abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 februari 2020 @ 23:25:08 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_191623369
Ga binnenkort een redelijk duur horloge kopen in Amsterdam, ben bij de dealer geweest en die wees mij erop dat ik op Schiphol btw kan terugvragen.

Stom genoeg niet over doorgevraagd, maar hoe gaat dat in zijn werk? En ja, ik woon in het buitenland.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 22 februari 2020 @ 00:09:23 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_191624039
Ik heb een Nederlands paspoort, moet ik een buitenlandse hebben? Dat is niet helemaal duidelijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 22 februari 2020 @ 08:23:05 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_191626869
De eerste zin zegt letterlijk

quote:
Je woont permanent buiten de Europese Unie
Als je een NL paspoort hebt ga ik er vanuit dat je ook op een NL adres woont en dus voldoe je al niet aan deze voorwaarde
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 22 februari 2020 @ 08:25:56 #5
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191626883
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:23 schreef karr-1 het volgende:
Als je een NL paspoort hebt ga ik er vanuit dat je ook op een NL adres woont en dus voldoe je al niet aan deze voorwaarde
Rare aanname.

Een Nederlands adres is geen voorwaarden om een Nederlands paspoort te bezitten.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191626899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:23 schreef karr-1 het volgende:
De eerste zin zegt letterlijk
[..]

Als je een NL paspoort hebt ga ik er vanuit dat je ook op een NL adres woont en dus voldoe je al niet aan deze voorwaarde
Zo werkt dat niet, Henk.
pi_191626987
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:23 schreef karr-1 het volgende:
De eerste zin zegt letterlijk
[..]

Als je een NL paspoort hebt ga ik er vanuit dat je ook op een NL adres woont en dus voldoe je al niet aan deze voorwaarde
Ik woon permanent in Schotland en heb een NL paspoort. Ik ben en blijf namelijk gewoon Nederlandse.
pi_191627068
Buiten de Europese Unie.

Einde verhaal.
pi_191627239
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:09 schreef static het volgende:
Ik heb een Nederlands paspoort, moet ik een buitenlandse hebben? Dat is niet helemaal duidelijk.
Dan moet je een land buiten de EU zoeken waar ze ook tax free shopping hebben. Zwitserland bijvoorbeeld, maar de btw daar is niet zo hoog (en of het waard is om helemaal daarheen te reizen voor een horloge.... :') )
Facts don't care about your feelings
pi_191627244
In IJsland een stelletje gesproken die dit hevig misbruikten.

Die kochten dan spullen en in overleg met een inwoner dan BTW 50/50 delen als het uit kon.

EU-stel koopt iets betaalt ook volle prijs, verkoopt het aan de inwoners voor prijs inclusief BTW/2 contant, en bij verlaten van land bon indienen en BTW volledig terugkrijgen.
pi_191627521
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:09 schreef static het volgende:
Ik heb een Nederlands paspoort, moet ik een buitenlandse hebben? Dat is niet helemaal duidelijk.
Nee, je kan dit gewoon doen met een NL paspoort. Neem een document mee waarop duidelijk is dat je niet in NL staat ingeschreven. Bijv. De uitschrijving uit NL of deinschrijving in daar waar je nu woont.
De goederen mogen in NL, voordat je op Schiphol komt niet in gebruik genomen zijn! Bon, verpakking etc moeten dus allemaal toonbaar en nog in tact zijn.
Onze ervaring is dat soms bij duurdere aanschaffingen je de benodigde stempel niet voor de incheck krijgt, maar dat je naar een balie achter de Incheck wordt verwezen. Houdt rekening in de tijdschema hiermee!
Wij zaten vaak op Schiphol onze labeltjes, verpakkingen etc te verwijderen nadat we de stempels hadden gekregen, maar voordat we de koffers incheckten. Maar dat was omdat het land waar wij toen woonden een lastige procedure had voor import. Om discussie te voorkomen gaven we alles aan als household goods.

Afhankelijk van de winkelier kun je dit 1 op 1 met hemzelf regelen, of wordt je gedwongen een tussenpersoon als Global Blue te gebruiken. Deze tussenpersonen kost je helaas wel een deel van je btw teruggave.
Als de winkelier 1 op 1 wil meewerken, is dat het fijnst. Wij hadden een brief naar de winkelier klaar bij ons, waarin we de gestempelde bon konden doen. Die konden we op Schiphol direct op de brievenbus doen. De winkelier heeft daarmee zijn bewijsstukken voor zijn btw administratie.
Vraag aan de winkelier dus twee bonnen! Een krijgt hij er van jou terug, met uitvoer stempel en een wil je natuurlijk voor je eigen admin houden (maar tegenwoordig is een scan of foto wellicht ook voldoende)

Oh ja, als je pech hebt heb je een half vliegtuig Aziaten voor je, die zijn over het algemeen niet zo georganiseerd en kunnen je tijdschema flink in de war sturen.

Wellicht is mijn verhaal wat warrig, maar vraag maar raak (ben over twee uurtjes weer thuis)

[ Bericht 2% gewijzigd door Essebes op 22-02-2020 15:54:20 ]
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191627586
Moet je als je dit dan invoert in NL dan btw over betalen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191627614
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:48 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Ik woon permanent in Schotland en heb een NL paspoort. Ik ben en blijf namelijk gewoon Nederlandse.
Nog een jaartje wachten dus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191627619
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
Moet je als je dit dan invoert in NL dan btw over betalen?
Bedoel je als je dezelfde goederen na verloop van tijd en na ingebruikname in het buitenland terug invoert? Meestal niet, omdat het dan gewonen ‘household goods’ zijn.
Bij vermoeden van misbruik kan dat echter wel.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191627755
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nog een jaartje wachten dus
En dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191627784
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:30 schreef baskick het volgende:

[..]

En dan?
Is Schotland echt uit de EU en mag ook jij tax free kopen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191627818
Schotland ligt toch buiten de Europese Unie?
pi_191627877
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:36 schreef Waterdrinker het volgende:
Schotland ligt toch buiten de Europese Unie?
Zit nog in een overgangsperiode tot eind dit jaar. Tot dan verandert er nog niet zoveel.
Tap tap tap
pi_191630297
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is Schotland echt uit de EU en mag ook jij tax free kopen.

Ah natuurlijk!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191632205
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nog een jaartje wachten dus
Volgens mij nu al officieel, alleen gelden de regels nog niet.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 18:17:44 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_191632894
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:25 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Rare aanname.

Een Nederlands adres is geen voorwaarden om een Nederlands paspoort te bezitten.
Ok ok klopt, ik was iets te snel met mijn conclusie
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_191633227
quote:
Wat ik me kan herinneren is dat het dan nog steeds via zo’n tussenpersoon loopt. Je bent dan dus commissie kwijt en krijgt niet de volledige btw terug. Wat natuurlijk jammer is, maar helaas niet altijd te voorkomen, niet alle winkeliers werken aan rechtstreekse teruggave mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rene op 22-02-2020 19:06:47 ]
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191634187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 17:15 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Volgens mij nu al officieel, alleen gelden de regels nog niet.
De EU regels gelden juist nog wel.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191639296
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De EU regels gelden juist nog wel.
Dat bedoel ik, officieel weg uit de EU, maar de nieuwe regels gelden nog niet. Hoewel vanaf volgende maand zijn er ook al nieuwe paspoorten en je moet nu ook al in de rij bij de Non-EU met een Brits paspoort.
pi_191639345
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 23:49 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, officieel weg uit de EU, maar de nieuwe regels gelden nog niet. Hoewel vanaf volgende maand zijn er ook al nieuwe paspoorten en je moet nu ook al in de rij bij de Non-EU met een Brits paspoort.
Nee hoor

En wat betreft die paspoorten, die mochten altijd al blauw zijn. Geen EU die dat verbiedt bij mijn weten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')