abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191514382
COPENHAGEN, Denmark — Scandinavian Airlines has temporarily removed an online ad after criticism on social media, particularly from anti-immigration parties, that the video detracts from the region’s culture and history.

The video, entitled “What is Scandinavian for real? Absolutely nothing,” was uploaded Tuesday and was taken down hours later. The video says that what is usually considered to be Scandinavian, like democracy, open sandwiches, parental leave and Swedish meatballs, have been imported and Scandinavia was “brought here, bit by bit, by ordinary people who found the best of our home in other places.”

Richard Jomshof, a lawmaker with the anti-immigrant populist party Sweden Democrats, said the video is “really devilish nonsense and self-hatred. Have always tried to fly with SAS, but never again. It’s a promise.”

In neighboring Denmark, Soeren Espersen, a senior member of the similarly populist Danish People’s Party, said the three-nation carrier was “spitting on all that is truly Norwegian, truly Swedish and truly Danish with its disgusting commercial.”

There was plenty of criticism on social media from non-politicians as well. Bo Kleis Christensen wrote on Facebook that SAS “crossed a vital cultural boundary for us, ordinary people.”

The airline said it stands by the core message that travel enriches people. But it added that the reaction online to the ad suggested an “online attack,” without elaborating. “We have therefore temporarily removed the film from our channels,” it said.

David Delfs Erbo Andersen, an assistant professor at Denmark’s Aarhus University, says the video made unproven claims that Scandinavians believe they invented things like maternity leave and democracy.

“It seems provocative because Scandinavians know very well that we did not invent, for example, democracy,” he told Denmark’s Ekstra Bladet tabloid on Wednesday.

https://nypost.com/2020/0(...)er-online-criticism/

Land of the free. Home of the brave.
pi_191514411
Video in de OP is trouwens niet de originele die is verwijderd en aangepast. Had in een dag 100.000 dislikes te pakken en verwijderd door Scandinavian Airlines. Volgens mij staat originele video in het artikel.
pi_191514476
Hoe kan een organisatie zo'n enorme hoeveelheid aan oikofobie in een reclame verwerken. Bizar.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:27:21 #4
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191514494
Toch altijd heerlijk hoe ze dit op Joop weten te verdraaien: Nationalisten bedreigen vrijheid van meningsuiting wegens spotje over tradities.
pi_191514495
Het is ook wel een heel slechte reclame.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 februari 2020 @ 00:27:29 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_191514499
Toch wel geinig, de bizar schuimende bekken bij die figuren in dat artikel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 februari 2020 @ 00:28:03 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_191514506
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:27 schreef Eendenkooi het volgende:
Toch altijd heerlijk hoe ze dit op Joop weten te verdraaien: Nationalisten bedreigen vrijheid van meningsuiting wegens spotje over tradities.
Dat is bijna niet hetzelfde als wat de rechterkant van het spectrum regelmatig doet nee :o

Oh wacht, dat is het wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:28:57 #8
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191514525
quote:
Goh, je zou bijna gaan denken dat Joop in hetzelfde rijtje valt als GeenStijl of DDS.
pi_191514531
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:26 schreef soeverein het volgende:
Hoe kan een organisatie zo'n enorme hoeveelheid aan oikofobie in een reclame verwerken. Bizar.
Het heeft ook helemaal niks met Scandinavian Airlines te maken. Ik snap het hele idee achter deze reclame niet. Beetje hetzelfde als met Gillette toen die ook een politieke statement wilde maken.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:29:28 #10
489142 RinusMichels2.0
Graag verwijderen.
pi_191514533
Rond 1:30 komt een neger in het spotje voor.

Bah! Negers! :r
Graag verwijderen.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:30:14 #11
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191514548
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het heeft ook helemaal niks met Scandinavian Airlines te maken. Ik snap het hele idee achter deze reclame niet. Beetje hetzelfde als met Gillette toen die ook een politieke statement wilde maken.
En als je deze zin nog een keer leest nog steeds niet?

quote:
The video says that what is usually considered to be Scandinavian, like democracy, open sandwiches, parental leave and Swedish meatballs, have been imported and Scandinavia was “brought here, bit by bit, by ordinary people who found the best of our home in other places.”
pi_191514575
quote:
Wtf :') Bizar inderdaad.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:36:22 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191514648
Tekenend voor de weg met ons mentaliteit die ook in Scandinaviė aanwezig is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 00:39:31 #14
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_191514715
Of je nu voor of tegen FvD bent, het wordt ze wel erg makkelijk gemaakt op deze manier. Nu ook weer dat gedoe met carnaval dat geen carnaval mag heten.
pi_191515096
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 00:39 schreef Eendenkooi het volgende:
Of je nu voor of tegen FvD bent, het wordt ze wel erg makkelijk gemaakt op deze manier. Nu ook weer dat gedoe met carnaval dat geen carnaval mag heten.
Ja en die reactie vd mensen die de naam aanpassen "mensen moeten zich niet druk maken om de naam maar gewoon een gezellig feest vieren"
:') [b][/b]
Vakman pur sang
pi_191515120
quote:
Ik hoop dat de VVD en het CDA een keertje met een toekomstvisie en wat nieuwe mensen komen, zodat rechts niet hoeft over te gaan naar de boreale praatjes van die luchtfietser.

Links moet eens ophouden met het beschermen van de progressieve gestoorden. Het enige wat mij meer tegenstaat mr boreaal zijn die weg met ons types die vervogens staan te juichen voor de meest achterlijke religie en immigratie die gegarandeerd alle linkse knuffelgroepjes gaat bedreigen.

En ja dit is een achterlijke reclame. Kies een random bruiner land uit en je kan laten zien dat heel wat gejat van het westen is en dat ze eigenlijk niks zelf hebben bereikt. Dat ben je een vieze racist die negertjes uitlacht.
pi_191515179
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja en die reactie vd mensen die de naam aanpassen "mensen moeten zich niet druk maken om de naam maar gewoon een gezellig feest vieren"
:') [b][/b]
Ik snap de behoefte en het doel gewoon niet. Toen ik een puber was vond ik dingen als het vliegende spaghetti monster supermooi. Geen moment had ik een hekel aan de naam van dingen, omdat ze ooit christelijk waren. Ik vier gewoon kerst zonder Jezus, zoals het merendeel van het land volgens mij doet. Waarom zou je het een lichtjesfeest oid willen noemen? Carnaval is carnaval en bijna geen enkele deelnemer doet nog aan de serieuze reli aspecten zoals vasten. Over 10 jaar bedenkt iemand dat verkleedfeesten uit Nigeria komen en is het weer culturele diefstal. De permanente zoektocht naar dingen en mensen waar misschien wel een racist achter kan schuilen lijkt mij een kutleven.
pi_191515250
quote:
Deze video van FvD is eigenlijk precies het tegenovergestelde van de Scandinavian Airlines commercial uit de OP. Hier spreekt trots uit.

zaterdag 15 februari 2020 @ 01:26:33 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191515373
Anders laten we iedereen lekker zelf even bepalen wat hij over zijn eigen land te vertellen heeft en welke cultuurelementen hij/zij op een bepaalde wijze wil duiden.

Waar komt die wens vandaan om anderen vaderlandsliefde met repressie te willen opleggen? Daar worden mensen alleen maar recalcitrant van.
pi_191515579
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:26 schreef Hexagon het volgende:

Waar komt die wens vandaan om anderen vaderlandsliefde met repressie te willen opleggen? Daar worden mensen alleen maar recalcitrant van.
Echt ironisch dit inzicht.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 01:49:39 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191515644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt ironisch dit inzicht.
Tja, een filmpje uit de OP mag kennelijk niet van de nationalistische gedachtenpolitie. Gij zult zo denken als de vaderlandslievende patriotten.

Hoe onzeker moet je wel niet zijn om daar zo agressief op te reageren
  zaterdag 15 februari 2020 @ 01:56:09 #22
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_191515711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, een filmpje uit de OP mag kennelijk niet van de nationalistische gedachtenpolitie. Gij zult zo denken als de vaderlandslievende patriotten.

Feitelijk gezien is er ook niet echt iets mis met de boodschap geloof ik.

Die zelfhaat blijkt vooral bij de zelfbenoemde patriotten te tieren.
pi_191515722
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hebt mij zo gek gekregen alle comments te lezen en ik zie niemand die repressie wil gebruiken. Een mening waar jij het niet mee eens bent is geen repressie. Engnek.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 07:56:02 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191516816
Dit is de meest zieke zelfhatende eigencultuur verachtende reclame spot ooit gemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191516854
Mensen die niet inzien dat je eigen cultuur verachten schadelijk is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')