In de wedstrijden zit het niet tegen maar wat betreft blessures kun je toch niet bepaald spreken van een gelukkig seizoen. In aanvallend opzicht is alleen Berghuis altijd van de partij. Jörgensen ligt meer in de lappenmand dan dat hij speelt, Sinisterra heeft net een paar wedstrijden laten zien van prima niveau te zijn maar is nu waarschijnlijk ook weer tot de zomer klaar.quote:
Die "botsing" was toch gewoon een penalty? Sinisterra wordt gewoon geschoffeld.quote:Op maandag 17 februari 2020 10:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Echt ongelooflijke mazzel hadden we die eerste helft ja, toen we 2-0 achterkwamen door twee pechgoals en een van onze beste spelers uitviel met een kruisbandblessure. Mazzelaars!
Toch zegt het doelsaldo vaak wel iets over het geluk dat je als club hebt. Feyenoord heeft er 45 gemaakt na 22 wedstrijden, dat is vrij normaal voor een standaard 3e-plek seizoen. 33 goals is echter wel heel ondermaats, in het complete kampioensjaar had Feyenoord na 22 wedstrijden maar 25 goals tegen. Dit jaar ga je als je dit gemiddelde doortrekt uitkomen rond de 50 tegengoals. Dat is niet best.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:34 schreef fetX het volgende:
Feyenoord wint: ‘wat een geluk’
Feyenoord verliest: ‘ze kunnen er niks van’
Genot.
Mwah. Ik vind geluk echt het verkeerde woord hoor. In die wedstrijden was Feyenoord ook gewoon de betere partij met de beste kansen. Utrecht uit vind ik een wedstrijd waar je van geluk mag spreken. Utrecht had die wedstrijd echt veel grote kansen en Feyenoord was bizar effectief. Maar veel van dat soort wedstrijden zijn er niet geweest. Emmen uit een puntje was wat teveel, maar daar tegenover staat dat we uit bij Vitesse echt te weinig hebben gekregen bijvoorbeeld. Het valt met geluk echt reuze mee en het is bovendien maar wat je als geluk aanmerkt.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:44 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Toch zegt het doelsaldo vaak wel iets over het geluk dat je als club hebt. Feyenoord heeft er 45 gemaakt na 22 wedstrijden, dat is vrij normaal voor een standaard 3e-plek seizoen. 33 goals is echter wel heel ondermaats, in het complete kampioensjaar had Feyenoord na 22 wedstrijden maar 25 goals tegen. Dit jaar ga je als je dit gemiddelde doortrekt uitkomen rond de 50 tegengoals. Dat is niet best.
Dat Feyenoord in wedstrijden waar het veel goals tegenkrijgt (ADO, Heracles, Zwolle, RKC) de wedstrijd nog net wint is knap maar daar zat ook wel wat geluk bij.
Er was toch ergens een site waar je de expected goals (voor en tegen) kunt zien? Ik ben wel benieuwd naar die statistieken eerlijk gezegd. Ik kan me dit seizoen aardig veel kutgoals tegen herinneren (afstandsschoten, eigen goals, etc.) die wel heel ongelukkig binnenvielen en waar normaal gesproken niet heel veel tegengoals uit zouden komen.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Mwah. Ik vind geluk echt het verkeerde woord hoor. In die wedstrijden was Feyenoord ook gewoon de betere partij met de beste kansen. Utrecht uit vind ik een wedstrijd waar je van geluk mag spreken. Utrecht had die wedstrijd echt veel grote kansen en Feyenoord was bizar effectief. Maar veel van dat soort wedstrijden zijn er niet geweest. Emmen uit een puntje was wat teveel, maar daar tegenover staat dat we uit bij Vitesse echt te weinig hebben gekregen bijvoorbeeld. Het valt met geluk echt reuze mee en het is bovendien maar wat je als geluk aanmerkt.
De tegengoals vertekenen ook wel enigszins door de periode onder Stam (waar we absoluut geen geluk hadden).
Weet de site even niet meer, maar onder Stam stonden we gezien de xG veel te laag toen dacht ik. Iemand in dit topic weet vast de link nog welquote:Op maandag 17 februari 2020 11:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Er was toch ergens een site waar je de expected goals (voor en tegen) kunt zien? Ik ben wel benieuwd naar die statistieken eerlijk gezegd. Ik kan me dit seizoen aardig veel kutgoals tegen herinneren (afstandsschoten, eigen goals, etc.) die wel heel ongelukkig binnenvielen en waar normaal gesproken niet heel veel tegengoals uit zouden komen.
Gevoelsmatig geldt dat echter ook voor de doelpunten voor. Veel afstandsschoten, penalties en toch ook wel lucky goals. (zoals gisteren Bozenik.) De expected goals bieden dan een vrij objectief overzicht.
Toch allemaal afgunst en napraterij. Onder andere bij VI kan bijv. vd Gijp het nooit uit z'n strot krijgen om eens een compliment aan Feyenoord uit te delen. Is hij daar in de jeugd weggestuurd ofzo?quote:Op maandag 17 februari 2020 11:34 schreef fetX het volgende:
Genot.
dat verliezen is wel van een tijdje terug, het zat gisteren niet tegen maar verder geen onverdiende winst.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:34 schreef fetX het volgende:
Genot.
Het moet dan ook niet tegen zitten, wil je een wedstrijd kunnen winnen.quote:Op maandag 17 februari 2020 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat verliezen is wel van een tijdje terug, het zat gisteren niet tegen maar verder geen onverdiende winst.
jij vond die 3-4 geen cadeautje?quote:Op maandag 17 februari 2020 12:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het moet dan ook niet tegen zitten, wil je een wedstrijd kunnen winnen.
Ik vind het trouwens niet kloppen wat je zegt. Je krijgt een vreemde penalty tegen en de tweede goal is een van richting veranderd schot. En je had ook nog een penalty moeten krijgen.
Ik zie het ook niet zo. Die laatste goal van Feyenoord werd idd van richting veranderd, maar dat was evenzo bij de goal van Zwolle. En heb je een andere scheidsrechter die niet direct naar de stip wijst kan het net zo goed zijn dat je geen pingel tegen krijgt (al was die pingel wel terecht vond ik).quote:Op maandag 17 februari 2020 12:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het moet dan ook niet tegen zitten, wil je een wedstrijd kunnen winnen.
Ik vind het trouwens niet kloppen wat je zegt. Je krijgt een vreemde penalty tegen en de tweede goal is een van richting veranderd schot. En je had ook nog een penalty moeten krijgen.
quote:Op maandag 17 februari 2020 12:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Toch allemaal afgunst en napraterij. Onder andere bij VI kan bijv. vd Gijp het nooit uit z'n strot krijgen om eens een compliment aan Feyenoord uit te delen. Is hij daar in de jeugd weggestuurd ofzo?
het ging me meer om het domme balverlies van die pec spelerquote:Op maandag 17 februari 2020 12:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat was de 2-0 ook. Die verandert toch ook van richting?
Je in dezelfde zin al weer tegenspreken. Kapogodquote:Op maandag 17 februari 2020 09:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Geen moment echt het gevoel gehad dat je ging verliezen, op moment van de 2-0 na. Je hoopt alleen even dat het geen gekke 3 of 4-0 wordt in de eerste helft met die wind.
Het is niet zo alsof je dit PEC bij de strot hebt gegrepen en ze alle hoeken van het veld heb laten zien. Je sleept in de slotfase een 3-4 eruit. Tegen de nummer 16 van de eredivisie. Je krijgt 3 tegendoelpunten. De nummer 16.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:34 schreef fetX het volgende:
Genot.
In de tweede helft heeft Feyenoord PEC aardig weggespeeld. PEC had drie schoten op doel en drie doelpunten, Feyenoord tien. Daarnaast was het in balbezit 33 om 67%. Buiten het erg zwakke eerste halfuur heeft Feyenoord een goede wedstrijd gehad, en het nodige geluk gehad bij de winnende goal. Uiteindelijk mag je hoe dan ook best trots zijn als je na een vroege 2-0 achterstand en een onfortuinlijke 3-2 in de tweede helft de winst er nog uit sleept. Heeft vooral met doorzettingsvermogen te maken.quote:Op maandag 17 februari 2020 12:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is niet zo alsof je dit PEC bij de strot hebt gegrepen en ze alle hoeken van het veld heb laten zien. Je sleept in de slotfase een 3-4 eruit. Tegen de nummer 16 van de eredivisie. Je krijgt 3 tegendoelpunten. De nummer 16.
Je krijgt 3 tegendoelpunten, waarvan 1 een onterechte strafschop, en 1 ongelukkig van richting veranderd schot. Zwolle was alleen he-le-maal nergens op het eerste half uur na. Zoals het hoort tegen de nummer 3 van de eredivisie. De nummer 3.quote:Op maandag 17 februari 2020 12:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is niet zo alsof je dit PEC bij de strot hebt gegrepen en ze alle hoeken van het veld heb laten zien. Je sleept in de slotfase een 3-4 eruit. Tegen de nummer 16 van de eredivisie. Je krijgt 3 tegendoelpunten. De nummer 16.
Dat sowieso ja. Waar voorheen de koppies gingen hangen zie je daar echt een groot verschil.quote:Op maandag 17 februari 2020 12:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In de tweede helft heeft Feyenoord PEC aardig weggespeeld. PEC had drie schoten op doel en drie doelpunten, Feyenoord tien. Daarnaast was het in balbezit 33 om 67%. Buiten het erg zwakke eerste halfuur heeft Feyenoord een goede wedstrijd gehad, en het nodige geluk gehad bij de winnende goal. Uiteindelijk mag je hoe dan ook best trots zijn als je na een vroege 2-0 achterstand en een onfortuinlijke 3-2 in de tweede helft de winst er nog uit sleept. Heeft vooral met doorzettingsvermogen te maken.
het was ook wel verdiend hoorquote:Op maandag 17 februari 2020 12:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In de tweede helft heeft Feyenoord PEC aardig weggespeeld. PEC had drie schoten op doel en drie doelpunten, Feyenoord tien. Daarnaast was het in balbezit 33 om 67%. Buiten het erg zwakke eerste halfuur heeft Feyenoord een goede wedstrijd gehad, en het nodige geluk gehad bij de winnende goal. Uiteindelijk mag je hoe dan ook best trots zijn als je na een vroege 2-0 achterstand en een onfortuinlijke 3-2 in de tweede helft de winst er nog uit sleept. Heeft vooral met doorzettingsvermogen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |