Dat schilderij was bijna levensgroot, en haar huid was bijna blauwig doorschijnend, zo mooi! En dan die grote streken verf die haar jurk suggereerden. Prachtig! Er hingen nog andere werken van hem. losser geschilderd ( hij is beroemd om zijn nat in nat ( alla prima= direct schilderen) manier van schilderen) en het is zo knap dat hij met een paar streken een hele jurk, of een kant van een gezicht neerzette.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Sjezus Voxs, wat een prachtige stukken! Er is me toch een partij mooi gebruik gemaakt van 'licht'.
Jazeker! Doe ik ookquote:Op donderdag 5 maart 2020 20:52 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ik kan dus met een gerust hart nog een aantal keren opnieuw over hetzelfde portret heen schilderen.![]()
Jij kijkt er uiteraard dwars doorheen, maar die jurk zal er van dichtbij niet uitzien en van een afstand levensecht. Geen idee of dat ook aan te leren is, of dat er toch wel iets aangeboren en ingebakken in je moet zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dat schilderij was bijna levensgroot, en haar huid was bijna blauwig doorschijnend, zo mooi! En dan die grote streken verf die haar jurk suggereerden. Prachtig! Er hingen nog andere werken van hem. losser geschilderd ( hij is beroemd om zijn nat in nat ( alla prima= direct schilderen) manier van schilderen) en het is zo knap dat hij met een paar streken een hele jurk, of een kant van een gezicht neerzette.
Ja precies dat. En het valt te leren én je moet wat talent hebben of inzicht hoe licht valt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:58 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Jij kijkt er uiteraard dwars doorheen, maar die jurk zal er van dichtbij niet uitzien en van een afstand levensecht. Geen idee of dat ook aan te leren is, of dat er toch wel iets aangeboren en ingebakken in je moet zitten.
In ieder geval is het niet te bevatten fraai gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:04 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ja precies dat. En het valt te leren én je moet wat talent hebben of inzicht hoe licht valt.
Ter illustratie van de grove streken die hij gebruikteDat is ronduit lomp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onbegrijpelijk dat de maker ziet dat bij deze techniek 't op een afstand prachtig is.
L2B's Mixcloud
Ja dat is wel een talentquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat is ronduit lomp.Onbegrijpelijk dat de maker ziet dat bij deze techniek 't op een afstand prachtig is.
Hoe kán dat nou dat ze dat zo correct neer kunnen zetten met die grootte. Hetzelfde geldt voor zoveel dingen, zoals met graffiti in het groot.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:09 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ja dat is wel een talentDe gezichten ook zo lomp hoor
![]()
Ik zocht even op hoe groot: 292.1 x 213.7 cm
Meten en vergelijkend meten en ik denk ook vaak toch het doek opdelen met, al dan niet denkbeeldige, lijnen. Ik kocht een boek met Degas tekeningen en sommige hebben een grid, duidelijk bedoelt om te vergroten op doek. Allerlei hulpmiddelen worden gebruiktquote:Op donderdag 5 maart 2020 21:11 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hoe kán dat nou dat ze dat zo correct neer kunnen zetten met die grootte. Hetzelfde geldt voor zoveel dingen, zoals met graffiti in het groot.
Dat lukt me niet eens met een appel.
Ja, dat snap ik wel, maar niet hoe ze het in verhouding juist op het doek weten weer te geven. Je zou denken dat je hoofd in de war raakt, omdat het absoluut het juiste formaat niet heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:14 schreef Voxs het volgende:
[..]
Meten en vergelijkend meten en ik denk ook vaak toch het doek opdelen met, al dan niet denkbeeldige, lijnen. Ik kocht een boek met Degas tekeningen en sommige hebben een grid, duidelijk bedoelt om te vergroten op doek. Allerlei hulpmiddelen worden gebruikt
Zeker, ook anders geldt het. Ik schilderde eens groter dan levensgroot een portret en vond het moeilijk overzicht te bewaren! Dan moet je echt steeds een aantal stappen weglopen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar niet hoe ze het in verhouding juist op het doek weten weer te geven. Je zou denken dat je hoofd in de war raakt, omdat het absoluut het juiste formaat niet heeft.
Vergt best wel een beetje ervaring ende talent.
Tof!quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:25 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zeker, ook anders geldt het. Ik schilderde eens groter dan levensgroot een portret en vond het moeilijk overzicht te bewaren! Dan moet je echt steeds een aantal stappen weglopen.
nee, ja ehm nee, die moet nog af, een zelfportret en vooralsnog beschouw ik die als 'argh'.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:27 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Tof!Heb je daar ook een foto van?
Vraag nog eens over een jaartje ofzo.quote:
Ik ben behoorlijk onder de indruk van die schilderij met dat witte jurk. Geen idee waarom maar ik vind hem heel mooi. Schilderij én jurk.quote:Op donderdag 5 maart 2020 20:54 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dat schilderij was bijna levensgroot, en haar huid was bijna blauwig doorschijnend, zo mooi! En dan die grote streken verf die haar jurk suggereerden. Prachtig! Er hingen nog andere werken van hem. losser geschilderd ( hij is beroemd om zijn nat in nat ( alla prima= direct schilderen) manier van schilderen) en het is zo knap dat hij met een paar streken een hele jurk, of een kant van een gezicht neerzette.
Courtois was ook een geweldig schilderquote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:11 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik ben behoorlijk onder de indruk van die schilderij met dat witte jurk. Geen idee waarom maar ik vind hem heel mooi. Schilderij én jurk.
Eigenlijk was dit schilderij het eerste waar ik ineens ontroert van raakte. De foto doet geen recht aan de etherische schoonheid,dat ijle gewaad schitterde haast en dan het gezicht erboven. Van Gustav Klimtquote:Op zondag 8 maart 2020 18:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
En onder het prachtige schilderij wat Voxs zo beroerde, de mix om, naja, hopelijk wat mensen op te vrolijken.![]()
Dit is 'm geworden: Smile & a Hug (Fruity Healing House)
Ja ho even. Ik zei beroerde, niet ontroerde.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:27 schreef Voxs het volgende:
[..]
Eigenlijk was dit schilderij het eerste waar ik ineens ontroert van raakte. De foto doet geen recht aan de etherische schoonheid,dat ijle gewaad schitterde haast en dan het gezicht erboven. Van Gustav Klimt
[ afbeelding ]
Ik ga je mix opzetten, meer fruit is altijd goed
edit: oh en lach en knufs ook!
quote:Op zondag 8 maart 2020 19:38 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja ho even. Ik zei beroerde, niet ontroerde.![]()
Heb het schilderij opgeslagen en uitvergroot bekeken. Die jurk van dichtbij en dan van een afstand. Man.Het gezicht waar op verschillende punten overduidelijk blauw in is verwerkt, tot sommige stukjes in het oogwit aan toe!
Ja, dan valt je mond wel ietwat open.
Verwarrend, want die kleuren zijn nog behoorlijk aanwezig ook. Wat ook zo fraai is, is de wit/blauw transparante huid op schilderijen. Met name uit de periode dat zon vermijden helemaal hip was.quote:Op zondag 8 maart 2020 19:42 schreef Voxs het volgende:
[..]Ze noemen die techniek "gebroken kleur', een impressionistische techniek. kleuren naast elkaar plaatsen die samen een geheel/kleurtoon vormen. In de jurk, maar ook in haar gezicht zie je dat dichtbij goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |