Wellicht is mijn mening wat controversieel, dus burn me maar.
Er bestaat niet voor niets dat schoonheidsideaal. Ik denk echter dat niet veel vrouwen meer bereid zijn om 'the extra mile' op te brengen om een enigszins normaal postuur te behouden. Het is makkelijker om je gal te spuwen en vervolgens naar de supermarkt te gaan en daar alle makkelijke en suikerrijke troep in te slaan. Het lijkt steeds meer te wijten aan kiezen voor the easy way. Dan moet je niet zeuren dat je meer vetrollen hebt dan dat je voor een moeilijkere weg kiest, dus gezond eten em regelmatig sporten en gewoon ervoor waken dat je dik wordt en van suikerrijke en slechte troep af te blijven, hoewel dat af en toe best mag. Balans is het toverwoord. Sporten en constant opletten ook. Er is een soort luiheid ingeslopen.
ECHTER (hallo Frank Visser!), er zijn altijd mensen die er echt niets aan kunt doen door bijvoorbeeld medicijngebruik. Als die mensen meedoen aan #bodypositivity , dan is dat terecht. Helaas is de hashtag teveel gebruikt door volk wat gewoon te lui is, maar wel wil dat iedereen hun respecteert, ondanks ze zichzelf duidelijk niet respecteren.
Een goede documentaire hierover is
deze (engels). Een engelse actrice die constant let op wat ze eet gaat helemaal los qua eten. Binnen 6 weken is haar lichaam geruïneerd.