abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191549121
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij wordt hier niet om lynchpartijen gegild. TS krijgt (gelukkig) de straf die de wet voorschrijft voor met een veel te zatte kop achter het stuur zitten. Hij gilt hoe oneerlijk dat is, maar dronken achter het stuur zitten is ronken achter het stuur zitten.

Ik ben wel heel benieuwd hoe hoog hij geblazen heeft. Let wel dat je al 1,3 moet blazen wil je rijbewijs ingevorderd worden. Dat is niet zo maar 2-3 biertjes
Ik had begrepen 1175ugl :X
pi_191549259
Beter wordt deze topicreeks vernietigd om bewijzen uit te wissen.
  maandag 17 februari 2020 @ 10:25:49 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_191549434
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 09:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik had begrepen 1175ugl :X
Yep. 1175 ugl. Plusminus 2,7 promille.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 10:34:32 #179
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_191549524
Ik hoop dat betrokkene zelf ook bedacht heeft dat nu het voertuig nogmaals proberen op een voor hem correcte wijze te parkeren hem een tweede misdrijf oplevert.
pi_191549655
Alcohol drinken: prima, moet je zelf weten.

Te veel alcohol drinken: prima, moet je zelf weten, zolang je anderen maar niet tot last bent

Maar (te veel) alcohol drinken en achter het stuur zitten: gewoon absoluut keihard afstraffen. Geen mitsen en maren, gewoon meteen klaar.

Bij de eerste paar posts in het eerste topic dacht ik nog 'wtf', dat werd al snel 'aha, er zit meer achter' en nu is het inmiddels omgeslagen naar 'jehh mongol'.

Het is vast kut voor je, ook in verband met je werk, maar ik heb grof gezegd geen sympathie. En dan kun je weer aankomen met 'maar ja, er is niets gebeurd, is maar echt kleine schade' en dit en dat, maar je bent godsamme 36 man. Dat je het verdedigt door je gedrag te bagatelliseren word je echt minder sympathiek ook. Elke 'maar' die je post laat gewoon merken dat je niet door hebt wat je hebt gedaan.

Het enige wat er uit jouw mond zou moeten komen is: "het is echt kut, ik had het niet moeten doen". En klaar. Geen maar, geen dit, geen dat, geen zus, geen zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2020 11:04:38 (+(te veel)) ]
pi_191549781
Zij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
pi_191549806
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:04 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
Samenvatting voor in de OP trouwens:

TS was dronken. Hij besloot plots dat zijn auto niet goed was ingeparkeerd en wilde hem -een uur na het initiële parkeren- zelf opnieuw inparkeren, maar dit keer goed. Bij dit opnieuw inparkeren heeft hij schade gemaakt bij de auto van de buren.

Toen kwam de politie en moest hij een blaastest doen. Hij had 1175 ug/l, wat gelijk staat aan 2,7 promille. De wettelijke limiet is 0,54 promille.

TS vindt dat hij niemand in gevaar heeft gebracht omdat hij alleen inparkeerde en hier veel te zwaar wordt bestraft: hij is prima bereid de schade te betalen, maar het "dronken achter het stuur zitten" is overtrokken: hij parkeerde, zo zegt hij, immers alleen maar in. De meeste users zijn het niet met hem eens.

Verder is hij voor zijn werk afhankelijk van zijn rijbewijs als ik het goed heb begrepen, maar dit weet ik niet zeker. Staat waarschijnlijk ergens in deel 1 ofzo.
Dit ziet er slecht uit.
Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Ik haat alcohol

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2020 11:02:34 ]
pi_191549845
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:48 schreef zarGon het volgende:

Te veel alcohol drinken: prima, moet je zelf weten, zolang je anderen maar niet tot last bent

Maar alcohol drinken en achter het stuur zitten: gewoon absoluut keihard afstraffen. Geen mitsen en maren, gewoon meteen klaar.

Bij de eerste paar posts in het eerste topic dacht ik nog 'wtf', dat werd al snel 'aha, er zit meer achter' en nu is het inmiddels omgeslagen naar 'jehh mongol'.

Het is vast kut voor je, ook in verband met je werk, maar ik heb grof gezegd geen sympathie. En dan kun je weer aankomen met 'maar ja, er is niets gebeurd, is maar echt kleine schade' en dit en dat, maar je bent godsamme 36 man. Dat je het verdedigt door je gedrag te bagatelliseren word je echt minder sympathiek ook. Elke 'maar' die je post laat gewoon merken dat je niet door hebt wat je hebt gedaan.

Het enige wat er uit jouw mond zou moeten komen is: "het is echt kut, ik had het niet moeten doen". En klaar. Geen maar, geen dit, geen dat, geen zus, geen zo.
Klinkt hard, maar hier ben ik het mee eens.

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:57 schreef Excavator het volgende:
Zij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Waar. Maar drank en verkeer gaat niet samen. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar, maar ook onschuldige anderen.
Ik hoop voor @kree dat dit een wake-up call zal zijn.
Wens hem sterkte voor de komende tijd en hulp voor zijn (zo lijkt het tenminste) drankprobleem.
pi_191549976
Mss eens verhuizen ook, blijkbaar woon je in een of ander gestapodorp.
  maandag 17 februari 2020 @ 11:16:52 #185
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_191550054
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:48 schreef zarGon het volgende:

Maar (te veel) alcohol drinken en achter het stuur zitten: gewoon absoluut keihard afstraffen. Geen mitsen en maren, gewoon meteen klaar.

^O^ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191550096
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:10 schreef Excavator het volgende:
Mss eens verhuizen ook, blijkbaar woon je in een of ander gestapodorp.
Dit soort reacties snap ik dus niet zo.

Dus, als jouw eigendom (auto in dit geval) door een ander wordt beschadigd en diegene die dat doet dat over hoofd ziet (bewust of onbewust), ben jij niet dankbaar dat een ander dat opmerkt? Zodat jij in ieder geval de schade uitgekeerd krijgt?

En als jij er dan achterkomt dat het allemaal kon voorkomen worden als die persoon een paar andere keuzes had gemaakt (niet rijden met (te veel) alcohol op), reageer je er chill op?

Jij zou in dat geval je buren vergelijken met de gestapo?

Ga toch weg man.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2020 11:21:40 ]
  maandag 17 februari 2020 @ 11:27:10 #187
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_191550176
Als ik een zwalkend mannetje zou zien 's avonds laat die een paar honderd keer een busje probeert in te steken op een plek waar m'n auto staat dan ga ik ook wel ff kijken.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_191550403
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als er getuigen zijn die Kree hebben zien rijden, is het toch niet persé noodzakelijk dat de politie hem heeft moeten zien rijden?

Als ik betrokken raak bij een aanrijding, en ik ruik alcohol bij de tegenpartij, dan bel ik in dat geval de politie met de mededeling dat ik bij degene die mij aangereden heeft alcohol ruik.
Als dan bij een blaastest ter plekke blijkt dat diegene idd teveel alcohol op heeft, dan wordt ie ook beboet voor rijden onder invloed, ook al heeft de politie hem niet zelf zien rijden.
Maar als je goed gelezen had, had je opgemerkt dat niemand ts heeft zien rijden
pi_191550424
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij is dan ook gepakt op dat onder invloed zijn en niet op de schade zelf. Omdat openbare dronkenschap onder strafrecht valt.
Bij een gemeten promillage van 2,7 is er geen discussie meer nodig dat ts danig onder invloed moet zijn geweest, dat is de whole fucking point.
Kan wel zijn maar voor openbaar dronkenschap krijg je een boete en raak je niet je rijbewijs kwijt
pi_191550445
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De politie wordt gebeld dat er een man straalbezopen schade heeft gereden. De politie komt aan en vraagt wat er gebeurd is, waarbij de man aangeeft schade gereden te hebben. De politie merkt dat de man al aardig wat in de nek heeft dus zegt dat hij dan wel even mag blazen.

Dat is helemaal geen rare gang van zaken. Maar laten we er vooral vanuit gaan dat de politie zijn boekje te buiten is gegaan, het is immers logischer aan de integriteit van de wetshandhavers te twijfelen dan die van een alcoholist die zojuist een misdrijf heeft gepleegd
Tuurlijk zit TS fout maar dat betekent niet gelijk dat de politie juist heeft gehandeld. Zoals ik al eerder aangaf gaat het OM en politie regelnatig buiten het boekje.
pi_191550483
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:15 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Beste Kree, heeft de politie jou niet aangetroffen met een schadeformulier in de hand waarop jij toegeeft op die avond op een zeker tijdstip schade te hebben gemaakt tijdens het inparkeren?
Je had het dus al toegegeven op papier dat je reed (motor aan en in beweging) en dat je schade hebt gereden, nog vóór de politie druk uit kon oefenen.

Als je gluurbuur gebeld heeft omdat ie zich zorgen maakte dat je 100x in moest steken, dan kan dat aanleiding geven om je te laten blazen. Daar heb je aan mee gewerkt en veel te hoog boven de limiet gescoord, nadat je al schade toe hebt gegeven op het formulier. Dat is bevestigend.

Je argument dat de schade zo klein is, dat je het niet voelde helpt je denk ik niet en kan nogal averechts werken. Het gaat namelijk in mindere mate om de schade die je wel echt gemaakt hebt en vooral het risico op wat er had kunnen gebeuren. De reden van zo een promillagelimiet is dat je niet goed meer kan beoordelen wat je doet en dan lijk je juist te benadrukken dat je niet goed bij was als je riep het niet gemerkt te hebben.
Als je in meer nuchtere toestand nog steeds roept dat het nauwelijks mis is gegaan alsof het een sterk argument is, dan laat je nog steeds zien niet helemaal te snappen wat de issue nou eigenlijk is.

Doe jezelf een lol en wrijf niet in de vlek dat het allemaal wel meevalt en ze onterecht moeilijk doen. Juist daarmee lijk je niet te laten zien dat je wel genoeg (zelf)inzicht hebt en dat kan te denken geven over kans op recidive met bijbehorende maatregelen.

Sterkte in ieder geval.
Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.
Do what you love, love what you do!
pi_191550515
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dus, als jouw eigendom (auto in dit geval) door een ander wordt beschadigd en diegene die dat doet dat over hoofd ziet (bewust of onbewust), ben jij niet dankbaar dat een ander dat opmerkt? Zodat jij in ieder geval de schade uitgekeerd krijgt?

En als jij er dan achterkomt dat het allemaal kon voorkomen worden als die persoon een paar andere keuzes had gemaakt (niet rijden met (te veel) alcohol op), reageer je er chill op?

Ga toch weg man.
De politie bellen voor zoiets is er over, tegen een arme dronkenlap kunnen ze zich wel weren blijkbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Excavator op 17-02-2020 12:00:16 ]
  maandag 17 februari 2020 @ 11:59:55 #193
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_191550620
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:47 schreef kree het volgende:

[..]

Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.
Als je met 15 bier de bus instapt doet de politie dat wel eens ja
Laffe huichelaar
  maandag 17 februari 2020 @ 12:01:59 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_191550642
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ga toch weg man.
Als ik iemand straalbezopen de auto in zie stappen zou ik dat 100% ook doen.
Laffe huichelaar
pi_191550668
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:47 schreef kree het volgende:

[..]

Dat doet niet af aan wat S_M schrijft.
pi_191550931
Nouja dat het nou niet echt een handige actie was besef ik me wel hoor.

Maargoed het is wat het is. Wat ik trouwens niet snap waarom staat in het proces verbaal dat ik een strafpunt op me rijbewijs krijg? Voor zover ik weet heb ik namelijk mijn rijbewijs gehaald ver voor het punten systeem??

Dat klopt dan toch ook niet volgens mij.
  maandag 17 februari 2020 @ 12:35:39 #197
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_191550974
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:43 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Maar als je goed gelezen had, had je opgemerkt dat niemand ts heeft zien rijden
Jawel, er is een getuige geweest die hem heeft zien rijden.
  maandag 17 februari 2020 @ 12:36:38 #198
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_191550980
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:30 schreef kree het volgende:
Nouja dat het nou niet echt een handige actie was besef ik me wel hoor.

Maargoed het is wat het is. Wat ik trouwens niet snap waarom staat in het proces verbaal dat ik een strafpunt op me rijbewijs krijg? Voor zover ik weet heb ik namelijk mijn rijbewijs gehaald ver voor het punten systeem??

Dat klopt dan toch ook niet volgens mij.
https://www.rijksoverheid(...)eer-is-dit-ingevoerd

Geldt voor iedereen. Als je binnen 5 jaar nog een keer gepakt wordt mag je opnieuw examen doen volgens mij.
pi_191551015
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)eer-is-dit-ingevoerd

Geldt voor iedereen. Als je binnen 5 jaar nog een keer gepakt wordt mag je opnieuw examen doen volgens mij.
Aha ok weer wat geleerd
  maandag 17 februari 2020 @ 12:44:09 #200
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191551048
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:01 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Klinkt hard, maar hier ben ik het mee eens.
[..]

Waar. Maar drank en verkeer gaat niet samen. Je brengt niet alleen jezelf in gevaar, maar ook onschuldige anderen.
Ik hoop voor @:Kree dat dit een wake-up call zal zijn.
Wens hem sterkte voor de komende tijd en hulp voor zijn (zo lijkt het tenminste) drankprobleem.
Zelfs dit is nog geen wake-up call voor hem ,aangezien hij nog steeds loopt te 'ja maren'
En hij lijkt geen drank probleem te hebben , hij heeft een drank probleem.
Misschien ben ik niet empathisch genoeg ingesteld mbt TS, maar dat heeft hij aan zichzelf te danken
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')