abonnement Unibet Coolblue
pi_191616095
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet goed hoe het forum werkt en of ik het in het goede deel van het forum zet.

Ik zou al jaren graag in Bulgarije wonen en werken. Ik zou alleen niet weten hoe je dat aan zou kunnen pakken. Hebben jullie ervaring en/of tips?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 februari 2020 @ 15:49:38 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191616525
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191616606
Ligt er ook een beetje aan wat voor werk je doet/wilt doen natuurlijk.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_191616873
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:57 schreef aquawoman het volgende:
Ligt er ook een beetje aan wat voor werk je doet/wilt doen natuurlijk.
Dit inderdaad.

Hoe oud ben je, wat wil je er gaan doen, ga je alleen, heb je eisen, wil je voorgoed weg of ben je een jaartje sabbatical van plan, ga zo maar door. Het schijnt wel dat als je daar een beetje je talen kunt, je al gauw aan de slag kan voor een (voor Bulgaarse begrippen) uitstekend loon.
pi_191617078
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:18 schreef illusions het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Hoe oud ben je, wat wil je er gaan doen, ga je alleen, heb je eisen, wil je voorgoed weg of ben je een jaartje sabbatical van plan, ga zo maar door. Het schijnt wel dat als je daar een beetje je talen kunt, je al gauw aan de slag kan voor een (voor Bulgaarse begrippen) uitstekend loon.
Ik had inderdaad wel wat meer informatie kunnen geven. Ik ben 27, Ik zou alleen gaan denk ik (dat vind ik dan aan de ene kant wel weer een beetje eng). Wat voor werk ik er precies wil doen heb ik nog niet echt een idee van. Ik spreek goed Bulgaars. Mijn talent ligt in talen (Ik spreek Nederlands, Duits, Engels, Bulgaars, Servisch en Grieks). Ik zou dus misschien wel in een callcenter kunnen werken bijvoorbeeld.
pi_191617088
En gids worden?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191617256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:35 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Ik had inderdaad wel wat meer informatie kunnen geven. Ik ben 27, Ik zou alleen gaan denk ik (dat vind ik dan aan de ene kant wel weer een beetje eng). Wat voor werk ik er precies wil doen heb ik nog niet echt een idee van. Ik spreek goed Bulgaars. Mijn talent ligt in talen (Ik spreek Nederlands, Duits, Engels, Bulgaars, Servisch en Grieks). Ik zou dus misschien wel in een callcenter kunnen werken bijvoorbeeld.
Zou het gewoon proberen, volgens mij valt er op internet redelijk wat te vinden qua callcenter werk. Denk niet dat dat het enige is wat je daar kunt doen, je kan wel iets uitdagenders vinden denk ik - helemaal met kennis van Bulgaars en van de landen eromheen.

En alleen gaan is helemaal niet eng. Ik ben ook op de bonnefooi ineens naar het buitenland verhuisd, geen moment vond ik het eng ofzo, eenzaam ben ik ook nooit geweest.
pi_191617299
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Zou het gewoon proberen, volgens mij valt er op internet redelijk wat te vinden qua callcenter werk. Denk niet dat dat het enige is wat je daar kunt doen, je kan wel iets uitdagenders vinden denk ik - helemaal met kennis van Bulgaars en van de landen eromheen.

En alleen gaan is helemaal niet eng. Ik ben ook op de bonnefooi ineens naar het buitenland verhuisd, geen moment vond ik het eng ofzo, eenzaam ben ik ook nooit geweest.
Oke! Ik zal eens op internet kijken. Ik vraag me dan ook af in welke plaats ik het beste kan wonen of wil wonen. Naar welk land ben jij gegaan? En je kende daar verder ook niemand?
pi_191617423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:53 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Oke! Ik zal eens op internet kijken. Ik vraag me dan ook af in welke plaats ik het beste kan wonen of wil wonen. Naar welk land ben jij gegaan? En je kende daar verder ook niemand?
Spanje op m'n 22e, moederziel alleen. Ik ging als IT manager voor een callcenter werken, een baantje die ik in Nederland had gevonden. Vond het prachtig, had het 1e weekend gelijk al een barbecue bij een collega wat nu een vriend voor het leven is geworden.

Alleen gaan is het beste wat er is, anders beperk je jezelf automatisch toch.

Inhoudelijk heb ik van Bulgarije verder geen kaas gegeten, weet alleen dat er redelijk wat expats zitten.
pi_191617952
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Spanje op m'n 22e, moederziel alleen. Ik ging als IT manager voor een callcenter werken, een baantje die ik in Nederland had gevonden. Vond het prachtig, had het 1e weekend gelijk al een barbecue bij een collega wat nu een vriend voor het leven is geworden.

Alleen gaan is het beste wat er is, anders beperk je jezelf automatisch toch.

Inhoudelijk heb ik van Bulgarije verder geen kaas gegeten, weet alleen dat er redelijk wat expats zitten.
Cool! Dus je zag ergens die vacature staan en toen dacht je gewoon doen? En hoe heb je dat gedaan met huis etc.?
pi_191618039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:37 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Cool! Dus je zag ergens die vacature staan en toen dacht je gewoon doen? En hoe heb je dat gedaan met huis etc.?
Nee, ik was in Spanje op vakantie en toen zag ik een Nederlands krantje waar ze om callcenter personeel vroegen (om te bellen dus). Ik heb in Nederland dat bedrijf gemaild of ze niet iemand voor IT nodig hadden in Spanje, zelfde dag op sollicitatie gekomen, gelogen dat ik een opleiding had, gelijk aangenomen, ingewerkt en binnen no-time zat ik in Spanje.

Kon in een appartement van de baas tot ik een huis had gevonden, maar in Spanje is het heel erg makkelijk om iets te vinden, dat is in Nederland wel anders. Kreeg ook een huurauto van de zaak. God in Frankrijk dus. No guts no glory. :P
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:15:38 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191618523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:37 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Cool! Dus je zag ergens die vacature staan en toen dacht je gewoon doen? En hoe heb je dat gedaan met huis etc.?
Ik woon een jaar of 8 in Bulgarije maar zit momenteel op het terras. Verkapte TVP en zal morgen meer uitgebreid reageren :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191619890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:15 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik woon een jaar of 8 in Bulgarije maar zit momenteel op het terras. Verkapte TVP en zal morgen meer uitgebreid reageren :P
Oke! Welke plaats woon je? En hoe heb je het allemaal geregeld? Hoor graag meer :D
pi_191619920
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee, ik was in Spanje op vakantie en toen zag ik een Nederlands krantje waar ze om callcenter personeel vroegen (om te bellen dus). Ik heb in Nederland dat bedrijf gemaild of ze niet iemand voor IT nodig hadden in Spanje, zelfde dag op sollicitatie gekomen, gelogen dat ik een opleiding had, gelijk aangenomen, ingewerkt en binnen no-time zat ik in Spanje.

Kon in een appartement van de baas tot ik een huis had gevonden, maar in Spanje is het heel erg makkelijk om iets te vinden, dat is in Nederland wel anders. Kreeg ook een huurauto van de zaak. God in Frankrijk dus. No guts no glory. :P
_O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 10:26:52 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191627733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:10 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Oke! Welke plaats woon je? En hoe heb je het allemaal geregeld? Hoor graag meer :D
Ik woon in Veliko Tarnovo.

Zie niet echt waar je zo moeilijk om doet. Een aap vindt in Bulgarije nog een baan zolang hij maar een paar woorden Nederlands spreekt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191628730
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:26 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik woon in Veliko Tarnovo.

Zie niet echt waar je zo moeilijk om doet. Een aap vindt in Bulgarije nog een baan zolang hij maar een paar woorden Nederlands spreekt.
Werk vinden is misschien niet zo moeilijk. Maar je moet dan toch als nog woning regelen, hoe zit het met zorgverzekering bijvoorbeeld etc. zulke dingen.

Ik vind niet dat ik moeilijk doe, ik zou gewoon graag goed voorbereid gaan. Ik weet nu namelijk nog totaal niet hoe je zoiets aanpakt. Daarom mijn vraag dus ook.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:17:58 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191628890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:04 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Werk vinden is misschien niet zo moeilijk. Maar je moet dan toch als nog woning regelen, hoe zit het met zorgverzekering bijvoorbeeld etc. zulke dingen.

Ik vind niet dat ik moeilijk doe, ik zou gewoon graag goed voorbereid gaan. Ik weet nu namelijk nog totaal p hoe je zoiets aanpakt. Daarom mijn vraag dus ook.
Allemaal geen zaken waar je je zorgen om moet maken.

Je tickets worden betaald, zorgverzekering gaat via je werkgever. Eerste dagen/weken word je op hotel gezet tot je een woning gevonden hebt.

Het is letterlijk op het vliegtuig stappen en een uurtje bij de immigratiedienst zitten. Kind kan de was doen :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191628932
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Allemaal geen zaken waar je je zorgen om moet maken.

Je tickets worden betaald, zorgverzekering gaat via je werkgever. Eerste dagen/weken word je op hotel gezet tot je een woning gevonden hebt.

Het is letterlijk op het vliegtuig stappen en een uurtje bij de immigratiedienst zitten. Kind kan de was doen :P
Oke. Duidelijk! En de plaats waar je gaat wonen hoef je dan dus ook niet uit te kiezen, want je gaat dan natuurlijk gewoon in de buurt wonen van waar je werk hebt.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:21:31 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191628934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Zou het gewoon proberen, volgens mij valt er op internet redelijk wat te vinden qua callcenter werk. Denk niet dat dat het enige is wat je daar kunt doen, je kan wel iets uitdagenders vinden denk ik - helemaal met kennis van Bulgaars en van de landen eromheen.

Een beetje leuk geld verdienen is ook wel prettig en dat kan ze met Bulgaars wel vergeten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:24:26 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191628971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:21 schreef Meid777 het volgende:

[..]

Oke. Duidelijk! En de plaats waar je gaat wonen hoef je dan dus ook niet uit te kiezen, want je gaat dan natuurlijk gewoon in de buurt wonen van waar je werk hebt.
Meeste buitenlanders wonen in Sofia. In Varna en Plovdiv zijn er ook wel een paar. In Tarnovo woonde een jaar of 10 geleden een honderdtal Nederlanders en Belgen.

Zijn ook de makkelijkste plekken om een baan te vinden dus het is meer afhankelijk van hoe je zelf wil wonen.

Nederlandse taal levert het meeste op maar er zijn ook genoeg Duitse kantoren te vinden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:58:36 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191630049
Waarom zou je eigenlijk in Bulgarije willen wonen? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191630184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:21 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Een beetje leuk geld verdienen is ook wel prettig en dat kan ze met Bulgaars wel vergeten.
Zeg toch niet dat je een Bulgaarse job moet pakken? Het lijkt me echter handig om in het land de taal te spreken, kan aan mij liggen.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:24:46 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191630367
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:08 schreef illusions het volgende:

[..]

Zeg toch niet dat je een Bulgaarse job moet pakken? Het lijkt me echter handig om in het land de taal te spreken, kan aan mij liggen.
Hoe relevant is de connectie tussen iets uitdagend als werk vinden en de Bulgaarse taal dan?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191630667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:24 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Hoe relevant is de connectie tussen iets uitdagend als werk vinden en de Bulgaarse taal dan?
Och, de taal spreken in het land waar je woont is natuurlijk maar een kleinigheidje. :+
  zaterdag 22 februari 2020 @ 15:04:55 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191630863
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Och, de taal spreken in het land waar je woont is natuurlijk maar een kleinigheidje. :+
Och, dus toch geen connectie tussen werk en de taal. Prima. Alhoewel ik zelf overigens goed Bulgaars spreek redt 90% van de buitenlanders zich uitstekend zonder iets meer te kunnen dan eten of drinken te bestellen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')