quote:
We spreken hier natuurlijk wel over sensatiezender SBS6. Ik sluit niet uit dat zijn verhaal deels klopt, en dat SBS zo gemonteerd heeft dat hij extra onsympatiek uit de verf is gekomen. Maar op basis van wat ik heb gezien en wat ik hem heb horen zeggen denk ik eerlijk gezegd niet dat SBS6 daar nu heel veel moeite voor heeft hoeven doen.
Sowieso is is hij zelf niet heel betrouwbaar, want zo beweerde hij bij herhaling dat het hek verkeerd stond, want dat had het Kadaster zelf zo opgemeten, en daarbij ook een paaltje geslagen. Vervolgens komt die man van het Kadaster die glashelder stelt dat zij die betreffende grens helemaal niet hadden opgemeten, en dat dat paaltje ook geen officieel kadasterpaaltje was.
Ook blijft Hoogland volhouden dat de bomen te dicht op de erfgrens staan: "De drie veel te groot wordende bomen zijn weldegelijk bewust veel te dicht bij hun hek geplaatst". Dit terwijl uit de uitspraak duidelijk bleek dat ze helemaal niet te dicht op de erfgrens stonden, ik meen ongeveer op 1.20 meter, terwijl 1 meter in die gemeente is toegestaan.
Op de zitting merkte je ook dat Hoogland mr. Visser maar bleef tegenspreken, en dingen bleef herhalen die aantoonbaar niet juist waren.
Zijn stelling dat hij slecht is afgeschilderd omdat SBS6 het altijd opneemt voor de "gewone man" (Hoogland zelf ziet zichzelf duidelijk als iemand die mijlenver boven die gewone man verheven is), is aantoonbaar onzin. Er zijn legio uitzendingen geweest van Mr. Visser waar de "gewone man" juist de zaak verloor en bijv. een gemeente-ambtenaar de zaak won.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...