Ik had begrepen 1175uglquote:Op maandag 17 februari 2020 08:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hier niet om lynchpartijen gegild. TS krijgt (gelukkig) de straf die de wet voorschrijft voor met een veel te zatte kop achter het stuur zitten. Hij gilt hoe oneerlijk dat is, maar dronken achter het stuur zitten is ronken achter het stuur zitten.
Ik ben wel heel benieuwd hoe hoog hij geblazen heeft. Let wel dat je al 1,3 moet blazen wil je rijbewijs ingevorderd worden. Dat is niet zo maar 2-3 biertjes
Yep. 1175 ugl. Plusminus 2,7 promille.quote:
Dit ziet er slecht uit.quote:Op zondag 16 februari 2020 20:04 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
Samenvatting voor in de OP trouwens:
TS was dronken. Hij besloot plots dat zijn auto niet goed was ingeparkeerd en wilde hem -een uur na het initiële parkeren- zelf opnieuw inparkeren, maar dit keer goed. Bij dit opnieuw inparkeren heeft hij schade gemaakt bij de auto van de buren.
Toen kwam de politie en moest hij een blaastest doen. Hij had 1175 ug/l, wat gelijk staat aan 2,7 promille. De wettelijke limiet is 0,54 promille.
TS vindt dat hij niemand in gevaar heeft gebracht omdat hij alleen inparkeerde en hier veel te zwaar wordt bestraft: hij is prima bereid de schade te betalen, maar het "dronken achter het stuur zitten" is overtrokken: hij parkeerde, zo zegt hij, immers alleen maar in. De meeste users zijn het niet met hem eens.
Verder is hij voor zijn werk afhankelijk van zijn rijbewijs als ik het goed heb begrepen, maar dit weet ik niet zeker. Staat waarschijnlijk ergens in deel 1 ofzo.
Klinkt hard, maar hier ben ik het mee eens.quote:Op maandag 17 februari 2020 10:48 schreef zarGon het volgende:
Alcohol drinken: prima, moet je zelf weten.
Te veel alcohol drinken: prima, moet je zelf weten, zolang je anderen maar niet tot last bent
Maar alcohol drinken en achter het stuur zitten: gewoon absoluut keihard afstraffen. Geen mitsen en maren, gewoon meteen klaar.
Bij de eerste paar posts in het eerste topic dacht ik nog 'wtf', dat werd al snel 'aha, er zit meer achter' en nu is het inmiddels omgeslagen naar 'jehh mongol'.
Het is vast kut voor je, ook in verband met je werk, maar ik heb grof gezegd geen sympathie. En dan kun je weer aankomen met 'maar ja, er is niets gebeurd, is maar echt kleine schade' en dit en dat, maar je bent godsamme 36 man. Dat je het verdedigt door je gedrag te bagatelliseren word je echt minder sympathiek ook. Elke 'maar' die je post laat gewoon merken dat je niet door hebt wat je hebt gedaan.
Het enige wat er uit jouw mond zou moeten komen is: "het is echt kut, ik had het niet moeten doen". En klaar. Geen maar, geen dit, geen dat, geen zus, geen zo.
Waar. Maar drank en verkeer gaat niet samen. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar, maar ook onschuldige anderen.quote:Op maandag 17 februari 2020 10:57 schreef Excavator het volgende:
Zij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
quote:Op maandag 17 februari 2020 10:48 schreef zarGon het volgende:
Alcohol drinken: prima, moet je zelf weten.
Te veel alcohol drinken: prima, moet je zelf weten, zolang je anderen maar niet tot last bent
Maar (te veel) alcohol drinken en achter het stuur zitten: gewoon absoluut keihard afstraffen. Geen mitsen en maren, gewoon meteen klaar.
Bij de eerste paar posts in het eerste topic dacht ik nog 'wtf', dat werd al snel 'aha, er zit meer achter' en nu is het inmiddels omgeslagen naar 'jehh mongol'.
Het is vast kut voor je, ook in verband met je werk, maar ik heb grof gezegd geen sympathie. En dan kun je weer aankomen met 'maar ja, er is niets gebeurd, is maar echt kleine schade' en dit en dat, maar je bent godsamme 36 man. Dat je het verdedigt door je gedrag te bagatelliseren word je echt minder sympathiek ook. Elke 'maar' die je post laat gewoon merken dat je niet door hebt wat je hebt gedaan.
Het enige wat er uit jouw mond zou moeten komen is: "het is echt kut, ik had het niet moeten doen". En klaar. Geen maar, geen dit, geen dat, geen zus, geen zo.
Dit soort reacties snap ik dus niet zo.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:10 schreef Excavator het volgende:
Mss eens verhuizen ook, blijkbaar woon je in een of ander gestapodorp.
Maar als je goed gelezen had, had je opgemerkt dat niemand ts heeft zien rijdenquote:Op maandag 17 februari 2020 08:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als er getuigen zijn die Kree hebben zien rijden, is het toch niet persé noodzakelijk dat de politie hem heeft moeten zien rijden?
Als ik betrokken raak bij een aanrijding, en ik ruik alcohol bij de tegenpartij, dan bel ik in dat geval de politie met de mededeling dat ik bij degene die mij aangereden heeft alcohol ruik.
Als dan bij een blaastest ter plekke blijkt dat diegene idd teveel alcohol op heeft, dan wordt ie ook beboet voor rijden onder invloed, ook al heeft de politie hem niet zelf zien rijden.
Kan wel zijn maar voor openbaar dronkenschap krijg je een boete en raak je niet je rijbewijs kwijtquote:Op maandag 17 februari 2020 08:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hij is dan ook gepakt op dat onder invloed zijn en niet op de schade zelf. Omdat openbare dronkenschap onder strafrecht valt.
Bij een gemeten promillage van 2,7 is er geen discussie meer nodig dat ts danig onder invloed moet zijn geweest, dat is de whole fucking point.
Tuurlijk zit TS fout maar dat betekent niet gelijk dat de politie juist heeft gehandeld. Zoals ik al eerder aangaf gaat het OM en politie regelnatig buiten het boekje.quote:Op maandag 17 februari 2020 08:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De politie wordt gebeld dat er een man straalbezopen schade heeft gereden. De politie komt aan en vraagt wat er gebeurd is, waarbij de man aangeeft schade gereden te hebben. De politie merkt dat de man al aardig wat in de nek heeft dus zegt dat hij dan wel even mag blazen.
Dat is helemaal geen rare gang van zaken. Maar laten we er vooral vanuit gaan dat de politie zijn boekje te buiten is gegaan, het is immers logischer aan de integriteit van de wetshandhavers te twijfelen dan die van een alcoholist die zojuist een misdrijf heeft gepleegd
Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.quote:Op zondag 16 februari 2020 23:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Beste Kree, heeft de politie jou niet aangetroffen met een schadeformulier in de hand waarop jij toegeeft op die avond op een zeker tijdstip schade te hebben gemaakt tijdens het inparkeren?
Je had het dus al toegegeven op papier dat je reed (motor aan en in beweging) en dat je schade hebt gereden, nog vóór de politie druk uit kon oefenen.
Als je gluurbuur gebeld heeft omdat ie zich zorgen maakte dat je 100x in moest steken, dan kan dat aanleiding geven om je te laten blazen. Daar heb je aan mee gewerkt en veel te hoog boven de limiet gescoord, nadat je al schade toe hebt gegeven op het formulier. Dat is bevestigend.
Je argument dat de schade zo klein is, dat je het niet voelde helpt je denk ik niet en kan nogal averechts werken. Het gaat namelijk in mindere mate om de schade die je wel echt gemaakt hebt en vooral het risico op wat er had kunnen gebeuren. De reden van zo een promillagelimiet is dat je niet goed meer kan beoordelen wat je doet en dan lijk je juist te benadrukken dat je niet goed bij was als je riep het niet gemerkt te hebben.
Als je in meer nuchtere toestand nog steeds roept dat het nauwelijks mis is gegaan alsof het een sterk argument is, dan laat je nog steeds zien niet helemaal te snappen wat de issue nou eigenlijk is.
Doe jezelf een lol en wrijf niet in de vlek dat het allemaal wel meevalt en ze onterecht moeilijk doen. Juist daarmee lijk je niet te laten zien dat je wel genoeg (zelf)inzicht hebt en dat kan te denken geven over kans op recidive met bijbehorende maatregelen.
Sterkte in ieder geval.
De politie bellen voor zoiets is er over, tegen een arme dronkenlap kunnen ze zich wel weren blijkbaar.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit soort reacties snap ik dus niet zo.
Dus, als jouw eigendom (auto in dit geval) door een ander wordt beschadigd en diegene die dat doet dat over hoofd ziet (bewust of onbewust), ben jij niet dankbaar dat een ander dat opmerkt? Zodat jij in ieder geval de schade uitgekeerd krijgt?
En als jij er dan achterkomt dat het allemaal kon voorkomen worden als die persoon een paar andere keuzes had gemaakt (niet rijden met (te veel) alcohol op), reageer je er chill op?
Jij zou in dat geval je buren vergelijken met de gestapo?
Ga toch weg man.
Als je met 15 bier de bus instapt doet de politie dat wel eens jaquote:Op maandag 17 februari 2020 11:47 schreef kree het volgende:
[..]
Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.
Als ik iemand straalbezopen de auto in zie stappen zou ik dat 100% ook doen.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit soort reacties snap ik dus niet zo.
Dus, als jouw eigendom (auto in dit geval) door een ander wordt beschadigd en diegene die dat doet dat over hoofd ziet (bewust of onbewust), ben jij niet dankbaar dat een ander dat opmerkt? Zodat jij in ieder geval de schade uitgekeerd krijgt?
En als jij er dan achterkomt dat het allemaal kon voorkomen worden als die persoon een paar andere keuzes had gemaakt (niet rijden met (te veel) alcohol op), reageer je er chill op?
Jij zou in dat geval je buren vergelijken met de gestapo?
Ga toch weg man.
Dat doet niet af aan wat S_M schrijft.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:47 schreef kree het volgende:
[..]
Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.
Jawel, er is een getuige geweest die hem heeft zien rijden.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:43 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Maar als je goed gelezen had, had je opgemerkt dat niemand ts heeft zien rijden
https://www.rijksoverheid(...)eer-is-dit-ingevoerdquote:Op maandag 17 februari 2020 12:30 schreef kree het volgende:
Nouja dat het nou niet echt een handige actie was besef ik me wel hoor.
Maargoed het is wat het is. Wat ik trouwens niet snap waarom staat in het proces verbaal dat ik een strafpunt op me rijbewijs krijg? Voor zover ik weet heb ik namelijk mijn rijbewijs gehaald ver voor het punten systeem??
Dat klopt dan toch ook niet volgens mij.
Aha ok weer wat geleerdquote:Op maandag 17 februari 2020 12:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)eer-is-dit-ingevoerd
Geldt voor iedereen. Als je binnen 5 jaar nog een keer gepakt wordt mag je opnieuw examen doen volgens mij.
Zelfs dit is nog geen wake-up call voor hem ,aangezien hij nog steeds loopt te 'ja maren'quote:Op maandag 17 februari 2020 11:01 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Klinkt hard, maar hier ben ik het mee eens.
[..]
Waar. Maar drank en verkeer gaat niet samen. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar, maar ook onschuldige anderen.
Ik hoop voor @:Kree dat dit een wake-up call zal zijn.
Wens hem sterkte voor de komende tijd en hulp voor zijn (zo lijkt het tenminste) drankprobleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |