Was die lichtblauwe variant niet meteen het jaar erna?quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:59 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Dit shirtje hebben we nooit meer teruggezien toch?
Behalve in die lelijke zwart-groene matrozenvariant.
ESPNgodentwitter:espn twitterde op woensdag 19-02-2020 om 16:08:56Be sure to brighten someone's day today ❤️ https://t.co/RSzyXRTY4b reageer retweet
quote:Wethouder Van Gils ziet geen obstakels meer: ‘Nieuw stadion Feyenoord open in 2025’
Er zijn wat de gemeente Rotterdam betreft geen grote obstakels meer die de bouw van een nieuw stadion voor Feyenoord op Zuid kunnen dwarsbomen. Die conclusie trekt verantwoordelijk wethouder Arjan van Gils (D66, majeure projecten). De veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond heeft positief geadviseerd op het bestemmingsplan voor zo’n voetbaltempel op de oever van de Nieuwe Maas. De stikstofdiscussie heeft geen invloed op het project en er is ‘op een haar na’ een deal met laboratorium TLR. ,,Wat ons betreft is alles klaar en geregeld.’’
Marcel Potters 20-02-20, 15:38 Laatste update: 16:23
Wethouder Van Gils
Zojuist is de gemeenteraad van Rotterdam met twee brieven op de hoogte gesteld van de meest actuele ontwikkelingen rond het toekomstige onderkomen van Feyenoord. Eind 2019 werd besloten om de start van de bouw van het stadion met één jaar uit te stellen, zodat de eerste paal nu in 2022 de grond in kan. De extra tijd is onder andere nodig om de vergunningen aan te vragen, het bestemmingsplan af te ronden én de grond bouwrijp te kunnen maken. Met het aanstaande vertrek van TLR kan met dat laatste over een poosje worden begonnen.
Op basis van het feit dat het stadion een jaar later zijn deuren opent, is er een nieuwe planning gemaakt, meldt Van Gils. ,,Volgende week wordt het bestemmingsplan ter inzage gelegd. Begin mei dient het stadion een aanvraag voor de omgevingsvergunning in. Dan wordt in oktober het bestemmingsplan door de gemeenteraad vastgesteld en moet in november duidelijk zijn hoe het stadion wordt gefinancierd. Dat toetsen wij vervolgens aan de voorwaarden die de stad heeft gesteld.’’
Bouwbedrag
In 2021 wordt het bestemmingsplan definitief en worden de contracten met de financiers ondertekend. ,,Een jaar later gaat de eerste paal de grond in’’, zegt hij. ,,In juni 2025 openen we.’’ Stadion Feijenoord is op dit moment bezig om het definitief ontwerp bij te schaven, zodat het bouwbedrag binnen de 365 miljoen euro blijft. Ook wat betreft het bijeen brengen van de totale financiering is de wethouder optimistisch. ,,Ze zijn bezig met het laatste stuk. Daarover maak ik me geen zorgen.’’
Wethouder Van Gils
Behalve het jaar uitstel zorgde een brief van de provincie Zuid-Holland voor ophef. Daarin stond onder andere dat bouwen op de oever van de rivier gevaarlijke situaties kan opleveren. Die kou is inmiddels uit de lucht, meldt de wethouder. ,,De brief kwam uit de fase van het vooroverleg. Dan mag iedereen vanuit zijn rol aandachtspunten meegeven, óók de provincie. Maar inmiddels is een veiligheidseffectrapportage opgesteld door alle instanties die hier wat van moeten vinden. Ook de veiligheidsregio is akkoord met de manier waarop we met veiligheid omgaan en geeft een positief advies. Net zoals alle andere betrokken instanties. En dit komt uiteindelijk allemaal in de definitieve omgevingsvergunning terecht.’’
Eind vorig jaar besloten bovendien Stadion Feijenoord en de club Feyenoord gezamenlijk om vol voor het nieuwe stadion te gaan. De nieuwe algemeen directeur Mark Koevermans van Feyenoord herhaalde dat nog eens op de nieuwjaarsreceptie. Heet hangijzer was in het verleden een ‘eis’ van Feyenoord om jaarlijks gegarandeerd minimaal 25 miljoen euro voor de club over te houden, als de verhuizing in 2025 een feit is. Het leidde regelmatig tot ophef in de gemeenteraad.
Garanderen
Van Gils sprak er onlangs nog over met Koevermans. ,,In de haalbaarheidsstudie wordt een bedrag van 17,5 miljoen euro genoemd’’, zegt hij. ,,Maar de gemeente en Feyenoord hebben hetzelfde belang om er 25 miljoen euro of meer van te maken. Want dat betekent dat het ondernemingsplan solide genoeg is, en Feyenoord aan al zijn verplichtingen kan voldoen. Ik geloof dat dit kan. Alleen garanderen kunnen we niets. Stel je voor dat er net zoals in het GelreDome ineens maar 10.000 man op de tribunes zit. Dat de stad dan wel even bijbetaalt. Dat kan ook helemaal niet, want dat zou verboden staatssteun zijn.’’
Zijn mening is dat er geen weg terug meer is, omdat de huidige Kuip niet meer voldoet. ,,Bovendien is er al 20 miljoen euro gestopt in het project Feyenoord City’’, legt hij uit. ,, Daar komt bij dat de Kuip niet meer bij de tijd is. Er zit geen dak op, grote bands stellen steeds meer eisen en dat geldt ook voor interlands. Dan houdt het een keer op.’’
Er is geen weg meer terug, want de huidige Kuip voldoet niet en er is al 20 miljoen euro gestopt in het project Feyenoord City.quote:
Ja het is weer een verhaal van één kant.quote:Op donderdag 20 februari 2020 16:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er is geen weg meer terug, want de huidige Kuip voldoet niet en er is al 20 miljoen euro gestopt is in het project Feyenoord City.
Gelachen.
Dit is toch totaal geen argument?quote:Op donderdag 20 februari 2020 17:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja het is weer een verhaal van één kant.
Dat is toch altijd zo. Wat mij betreft mag de gemeente Rotterdam wel meer bijleggen als ze zo graag die gebiedsontwikkeling willen. Ze zitten nu voor een dubbeltje op de eerste rang.quote:Op donderdag 20 februari 2020 17:03 schreef kapiteintje het volgende:
En over 10 jaar wil elke band juist weer in de Kuip optreden, want dan is het allemaal zo rauw en authentiek en zoals vroeger. Dan willen mensen weer een BELEVING.
Lachwekkend dit allemaal. Zouden bepaalde mensen belang hebben doordat ze een graantje meepikken denk je?
blijft een enorm riskante investering in dit voetballandschap voor een NL club die geen cent te makken heeftquote:Op donderdag 20 februari 2020 17:03 schreef kapiteintje het volgende:
En over 10 jaar wil elke band juist weer in de Kuip optreden, want dan is het allemaal zo rauw en authentiek en zoals vroeger. Dan willen mensen weer een BELEVING.
Lachwekkend dit allemaal. Zouden bepaalde mensen belang hebben doordat ze een graantje meepikken denk je?
neequote:Op donderdag 20 februari 2020 17:07 schreef Caland het volgende:
Volgens mij is de arena bijna in zijn geheel uit de zak van Amsterdam gekomen.
De plannen zijn al bijna 20 jaar oudquote:Op donderdag 20 februari 2020 17:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, stadionsoap. Genot.
Opdonderen met dat walgelijke plan.
Over 10-20 jaar nog eens proberen.
Ik zou in ieder geval wel graag wat modernere/betere voorzieningen willen in de Kuip. Hoe dat wordt geregeld zal me een worst zijn zolang Feyenoord er niet (veel) slechter van wordt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 17:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, stadionsoap. Genot.
Opdonderen met dat walgelijke plan.
Over 10-20 jaar nog eens proberen.
Zoals wat dan?quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval wel graag wat modernere/betere voorzieningen willen in de Kuip. Hoe dat wordt geregeld zal me een worst zijn zolang Feyenoord er niet (veel) slechter van wordt.
Die WC’s kunnen echt niet meer (tweede ring ook te weinig) en zou graag tweede ring ook ergens iets hebben waar je ‘binnen’ kan staan als het weer -5 is. In de rust even opwarmen met een biertje of zo.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals wat dan?
Ik mis eigenlijk alleen echt bier, maar dat gaat er in een nieuw stadion ook niet komen.
Ik begrijp dat verhaal eigenlijk nooit, wat doe je verder dan behalve pissen en bier halen? Hele volksstammen gaan naar Engeland om de authentieke voetbalsfeer te proeven. 1 keer in het Arsenal stadion geweest, dat is gewoon verschrikkelijk en het einde van een bloeiende supporterscultuur. Voor goed geluid moet je niet in een stadion zijn, dan gaat een band gewoon 3x in de Ziggo Dome staan.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval wel graag wat modernere/betere voorzieningen willen in de Kuip. Hoe dat wordt geregeld zal me een worst zijn zolang Feyenoord er niet (veel) slechter van wordt.
Njah, ik geloof wel dat er in de Kuip (met name voor de business) gewoon teveel beperkingen zijn om er iets van te makenquote:Op donderdag 20 februari 2020 18:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat verhaal eigenlijk nooit, wat doe je verder dan behalve pissen en bier halen? Hele volksstammen gaan naar Engeland om de authentieke voetbalsfeer te proeven. 1 keer in het Arsenal stadion geweest, dat is gewoon verschrikkelijk en het einde van een bloeiende supporterscultuur. Voor goed geluid moet je niet in een stadion zijn, dan gaat een band gewoon 3x in de Ziggo Dome staan.
Je gaat mij gewoon niet wijsmaken dat je binnen en met de Kuip niets moois kan maken dat wel voldoet aan de eisen.
Je kunt ook ondergronds gaan en omhoog. Als het moet kan het altijd. Enige probleem is wel echt het verkeer.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Njah, ik geloof wel dat er in de Kuip (met name voor de business) gewoon teveel beperkingen zijn om er iets van te maken
Dan moet je altijd naar achteren bouwen en die ruimte is er helemaal niet
Ach, iets waar je even binnen kan staan op de tweede ring en upgrade van de wc’s (en een aantal extra) is toch niet zoveel gevraagd. Meer hoeft van mij niet hoor. De Kuip kan verder lekker blijven zoals hij is.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat verhaal eigenlijk nooit, wat doe je verder dan behalve pissen en bier halen? Hele volksstammen gaan naar Engeland om de authentieke voetbalsfeer te proeven. 1 keer in het Arsenal stadion geweest, dat is gewoon verschrikkelijk en het einde van een bloeiende supporterscultuur. Voor goed geluid moet je niet in een stadion zijn, dan gaat een band gewoon 3x in de Ziggo Dome staan.
Je gaat mij gewoon niet wijsmaken dat je binnen en met de Kuip niets moois kan maken dat wel voldoet aan de eisen.
Het wordt toch een nieuw stadion, dus waar verspillen we onze tijd eigenlijk aan.quote:Op donderdag 20 februari 2020 19:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Ach, iets waar je even binnen kan staan op de tweede ring en upgrade van de wc’s (en een aantal extra) is toch niet zoveel gevraagd. Meer hoeft van mij niet hoor. De Kuip kan verder lekker blijven zoals hij is.
Fair point.quote:Op donderdag 20 februari 2020 19:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het wordt toch een nieuw stadion, dus waar verspillen we onze tijd eigenlijk aan.
Het hele punt is dat de business voorzieningen in de Kuip aan hun max zitten. De mogelijkheden tot uitbreiden in de Kuip zijn daarvoor beperkt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |