abonnement Unibet Coolblue
pi_191546342
Maar waarom heb je geen werk dan? :o (serieuze vraag)
Somebody that I used to know
pi_191546595
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:08 schreef Postbus100 het volgende:
Maar waarom heb je geen werk dan? :o (serieuze vraag)
Vraag me meer af waar TS die dames vandaan haalt.
pi_191547576
Ik zou zelf zeggen. Je kan toch ook zoeken naar Engelstalig costumer care. Ze spreekt engels, dus dat is opzich goed. Of ze kan voorlopig misschien spaanse taalles geven, en dan als ze hier is bijscholen.
Maar mensen uit Spanje kunnen vrij naar Nederland reizen, Dus ze heeft helemaal geen visum nodig. Maar als ze uit mexico komt dan is het handig om via Spanje naarnaar Nederland te gaan. Is volgens mij makkelijker.
Kijk op zich heb ik wel een vacature gevonden voor je, gewoon googelen :z https://www.youngcapital.(...)service-in-amsterdam

Maar ik denk dat het inderdaad handigst is van wat jij zegt dat ze een tojdelijk baan buiten haar vakgebied moet kiezen.

Punt7 geldt inderdaad alleen voor geregistreerd partnerschap en huwelijk. Dus dat hoef je niet te doen.
Als het een vriendin is dan moet je kunnen bewijzen van een exclusieve duurzame relatie. Je moet dan een relatieverklaring in vullen kun je vinden bij het aanvraagformulier.
pi_191547845
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 02:20 schreef Twintig het volgende:
Ik zou zelf zeggen. Je kan toch ook zoeken naar Engelstalig costumer care. Ze spreekt engels, dus dat is opzich goed. Of ze kan voorlopig misschien spaanse taalles geven, en dan als ze hier is bijscholen.
Maar mensen uit Spanje kunnen vrij naar Nederland reizen, Dus ze heeft helemaal geen visum nodig. Maar als ze uit mexico komt dan is het handig om via Spanje naarnaar Nederland te gaan. Is volgens mij makkelijker.
Kijk op zich heb ik wel een vacature gevonden voor je, gewoon googelen :z https://www.youngcapital.(...)service-in-amsterdam

Maar ik denk dat het inderdaad handigst is van wat jij zegt dat ze een tojdelijk baan buiten haar vakgebied moet kiezen.

Punt7 geldt inderdaad alleen voor geregistreerd partnerschap en huwelijk. Dus dat hoef je niet te doen.
Als het een vriendin is dan moet je kunnen bewijzen van een exclusieve duurzame relatie. Je moet dan een relatieverklaring in vullen kun je vinden bij het aanvraagformulier.
Strongins
pi_191549091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 23:49 schreef TechnoCat het volgende:

Maar dan al die bureaucratie ellende op de website van de IND, daar wordt je ook niet veel wijzer van. Zo stuurde ze me dit document toe, met betrekking tot de aanvraag MVV.
http://www.everythingtech.nl/online/MVV.docx
Ik blijf echt hangen op punt 7, ik snap er echt niets van. En heeft dit document ook niet alleen betrekking op getrouwde mensen en/of mensen met geregistreerd partnerschap?
Punt 7 betekent niet veel anders dan dat een "officiele" vertaler je vriendin's geboorte-akte van oorspronkelijke taal (Spaans) vertaalt naar het Nederlands en dat dit door een overheidsinstantie voorzien word van officiële stempels zodat het vertaalde document hier ook gebruikt kan worden om in te schrijven. Als je daar getrouwd bent, zou je de huwelijksakte ook moeten laten vertalen en afstempelen, zodat het huwelijk hier ook inschreven kan worden bij burgelijke stand. Ik neem aan dat dat ook geld voor geregistreerd partnerschap.
pi_191549650
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 17:37 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Maar hoe kan men dat verlangen van een getrouwd stel? Ik kan toch niet al met haar gaan trouwen nog voordat zij officieel hier is (of ik daar)? Dat gaat toch niet volgens de wet? Zij moet dan toch ook een Nederlandse burger zijn? Of zie ik dat nu verkeerd? Dit omdat het formulier wel bestemd lijkt te zijn voor reeds getrouwde stellen.
[..]

Ik heb niets met Nederlandse vrouwen, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar laat ik het zo zeggen, het 'feminisme' en 'emancipatie' is veel te ver doorgeschoten en als man zijnde ben je maar een nummertje. Ga als man voor de gein maar eens een dating site op en doe je voor als een vrouw, en kijk eens hoeveel honderden berichten je binnen krijgt, terwijl als je daar als man zelfde zijnde staat je niets krijgt. NL vrouwen weten het, en ze willen allemaal het prins op het witte paard. Ik blijf liever alleen dan dat ik elke dag op m'n tenen moet lopen.
[..]

Hoe creëer je 'werkschuwe' mensen, door ze alles af te pakken en werken totaal niet lonend te maken. Maar dat is een heel andere discussie. (zoek maar even op de term "armoedeval", verdiep je er maar even in).
[..]

In haar land valt zij onder wat ze zelf beschrijft als de middenklasse. Wat ze exact gedaan heeft weet ik niet volledig maar het ging wel altijd om klantenservice.
[..]

Exact dat, naar Europa, omdat ze dol op kunst is en latina's hebben iets met Europa. Het is voor hun het 'oude continent'. Ze gaat ook elk jaar naar Acapulco, waar ik dan ook afgelopen maand mee naar toe bent geweest. Ze heeft heel veel foto's op haar Facebook van allerlei bekende plekken hier in Nederland. Het is voor ons Nederlanders misschien moeilijk te begrijpen maar sommige buitenlanders vinden ons land een heel mooi land.
[..]

Kijk, voor mij valt er niet zoveel te verliezen als zij hier heen wil komen. Ik weet 100% zeker dat het niet om een visa of specifiek om NL te doen gaat, want die kans heeft ze dan al 2x eerder gehad. Niet iedereen is een malafide persoon die de illegale asielzoeker wil uithangen.
[..]

Het is ook niet erg als het wat tijd gaat kosten, ze zal toch eerst wat Nederlands moeten leren kennen. Inmiddels heeft ze zich wel al aangemeld bij de "Klank" school in Mexico stad voor Nederlandse lessen.
[..]

We spenderen veel tijd over de (beeld) telefoon met de Nederlandse taal. Hoe bepaalde woorden worden uitgesproken, wat bepaalde ezelsbruggetjes zijn etc, tot zover ik in staat ben, aangezien ik in "Nederlands" op het MBO ook niet verder dan een zesje kwam.
[..]

Dat kan heel goed als ze hier in september komt, in 1e instantie als toerist. Een visa heeft ze in elk geval niet nodig. En ze hoeft ook niet voor de vlucht te betalen want ze werkt bij United en werknemers mogen daar gratis vliegen (enkel als er plek over is in het toestel).
[..]

Zij heeft een hele andere kijk richting werk dan ik. Zij zegt zelf ook dat het haar niet zo veel kan schelen wat ze doet, geld is geld en werk is werk. Ja, een mentaliteits kwestie, want ik denk er zelf veel anders over. Werken doe je niet alleen voor het geld, je moet je er ook een beetje prettig en gelukkig in voelen. Het kost je verdorie wel 40 a 50 uur in de week, inclusief voorbereiding, reistijd, verplichte pauze in de middag).
[..]

Nee, dat ga ik niet doen en dat weet zij ook. Ik heb duidelijk gezegd, ik heb dit huis toen gekregen, na jaren wachten (op een optie lijst), en ik had specifiek mijn doelen gezet op een vrijstaand huis, om van het lawaai van bonkende buren af te komen en nu ik hier prinsheerlijk rustig woon geef ik dat niet gauw op.
[..]

Klopt, maar als de liefde sterk genoeg is, en de wil er ook is, zal het uiteindelijk wel lukken. En zo niet, ja dan houdt het op. Je kunt geen ijzer met handen breken.
[..]

Ik ben er al jaren klaar voor, mijn eigen probleem, en ook enige probleem is werk. Ik val bij de gemeente ook onder het doelgroepenregister omdat ik val onder twee psychologische doelgroepen: Autisme en Agorafobie. Dat eerste zal je misschien wel gemerkt hebben en dat tweede is persoonlijker.

Klik eens op die link die ik gaf. En scroll dan eens naar het stukje wat gaat over jouw inkomen, en hoe dat niet mag komen uit een uitkering, wil je garant kunnen staan voor haar.

Dat kost je dus minimaal al een jaar waarin jij moet laten zien niet afhankelijk te zijn van een uitkering.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191549662
quote:
11s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:16 schreef Elpis het volgende:
Ik ben reuze benieuwd hoe jij met agorafobie naar Mexico heb weten te reizen.
TS lijkt van het soort 'ik krijg een uitkering én licht de staat op, want daar heb ik recht op, want ik vind werken kut en de staat stom'.

Waarbij het natuurlijk nooit aan hem ligt, maar altijd aan een ander.

TS, je plan gaat sowieso mislukken met je huidige instelling.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191550688
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:49 schreef probeer het volgende:

[..]

TS lijkt van het soort 'ik krijg een uitkering én licht de staat op, want daar heb ik recht op, want ik vind werken kut en de staat stom'.

Waarbij het natuurlijk nooit aan hem ligt, maar altijd aan een ander.

TS, je plan gaat sowieso mislukken met je huidige instelling.
Als ik TS was zou ik eens kijken om naar Mexico te gaan en daar te gaan settelen. Weet je gelijk hoe serieus mevrouw is kwa liefde.
pi_191552110
De oplossing om dit probleem te doorbreken is om te gaan werken. Je lijkt echter nogal wat werk af te slaan omdat je daar geen zin in hebt. Daar zou je dan mee op moeten houden. Vervolgens moet je de baan die je krijgt een jaar volhouden. Daarna kun je een procedure opstarten en later eventueel weer terug je uitkering in.

Dus dat is een kleine moeite. Wat is nu een jaartje werken om de liefde van je leven elke dag bij je te kunnen hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191552363
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:25 schreef Ludachrist het volgende:
De oplossing om dit probleem te doorbreken is om te gaan werken. Je lijkt echter nogal wat werk af te slaan omdat je daar geen zin in hebt. Daar zou je dan mee op moeten houden. Vervolgens moet je de baan die je krijgt een jaar volhouden. Daarna kun je een procedure opstarten en later eventueel weer terug je uitkering in.

Dus dat is een kleine moeite. Wat is nu een jaartje werken om de liefde van je leven elke dag bij je te kunnen hebben.
Hij zal 4 jaar garant voor haar moeten staan. Dus tot die tijd hetzelfde of meer inkomen moeten genereren.
pi_191552369
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hij zal 4 jaar garant voor haar moeten staan. Dus tot die tijd hetzelfde of meer inkomen moeten genereren.
Maar ze mag na 1 jaar werken al overkomen, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191552408
quote:
5s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar ze mag na 1 jaar werken al overkomen, toch?
Ja, maar als hij zijn baan daarna verliest kan ze retour.
pi_191552425
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja, maar als hij zijn baan daarna verliest kan ze retour.
Dan moet TS gewoon wat langer doorwerken om de rest van zijn leven door te kunnen brengen met de vrouw van zijn dromen. Kleine opoffering.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191552578
Maar dit is dus wel een mooi voorbeeld van iemand die vastzit aan de gouden ketting van uitkeringen, toeslagen en sociale huurwoningen. Totaal geen flexibiliteit meer als er ineens iets op z'n pad komt wat ie wil bereiken, maar wat onhaalbaar is doordat hij nooit gestimuleerd is om zelfstandig te worden en z'n eigen boontjes te doppen.
Somebody that I used to know
pi_191553132
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:59 schreef Postbus100 het volgende:
Maar dit is dus wel een mooi voorbeeld van iemand die vastzit aan de gouden ketting van uitkeringen, toeslagen en sociale huurwoningen. Totaal geen flexibiliteit meer als er ineens iets op z'n pad komt wat ie wil bereiken, maar wat onhaalbaar is doordat hij nooit gestimuleerd is om zelfstandig te worden en z'n eigen boontjes te doppen.
Daar vat je het inderdaad keurig samen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 17 februari 2020 @ 15:41:19 #66
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_191553177
Gvd is dit serieus? TS werkt niet. Wil iemand met kunst opleiding immigreren als kennis migrant. :')_!!
Thinking about thinking of you.
pi_191554205
Dus zij verlaat haar land en alles wat ze kent voor jou, maar van jou kant uit is het onbespreekbaar om N-O Groningen, zo ongeveer de regio met de minste werkgelegenheid, te verlaten? Echte liefde dit ja... Je saboteert je eigen geluk, maar het is straks de IND die de schuld krijgt. Een relatie is geven en nemen, als je niet bereid bent concessies te doen gaat het gewoon niks worden en dat heeft niks te maken met landsgrenzen en visums.
pi_191554419
Als je geen vrouw kan vinden in NL dan ligt het aan jou vriend.
pi_191554654
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:42 schreef Polenbatser het volgende:
Dus zij verlaat haar land en alles wat ze kent voor jou, maar van jou kant uit is het onbespreekbaar om N-O Groningen, zo ongeveer de regio met de minste werkgelegenheid, te verlaten? Echte liefde dit ja... Je saboteert je eigen geluk, maar het is straks de IND die de schuld krijgt. Een relatie is geven en nemen, als je niet bereid bent concessies te doen gaat het gewoon niks worden en dat heeft niks te maken met landsgrenzen en visums.
Ik woon ook in noordoost-Groningen. Geen idee hoe het met de werkgelegenheid zit, maar ik ben gewoon voor mezelf begonnen. Wat mij betreft mag TS wat beter zijn best gaan doen, want met autisme valt volgens mij prima te werken. Ik ben ook chronisch ziek, maar doe wat ik kan.

Als TS heel erg afhankelijk is van bijvoorbeeld zijn zorgverzekering, dan snap ik het. Ik zou mijn dagen ook wel onder de Spaanse zon door willen brengen, maar met 17K aan zorgkosten is dat niet reëel. Al zou je 5K per maand verdienen, dan is dat toch nog bijna een kwart van het jaarinkomen. Dat is gewoon niet praktisch.

Maar de mentaliteit van TS lijkt te zijn: ‘ik heb een hekel aan werken.’ Ja, dat is leuk, maar zo ga je je vriendin deze kant niet ophalen. In Mexico gaan wonen kan, als je niet te veel afhankelijk bent. Ik heb bijvoorbeeld bepaalde specifieke zorg voor mijn oren nodig. Die is hier niet zo goed als in het buitenland. Als je alleen autistisch bent en verder niet afhankelijk, zou ik ‘t overwegen.

quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:59 schreef Salvad0R het volgende:
Als je geen vrouw kan vinden in NL dan ligt het aan jou vriend.
Maar als TS nou eenmaal niet op Nederlandse vrouwen valt? Dat kan toch? Ik heb er ook helemaal niet zoveel mee. Zij hebben andere standaarden dan ik. Dus ja, ‘het ligt aan mij’, maar wat nou als ik bijvoorbeeld Roemeense dames veel aantrekkelijker vind? Dat mag dan toch?!
pi_191554668
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:19 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Ik woon ook in noordoost-Groningen. Geen idee hoe het met de werkgelegenheid zit, maar ik ben gewoon voor mezelf begonnen. Wat mij betreft mag TS wat beter zijn best gaan doen, want met autisme valt volgens mij prima te werken. Ik ben ook chronisch ziek, maar doe wat ik kan.

Als TS heel erg afhankelijk is van bijvoorbeeld zijn zorgverzekering, dan snap ik het. Ik zou mijn dagen ook wel onder de Spaanse zon door willen brengen, maar met 17K aan zorgkosten is dat niet reëel. Al zou je 5K per maand verdienen, dan is dat toch nog bijna een kwart van het jaarinkomen. Dat is gewoon niet praktisch.

Maar de mentaliteit van TS lijkt te zijn: ‘ik heb een hekel aan werken.’ Ja, dat is leuk, maar zo ga je je vriendin deze kant niet ophalen. In Mexico gaan wonen kan, als je niet te veel afhankelijk bent. Ik heb bijvoorbeeld bepaalde specifieke zorg voor mijn oren nodig. Die is hier niet zo goed als in het buitenland. Als je alleen autistisch bent en verder niet afhankelijk, zou ik ‘t overwegen.
[..]

Maar als TS nou eenmaal niet op Nederlandse vrouwen valt? Dat kan toch? Ik heb er ook helemaal niet zoveel mee. Zij hebben andere standaarden dan ik. Dus ja, ‘het ligt aan mij’, maar wat nou als ik bijvoorbeeld Roemeense dames veel aantrekkelijker vind? Dat mag dan toch?!
Het enige verschil tussen Roemeense en NL vrouwen is dat Roemeense vrouwen nog niet meteen doorhebben wat voor mongool TS is omdat ze de taal niet spreken.
pi_191554691
Vraag advies aan een advocaat die precies kan vertellen of het zinvol is om de procedure te starten.

Het zal je een hoop geld en stress besparen.
pi_191554810
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:19 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het enige verschil tussen Roemeense en NL vrouwen is dat Roemeense vrouwen nog niet meteen doorhebben wat voor mongool TS is omdat ze de taal niet spreken.
Jij hebt geen Roemeense vrienden, gok ik? Want de cultuur is weldegelijk anders.
pi_191554946
quote:
Maar als TS nou eenmaal niet op Nederlandse vrouwen valt? Dat kan toch? Ik heb er ook helemaal niet zoveel mee. Zij hebben andere standaarden dan ik. Dus ja, ‘het ligt aan mij’, maar wat nou als ik bijvoorbeeld Roemeense dames veel aantrekkelijker vind? Dat mag dan toch?!
Heb eerder het idee dat Nederlandse vrouwen niet zitten te wachten op een ambitieloze uitkeringstrekker ergens in Groningen. Als er dan al iemand geïnteresseerd is dan heb je het over een kaliber vrouw waar je bang van wordt. Dan ga je al snel verder kijken anders blijf je de rest van je leven alleen.

In het buitenland zijn er genoeg vrouwen die er alles voor over hebben om de ellende daar te kunnen ontvluchten. Die zijn niet zo kritisch. Ook de wat knappere vrouwen niet.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_191554995
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:08 schreef Postbus100 het volgende:
Maar waarom heb je geen werk dan? :o (serieuze vraag)
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 17:37 schreef TechnoCat het volgende:
Hoe creëer je 'werkschuwe' mensen, door ze alles af te pakken en werken totaal niet lonend te maken. Maar dat is een heel andere discussie. (zoek maar even op de term "armoedeval", verdiep je er maar even in).
[..]
Oftewel werken levert TS nauwelijks meer op dan werkloos op de bank zitten en daarom werkt hij niet. Zwart bijklussen met youtube en een handeltje loont dan weer wel, zolang hij daarnaast zijn handje op kan houden wat de rest van Nederland dan weer op mag brengen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191555227
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:39 schreef Kiid het volgende:

[..]

Heb eerder het idee dat Nederlandse vrouwen niet zitten te wachten op een ambitieloze uitkeringstrekker ergens in Groningen. Als er dan al iemand geïnteresseerd is dan heb je het over een kaliber vrouw waar je bang van wordt. Dan ga je al snel verder kijken anders blijf je de rest van je leven alleen.

In het buitenland zijn er genoeg vrouwen die er alles voor over hebben om de ellende daar te kunnen ontvluchten. Die zijn niet zo kritisch. Ook de wat knappere vrouwen niet.
Dat zou kunnen. Van dat idee dat Groningen een gehucht is moeten we gauw af. We staan in de top 10 van internationale steden waar de meeste buitenlandse studenten op afkomen.

Maar ik zeg heel eerlijk: ik heb het gewoon niet zo op Nederlandse vrouwen. Net zoals ik het niet op Nederlanders in het algemeen heb. Dat kan natuurlijk ook een reden zijn waarom je iemand uit het buitenland zoekt.

Met mijn vrienden in Roemenië heb ik het gezelliger dan met het stugge volk in Nederland. Verhuizen gaat dan ook weer te ver.

Maar deels heb je gelijk. Het zou best kunnen dat sommige mensen een buitenlandse partner zoeken omdat het ze in Nederland niet lukt. Maar van het idee dat iedere Nederlandse man een Nederlandse vrouw moet, moeten we af.

Dit zijn niet de jaren ‘50 en de wereld is natuurlijk wel kleiner geworden met de komst van het internet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')