Nieuwe of het totaal van Japan?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook intussen al 30 gevallen in Tokyo. Dat is niet best. Nu net weer een zorgverlener die in een bejaardentehuis werkt... Daar gaan de oudjes
totaal van Tokyo. Japan staat op 100+ ofzo alquote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nieuwe of het totaal van Japan?
Hoe dan ook; altijd kut om een virus in je mobiel te hebben!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Vol met Samsung onderdelen die gemaakt worden in de bekende Foxconn fabriekjes. In China.
https://www.shine.cn/biz/economy/2002202403/quote:Manufacturers ramp up deliveries of coronavirus treatment drug
Multinational and local drugmakers are speeding up manufacturing and supply of chloroquine phosphate after the anti-malarial drug was included in the latest version of treatment guidelines for novel coronavirus pneumonia by the National Health Commission.
Chongqing Southwest No.2 Pharmaceutical Factory Co completed production of the first batch of 140,000 chloroquine phosphate tablets on Tuesday, which will go through quality assurance and assessment.
Damn...quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:12 schreef Richestorags het volgende:
Iran tien nieuwe cases, Italië verdubbeld van 19 naar 38 in één d dag. Gaat lekker zo.
Oh ja, die hadden we ook nog😛quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt nog mee dat ze het niet vergelijken met van een keukentrapje vallen.
Ow beter!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:25 schreef Xenorium het volgende:
[..]
https://www.shine.cn/biz/economy/2002202403/
Het probleem is volgens mij vooral dat men pas gaat zoeken en testen als het te laat is. En dan vind je dus opeens meerdere gevallen tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:31 schreef Richestorags het volgende:
Zou het mogelijk kunnen zijn dat er een gemuteerde, besmettelijkere variant is?
We zien in landen waar het virus wel was maar het redelijk stabiel was (Zuid-Korea, Italië) ineens een gigantische toename en in landen als Iran en Libanon vanuit het niets ineens een grote verspreiding. Ook Amerika best een forse toename na lang stabiel te zijn geweest.
Virologie is totaal niet mijn vakgebied, dus wellicht mis ik wat, maar ik vind het best vreemd
Of wordt er simpelweg meer getest en verklaart dat het?
Ja, oorspronkelijk Nederlands, las ik twee weken terug al. Maar ze zijn overgenomen door een groter bedrijf, toch?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Huh, is BNO news Nederlands?
BNO News traces its roots back to May 2007, when Michael van Poppel launched a Twitter account to provide real-time news updates
Hoe dan ook, waar zijn ze?
Ah, dat verklaard. Nouja, sterkte i.i.g. Komt vast wel goed, maar ik begrijp je zorg denk ik wel.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jep. Daarom besloot ik al vroeg voorraden in te slaan toen ik doorkreeg dat er iets niet klopte. Ik kan het me simpelweg niet veroorloven dit virus op te lopen.
Ik zou sowieso ook de noord-Afrikaanse landen in de gaten houden; maar 1 geval in Afrika kan nooit kloppen en er komen nog steeds ladingen mensen in lekkende bootjes deze kant op.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:40 schreef Jiyar86 het volgende:
Hmm ik zal vertellen hoe ik er over denk of wat er onmiddelijk gedaan moet worden.
Landen zoals Irak, Syrie, Afghanistan en Pakistan die niet de juiste middelen hebben om het verspreiden te stoppen hebben nu onmiddelijk hulp nodig om verepreiding te voorkomen. Want als het daar zich verspreid dan ben ik bang dat het nog moeilijker gaat worden om verspreiding in europa te voorkomen.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:03 schreef Markesh het volgende:
Ik wordt echt gek van die lui die het met "een griepje" vergelijkentwitter:JasonPJG twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 11:03:52@:BlessRadany @:darkAng85023804 @:BNODesk I know. How could I possibly compare this to flu that’s only killed tens of millions of people over the past 100 years and yet the world keeps turning. reageer retweet
Het heeft geen zin inderdaad. Mensen begrijpen het niet. (Niet iedereen, althans).quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het heeft geen zin. Mensen willen niet begrijpen dat een gemiddeld ziekenhuis in het westen maar 100 vrije bedden heeft, max. Al was het gewoon nog een griep dan zou het alsnog een verdubbeling zijn van het aantal cases en het aantal doden.
Die ook inderdaad. We zijn nu meer bezig om verspreiding hier in europa te voorkomen. Maar als je straks 4,5 of meerdere landen hebt vol met besmettingen dan gaat het nog moeilijker worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zou sowieso ook de noord-Afrikaanse landen in de gaten houden; maar 1 geval in Afrika kan nooit kloppen en er komen nog steeds ladingen mensen in lekkende bootjes deze kant op.
En stel dat in sommige gevallen de incubatietijd inderdaad 27 dagen zou kunnen zijn, dan kan het nog leuk worden.
Inderdaad, en met die bootjes kan de besmetting ook razendsnel gaan; iedereen zit hutje mutje op elkaar en dan komen ze vaak eerst in volle, drukke kampen terecht om vervolgens als het goed is naar een AZC te gaan waar ze ook met velen in 1 gebouw zitten en van waaruit ze ook overal naar toe kunnen gaan als ze willen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:46 schreef Jiyar86 het volgende:
[..]
Die ook inderdaad. We zijn nu meer bezig om verspreiding hier in europa te voorkomen. Maar als je straks 4,5 of meerdere landen hebt vol met besmettingen dan gaat het nog moeilijker worden.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:06 schreef SeLang het volgende:
Dit is misschien wel iets. IKEA style grafkist
heel naar/vervelend voor nabestaanden van de personen die overlijden uiteraard, maar globaal gezien helemaal geen vervelend iets (zorg voor ouderen is duur en kost de samenleving veel manuren, ruimte en geld)quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook intussen al 30 gevallen in totaal in Tokyo. Dat is niet best. Nu net weer een zorgverlener die in een bejaardentehuis werkt... Daar gaan de oudjes
Het is al niet meer te stoppen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:40 schreef Jiyar86 het volgende:
Hmm ik zal vertellen hoe ik er over denk of wat er onmiddelijk gedaan moet worden.
Landen zoals Irak, Syrie, Afghanistan en Pakistan die niet de juiste middelen hebben om het verspreiden te stoppen hebben nu onmiddelijk hulp nodig om verepreiding te voorkomen. Want als het daar zich verspreid dan ben ik bang dat het nog moeilijker gaat worden om verspreiding in europa te voorkomen.
Jaja, jij staat zeker te springen dat al die villa's straks vrijkomen waar nu die oudjes in wonen. Kan iedereen lekker doorstromen en worden de simpele huizen weer goedkoper..quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
heel naar/vervelend voor nabestaanden van de personen die overlijden uiteraard, maar globaal gezien helemaal geen vervelend iets (zorg voor ouderen is duur en kost de samenleving veel manuren, ruimte en geld)
Nogal kortzichtig gedacht. De kosten van stilgevallen productie, globale angst etc. zijn groter dan van de tientallen miljoenen bejaarden die omvallen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:59 schreef mschol het volgende:
[..]
heel naar/vervelend voor nabestaanden van de personen die overlijden uiteraard, maar globaal gezien helemaal geen vervelend iets (zorg voor ouderen is duur en kost de samenleving veel manuren, ruimte en geld)
En het zijn ook niet alleen maar de oudjes die omvallen. Wel vooral, maar niet alleen maar.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nogal kortzichtig gedacht. De kosten van stilgevallen productie, globale angst etc. zijn groter dan van de tientallen miljoenen bejaarden die omvallen.
Dat ook nog eens ja. Elke persoon tussen de 0 en 50 die eraan overlijdt kost de economie ook nog eens geld. Permanent.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:02 schreef ToT het volgende:
[..]
En het zijn ook niet alleen maar de oudjes die omvallen. Wel vooral, maar niet alleen maar.
Daarnaast loop je misschien levenslange schade aan je longen op door die infectie. (En met een nieuwe infectie is de kans dat je sterft ook weer een stuk hoger.)
daar heb ik het ook niet over, ik had het specifiek over de oudjes.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nogal kortzichtig gedacht. De kosten van stilgevallen productie, globale angst etc. zijn groter dan van de tientallen miljoenen bejaarden die omvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |