abonnement Unibet Coolblue
pi_191546912
Nog een keer geluisterd en het valt me nu nog meer tegen. 90% van de liedjes in de Franse voorrondes van de laatste jaren was beter dan dit en de overige 10% was orgineler. :(
pi_191546988
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 00:00 schreef Arth_NL het volgende:
Nog een keer geluisterd en het valt me nu nog meer tegen. 90% van de liedjes in de Franse voorrondes van de laatste jaren was beter dan dit en de overige 10% was orgineler. :(
Och ja, Destination Eurovision is ook zo'n gemis -O- En dat hebben ze dan van de baan geschoven (ondanks beide keren een goede line-up) voor een interne selectie van dit prulletje :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191547325
Alma uit 2017 was wat mij betreft de leukste inzending van de afgelopen jaren. Ik zit nu te bedenken wat ik over The Best in Me moet zeggen. Het feit dat ik niks weet zegt voldoende denk ik....
  maandag 17 februari 2020 @ 03:37:41 #54
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191547669
de 2 couplets en de brug zonder chorus:
(het rijmen is goed maar het verhaal wat zwak)

La nuit comme un echo
Comme un reflet a tes mots
Dans mon coeur, je lis
Un eternel recit de toi
De toi, de toi, de toi

De nacht als een echo
Als een weerspiegeling van jou woorden
In mijn hart las ik
Een eeuwig verhaal van jou
Van jou, van jou, van jou

*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*

J’irai au bout des sens
Faire voyager mon innosence
Pour qu’ils donnent vie
A tout ce’qu’on s’est promis
You are
You are, you are, you are

Ik zal tot het einde van mijn gevoelens gaan
Mijn onschuld doen reizen
Om hen leven te geven
Aan alles wat we hebben beloofd
Je bent
Je bent, je bent, je bent

•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•

Mon alli, mon alliee
Meme si le temps devait s’arreter
Sans toi, je perds le meilleur de moi

mijn bondgenoot, mijn bondgenoot
Zelfs als de tijd stopt / (als de tijd zou stilstaan)
Zonder jou, verlies ik het beste in mij

(eigen spontane vertaling) 🇫🇷🇳🇱🇧🇪

[ Bericht 0% gewijzigd door fatix op 17-02-2020 04:15:34 ]
  maandag 17 februari 2020 @ 08:08:37 #55
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_191548302
Het nummer is weinig opmerkzaam, maar misschien leidt het anders ook te veel af van het visuele.
pi_191548375
Ik vond het al erg toen mensen onnodig (openbaar) haat uitten op de muziekstijl en het uiterlijk van Jeangu...

Maar als je vervolgens ziet wat voor hoeveelheid nare reacties Tom krijgt te verduren, vanaf dag 1 bij de bekendmaking van het lied...dat is best heftig. Lijkt alsof heel Eurovisie-land tegen hem en het hele team dat achter het lied is want ik heb amper positieve reacties gezien op online fora. Lijkt een beetje op online pesten in sommige gevallen. Die mensen hadden vast niet de intentie om een heel matig lied te produceren, ws gelooften ze er zelf in en stopten er energie in

EurovisionF2 twitterde op zondag 16-02-2020 om 18:03:00 Posez toutes vos questions à @TomLeebOfficial, et rendez-vous ce soir à 20h50 sur @France2tv pour la découverte de sa chanson ! #Eurovision #Eurovision2020 Ask @TomLeebOfficial your questions and he will answer them in an upcoming video! https://t.co/8uoU3eZ8cC reageer retweet
Ik vind de energie sws wat vreemd dit jaar, alsof iedereen veel negatiever is. Eerst met Vincent Bueno, Me Tana-Shaj, de hele Tsjechische selectie-Benny, Universo en nu zie ik ook weer alleen maar teleurgestelde reacties op het lied van Hooverphonic op internationale platformen. Ik hoop dat Jeangu een toplied heeft zodat hij ook niet zo'n negatieve lading over zich heen krijgt
pi_191548640
Duncan heeft vorig jaar zijn hart eruit gezongen.
Mahmood zijn opgekropte frustratie.
Op de een of andere manier heeft dat heel veel mensen geraakt, denk ik.
Dan valt het tegen dat namen van wie men minstens eenzelfde soort connectie met hun lied had verwacht kiezen voor wat doodgeproduceerde songs. Dat geldt ook voor deze meneer, die echt wel meer kan dan wat hij hier laat horen.
  maandag 17 februari 2020 @ 10:01:29 #58
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191549169
Waarom zou je van die Zweedse fabriekspop inkopen als je zelf zo'n rijke en geroemde muziektraditie hebt, he? Onbegrijpelijk. Vooral ook omdat het ESF-publiek de laatste jaren wel een beetje klaar lijkt te zijn met Zweden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 17 februari 2020 @ 10:06:03 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191549214
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:01 schreef Jane het volgende:
Waarom zou je van die Zweedse fabriekspop inkopen als je zelf zo'n rijke en geroemde muziektraditie hebt, he? Onbegrijpelijk. Vooral ook omdat het ESF-publiek de laatste jaren wel een beetje klaar lijkt te zijn met Zweden.
Als ze nou zoiets als het nummer hieronder hadden gestuurd (komt uit een bepaalde muzikale hoek waar ze daar erg goed in zijn), had top 5 erin gezeten.

  maandag 17 februari 2020 @ 10:06:20 #60
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191549217
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:24 schreef Nashipeer het volgende:
Ik vond het al erg toen mensen onnodig (openbaar) haat uitten op de muziekstijl en het uiterlijk van Jeangu...

Maar als je vervolgens ziet wat voor hoeveelheid nare reacties Tom krijgt te verduren, vanaf dag 1 bij de bekendmaking van het lied...dat is best heftig. Lijkt alsof heel Eurovisie-land tegen hem en het hele team dat achter het lied is want ik heb amper positieve reacties gezien op online fora. Lijkt een beetje op online pesten in sommige gevallen. Die mensen hadden vast niet de intentie om een heel matig lied te produceren, ws gelooften ze er zelf in en stopten er energie in

EurovisionF2 twitterde op zondag 16-02-2020 om 18:03:00 Posez toutes vos questions à @:TomLeebOfficial, et rendez-vous ce soir à 20h50 sur @:France2tv pour la découverte de sa chanson ! #Eurovision #Eurovision2020 Ask @:TomLeebOfficial your questions and he will answer them in an upcoming video! https://t.co/8uoU3eZ8cC reageer retweet
Ik vind de energie sws wat vreemd dit jaar, alsof iedereen veel negatiever is. Eerst met Vincent Bueno, Me Tana-Shaj, de hele Tsjechische selectie-Benny, Universo en nu zie ik ook weer alleen maar teleurgestelde reacties op het lied van Hooverphonic op internationale platformen. Ik hoop dat Jeangu een toplied heeft zodat hij ook niet zo'n negatieve lading over zich heen krijgt
Ik vind het heel sneu voor Tom. Maar de franse omroep verdient alle negativiteit, heel eerlijk gezegd.
pi_191549487
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:06 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Ik vind het heel sneu voor Tom. Maar de franse omroep verdient alle negativiteit, heel eerlijk gezegd.
Ze hebben het wel geprobeerd, maar de verkeerde weg bewandeld. De Zweden hebben geen inspiratie meer, en zeker niet deze Zweden. Oorspronkelijkheid scoort, mensen willen dat er een connectie tussen de song en de artiest is. Dit is een matige artiest, die een matige song zingt, die niet bij hem past. Dan krijg je negatieve reacties.
pi_191549686
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:24 schreef Nashipeer het volgende:
Ik vond het al erg toen mensen onnodig (openbaar) haat uitten op de muziekstijl en het uiterlijk van Jeangu...

Maar als je vervolgens ziet wat voor hoeveelheid nare reacties Tom krijgt te verduren, vanaf dag 1 bij de bekendmaking van het lied...dat is best heftig. Lijkt alsof heel Eurovisie-land tegen hem en het hele team dat achter het lied is want ik heb amper positieve reacties gezien op online fora. Lijkt een beetje op online pesten in sommige gevallen. Die mensen hadden vast niet de intentie om een heel matig lied te produceren, ws gelooften ze er zelf in en stopten er energie in

EurovisionF2 twitterde op zondag 16-02-2020 om 18:03:00 Posez toutes vos questions à @:TomLeebOfficial, et rendez-vous ce soir à 20h50 sur @:France2tv pour la découverte de sa chanson ! #Eurovision #Eurovision2020 Ask @:TomLeebOfficial your questions and he will answer them in an upcoming video! https://t.co/8uoU3eZ8cC reageer retweet
Ik vind de energie sws wat vreemd dit jaar, alsof iedereen veel negatiever is. Eerst met Vincent Bueno, Me Tana-Shaj, de hele Tsjechische selectie-Benny, Universo en nu zie ik ook weer alleen maar teleurgestelde reacties op het lied van Hooverphonic op internationale platformen. Ik hoop dat Jeangu een toplied heeft zodat hij ook niet zo'n negatieve lading over zich heen krijgt
Dit laatste dacht ik ook al ja. Als je de reacties ook steeds ziet onder de Instagram berichten van het officiële account als hun favoriet niet wordt gekozen, mensen taggen de artiesten op Twitter, bij Hooverphonic op Youtube zag ik ook al dingen voorbij komen waarvan je denkt, waarom moeten zij dit direct zo lezen? Doe even normaal joh. :{
pi_191550055
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:24 schreef Nashipeer het volgende:
Ik vond het al erg toen mensen onnodig (openbaar) haat uitten op de muziekstijl en het uiterlijk van Jeangu...

Maar als je vervolgens ziet wat voor hoeveelheid nare reacties Tom krijgt te verduren, vanaf dag 1 bij de bekendmaking van het lied...dat is best heftig. Lijkt alsof heel Eurovisie-land tegen hem en het hele team dat achter het lied is want ik heb amper positieve reacties gezien op online fora. Lijkt een beetje op online pesten in sommige gevallen. Die mensen hadden vast niet de intentie om een heel matig lied te produceren, ws gelooften ze er zelf in en stopten er energie in

EurovisionF2 twitterde op zondag 16-02-2020 om 18:03:00 Posez toutes vos questions à @:TomLeebOfficial, et rendez-vous ce soir à 20h50 sur @:France2tv pour la découverte de sa chanson ! #Eurovision #Eurovision2020 Ask @:TomLeebOfficial your questions and he will answer them in an upcoming video! https://t.co/8uoU3eZ8cC reageer retweet
Ik vind de energie sws wat vreemd dit jaar, alsof iedereen veel negatiever is. Eerst met Vincent Bueno, Me Tana-Shaj, de hele Tsjechische selectie-Benny, Universo en nu zie ik ook weer alleen maar teleurgestelde reacties op het lied van Hooverphonic op internationale platformen. Ik hoop dat Jeangu een toplied heeft zodat hij ook niet zo'n negatieve lading over zich heen krijgt
Ik moet zeggen dat ik de commentaren op YouTube/Twitter/Wiwi enz. eigenlijk nooit lees, dus ik kan er niet helemaal over oordelen. Albanië was misschien de uitzondering, omdat de frustratie daar was dat het verkeerde liedje werd gekozen. Maar bij veel andere inzendingen kunnen we er toch niet omheen dat er erg veel vlakke, generieke meuk tussen zit. Risicoloze deuntjes die de televoters totaal niet aanspreken.

De uitvoerende artiesten verrot schelden lijkt me inderdaad niet de beste oplossing ( :') ), maar Frankrijk maakt het nu ook wel heel bont. Het land van Michel Sardou, Joe Dassin en Patricia Kaas dat niet verder komt dan een MF-afvaller uit Zweden. Dan kan je negativiteit verwachten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191550364
Ik denk dat dit lied live met een goede show en zijn zwoele blik in de camera nog best aardig kan scoren.

Ik vind het nummer ook helemaal niet zo slecht
  maandag 17 februari 2020 @ 11:43:46 #65
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191550410
Ik hoop oprecht dat het straks in mei allemaal meevalt. Ik denk dat die Eiffeltoren ook gewoon too much was.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191551673
Dit doet me heel erg aan Bigger then Us denken. Op zich is het niet zo'n heel slecht liedje, maar het is zo vreselijk generiek dat het niet op gaat vallen. Met name het Engels heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Wordt lastig om boven de 20e plaats uit te komen, helaas.
  maandag 17 februari 2020 @ 14:15:35 #67
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191551982
:D

  maandag 17 februari 2020 @ 14:31:17 #68
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191552210
Er is werkelijk niets Frans aan dit nummer, dus waarschijnlijk hadden ze de Eiffeltoren gewoon nodig om mensen eraan te herinneren voor welk land het wordt ingestuurd. :')

Nou ja, beetje flauw misschien. Ze hoeven natuurlijk ook niet altijd Edith Piaf te sturen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191552222
Misschien helpt het als hij zijn optreden topless doet.
  maandag 17 februari 2020 @ 14:41:29 #70
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191552341
YouTube heeft het geluid van het Eiffeltoren-clipje weggehaald, volgens mij.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 17 februari 2020 @ 14:53:58 #71
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
  maandag 17 februari 2020 @ 14:57:50 #72
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191552561
Hij komt sowieso veel meer tot zijn recht met een gitaar in zijn handen. Zijn nummers van vorig jaar passen veel beter bij hem. Voelt een stuk authentieker. Jammer dat de omroep dat niet heeft ingezien.

pi_191552596
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:57 schreef lashatumbai het volgende:
Hij komt sowieso veel meer tot zijn recht met een gitaar in zijn handen. Zijn nummers van vorig jaar passen veel beter bij hem. Voelt een stuk authentieker. Jammer dat de omroep dat niet heeft ingezien.

Precies. Het is gewoon zó zonde eigenlijk. Ik heb medelijden met Tom.
  maandag 17 februari 2020 @ 15:04:57 #74
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191552641
De productie komt het nummer inderdaad ook niet ten goede. Misschien dat ze daar nog iets aan kunnen/willen tweaken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 17 februari 2020 @ 15:05:33 #75
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191552650
In principe heeft de omroep nog 3 weken om van gedachte te veranderen en om een zelfgeschreven akoestisch nummer van hem te kiezen. Maar hoe groot die kans is...?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')