mee en ik herken het afkraken of niet mee willen buigen juist helemaal niet. Ook is ‘onze’ verkoper juist wel heel enthousiast over kookplaat met afzuiging. Wel zijn ze erg pro bosch inderdaad, dat is overduidelijk hun merk en geven ze ook veel korting op.

Bij Scheffer in Zelhem zijn we vorige keer en ook nu geweest, hele mooie keukens hebben ze. Ik vond de verkopers die ik daar ervaren heb alleen wat minder. Niet meedenken, geen initiatief nemen, hadden er gewoon geen wow gevoel bij.

Uiteindelijk kwamen we bij zowel Scheffer als Graafschap uit op (weer) Hacker systemat en hebben we dus weer gekozen voor Graafschap. Mede ook door de vorige ervaring. De keuken is netjes geplaatst en ziet er nog steeds perfect uit. Er was tijdens het plaatsen 1 kitrandje niet goed en daar kwamen ze direct voor terug. Verder was alles netjes en tot in detail uitgevoerd.

Ze doen ook niet aan pushen om nu te tekenen of nog een paar duizend eraf kunnen lullen. En ze nemen de tijd. We hebben denk ik ondertussen al 4 keer 2 uur daar gezeten om details te bespreken of toch nog iets te bekijken. Ook mailtjes met vragen worden snel beantwoord.

Andere zaken in Nederland (buiten DMG) ken ik eigenlijk niet. Wij wonen zelf in de Achterhoek en deze twee keukenzaken zitten beide op 20 minuten afstand.

Succes in ieder geval!

Die herhalende print is inderdaad stom trouwens, is me nog nooit opgevallen maar ik denk dat ik nu nooit meer anders kan zien :')
Fijn om zulke ervaringen te lezen _O_

Op zich was ons gesprek bij de Graafschap ook prima hoor. Ik kan gewoon een beetje slecht tegen gepush richting een merk. Als ik aangeef dat ik Bora wil en ook uitleg waarom ik die beter vind dan de Bosch/Siemens dan hoort een verkoper daar gewoon in mee te gaan. Er waren gewoon momenten waarop er van die kleine sneertjes werden gegeven richting andere merken en/of keuzes die wij maakten.

Een ander puntje van kritiek was dat wij duidelijk aangaven dat wij een Systemat keuken wilden. Uiteindelijk is hij aan de slag gegaan met Schröder, omdat houtfineer van Systemat te duur zou zijn. Dit was ook ons eerste gesprek bij een verkoper, dus heb toen zelf ook niet goed gereageerd door hem even te corrigeren en toch voor Systemat te laten gaan. Ondertussen zijn wij bijna twee weken later en hebben wij nog steeds geen offerte. Ook niet heel netjes.

Maar goed, ik schrijf ze zeker niet af, verder was het allemaal heel vriendelijk en gemoedelijk. Ik wacht offerte af en dan kijken wij wel verder.
pi_191648339
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Fijn om zulke ervaringen te lezen _O_

Op zich was ons gesprek bij de Graafschap ook prima hoor. Ik kan gewoon een beetje slecht tegen gepush richting een merk. Als ik aangeef dat ik Bora wil en ook uitleg waarom ik die beter vind dan de Bosch/Siemens dan hoort een verkoper daar gewoon in mee te gaan. Er waren gewoon momenten waarop er van die kleine sneertjes werden gegeven richting andere merken en/of keuzes die wij maakten.

Een ander puntje van kritiek was dat wij duidelijk aangaven dat wij een Systemat keuken wilden. Uiteindelijk is hij aan de slag gegaan met Schröder, omdat houtfineer van Systemat te duur zou zijn. Dit was ook ons eerste gesprek bij een verkoper, dus heb toen zelf ook niet goed gereageerd door hem even te corrigeren en toch voor Systemat te laten gaan. Ondertussen zijn wij bijna twee weken later en hebben wij nog steeds geen offerte. Ook niet heel netjes.

Maar goed, ik schrijf ze zeker niet af, verder was het allemaal heel vriendelijk en gemoedelijk. Ik wacht offerte af en dan kijken wij wel verder.
Nee inderdaad, niet netjes! Wij hoorden van onze verkoper dat ze het momenteel ontzettend druk hebben maar het zou wel sieren dat even te laten weten aan jullie. Systemat heeft wel prachtige keukens vind ik, blijven dus ook heel mooi vooralsnog.
E.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 februari 2020 @ 11:56:58 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191660737
Offerte van de Graafschap is eindelijk binnen *O*

Verschillen met Verdonk offerte:

• Werkblad is van graniet (Nero Assoluto gebrand & geborsteld, 2cm dik en 2cm verstek opgedikt).
• Spatrand is 20cm i.p.v. de 40cm bij de Next125 offerte.
• Kastenwand heeft geen extra opzetkasten, dus alleen 221cm hoge kast.
• Korpushoogte 78cm i.p.v. 87.5cm van Next125
• Alles is met grepen
• Nis loopt niet helemaal door tot de achtermuur



Dat metalen rekje gaat er trouwens niet komen, maakt het meteen weer te druk. Waarschijnlijk hangen wij gewoon een leuke grote foto op daar.

Next125 vs Schröder offerte (met afgeronde getallen)
Kasten ¤14000 vs ¤10000
Werkblad ¤4600 vs ¤2500
Apparatuur: ¤8500 vs ¤8500
Montage: ¤1500 vs ¤1750
Korting ¤2600 vs ¤0

Totaal: ¤26000 vs. ¤22750

Apparatuur en montage prijzen zijn praktisch gelijk. Werkblad is een flink stuk goedkoper (scheelt ruim ¤2000). Zij geven aan dat dit komt omdat ze rechtstreeks bij de fabrikant in Italië bestellen, zonder tussenkomst van een andere partij. Prijsverschil zit verder vooral in de kasten. Next125 is een flink stuk duurder, maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Voordelen Next125 offerte: Korpushoogte van 87.5cm vs 78cm, kastenwand van 251cm hoog i.p.v. 221cm, nis loopt dieper door naar achteren, houtfineer van Next125 is echt veel mooier dan van Schröder.

Voordelen Schröder offerte: Goedkoper en mooier werkblad voor een hele mooie prijs.

Verschil in prijs is best flink, maar ik denk dat wij wel bereid zijn om toch richting de Next125 te gaan. Wij hebben in ieder geval nu ook gevraagd om een Systemat offerte in dezelfde opstelling als de Next125. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Edit: Helaas kon de Graafschap weer niet laten om richting Bosch te pushen. Ik had heel duidelijk gevraagd om een offerte met Bora X Pure (PUXU). De offerte is alsnog gemaakt met de nieuwe Bosch en dit wordt nog een keer extra benadrukt in de e-mail. De PUXU is ergens onderaan de offerte genoemd tegen een meerprijs en de volgende mededeling: DAARNAAST BESCHIKT U ENKEL OVER DE FABRIEKSGARANTIE VAN BORA. DIT DIENT U HIERBIJ ZELF TE VERZORGEN Ook gewoon in bold en capitals :')

Ik snap gewoon niet dat ze dit doen. Prima als je één keer of zelfs twee keer laat vallen dat je liever Bosch verkoopt en dat dit volgens jou veel beter is. Maar waarom moet je iedere, maar dan ook echt iedere gelegenheid aanpakken om je klant te "schofferen" omdat die een andere keus maakt?

[ Bericht 13% gewijzigd door Evenstar op 24-02-2020 12:05:01 ]
pi_191660970
Voor mijn gevoel moet je op je kasten en werkblad nog extra korting kunnen krijgen terugdenkend aan onze eerste keuken (next125 en granieten blad).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 24 februari 2020 @ 12:19:12 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_191661108
ik heb dat ooit juist andersom gehad met een Boretti fornuis.
Daar zeiden ze tegen ons: wij willen best die Boretti voor jullie bestellen, maar bij ons is ie 1000 euro duurder dan online én we kunnen er geen service op geven, dus je kunt m beter ergens anders kopen _O-

Dat vonden we zo eerlijk dat we 'm alsnog bij die keukenboer besteld hebben ;)
disclaimer
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 februari 2020 @ 12:23:11 #42
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191661180
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:19 schreef SQ het volgende:
ik heb dat ooit juist andersom gehad met een Boretti fornuis.
Daar zeiden ze tegen ons: wij willen best die Boretti voor jullie bestellen, maar bij ons is ie 1000 euro duurder dan online én we kunnen er geen service op geven, dus je kunt m beter ergens anders kopen _O-

Dat vonden we zo eerlijk dat we 'm alsnog bij die keukenboer besteld hebben ;)
Dat werkt ook tien keer beter _O_ Nu voel ik mij bijna schuldig dat ik een Bora wil. Kan niet de bedoeling zijn.

Al zijn wij nu ook wel gecharmeerd van de Gutmann Nivel die een klein beetje duurder is dan de Bora X Pure, maar wel een paar mooi voordelen heeft. Choices choices!

@Legwieh Afspraak bij H&J is gepland, ben benieuwd :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Evenstar op 24-02-2020 12:58:48 ]
pi_191662085
Tof ontwerp! Zijn jullie allebei rechtshandig? Het hoekje van het koffieapparaat ziet er ongemakkelijk uit als je met links een kopje wil pakken :+.

quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:15 schreef fathank het volgende:
Veel keukenboeren plaatsen alleen de keuken maar sluiten de boel niet aan. Waterleidingen verleggen, electrawerk etc doen de meesten ook niet.
Ik heb mijn huidige keuken laten plaatsen door een mannetje van de keukenboer, maar ik zou de volgende keer liever zelf een lokale ondernemer inhuren (die ook het voorwerk zoals verplaatsen van leidingen en aansluitingen doet). Deze monteur vond dat hij te weinig betaald kreeg, en deed alles slordig/haastig; blad is min of meer waterpas, maar het belletje precies aan de andere kant dan de vensterbank (ook waterpas) waardoor er een cm hoogteverschil ontstaat. Niet strak tegen de vensterbank maar 0-2 cm er vanaf etc. En hij probeerde alles op te lossen met een dikke kwak slordig aangebrachte kit. Voordeel van montage door keukenzaak; monteur had het blad verkeerd gezaagd (er moest een hoekje uit, en hij had de lange/korte hoek verwisseld), en toen kregen we gratis een nieuw blad van de keukenzaak omdat dit onder hun verantwoording viel. Volgende keer betaal ik liever iets meer voor een ondernemer die eer uit zijn werk wil halen, en zelf een eerlijke prijs heeft bepaald voor zijn werk.
pi_191662375
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat werkt ook tien keer beter _O_ Nu voel ik mij bijna schuldig dat ik een Bora wil. Kan niet de bedoeling zijn.

Al zijn wij nu ook wel gecharmeerd van de Gutmann Nivel die een klein beetje duurder is dan de Bora X Pure, maar wel een paar mooi voordelen heeft. Choices choices!

@:Legwieh Afspraak bij H&J is gepland, ben benieuwd :P
Wanneer ga je?

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik vond het echt heel anders dan alle andere bedrijven.

Niks commercieel als je iets wil weten over een apparaat dan moet hij ook zoeken in t boekje maar wel echt vakwerk en top service.

Keep me updated.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 februari 2020 @ 13:43:01 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191662578
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wanneer ga je?

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik vond het echt heel anders dan alle andere bedrijven.

Niks commercieel als je iets wil weten over een apparaat dan moet hij ook zoeken in t boekje maar wel echt vakwerk en top service.

Keep me updated.
Over twee weken :)

Ben ook erg benieuwd wat er mogelijk is, in welke kleuren etc :)

Doet hij trouwens alleen montage of ook meerwerk? Kan het hem natuurlijk ook vragen tijdens het gesprek, maar ben te benieuwd _O-

@Chicolade Ik ben linkshandig en de koffiedrinker _O-, dus niet 100% handig, maar het kan gewoon niet anders. Overleef het wel :D

Ben ook heel benieuwd hoe wij het straks moeten / gaan aanpakken met montage en meerwerk. Moet aardig wat gebeuren. Er gaat een koof weg, dus plafond van hele eetkamer moet gewit worden. De muur waar de kookplaat komt heeft nu structuurverf en daar willen wij eigenlijk van af. Muur achter kraan heeft waarschijnlijk wel wat stucwerk nodig, omdat er nu gewoon kasten tegenaan staan hebben wij geen idee wat daar achter zit. Waterleiding en afvoer moet aangepast worden. Meterkast moet vervangen worden en er moet een perilex aansluiting komen in de keuken. Zal fijn zijn om dit alles bij 1 zaak te leggen, maar kans dat dat gaat lukken is zeer klein :(

[ Bericht 32% gewijzigd door Evenstar op 24-02-2020 13:56:24 ]
pi_191665043
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Over twee weken :)

Ben ook erg benieuwd wat er mogelijk is, in welke kleuren etc :)

Doet hij trouwens alleen montage of ook meerwerk? Kan het hem natuurlijk ook vragen tijdens het gesprek, maar ben te benieuwd _O-

@:Chicolade Ik ben linkshandig en de koffiedrinker _O-, dus niet 100% handig, maar het kan gewoon niet anders. Overleef het wel :D

Ben ook heel benieuwd hoe wij het straks moeten / gaan aanpakken met montage en meerwerk. Moet aardig wat gebeuren. Er gaat een koof weg, dus plafond van hele eetkamer moet gewit worden. De muur waar de kookplaat komt heeft nu structuurverf en daar willen wij eigenlijk van af. Muur achter kraan heeft waarschijnlijk wel wat stucwerk nodig, omdat er nu gewoon kasten tegenaan staan hebben wij geen idee wat daar achter zit. Waterleiding en afvoer moet aangepast worden. Meterkast moet vervangen worden en er moet een perilex aansluiting komen in de keuken. Zal fijn zijn om dit alles bij 1 zaak te leggen, maar kans dat dat gaat lukken is zeer klein :(
Echt meerwerk doen ze volgens mij niet. Officieel mogen ze ook geen water en gasleidingen aansluiten maar ze maken wel een leidingen plan dus gewoon een lokale installateur laten maken zou ik zeggen.

Keep me updated ;-)
pi_191665870
Oh boy, wat een bedragen. Ik heb nog steeds het idee dat je voor zulke prijzen een kleine woning in Zeeland of Friesland kunt kopen. :+

Maar wat ik wou zeggen: ik heb zelf zo'n soort nis als jullie krijgen en vind die zo fijn, vooral voor apparaten. Zorg als het even kan dat je er genoeg stopcontacten hebt zitten als je er ook apparaten kwijt wilt.

En ik vind Fenix heel mooi voor frontjes. Je hebt ook Fenix voor bladen en daar ben ikzelf niet helemaal van overtuigd, maar frontjes zijn natuurlijk veel minder krasgevoelig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 februari 2020 @ 17:01:30 #48
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191666016
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
Oh boy, wat een bedragen. Ik heb nog steeds het idee dat je voor zulke prijzen een kleine woning in Zeeland of Friesland kunt kopen. :+
Omdat niemand daar wil wonen :o

quote:
Maar wat ik wou zeggen: ik heb zelf zo'n soort nis als jullie krijgen en vind die zo fijn, vooral voor apparaten. Zorg als het even kan dat je er genoeg stopcontacten hebt zitten als je er ook apparaten kwijt wilt.
:Y gaan wij ook doen. Komt sowieso een Jura D4 (ruil mijn Nespresso gemak toch maar in voor een echte).

quote:
En ik vind Fenix heel mooi voor frontjes. Je hebt ook Fenix voor bladen en daar ben ikzelf niet helemaal van overtuigd, maar frontjes zijn natuurlijk veel minder krasgevoelig.
Hele slechte dingen gelezen over Fenix werkbladen ja, maar volgens mijn zijn meeste ervaringen die je online kan vinden terug te herleiden naar 2 of 3 gevallen. Ik vind het er in ieder geval erg mooi uitzien. Het is nog relatief nieuw spul volgens mij, dus wel jammer dat je niemand hebt die er al 15 jaar ervaring mee heeft. Geen idee hoe het er straks uitziet.
pi_191666230
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Omdat niemand daar wil wonen :o
[..]

:Y gaan wij ook doen. Komt sowieso een Jura D4 (ruil mijn Nespresso gemak toch maar in voor een echte).
[..]

Hele slechte dingen gelezen over Fenix werkbladen ja, maar volgens mijn zijn meeste ervaringen die je online kan vinden terug te herleiden naar 2 of 3 gevallen. Ik vind het er in ieder geval erg mooi uitzien. Het is nog relatief nieuw spul volgens mij, dus wel jammer dat je niemand hebt die er al 15 jaar ervaring mee heeft. Geen idee hoe het er straks uitziet.
Ik heb Fenix getest in de winkel door m'n nagel erin te drukken. :D Die kras kreeg ik er al niet eens uit.

Ik ben zelf nog aan het broeden op de beste oplossing voor een werkblad. We zijn nu voor goedkoop gegaan zodat we er even over na konden denken, dus er zit laminaat in. Doordat het een effen blad is, zie je er al gauw krasjes in komen. Ik vond het blad van composiet in ons vorige huis behoorlijk ideaal, alleen vind ik ons huidige werkblad (ondanks dat het retegoedkoop is) veel mooier.

Dilemma's, dilemma's. Voorlopig blijft bij ons laminaat erin zitten.



Als we nou eindelijk eens de keukenplinten monteren dan kan ik een foto maken van een keuken die af is. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 februari 2020 @ 17:34:59 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191666566
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 17:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb Fenix getest in de winkel door m'n nagel erin te drukken. :D Die kras kreeg ik er al niet eens uit.

Ik ben zelf nog aan het broeden op de beste oplossing voor een werkblad. We zijn nu voor goedkoop gegaan zodat we er even over na konden denken, dus er zit laminaat in. Doordat het een effen blad is, zie je er al gauw krasjes in komen. Ik vond het blad van composiet in ons vorige huis behoorlijk ideaal, alleen vind ik ons huidige werkblad (ondanks dat het retegoedkoop is) veel mooier.

Dilemma's, dilemma's. Voorlopig blijft bij ons laminaat erin zitten.

[ afbeelding ]

Als we nou eindelijk eens de keukenplinten monteren dan kan ik een foto maken van een keuken die af is. :+
Mooie keuken *O* Strak en overzichtelijk _O_ (ondanks de beruchte plinten doen we later wel probleem _O-) en ook nog eens lekker veel licht van buiten. Hebben wij hier ook gelukkig, dus vandaar dat we wel voor een redelijk donkere keuken durven te gaan.

Hoe is je ervaring met de Fenix kasten? Wij hebben een kleine van 3+ in huis die er vast wel een paar keer tegenaan gaat stoten en willen dan ook niet meteen van die lelijke grijze/witte strepen in de kasten zien. Twijfelen dus zeker nog wel wat we moeten doen.

Qua blad vind ik zelf graniet echt heel mooi en de prijs waarvoor de Graafschap deze wil leveren is helemaal dikke prima. Normaal krijg je nauwelijks een kunststof werkblad voor zo'n prijs :X

Wij hebben nu kunststof en het is eigenlijk best wel makkelijk spul. Niet kapot te krijgen. Ik gebruik het soms zelfs als snijplank en je moet echt je best doen om er krassen in te krijgen. Het voelt alleen ongelovelijk goedkoop aan.

Je ervaring met composiet was dus wel goed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')